Rămâi conectat

Ştirea zilei

Ordonanța Militară anunțată ieri seară a fost PUBLICATĂ în Monitorul Oficial. Textul integral

Publicat

în

Ordonanța Militară anunțată ieri seară a fost PUBLICATĂ în Monitorul Oficial. Textul integral

Ordonanța Militară anunțată ieri seară la sediul MAI de către ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, și secretarii de stat Raed Arafat și Bogdan Despescu a fost publicată în Monitorul Oficial în noaptea de sâmbătă spre duminică.

Prezentăm integral forma publicată în Monitorul Oficial:

„Având în vedere dispoziţiile art.24 din Ordonanţa de urgenţă nr 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 21 ianuarie 1999, aprobată cu modificări şi completări prin legea nr.453/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând seama de evaluarea realizată de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, aprobată prin Hotărârea nr.13 din 21.03.2020, în temeiul art.4 alin. (2) şi (4) din Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă la nivel naţional, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, al pct. 3-5 din anexa 2 la acelaşi decret şi al art. 20 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă nr 1/1999, cu cu modificările şi completările ulterioare, ministrul afacerilor interne emite următoarea ordonanţă militară:

Electrica Furnizare Discount

Art.1 – (1) Se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară.

(2) Prin excepţie, sunt permise intervenţiile stomatologice de urgenţă.

(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 2 – (1) Se suspendă temporar activităţile de comercializare cu amănuntul, a produselor şi serviciilor, în centrele comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici, cu excepţia vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice şi a serviciilor de curăţătorie.

(2) Prin centru comercial se înţelege ‘structura de vânzare cu suprafaţa medie sau mare în care se desfăşoară activităţi de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică, ce utilizează o infrastructură comună şi utilităţi adecvate’, astfel cum este reglementat în anexa la Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 3 – (1) Circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 şi evitarea formării oricărui grup de persoane.

(2) Prin formarea unui grup de persoane se înţelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.

Art. 4 – În intervalul orar 06.00 – 22.00, se recomandă ca circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei să se efectueze numai pentru următoarele motive:

a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesităţile de bază ale persoanelor şi animalelor de companie/domestice, precum şi bunuri necesare desfăşurării activităţii profesionale;

c) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;

d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie;

e) deplasări scurte, în apropierea locuinţei/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor şi nevoile animalelor de companie/domestice.

Art. 5 – (1) În intervalul orar 22.00 – 06.00, circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la art. 4.

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, legitimaţia de serviciu, adeverinţa eliberată de angajator sau o declaraţie pe propria răspundere.

(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităţilor abilitate, o declaraţie pe propria răspundere, completată în prealabil.

(4) Declaraţia pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele şi prenumele, data naşterii, adresa locuinţei/ gospodăriei/ locului activităţii profesionale, motivul deplasării, data completării şi semnătura.

(5) Fac excepţie de la aceste prevederi personalul din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, Parlamentului României, Guvernului României, Ministerului Public, instituţiilor sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, corpului diplomatic şi personalul care asigură serviciile de utilitate publică.

(6) Măsura se aplică începând cu data de 23 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 6 – (1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetăţenilor străini şi apatrizilor, astfel cum sunt definiţi în art. 2 lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia situaţiei în care aceştia tranzitează teritoriul României, pe culoare de tranzit, organizate prin înţelegeri cu statele vecine.

(2) Prin excepţie, este permisă intrarea pe teritoriul României a cetăţenilor străini şi apatrizilor care fac parte din următoarele categorii:

a) sunt membri de familie ai cetăţenilor români;

b) sunt membri de familie ai cetăţenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European ori ai Confederaţiei Elveţiene, cu rezidenţă în România;

c) sunt persoane care posedă o viză de lungă şedere, un permis de şedere sau un document echivalent permisului de şedere eliberat de autorităţile române potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori un document echivalent acestora emis de autorităţile altor state, potrivit dreptului Uniunii Europene;

d) sunt persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de şedere sau un alt document echivalent;

e) este personal diplomatic sau consular, personal al organizaţiilor internaţionale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;

f) sunt pasageri în tranzit, inclusiv cei repatria?i ca urmare a acordării protecţiei consulare;

g) sunt pasageri care călătoresc din motive imperative (medicale sau familiale);

h) sunt persoane care au nevoie de protecţie internaţională sau din alte motive umanitare.

(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 7 – (1) Persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locaţia în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităţilor competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate şi sunt conduse de forţele de ordine publică şi plasate în carantină instituţionalizată, sub pază.

(2) Persoanele carantinate, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locaţia în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităţilor competente, sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.

(3) Măsurile dispuse potrivit alin.(1) şi (2) nu exonerează persoanele de răspunderea contravenţională sau penală.

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 8 – (1) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să identifice şi să ţină evidenţa persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susţinători sau altă formă de ajutor, şi să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuinţelor.

(2) Evidenţele se actualizează şi se raportează săptămânal la centrul judeţean/ al municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei.

(3) Comitetele locale, judeţene şi al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă identifică modalităţi de sprijin pentru persoanele prevăzute la alin.(1).

(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 9 – (1) Ordonanţa militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgenţă, care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.219 din 18 martie 2020, se completează după cum urmează:

1. La articolul 2, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatul (2) şi (3), cu următorul cuprins:

„(2) Se pot oficia slujbe în lăcaşurile de cult, de către slujitorii bisericeşti/religioşi fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.

(3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, precum şi împărtăşirea credincioşilor bolnavi la domiciliul acestora”.

2. La articolului 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) Prevederile alin.(1) şi (2) se aplică şi conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4t”.

3. La articolului 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) Alte excepţii de la interdicţia prevăzută la alin.(1) se stabilesc prin ordin al ministrului sănătăţii’

(2) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanţe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 10 – (1) Sunt abilitate să asigure aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei ordonanţe militare:

a) Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia locală, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului şi conducătorii autorităţilor administraţiei publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.1 şi 2;

b) Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poli?ia locală, pentru măsurile prevăzute la art. 3, 5 şi 7;

c) Poliţia de Frontieră Română, pentru măsura prevăzută la art. 6.

(2) Nerespectarea măsurilor de primă urgenţă prevăzute la art.1 – 7 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanţa de urgenţă nr.1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

(3) Personalul instituţiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanţa de urgenţă nr.1/1999, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 11 – (1) Prezenta ordonanţă militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puţin 2 zile de la data publicării, despre conţinutul prezentei ordonanţe militare.

Publicitate

Ştirea zilei

Comunicat de presă| Mircea Hava, eurodeputat PNL: Nivelul scăzut de colectare a TVA în România poate duce la amânarea sau pierderea unor proiecte de dezvoltare

Publicat

în

Mircea Hava, eurodeputat PNL: Nivelul scăzut de colectare a TVA în România poate duce la amânarea sau pierderea unor proiecte de dezvoltare

Acum câteva zile, Comisia Europeană a publicat un raport din care reiese că statele membre ale UE au înregistrat, în 2019, o pierdere de circa 134 de miliarde de euro în venituri, din taxa pe valoarea adăugată. Experții spun că principalele cauze sunt: frauda și evaziunea, practicile de evitare și optimizare a TVA, falimente și insolvențe financiare, dar și erori de calcul sau administrative. Din păcate, datele la nivel european ne arată că România este, și la acest capitol, pe primul loc din coada clasamentului. Țara noastră a înregistrat cel mai mare deficit de încasare a TVA la nivel național, cu o pierdere de 34,9 % din veniturile din TVA, urmată de Grecia (25,8 %) și Lituania (23,5 %). Cele mai mici deficite au fost înregistrate în Croația (1,0 %), Suedia (1,4 %) și Cipru (2,7 %).

Trebuie spus că TVA reprezintă și o resursă de bază pentru obligațiile de plată ale guvernului, astfel că se impune îmbunătățirea colectării acestor bani cu care, în mare măsură, se pot  finanța investiții promise și asumate. Așa se asigură contribuția României la bugetul Uniunii Europene sau partea de cofinanțare din sectoare de investiții finanțate cu bani europeni.

Indiscutabil, un procent scăzut de colectare al TVA poate duce în derivă sau amâna, chiar pierde, multe dintre proiectele de dezvoltare la nivelul administrațiilor publice locale sau județene. Vestitele cote defalcate din TVA, sau impozit, sunt, practic, banii cu care lucrează primăriile. O slabă colectare se resimte la toate capitolele de investiții, iar sensul dezvoltării se schimbă spre bătut pasul pe loc. Chiar dacă situația s-a îmbunătățit în ultimii ani, e greu de sperat că într-o perioadă scurtă vom putea implementa măsuri care să reducă cu adevărat acest deficit.

Electrica Furnizare Discount

Problema care se pune este cum acționăm. În opinia mea, cea mai mare greșeală ar fi aceea de a porni o prigoană asupra companiilor, inclusiv a bunilor platnici sau să creștem această taxă. Deși este clar că, azi, baza de impozitare și aplicare este mică – un exemplu ar fi decontarea multor cheltuieli iar prin asta reducerea TVA de plată, ar fi imposibil ca acest fenomen să fie corectat doar de inspectorii fiscali. Sunt prea puțini iar soluția nu este să se angajeze mai mulți. O abordare o reprezintă întărirea mecanismului de prevenire a fraudelor prin sisteme informatice interconectate. Pornind de la introducerea facturilor și până la butonul de alarmă ce s-ar aprinde în cazul unor tentative evidente de fraudă. Conectarea caselor de marcat, centralizat, la ANAF, e un prim exemplu. Să nu uităm că în economii dezvoltate, ca cea a Germaniei de exemplu, marii contribuabili au atașat un inspector fiscal care poate monitoriza în timp real fluxul tranzacțiilor financiare. La fel de bine s-ar putea corecta și o altă realitate economică ce creează o dublă măsură: achizițiile intracomunitare ce anulează o bună parte din TVA de colectat. De foarte multe ori marfa nu pleacă din țara de unde s-a declanșat achiziția. Lucru care nu e tocmai normal, la deducerea TVA.

Comisia Europeană atrage atenția asupra faptului că pierderile de venituri din TVA au un impact extrem de negativ asupra cheltuielilor pe care administrațiile publice le alocă bunurilor și serviciilor publice de care depindem cu toții, cum ar fi școlile, spitalele și transporturile. Exact domeniile în care România a fost și este pe un podium negativ, dacă vreți, al Europei.

Așadar avem nevoie, cât mai repede cu putință, de o politică fiscală coerentă, o simplificare a legislației și de o colectare eficientă a banilor care trebuie să meargă în visteria statului.

Mircea Hava – eurodeputat PNL

Membru al PPE

Citește mai mult

Ştirea zilei

LIVE VIDEO| Târgul de Crăciun din Alba Iulia s-a DESCHIS în mod oficial: Localnicii și turiștii pot intra FĂRĂ certificat verde

Publicat

în

Târgul de Crăciun din Alba Iulia s-a DESCHIS în mod oficial: Localnicii și turiștii pot intra FĂRĂ certificat verde

Astăzi, 6 decembrie 2021, la ora 18:00 s-a deschis, la Alba Iulia, Parcul Sărbătorilor de Iarnă, ediția 2021-2022.

CITEȘTE ȘI: MESAJE de SFANTUL NICOLAE. Idei de URARI şi FELICITARI pe care le poți trimite celor care își sărbătoresc onomastica

Din informațiile primite de la reprezentanții primăriei municipiului Alba Iulia, cei care vor să viziteze târgul nu vor fi nevoiți să posede certificatul Verde, deoarece nu au mai fost montate cabanele în care puteai intra să iei masa. Totuși aceștia vor trebui să respecte normele de protecție sanitară în vigoare și să poarte mască.

Electrica Furnizare Discount

Citește și: Bradul de Crăciun. Cum și când se împodobește. Istoria împodobirii bradului

Sâmbătă și duminică au fost făcute ultimele pregătire pentru ca totul să fie pus la punct pentru deschidere. Pe latura de vest a Cetății Alba Carolina, a fost montat un brad natural de 8 metri și căsuțele de lemn, iar în Piața Cetății, a fost montat bradul artificial cu care albaiulienii sunt deja obisnuiți, și a fost instalat pavilionul de lumini.

CITEȘTE ȘI: MESAJE de CRACIUN. Texte frumoase cu URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi

Și patinoarul este gata, iar pasionații se vor putea bucura de gheață și în acest an.

Program patinoar

De luni până duminică, de la ora 12.00 la 21.00.
De luni până vineri, de la ora 12.00 la 14.00 intrarea va fi gratuită.

Tarife

Patinaj – 15 lei/h
Închiriere patine – 10 lei/h
Ursuleț ajutator – 15 lei/h

Târgul de Crăciun va fi deschis zilnic până la ora 21.00.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Schimbare MAJORĂ: Zece clase OBLIGATORII pentru cei care doresc să obțină permisul de conducere, din 1 ianuarie 2022

Publicat

în

Schimbare MAJORĂ: Zece clase OBLIGATORII pentru cei care doresc să obțină permisul de conducere, din 1 ianuarie 2022

Începând cu 1 ianuarie, tinerii care vor să obțină permisul de conducere nu vor mai putea să urmeze cursurile unei școli de șoferi dacă nu au cel puțin zece clase absolvite.

Prin această nouă regulă impusă prin Codul Rutier se dorește evitarea analfabeților. Pe de o parte, aceștia sunt tot mai des întâlniți de polițiști în trafic.

Pe de altă parte, au existat numeroase cazuri prezentate de media în care șoferii nu știau nici măcar să se semneze, dar dețineau un permis de conducere.

Electrica Furnizare Discount

De asemenea, o altă modificare a Codului Rutier îi vizează pe șoferii care suferă de anumite afecțiuni medicale. Ei vor fi obligați să se prezinte mai des la controale medicale.

Este vorba despre persoanele care suferă de boli de inimă ori de diabet, întrucât aceste afecțiuni le pot pune în pericol capacitatea de a reacționa la timp atunci când se află în trafic.

Noile reglementări ale Codului Rutier prevăd și că cei care sunt prinși vorbind la telefon în timp ce se află la volan să poată fi sancționați prin suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioada de 30 de zile.

Sursa: soferidinromania.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare