Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Ştirea zilei

Percheziții în Alba: Patru persoane conduse la audieri și sume de bani și mijloace tehnice, confiscate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Sume importante de bani și mijloace tehnice care ar fi fost folosite la săvârșirea faptelor au fost indisponibilizate, în urma perchezițiilor efectuate astăzi, 21 mai, la persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

În urma perchezițiilor care au avut loc azi, 21 mai, la persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată, au fost indisponibilizate importante sume de bani, în legătură cu care există suspiciunea că provin din infracțiuni, precum și mijloace tehnice care ar fi fost folosite la săvârșirea faptelor. Patru persoane au fost conduse la poliție, pentru audieri și dispunerea măsurilor legale. Una dintre acestea era urmărită, pentru executarea unei pedepse privative de libertate.

Elit - Gustul Desăvârșit

La data de 21 mai 2021, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, au efectuat 4 percheziţii, din care una în județul Alba, două în județul Argeș și una în județul Dâmbovița, la domiciliile unor persoane bănuite de înșelăciune și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Din cercetări a rezultat bănuiala rezonabilă că, în luna mai a anului 2021, cele 4 persoanele vizate de anchetă ar fi postat un anunț, în numele unei societăți comerciale din județul Giurgiu, oferind, spre vânzare, materiale de construcții.

Fiind contactați de reprezentantul unei societăți comerciale din municipiul Alba Iulia, ar fi emis o factură falsă, în numele societății din județul Giurgiu, cu toate că nu ar avea nicio legătură cu aceasta, iar, ulterior, ar fi încasat-o, printr-un virament bancar.

Cu ocazia perchezițiilor au fost ridicate laptopuri și telefoane, în legătură cu care există suspiciunea că ar fi fost folosite în activitatea infracțională, precum și suma de 17.000 de lei.

Cele 4 persoane bănuite au fost depistate și conduse la sediul poliției.

Printre acestea, un bărbat, de 36 de ani, din municipiul Râmnicu Vâlcea, care era dat în urmărire, pe numele lui fiind emis un mandat de executare pedepsei privative de libertate, de 8 ani închisoare, pentru înșelăciune și fals.

Polițiștii din Alba au fost sprijiniți de polițiștii din Argeș și Dâmbovița.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

19 august 2022, COVID-19 în Alba. 92 de noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

19 august 2022, COVID-19 în Alba. 92 de noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ

La nivelul județului Alba, vineri, 19 august 2022, s-au înregistrat 92 de noi infectări cu COVID-19 potrivit datelor transmise de DSP Alba. Raportul prezintă și incidența actualizată și cazurile active de coronavirus pe localități.

Citește și situația cazurilor din Alba, de joi, 18 august 2022, COVID-19 în Alba. 99 de noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ

În ultimele 24 de ore, la nivelul județului Alba, nu a fost înregistrat niciun deces în rândul persoanelor bolnave de COVID-19.

Elit - Gustul Desăvârșit
Astfel, numărul total al cazurilor înregistrate ajunge la 57584 de persoane confirmate, 54926 persoane vindecate, 1.301 decese.

Luni, în județul Alba au fost prelucrate în total 305 teste, 76 PCR, 229 teste rapide. Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 487110 mai exact, 362328 de teste PCR și 124782 de teste rapide.

Localitățile din care provin cazurile:

ABRUD – 1
AIUD – 4
ALBA IULIA – 29
ARGES – 1
BLAJ – 8
CUGIR – 4
OCNA MURES – 4
SEBES – 2
TEIUS – 2
ZLATNA – 1
CIUGUD – 3
CIURULEASA – 1
HOREA – 1
IGHIU – 1
MIHALT – 1
MIRASLAU – 1
SARD – 1
SASCIORI – 1
SONA – 1
STREMT – 1
VINTU DE JOS – 1

Cazuri de reinfectare:

ALBA IULIA – 8
AIUD – 3
CUGIR – 4
OCNA MURES – 3
SEBES – 1
CIUGUD – 1
MIHALT – 1
SCARISOARA – 1
STREMT – 1

Lista cazurilor active de COVID-19 și INCIDENȚA LOCALITĂȚILOR din județul Alba:
Localitate Populatie Incidenta Cazuri active
VALEA LUNGĂ 3114 7.06 22
MUNICIPIUL BLAJ 20620 6.98 144
MUNICIPIUL ALBA IULIA 76866 6.26 481
RÂMEŢ 499 6.01 3
ŞONA 4361 5.5 24
ÎNTREGALDE 548 5.47 3
CRICĂU 1956 5.11 10
RIMETEA 979 5.11 5
MIHALŢ 3233 4.64 15
MUNICIPIUL AIUD 25045 4.23 106
CRĂCIUNELU DE JOS 2135 4.22 9
ORAŞ CUGIR 25310 4.07 103
BUCERDEA GRÂNOASĂ 2262 3.98 9
CUT 1259 3.97 5
ARIEŞENI 1529 3.92 6
ROŞIA MONTANĂ 2680 3.73 10
ORAŞ TEIUŞ 7136 3.64 26
OHABA 583 3.43 2
ALMAŞU MARE 1187 3.37 4
CIUGUD 3320 3.01 10
ORAŞ OCNA MUREŞ 13809 2.9 40
ORAŞ ABRUD 5152 2.72 14
MUNICIPIUL SEBEŞ 32864 2.65 87
DAIA ROMÂNĂ 3127 2.56 8
IGHIU 7127 2.53 18
ORAŞ CÂMPENI 7124 2.53 18
VINŢU DE JOS 5523 2.53 14
RĂDEŞTI 1262 2.38 3
ŞPRING 2547 2.36 6
SÂNTIMBRU 3020 2.32 7
NOŞLAC 1812 2.21 4
SĂLCIUA 1366 2.2 3
ORAŞ ZLATNA 7775 2.19 17
HOREA 1900 2.11 4
MIRĂSLĂU 1952 2.05 4
OCOLIŞ 492 2.03 1
FĂRĂU 1492 2.01 3
DOŞTAT 1012 1.98 2
LUNCA MUREŞULUI 2540 1.97 5
CETATEA DE BALTĂ 3061 1.96 6
CENADE 1051 1.9 2
JIDVEI 5297 1.89 10
UNIREA 4819 1.87 9
SĂSCIORI 6476 1.85 12
HOPÂRTA 1143 1.75 2
LIVEZILE 1147 1.74 2
PIANU 3581 1.68 6
LOPADEA NOUĂ 2485 1.61 4
GALDA DE JOS 4416 1.59 7
CÂLNIC 1933 1.55 3
SÂNCEL 2585 1.55 4
METEŞ 2727 1.47 4
LUPŞA 2824 1.42 4
ŞIBOT 2332 1.29 3
ROŞIA DE SECAŞ 1582 1.26 2
BLANDIANA 881 1.14 1
POŞAGA 887 1.13 1
BERGHIN 1888 1.06 2
CIURULEASA 1121 0.89 1
SĂLIŞTEA 2341 0.85 2
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3726 0.81 3
VADU MOŢILOR 1262 0.79 1
BUCIUM 1372 0.73 1
AVRAM IANCU 1412 0.71 1
ŞUGAG 2842 0.7 2
BISTRA 4499 0.67 3
VIDRA 1503 0.67 1
CERGĂU 1623 0.62 1
SOHODOL 1646 0.61 1
STREMŢ 2411 0.41 1
ALBAC 1937 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 228 0 0
GÂRBOVA 2134 0 0
GÂRDA DE SUS 1458 0 0
MOGOŞ 737 0 0
POIANA VADULUI 1035 0 0
PONOR 577 0 0
SCĂRIŞOARA 1483 0 0


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Avertizare METEO: COD GALBEN de CANICULĂ și FURTUNI în Alba și alte județe, până luni dimineața

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Avertizare METEO: COD GALBEN de CANICULĂ și FURTUNI în Alba și alte județe, până luni dimineața

Administrația Națională de Meteorologie a emis vineri, 19 august, o avertizare cod galben de caniculă și instabilitate atmosferică temporar accentuată.

COD GALBEN

Vineri și sâmbătă (19 și 20 august), valul de căldură se va menține în regiunile vestice și sudice și se va extinde și în vestul Transilvaniei, Maramureș, sudul Moldovei și zona continentală a Dobrogei. Disconfortul termic va fi ridicat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime se vor situa între 33 și 37 de grade, iar minimele nu vor coborî sub 18…21 de grade.

Elit - Gustul Desăvârșit

În sud-estul țării disconfortul termic va continua să fie ridicat și în perioada următoare.

COD PORTOCALIU

Vineri, 19 august, în zona joasă a județelor Caraș Severin, Timiș și Arad valul de căldură se va intensifica. Se vor înregistra frecvent temperaturi de 38…39 de grade și izolat 40 de grade, iar noaptea acestea nu vor coborî sub 20…23 de grade și, prin urmare, disconfortul termic va fi accentuat.

COD GALBEN

În intervalul menționat vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată, la început în Banat, Oltenia și în zonele montane, apoi în extindere în toată jumătatea vestică a teritoriului. Vor fi averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului și pe alocuri vijelii și grindină. În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor depăși 25…40 l/mp și pe arii restrânse 50…70 l/mp.

În extremitatea de vest a țării se vor semnala fenomene asociate instabilității atmosferice și în noaptea de vineri spre sâmbătă (19/20 august), dar pe arii restrânse.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

CINCI măsuri care vor schimba radical sistemul de învățământ, în România. Explicațiile Ministrului Educației

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
CINCI măsuri care vor schimba radical sistemul de învățământ, în România. Explicațiile Ministrului Educației

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat cinci deczii majore, discutate cu sindicatele de profil. Cele cinci măsuri vor schimba radical sistemul actual de educație, iar „marea revoluție” este reprezentată de introducerea gramaticii limbii române ca probă distinctă la examenul de Bacalaureat.

”5 decizii majore rezultate în urma consultărilor ministerului educației cu federațiile sindicale!

Elit - Gustul Desăvârșit

Am avut un dialog foarte constructiv și responsabil cu federațiile sindicale reprezentative din învățământ: Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”.

Am agreat împreună cu reprezentații celor două federații următoarele 5 propuneri de îmbunătățire a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar “România Educată”. Măsurile agreate se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern:

1. Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională, se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.

Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD. Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii.

Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.

Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.

2. Referitor la examenul național de bacalaureat a fost agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de bacalaureat. Structura probei de limba romana va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică. Promovarea examenului național de bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematica, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).

Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.

Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de bacalaureat.

A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă! Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc. Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale.

Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.

3. Asumarea filierei la nivel liceal este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).

Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.

Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de „Liceu tehnic și profesional” și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură. Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai.

4. Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ. Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară. Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.

Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene. Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației. Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii.

5. În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)

Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică. În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată. Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive.

Marți, 23 august, începând cu ora 10.00 vom continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educata.”, scrie Sorin Cîmpeanu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea