Numai în judeţul Alba Avem cu aproape 1.500 firme mai puţin decât anul trecut
Diminuarea comenzilor şi lipsa finanţărilor sunt principalele probleme cu care se confruntă majoritatea firmelor, ca urmare a crizei economico-financiare pe care o traversează. Fenomenul se extinde şi din păcate soluţiile de redresare a acestui sector, prin adoptarea urgentă a legislaţiei necesare susţinerii firmelor, întârzie să apară. La nivelul judeţului, în ianuarie 2011 şi-au suspendat activitatea 58 de firme, aproape jumătate faţă de aceeaşi lună a anului trecut, când au recurs la această măsură 106 societăţi din judeţ. În aceeaşi perioadă, şi-au dizolvat afacerea 4 firme, în timp ce cu un an în urmă au fost dizolvate 22 de societăţi. În ceea ce priveşte radierile voluntare, acestea au cuprins în luna ianuarie 2011 – 93 de unităţi economice, iar în aceeaşi lună a anului trecut au dispărut din evidenţă 78 de firme. Situaţia statistică a înmatriculărilor efectuate în luna ianuarie 2011 se prezintă astfel: au fost înfiinţate 131 de societăţi: 62 – PFA, 52 – SRL şi 17 întreprinderi individuale. În aceeaşi perioadă a anului trecut au luat fiinţă 140 de unităţi în rândul cărora ponderea o deţin PFA – 57, urmate de SRL – 54, întreprinderi individuale – 20 şi întreprinderi familiale – 9. La finele lunii ianuarie 2011 erau activi din punct de vedere juridic 15.949 comercianţi, din care: 6.754 PFA şi 9.195 persoane juridice. Cu un an în urmă, la nivelul judeţului erau înregistraţi 17.443 comercianţi, cu 1.494 mai puţini decât în prezent: 7.675 PFA şi 9.768 persoane juridice. Deocamdată, măsurile active pentru mult dorita relansare economică se lasă aşteptate, producţia continuă să scadă, la fel şi consumul, iar managerii firmelor au toate motivele pentru a-şi face griji şi în acest an. (A.D.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (20.07.2025)
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (20.07.2025) Scopul proiectului: Premisa îndeplinirii acestui scop o reprezintă inovarea și diversificarea serviciilor prin utilizarea noilor tehnologii și majorarea capacității, astfel fiind necesară realizarea unei investiții în vederea achiziționării de mijloace fixe moderne, de ultimă generație, specifice domeniului de activitate vizat. Beneficiar: URBAN […]
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (19.07.2025)
Comunicat lansare proiect – Creșterea competitivității URBAN CONSTRUCT TRANSILVANIA S.R.L. prin utilizarea eficientă a resurselor (19.07.2025) Scopul proiectului: Premisa îndeplinirii acestui scop o reprezintă inovarea și diversificarea serviciilor prin utilizarea noilor tehnologii și majorarea capacității, astfel fiind necesară realizarea unei investiții în vederea achiziționării de mijloace fixe moderne, de ultimă generație, specifice domeniului de activitate vizat. Beneficiar: URBAN […]
Zarina CRM: Firma de IT din Iași investește 35.000€ într-un soft CRM care aduce control total și eficiență în afaceri
Zarina CRM: Firma de IT din Iași investește 35.000€ într-un soft CRM care aduce control total și eficiență în afaceri Interviu cu Ciobanu Dan-Ionuț, antreprenorul din spatele unui CRM românesc ce oferă control deplin prin instalare locală Într-un mediu de afaceri extreme de competitiv dominat de soluții software cu abonamente lunare și dependență de servere […]