Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Cultură Educație

Povestea taxei auto

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

În anul 2008, Guvernul Tăriceanu a instituit, prin OUG 50/2008, taxa pe poluare pentru autovehicule, urmând ca 3 ani mai târziu să fie adoptată, respectiv promulgată, şi legea de aprobare a ordonanţei respective. Mai mult decât atât, odată cu acest act normativ au trecut de votul parlamentarilor şi de semnătura preşedintelui alte două legi de aprobare a unor ordonanţe de modificare a OUG 50/2008. Acum, povestea taxei auto nu a ajuns nicidecum la final. OUG 50/2008 a suferit modificări de nici mai mult, nici mai puţin decât 5 ori, prin: *OUG 208/2008, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 825 din 8 decembrie 2008; *OUG 218/2008, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 836 din 11 decembrie 2008; OUG 7/2009, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 103 din 19 februarie 2009; Legea 329/2009, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 761 din 9 noiembrie 2009; OUG 118/2010, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, Nr. 888 din 30 decembrie 2010. Din păcate, după toate modificările suferite, sistemul nu s-a dovedit a fi funcţional. Au existat nemulţumiri, dar şi restituiri de taxe. După ce, în luna aprilie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a atras atenţia asupra faptului că taxa pe poluare instituită prin OUG 50/2008 (varianta iniţială) şi aplicată la prima înmatriculare a autovehiculelor în România este contrară dreptului UE, prevederile sale neţinând cont de vechimea autoturismului sau de ţara de provenienţă, s-a simţit nevoia creării unui mecanism logic care să corespundă atât necesităţilor cumpărătorilor de maşini, cât şi imperativelor europene. Dar, să nu uităm ce se spune, că dacă vrei să îngropi o problemă înfiinţezi o comisie. Aşa s-a întâmplat şi în cazul Ministerului Mediului şi Pădurilor, care a anunţat înfiinţarea unei comisii speciale care va modifica, din nou, metoda de calcul a taxei. Astfel, în premieră, un proiect de lege care abrogă OUG 59/2011 a fost supus dezbaterii publice la mijlocul lunii iunie, prevederile sale urmând să se aplice de la 1 iulie 2011. Însă vacanţa parlamentară a facut imposibilă intrarea în vigoare a reglementărilor propuse la data specificată. Aşa se face că avem legea de aprobare a OUG 50/2008 cea mult contestată, precum şi promisiuni legate de un alt act normativ care să stabilească concret sistemul de taxare. Rămâne ca Guvernul să ia o decizie privind varianta anunţată a taxei auto în următoarele două săptămâni, însă în comitetul interministerial a apărut o nouă idee, aceea a introducerii unei taxe generale de poluare pentru toate autoturismele. Rămâne de văzut când şi cum va lua sfârşit povestea taxei auto din ţara noastră. Până atunci, mulţi dintre români continuă să-şi înmatriculeze autoturismele la vecinii noştri bulgari, unde taxele sunt mai mici, ajungând, pentru unele categorii, chiar la mai puţin de jumătate faţă de cele de la noi. (A.D.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Cultură Educație

Cultură Educație

2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan

Bera Larisa

Publicat

în

2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan Răscoala din 1784, numită și „Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan”, a fost o importantă acțiune de revoltă a țărănimii iobage din Transilvania împotriva constrângerilor feudale la care era supusă. La ea au participat iobagi […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea