Rămâi conectat

Actualitate

Precizări asupra cercetării IRES referitoare la proiectul Roşia Montană

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Cu privire la comunicatul de presă din data de 8 martie 2012, intitulat „În contextul referinţei la zona afectată de şomaj, peste 80% dintre români consideră că este acceptabil acordul pentru proiectul de la Roşia Montană”, Grupul de Susţinere a Proiectului Roşia Montană doreşte să facă următoarele precizări, la cererea executantului sondajului pentru o corectă interpretare a datelor şi informării opiniei publice:
„Metodologia utilizată pentru realizarea sondajului desfăşurat în perioada 23-24, 27 februarie 2012 a fost următoarea: eşantion la nivel naţional, metoda CATI (computer assisted telephone interviewing), multi-stratificat cu o eroare maximă tolerată de +/- 2,6%, realizat pe 1500 de indivizi de 18 ani şi peste această vârstă.
„Conform realizatorilor sondajului, cercetarea IRES a testat prin secţiunea la care face referire comunicatul rezonabilitatea unor strategii de argumentare şi de comunicare publică, în cazul nostru, condiţii de credibilitate pentru o serie de explicaţii ale utilităţii proiectului. În speţă, întrebarea la care se referea comunicatul avea ca scop să testeze dacă referinţa la şomaj reprezintă o condiţie importantă, credibilă, de acceptare a unui proiect minier de tipul celui de la Roşia Montană. Din păcate, comunicatul a creat condiţiile de interpretare a procentului ca fiind un suport public al proiectului respectiv.
„Comunicatul din 8 martie a.c. s-a referit în special la întrebarea: „Este acceptabil să fim de acord cu acest proiect, având în vedere că oferă locuri de muncă unor oameni de la Roşia Montană, comună în care rata şomajului este foarte mare?” La întrebarea aceasta, 82% dintre persoanele chestionate au declarat că este acceptabil să fie de acord cu acest proiect, având în vedere că acesta oferă locuri de muncă.
Consiliul Coordonator al Grupului de Susţinere a Proiectului Roşia Montană


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Nicolae Ciucă: „România este o ţară sigură dar nu putem să spunem că nu se poate întâmpla ceea ce s-a întâmplat în Polonia”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Nicolae Ciucă: „România este o ţară sigură dar nu putem să spunem că nu se poate întâmpla ceea ce s-a întâmplat în Polonia”

Premierul Nicolae Ciucă a declarat joi, în Maramureş, după evenimentul din Polonia, în care două rachete din zona Ucrainei au căzut la graniţă, că România este ”o ţară sigură dar nu putem să spunem că nu se poate întâmpla ceea ce s-a întâmplat în Polonia, este foarte greu de anticipat un astfel de eveniment”, transmite News.ro.

Premierul Nicolae Ciucă a fost întrebat despre incidentul de la graniţa Poloniei, unde au căzut două rachete din zona Ucrainei şi dacă ţara noastră se gândeşte să ia măsuri suplimentare în judeţele de graniţă:

Elit - Gustul Desăvârșit

”În acest moment este o situaţie care încă are un efect emoţional şi este normal să fie aşa pentru că au murit oameni. Este o problemă care ţine efectiv de măsurile care se iau la nivelul Ministerului Apărării Naţionale şi nu aş vrea să anticipez măsurile care sunt probabil în analiză. Partea aceasta de siguranţă, eu pot să vă spun că, aşa cum de fiecare dată am avut posibilitatea şi acum susţin că, prin tot ceea ce facem la nivelul Guvernului, împreună cu aliaţii, nu facem altceva decât să luăm toate măsurile astfel încât să nu avem astfel de evenimente”, a afirmat premierul.

Şeful Executivului a dat asigurări că ”România este o ţară sigură”.

”Sigur, nu putem să spunem că nu se poate întâmpla ceea ce s-a întâmplat în Polonia, este foarte greu de previzionat este greu de anticipat un astfel de eveniment. Nu vreau să vă spun acum că suntem în măsură să dispunem de mijloace tehnice să prevenim orice astfel de situaţie, este imposibil”, a precizat premierul Ciucă.

Premierul Nicolae Ciucă a participat la ceremonia de semnarea a Contractului de finanţare pentru extinderea şi modernizarea terminalului pasageri la Aeroportul Internaţional Maramureş.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Tânără de 21 de ani, lovită pe trecerea de pietoni de către un autoturism: Șoferul este un polițist aflat în timpul liber

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Tânără de 21 de ani, lovită pe trecerea de pietoni de către un autoturism: Șoferul este un polițist aflat în timpul liber

În cursul dimineții de joi, o tânără de 21 de ani a fost acroșată de către un șofer, în timp ce se travesa strada pe trecere de pietoni. Polițiștii ajunsi la fața locului au constatat faptul că șoferul era chiar un coleg de-al lor, aflat în timpul liber.

Polițistul care a provocat accidentul are 36 de ani și este din localitatea Gherla. Colegii sosiți la fața locului l-au testat cu etilotestul, iar rezultatul a fost negativ.

Elit - Gustul Desăvârșit

„În cursul dimineţii (…) s-a înregistrat un accident rutier în urma căruia a rezultat rănirea şi transportarea unei persoane la o unitate medicală. Din primele cercetări rezultă faptul că o tânără, în vârstă de 21 de ani, care se angajase în traversarea străzii pe marcajul pietonal, a fost acroşată de un autoturism condus de un bărbat în vârstă de 36 de ani, din municipiul Gherla, acesta având calitatea de poliţist. Tânăra a fost transportată la o unitate medicală pentru primirea îngrijirilor de specialitate, însă nu a rămas internată”, se arată într-o informare a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj.

În urma evenimentului rutier a fost deschis un dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

BLACK FRIDAY 2022: Pe ce produs a dat un român 148.000 de euro?

Ziarul Unirea

Publicat

în

BLACK FRIDAY 2022: Pe ce produs a dat un român 148.000 de euro?

În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în ușoară creștere, cu 1,5%, față de perioada similară de anul trecut, arată datele Limitless Agency,

Cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 euro, precizează Limitless Agency, agenție de marketing online.

Compania a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediției Black Friday 2022, magazinele online au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%). Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie – cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori – cu 3% (5 milioane useri) și număr de sesiuni în eshop-uri – cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).

Elit - Gustul Desăvârșit

Topul industriilor cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 față de 2021 este condus de IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%, urmată de Fashion: 1,8 milioane euro, în creștere cu 8.5%, Casă & Grădină: 700.000 euro, în creștere cu 30,5%, Auto: 694.000 euro, în creștere cu 19,7%, Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%, Beauty: 195.000 euro, în creștere cu 163,3%, Baby: 172.000 euro, în creștere cu 31,7%, Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%, Pharma: 138.000 euro, în creștere cu 59,5% și Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%

“Ediția de Black Friday de anul acesta a fost mult mai așteptată de consumatorii finali comparativ cu edițiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creșterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflației, achiziționând la reduceri consistente față de o zi obișnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediția de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-și îndeplinească nevoile, dar și pentru a achiziționa produse mai puțin accesibile la prețuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoții”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creșteri privind comanda medie – cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) și venitul mediu per utilizator – cu 6% (la 1,68 euro). În același timp, au scăzut numărul de comenzi – cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri – cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori – cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri – cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) și rata de conversie – cu 2,6% (la 2,05%).

Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumparaturi în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday și 42% au cumpărat de Black Friday. În 2022, doar 13% din consumatori fac cumparaturi spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online prețul este criteriul principal în decizia de achiziție.

În ultimii ani, piața de ecommerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creștere estimată de 13% față de anul trecut. Cea mai mare creștere a fost în 2020, de 30%, în contexul restricțiilor în pandemie, când consumatorii au fost nevoiți să cumpere online.

În plus, spre deosebire de alte piețe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online și doar 45% sunt interesați să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea