Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Actualitate

Profesorii ar urma să primească 100 de lei pentru fiecare oră remedială, iar aceastea să fie 5 pe săptămână. Propunerea Ministrului Educației

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Numărul mediu de ore ar trebui să fie de 5 ore pe săptămână, în medie, iar un profesor ar putea primi 100 de lei pentru fiecare oră remedială, potrivit declarației făcute la Digi24 de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Acesta a spus că bugetul total al acestei măsuri, pentru plata orelor remediale, ar fi de 70 de milioane de euro.

“Sarcina Ministerului Educației este să organizeze acest proces și să identifice sursele de finanțare ale acestor acțiuni remediale. Este vorba despre o sumă de peste 70 de milioane de euro, identificată pentru a plăti cadre didactice pentru a face ore de acțiuni remediale. O predare sintetică a ceea ce s-a pierdut.

Elit - Gustul Desăvârșit

Numărul mediu de ore remediale pe săptămână, pe care îl avem în vedere este de 5 ore pe săptămână, număr mediu.

CITEȘTE ȘI: Elevii se vor întoarce FIZIC la ȘCOALĂ din 8 februarie. Anunțul, făcut de Ministrul Educației

Sunt situații în care elevii au pierdut mai mult și asta se va vedea în urma evaluării făcute de către cadrele didactice și atunci numărul orelor remediale va fi mai mare de 5, mai mare decât numărul mediu.

Sunt situații în care, din fericire, elevii au asimilat mai bine ceea ce s-a predat, pentru că ăsta este termenul la care ne raportăm, ce au asimilat elevii, nu ce au predat profesorii în fața unor ecrane, de multe ori negre, fără a avea un feedback, și în acest caz numărul va fi mai mic decât 5 ore, decât media pe săptămână.

Pentru a motiva cadrele didactice ne gândim și la un cuantum atractiv, motivant, pentru că este și acesta un aspect și îmi place să fiu pragmatic important, și atunci cuantumul pe care-l avem în vedere, eu am propus acest cuantum, nu este validat la nivelul ministerului și la nivelul Guvernului, este de 100 de lei pe oră pentru fiecare oră remedială.

Aș vrea să vă spun că acest tarif este maximum corespunzător unui profesor cu peste 25 de ani vechime în sistemul universitar, împărțit la 72 de ore. Deci, cu alte cuvinte, cadrele didactice mai tinere, cu o experiență mai redusă în sistemul de învățământ, mă aștept, îmi doresc să fie motivate de această posibilitate de recompensare a eforturilor, care nu vor fi deloc mici”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Concret, un buget de 70 de milioane de euro înseamnă 341 de milioane de lei. Adică din acești bani se vor putea plăti 3,41 milioane de ore remediale.

În alte intervenții Cîmpeanu a spus că acești bani ar fi fost identificați în programul POCU (fonduri europene nerambursabile) și în ROSE (împrumut rambursabil de la Banca Mondială).

Sursa: edupedu.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici

Progresul elevilor este afectat de numai mare de elevi în clasă, pentru că profesorii nu pot răspunde tuturor nevoilor copiilor, considera majoritatea cadrelor didactice din Marea Britanie, care se află în topul țărilor din Europa din punctul de vedere al aglomerării claselor.

Potrivit unui sondaj citat de The Guardian, nouă din zece profesori consideră că mărimea claselor are un efect negativ asupra progresului elevilor, iar trei din patru cred că dimensiunea claselor este în creștere.

Elit - Gustul Desăvârșit

Impresia de supra-aglomerare mai este produsă de un factor: profesorii apreciază că, pe lângă problema numărului mare de elevi, mai apare un fenomen: elevii sunt mai mari fizic, comparativ cu generațiile anterioare. Tot 90% dintre profesorii din Marea Britanie consideră că această situație are un efect negativ și asupra comportamentului copiilor.

Iar participanții la sondaj semnalează că situația se înrăutățește având în vedere diminuarea numărului de cadre didactice, care determină creșterea numărului de elevi per clasă, dar și pandemia Covid-19, care continuă să perturbe procesul educațional din această țară, prin numărul încă mare de cazuri înregistrat în clase aglomerate.

Potrivit sondajului, realizat de sindicatul NASUWT din domeniul educației, opt din zece profesori acuză că numărul mare de elevi în clasă înseamnă că resursele de învățare sunt insuficiente, iar circa o treime dintre cei care menționează creșterea continuă a claselor apreciază că această creștere este una semnificativă.

Potrivit sursei citate, în acest moment nu există un prag legal pentru numărul de elevi în clasă, în Anglia și Țara Galilor, cu excepția începutului de școală primară, caz în care numărul este limitat la 30. Or, aceasta face ca, din cauza lipsei de personal, să se întâmple situații în care clase de peste 20 de elevi să se combine în clase de peste 40, atunci când un profesor lipsește.

The Guardian notează, separat, că, la o conferință organizată de către sindicatul care a desfășurat sondajul citat, s-a pus problema că elevii sunt “îngrămădiți” în bănci și pe scaune care sunt prea mici pentru ei.

Este citată, în acest sens, Elaine Paling, o reprezentantă a sindicatului, potrivit căreia școlile sunt, adesea, găzduite în clădiri amenajate în anii ’70, când băieții englezi erau, în medie, mai scunzi și mai slabi, iar cei de acum nu mai încap cum trebuie în bănci și sunt adesea nevoiți să stea cu picioarele pe culoarul dintre rânduri.

Publicația face trimitere la studii potrivit cărora înălțimea medie a băieților de 15 ani din Marea Britanie a crescut cu circa 22 de cm în ultimii 170 de ani, până la 1.72m, în timp ce lungimea tălpii, în cazul bărbaților, a crescut cu două numere în ultimii 40 de ani.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vânzările mașinilor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată, în România pe cele cu motoare diesel

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Vânzările mașinilor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată, în România pe cele cu motoare diesel

Anul acesta, vânzarea autoturismelor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, majorare datorată stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS, derulat de către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Aceste date au fost prezentate joi, la o întâlnire a ministrului Mediului, Barna Tanczos, cu reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în care s-a discutat despre evoluţia pieţei auto din România, din perspectiva posibilităţilor de îmbunătăţire a programelor de stimulare a pieţei autoturismelor nepoluante, se arată într-un comunicat al MMAP remis Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcţie de tipul de motorizare, în primele şapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in şi full hybrid) au o creştere de 106,4%, realizând o cotă de piaţă de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total”, se precizează în comunicat.

Motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, maşinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piaţa românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2021 reprezentau doar 1,9% din piaţă.

„Cifrele ne arată că ne apropiem cu paşi repezi de sfârşitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe maşini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendinţă atât la nivel european, cât şi la nivel naţional unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor maşinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an.

Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluţie şi mai spectaculoasă, o creştere a cotei de piaţă cu 300% în primele şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înţeleagă din ce în ce mai bine importanţa transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creşterea stimulării pieţei de auto verzi în următorii ani”, a declarat ministrul Barna Tanczos.

Totodată, acesta a anunţat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziţiei automobilelor electrice, destinat automobilelor din sectorul comercial.

„Este evident că nu doar autoturismele personale poluează, ci şi autovehiculele destinate transportului de persoane şi marfă. De aceea, venim în sprijinul agenţilor economici din România, cu un program destinat automobilelor electrice şi hybrid plug-in din sectorul comercial. Lucrăm la studiile de impact şi la analiza pieţei împreună cu reprezentanţii producătorilor şi ai importatorilor auto şi vom lansa Rabla Plus pentru flote comerciale în 2023″, a subliniat Tanczo

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

România deține stocuri suficiente de gaze naturale. „Facem față, fără niciun import de gaze”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
România deține stocuri suficiente de gaze naturale. „Facem față, fără niciun import de gaze”

Începând de astăzi, importurile de gaze rusești au fost diminuate. Cantitatea s-a redus cu trei milioane de metri cubi comparativ cu zilele trecute, prin conductele care vin la noi.

Ion Sterian, directorul Transgaz, a explicat la News Hour with CNN ce se va întâmpla în viitorul apropiat.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat ce se întâmplă cu acest flux de gaze, cine l-a diminuat și de ce, Ion Sterian a spus că „importurile de gaze variază zilnic”. Nu sunt volume fixe care intră în fiecare zi în țară, a punctat el.

„De exemplu, astăzi, nominalizările la import au fost de 5,3 milioane de metri cubi de gaze față de ziua precedentă în care au fost aproape 9,9 milioane de metri cubi de gaze. Într-adevăr, e această reducere, dar nu s-a sistat cum au fost anumite afirmații în spațiul public că s-a sistat total importul de gaze de la Gazprom”, a spus Ion Sterian, directorul Transgaz, într-o intervenţie telefonică la Antena 3.

Ce stocuri de gaze are România

„Avem înmagazinate în plus la ziua de azi față de aceeași zi în anul trecut cu 320 de milioane de metri cubi de gaze mai mult”, a precizat directorul Transgaz. Potrivit directorului Transgaz, până la sfârșitul lunii august se va depăşi pragul de 70% din capacitatea de înmagazinare a ţării.

Producția de gaze în România a crescut

Ion Sterian, directorul Transgaz, spune că producția de gaze în România a crescut prin stabilizarea producției de către OMV Petrom, prin creșterea de producție la OMV (…) și prin punerea în exploatare a zăcămintelor.

„Consumul României în iarna trecută, când au fost temperaturile cele mai scăzute, o zi-două, a fost de circa 60 de milioane. În rest, toată iarna a fost între 55 și 57 de milioane de metri cubi de gaze. Asta e statistica, sunt date. Facem față, fără niciun import de gaze”, a mai spus directorul Transgaz.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare