Actualitate
O nouă posibilitate de a intra în legalitate în cazul construirii fără autorizație: Cum puteți obține un certificat de atestare
Legislația în ceea ce privește construcțiile a suferit modificări numeroase în 2020. Printre altele, cei care au construit fără autorizație au acum o nouă posibilitate de a intra în legalitate.
În esență, în anul încheiat recent, Legea 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii a fost modificată, printre altele, în sensul prevederii exprese a unei posibilități suplimentare în care cei care au construit fără autorizare de construire să poată intra în legalitate.
Concret, cei care au construit fără autorizație de construire pot obține un certificat de atestare/ adeverință privind edificarea unei construcții (care le-ar permite și înscrierea în Cartea Funciară a imobilului).
Pentru a putea obține un astfel de certificat/ adeverință, este necesară îndeplinirea unei serii de condiții, printre care și imposibilitatea de a mai primi sancțiuni, deoarece s-a împlinit termenul de prescripție, dar și efectuarea unei expertize tehnice, prin care se constată că au fost respectate cerințele fundamentale aplicabile privind calitatea în construcții.
CITEȘTE ȘI: Se abrogă legea care interzice vânzarea companiilor de stat. Anunțul făcut de premierul Florin Cîţu
Amenda pentru lipsa autorizației de construire se poate da în trei ani de la finalizarea construcției
După cum a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție în 2020, termenul de trei ani pentru a amenda o persoană care n-are autorizație de construire curge de la momentul terminării efective a construcției.
Termenul de trei ani pentru aplicarea amenzilor cuprinse între 1.000 și 100.000 de lei este stabilit de Legea autorizațiilor de construire, nu de Ordonanța 2/2001 a contravențiilor, care stabilește un termen general de doar șase luni.
Sursa: avocatnet.ro

Actualitate
Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici
Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici
Progresul elevilor este afectat de numai mare de elevi în clasă, pentru că profesorii nu pot răspunde tuturor nevoilor copiilor, considera majoritatea cadrelor didactice din Marea Britanie, care se află în topul țărilor din Europa din punctul de vedere al aglomerării claselor.
Potrivit unui sondaj citat de The Guardian, nouă din zece profesori consideră că mărimea claselor are un efect negativ asupra progresului elevilor, iar trei din patru cred că dimensiunea claselor este în creștere.
Impresia de supra-aglomerare mai este produsă de un factor: profesorii apreciază că, pe lângă problema numărului mare de elevi, mai apare un fenomen: elevii sunt mai mari fizic, comparativ cu generațiile anterioare. Tot 90% dintre profesorii din Marea Britanie consideră că această situație are un efect negativ și asupra comportamentului copiilor.
Iar participanții la sondaj semnalează că situația se înrăutățește având în vedere diminuarea numărului de cadre didactice, care determină creșterea numărului de elevi per clasă, dar și pandemia Covid-19, care continuă să perturbe procesul educațional din această țară, prin numărul încă mare de cazuri înregistrat în clase aglomerate.
Potrivit sondajului, realizat de sindicatul NASUWT din domeniul educației, opt din zece profesori acuză că numărul mare de elevi în clasă înseamnă că resursele de învățare sunt insuficiente, iar circa o treime dintre cei care menționează creșterea continuă a claselor apreciază că această creștere este una semnificativă.
Potrivit sursei citate, în acest moment nu există un prag legal pentru numărul de elevi în clasă, în Anglia și Țara Galilor, cu excepția începutului de școală primară, caz în care numărul este limitat la 30. Or, aceasta face ca, din cauza lipsei de personal, să se întâmple situații în care clase de peste 20 de elevi să se combine în clase de peste 40, atunci când un profesor lipsește.
The Guardian notează, separat, că, la o conferință organizată de către sindicatul care a desfășurat sondajul citat, s-a pus problema că elevii sunt “îngrămădiți” în bănci și pe scaune care sunt prea mici pentru ei.
Este citată, în acest sens, Elaine Paling, o reprezentantă a sindicatului, potrivit căreia școlile sunt, adesea, găzduite în clădiri amenajate în anii ’70, când băieții englezi erau, în medie, mai scunzi și mai slabi, iar cei de acum nu mai încap cum trebuie în bănci și sunt adesea nevoiți să stea cu picioarele pe culoarul dintre rânduri.
Publicația face trimitere la studii potrivit cărora înălțimea medie a băieților de 15 ani din Marea Britanie a crescut cu circa 22 de cm în ultimii 170 de ani, până la 1.72m, în timp ce lungimea tălpii, în cazul bărbaților, a crescut cu două numere în ultimii 40 de ani.
Actualitate
Vânzările mașinilor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată, în România pe cele cu motoare diesel
Vânzările mașinilor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată, în România pe cele cu motoare diesel
Anul acesta, vânzarea autoturismelor electrice și hybrid a depășit, pentru prima dată vânzarea autoturismelor cu motoare diesel, majorare datorată stimulentelor acordate prin Programul Rabla PLUS, derulat de către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu.
Aceste date au fost prezentate joi, la o întâlnire a ministrului Mediului, Barna Tanczos, cu reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în care s-a discutat despre evoluţia pieţei auto din România, din perspectiva posibilităţilor de îmbunătăţire a programelor de stimulare a pieţei autoturismelor nepoluante, se arată într-un comunicat al MMAP remis Agerpres.
„Analiza înmatriculărilor autoturismelor, în funcţie de tipul de motorizare, în primele şapte luni din acest an, arată că autoturismele electrificate (full electric, hybrid plug-in şi full hybrid) au o creştere de 106,4%, realizând o cotă de piaţă de 20,7%. În paralel, înmatriculările autoturismelor echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 29,3% faţă de primele şapte luni din 2021 şi deţin o cotă de 14,1% din total”, se precizează în comunicat.
Motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 10,1% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,3%. Totodată, maşinile electrice (Full Electric) au ajuns să reprezinte 7,9% din piaţa românească în primele 7 luni ale anului 2022, în timp ce în aceeaşi perioadă a anului 2021 reprezentau doar 1,9% din piaţă.
„Cifrele ne arată că ne apropiem cu paşi repezi de sfârşitul erei diesel. Este primul an pentru România în care se cumpără mai multe maşini verzi decât autoturisme diesel. Este o tendinţă atât la nivel european, cât şi la nivel naţional unde, în ambele cazuri, constatăm o scădere a vânzărilor maşinilor diesel cu aproape 30%, în prima parte acestui an.
Dacă ne uităm la autoturismele full electrice, vedem o evoluţie şi mai spectaculoasă, o creştere a cotei de piaţă cu 300% în primele şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Este un semnal că, pe de o parte, românii încep să înţeleagă din ce în ce mai bine importanţa transportului nepoluant, pe de altă parte, este rezultatul clar al programului Rabla Plus. Pentru prima dată avem în România o planificare multianuală, cu accent pe creşterea stimulării pieţei de auto verzi în următorii ani”, a declarat ministrul Barna Tanczos.
Totodată, acesta a anunţat că se lucrează la un nou program de stimulare a achiziţiei automobilelor electrice, destinat automobilelor din sectorul comercial.
„Este evident că nu doar autoturismele personale poluează, ci şi autovehiculele destinate transportului de persoane şi marfă. De aceea, venim în sprijinul agenţilor economici din România, cu un program destinat automobilelor electrice şi hybrid plug-in din sectorul comercial. Lucrăm la studiile de impact şi la analiza pieţei împreună cu reprezentanţii producătorilor şi ai importatorilor auto şi vom lansa Rabla Plus pentru flote comerciale în 2023″, a subliniat Tanczo
Sursa: digi24.ro
Actualitate
România deține stocuri suficiente de gaze naturale. „Facem față, fără niciun import de gaze”
România deține stocuri suficiente de gaze naturale. „Facem față, fără niciun import de gaze”
Începând de astăzi, importurile de gaze rusești au fost diminuate. Cantitatea s-a redus cu trei milioane de metri cubi comparativ cu zilele trecute, prin conductele care vin la noi.
Ion Sterian, directorul Transgaz, a explicat la News Hour with CNN ce se va întâmpla în viitorul apropiat.
Întrebat ce se întâmplă cu acest flux de gaze, cine l-a diminuat și de ce, Ion Sterian a spus că „importurile de gaze variază zilnic”. Nu sunt volume fixe care intră în fiecare zi în țară, a punctat el.
„De exemplu, astăzi, nominalizările la import au fost de 5,3 milioane de metri cubi de gaze față de ziua precedentă în care au fost aproape 9,9 milioane de metri cubi de gaze. Într-adevăr, e această reducere, dar nu s-a sistat cum au fost anumite afirmații în spațiul public că s-a sistat total importul de gaze de la Gazprom”, a spus Ion Sterian, directorul Transgaz, într-o intervenţie telefonică la Antena 3.
Ce stocuri de gaze are România
„Avem înmagazinate în plus la ziua de azi față de aceeași zi în anul trecut cu 320 de milioane de metri cubi de gaze mai mult”, a precizat directorul Transgaz. Potrivit directorului Transgaz, până la sfârșitul lunii august se va depăşi pragul de 70% din capacitatea de înmagazinare a ţării.
Producția de gaze în România a crescut
Ion Sterian, directorul Transgaz, spune că producția de gaze în România a crescut prin stabilizarea producției de către OMV Petrom, prin creșterea de producție la OMV (…) și prin punerea în exploatare a zăcămintelor.
„Consumul României în iarna trecută, când au fost temperaturile cele mai scăzute, o zi-două, a fost de circa 60 de milioane. În rest, toată iarna a fost între 55 și 57 de milioane de metri cubi de gaze. Asta e statistica, sunt date. Facem față, fără niciun import de gaze”, a mai spus directorul Transgaz.
Sursa: dcbusiness.ro
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
STUDIU| De unde moştenesc copiii inteligenţa, de la mamă sau de la tată? Cercetătorii au parcurs multiple studii și au decis
-
Ştirea zileiacum 11 ore
19-21 august 2022| PROGRAMUL Alba Iulia Music & Film Festival: Filme, concerte live și invitați de marcă, în Cetatea Alba Carolina
-
Actualitateacum 8 ore
Progresul școlar al elevilor este afectat de numărul prea mare de elevi în clasă. STUDIU al cercetătorilor britanici
-
Ştirea zileiacum 17 ore
18 august 2022, COVID-19 în Alba. 99 de noi infectări și niciun deces, în ultimele 24 de ore, în județ
-
Ştirea zileiacum 19 ore
După lupte „seculare” drumul forestier baraj Oașa – Luncile Prigoanei – Poarta Raiului a trecut în domeniul public al comunei Șugag: Ce planuri are administrația
-
Curier Județeanacum 20 de ore
Secretara unei comune din Alba, conflict de interese constatat de ANI: Care a fost motivul
-
Actualitateacum 15 ore
Ordonanța privind majorarea salariilor bugetarilor va fi aprobată săptămâna viitoare. Precizări ale ministrului Finanțelor
-
Actualitateacum 17 ore
COVID 18 august 2022, în România: 5.485 de cazuri noi de coronavirus și 24 decese, în ultimele 24 de ore