Rămâi conectat

Curier Județean

Partenerul român al italianului Biagio Maenza contraatacă mediatic, cu argumente şi documente

Publicat

în

Paginile cotidianului nostru au găzduit, două ediţii la rând, articole referitoare la situaţia în care se află un investitor italian, Biagio Maenza, care se consideră înşelat de partenerul său român şi acuză, din această perspectivă, instituţiile statului din Alba Iulia şi Turda, de complicitate cu acesta. Din declaraţiile şi din documentele pe care ni le-a pus la dispoziţie italianul reieşea că partenerul român şi-ar fi încălcat obligaţiile pe care şi le-a asumat faţă de italian şi că instituţiile statului l-au favorizat oarecum pe cel dintâi, în detrimentul celui de-al doilea. Prin lentoare şi neintervenţie în cazul demersurilor italianului, şi prin exces de zel în cazul celor ale românului. Se pare, însă, că cetăţeanul italian a omis să ne aducă la cunoştinţă unele aspecte şi să ne pună la dispoziţie unele documente, care aruncă o altă lumină asupra întregii afaceri. Acestea ne-au fost puse la dispoziţie de partenerul român, Nicolae Cristea, în încercarea sa de a clarifica situaţia în faţa opiniei publice. Ca şi în cazul articolelor precedente pe această temă, subliniem că noi nu ne raliem şi nu ne asumăm niciunul dintre punctele de vedere ale celor două părţi, deoarece numai instanţa este aceea care poate decide cine are dreptate şi cine nu. Prin urmare, toate afirmaţiile făcute în articolul de faţă, precum şi în cele precedente, aparţin repezentanţilor celor două părţi, chiar dacă au fost reformulate de către noi, sau sunt rezultate din textul documentelor ce ne-au fost puse la dispoziţie.

O asociere nefericită şi un împrumut de un milion de euro!
Potrivit buletinului de insolvenţă publicat online, SC Carmes Alba SRL (abatorul de la Mesentea), avându-l ca unic asociat şi administrator pe Nicolae Cristea, una dintre cele mai mari investiţii cu fonduri europene din judeţul Alba (cca 6,5 milioane de euro) a avut probleme în ceea ce priveşte derularea acestor fonduri şi a început să înregistreze întârzieri la plăţi încă din luna iulie a anului 2010, având nevoie de capital pentru refinanţare. Cum demersurile către CEC Bank, deşi au fost încununate de succes, impuneau o perioadă de 6 luni până la suplimentarea liniei de credit, Cristea a căutat un partener care să-l scoată din impas. După mai multe negocieri l-a convins în acest sens pe Biagio Maenza, italianul cu care se luptă azi în instanţă şi pe alte căi, cu care a încheiat un contract de asociere. După spusele lui Nicolae Cristea, Maenza, având o fermă de 5.000 suine (porci) la Turda, promitea să capitalizeze şi să rentabilizeze societatea. Dar, înainte de a încheia acest contract, respectiv în luna martie a acestui an, Cristea l-a împuternicit prin procură pe Maenza ca să se ocupe deja, în calitate de administrator, de Carmes Alba SRL. Până la definitivarea contractelor, care a survenit în luna aprilie, odată cu încheierea contractului de cesiune, prin care Maenza devenea nu numai administrator, ci şi asociat, în cotă de 25%.
Odată cu cesionarea, între Cristea şi Maenza a mai fost încheiat un contract de împrumut al italianului de către partenerul român, cu suma de 1.000.000 (un milion) de euro (autentificat notarial în data de 16 aprilie) Nefericită asociere, din păcate, pentru că în scurt timp s-a ajuns la un diferend între cei doi, ce se tranşează în instanţă.

După numai o lună încep neînţelegerile
Aşadar, Maenza a administrat societatea Carmes în baza unei procuri din martie până în aprilie, când a devenit şi asociat în proporţie de 25%. Şi, după cum declară Cristea, după numai o lună de zile de la asocierea prin cesionare, au apărut primele neînţelegeri. Iată ce declară Cristea în acest sens: „Noi i-am dat total frâiele societăţii, cu cheltuielile la zi, plus 100.000 de euro bani în cont, din care s-au plătit primele transporturi de porci de la extern, din Polonia. Obligaţia italianului era să capitalizeze firma şi să introducă în circuit cei 5.000 de porci de care ştiam că se află la ferma lui. S-a dovedit însă, ulterior, că nu erau decât 1.500 de porci din care, într-adevăr, a început să introducă în circuit pentru abatorizare, tranşare, preparare, respectiv desfacere. În luna mai a acestui an, am aflat că în ecuaţia economică a mai apărut o societate, la care acelaşi Biagio Maenza era asociat şi administrator: Probuono Consulting SRL, prin care se proceda la desfacerea celei mai mari părţi din ceea ce producea Carmes SRL, administrată tot de el.”

Elit - Gustul Desăvârșit

După încă două luni, plângere penală împotriva italianului
Introducerea în ecuaţie a celeilalte societăţi a italianului l-a nemulţumit pe Cristea, care afirmă că nu mai exista un control al „ieşirilor”, cu atât mai mult cu cât nu se întocmeau documente contabile. Cristea afirmă că italianul se prevala de tot felul de motive, cum ar fi „softul nefuncţional”, pentru a justifica neîntocmirea documentelor, respectiv neînregistrarea unor facturi şi a unor chitanţe. Prin urmare, după numai încă două luni de la intrarea în firmă a italianului, ca asociat, în data de 27 iulie 2011, împotriva acestuia a fost depusă o plângere penală de către partenerul român, la  Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba. Iată ce arată Cristea în plângerea respectivă: „În data de 25 martie 2011, numitul Maenza Biagio a semnat în numele subsemnatului şi pe seama SC Carmes Alba SRL, în calitate de comitent, contractul de comision cu nr. 211/25.03.2011, încheiat cu SC Probuono Consulting SRL în calitate de comisionar, reprezentată de numitul Maenza Biagio în calitate de administrator, având ca obiect cumpărarea de către comisionar în nume propriu, dar pe cheltuiala comitentului, de bunuri prevăzute la anexa (…)
Prin tranzacţiile încheiate de numitul Maenza Biagio în baza contractului de comision menţionat mai sus, în lunile aprilie şi mai 2011 s-au diminuat veniturile societăţii Carmes Alba, prin vânzarea la un preţ net inferior preţurilor de achiziţie, tranzacţii din care rezultă prejudicierea gravă a intereselor societăţii Carmes Alba, prin folosirea cu rea-credinţă a bunurilor şi a capitalului de lucru ale societăţii, într-un scop contrar intereselor acesteia în folosul său propriu şi pentru favorizarea societăţii Probuono Consulting SRL, societate în care Maenza Biagio are interes direct (…)
Astfel, prin vânzarea la un preţ net inferior preţurilor de achiziţie, făptuitorul Maenza Biagio a prejudiciat societatea Carmes Alba, valoarea prejudiciului ridicându-se la suma de aproximativ 1.000.000 lei, ce ar fi putut fi încasată dacă tranzacţia s-ar fi desfăşurat în condiţiile normale”.
lInsolvenţă şi executare cu cântec, pentru un prejudiciu de 13 miliarde de lei
Nu mai intrăm în detalii. Societatea a intrat în insolvenţă în 6 iulie 2011, iar Cristea, împreună cu Casa de Insolvenţă Transilvania, din Cluj, l-au exclus pe Maenza din societate şi l-au suspendat din calitatea de administrator, interzicându-i şi accesul în incinta societăţii Carmes. Au urmat demersurile în instanţă pentru recuperarea prejudiciului, respectiv sechestru şi execuatare silită. În acest context Cristea arată că el ar fi trebuit să fie nemulţumit de lentoarea intervenţiei autorităţilor, deoarece până la executarea silită a lui Biagio Maenza, la ferma acestuia nu au mai găsit decât 550 de porci.
În altă ordine de idei, biletul la ordin de care s-a folosit Cristea (cel despre care italianul afirmă că a fost semnat în fals) se pare că face obiectul unui contract de garanţie instituit pentru împrumutul iniţial, de un milion de euro. Contract de garanţie semnat de Maenza în calitate de debitor în favoarea… SC Infotour Transilvania SRL, respectiv în favoarea lui Cristea. În momentul de faţă, din câte ştim, atât biletul la ordin cât şi contractul de garanţie sunt declarate de către Maenza ca fiind semnate în fals. Deci lupta dintre cei doi continuă, iar Cristea, care între timp a cerut sprijinul Gărzii Financiare, afirmă că „italianul va fi silit să plătească” prejudiciul. Un prejudiciu care a fost stabilit de către Garda Financiară la suma de aproape 13 miliarde de lei (vezi facsimilul din procesul verbal al Gărzii Financiare). Şi, pentru că afacerea a luat o turnură neplăcută, publică şi de dimensiune europeană, Cristea s-a adresat şi Consulatului şi Ambasadei Italiei. Vom reveni!
Ioan HĂNŢULESCU


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare