Economie
Noul Cod al Muncii intră în vigoare de la 1 mai 2011
Legea de modificare a Codului Muncii a fost promulgată de preşedintele Traian Băsescu şi apoi publicată în Monitorul Oficial. Adoptată prin asumarea răspunderii Guvernului în faţa Parlamentului, legea a fost declarată constituţională şi va intra în vigoare după 30 zile. Modificările aduse Codului Muncii vor fi aplicabile de la 1 mai şi au în vedere noi reglementări privind relaţiile de muncă. Printre modificările incluse se numără cele privind perioada de probă, care este de maximum 90 zile pentru funcţiile de execuţie şi 120 zile pentru funcţiile de conducere. Primele 6 luni de la debutul în profesie sunt considerate stagiatură pentru absolvenţii de învăţământ superior. La sfârşitul perioadei, angajatorul va elibera salariatului o adeverinţă vizată de ITM. Efectuarea stagiului se va reglementa prin lege specială. În viitor, perioada de preaviz va fi de 20 de zile lucrătoare, în cazul concedierii pentru motive ce nu ţin de vina salariatului (necorespunzător profesional, inapt medical dovedit prin expertize). Termenul de preaviz în cazul demisiei este de maximum 20 de zile lucrătoare pentru salariaţii cu funcţie de execuţie şi 45 de zile pentru salariaţii cu funcţie de conducere sau conform clauzelor din contractul de muncă, dacă există precizări în acest sens. Contractul de muncă cu perioadă determinată este de maximum 36 de luni. Dacă ulterior, în 3 luni de la încetarea primului contract, se semnează un alt contract pe perioadă determinată, acesta este considerat succesiv primului, iar perioada nu poate depăşi 12 luni. Durata maximă a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare. Prin excepţie, durata de 48 ore/săptămână, inclusiv orele suplimentare, poate fi prelungită, însă media pentru o perioadă de referinţă de 4 luni nu trebuie să depăşească 48 ore/săptămână. În cazul reducerii temporare a activităţii pentru motive economice sau tehnologice angajatorul poate reduce programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, cu diminuarea salariului. Pe durata reducerii sau întreruperii temporare a activităţii, salariaţii ce nu desfăşoară o activitate primesc o indemnizaţie de minimum 75 la sută din salariul de bază. (A.D.T.)
Economie
Anunț de presă finalizare proiect – „Diversificarea activității societății prin achiziția de echipamente performante în cadrul PANTERA DENT SRL”
Anunț de presă finalizare proiect
Proiectul “Diversificarea activității societății prin achiziția de echipamente performante în cadrul PANTERA DENT SRL”, cod MySMIS 134378, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 2 – Îmbunătăţirea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1 – Promovarea spiritului antreprenorial, în special prin facilitarea exploatării economice a ideilor noi și prin încurajarea creării de noi întreprinderi, inclusiv prin incubatoare de afaceri – 2.1A Microintreprinderi este implementat de către S.C. PANTERA DENT S.R.L. și are o valoare totală de 1.194.162,49 lei, din care 950.339,50 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, Organism Intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru.
Obiectivul proiectului urmărește creșterea capacității de producție în domeniul producției de dinții artificiali, menită să asigure creșterea competitivității și notorietății la nivel local și regional al companiei PANTERA DENT SRL, prin creșterea calității și performanței în aceste domenii, intensificarea colaborării pe bază de parteneriate pe linia de tratamente stomatologice pe plan local și regional, atragerea de personal competitiv și dezvoltarea calității vieții .
Scopul proiectului a constat în crearea unui centru de excelență în domeniul productiei de dinții artificiali, unic la nivel local/regional, cu o infrastructură și echipamente la un înalt grad competitiv pe plan regional, menit să contribuie la reducerea decalajelor existente între regiunea Centru și alte regiuni ale țării. Datorită implementării proiectului societatea a fost dotată cu echipamente moderne, de top, instrumente avansate și care beneficiază de personal calificat, cu expertiză în utilizarea infrastructurii.
Impactul proiectului la nivelul localității, respectiv al regiunii Centru a constat în: crearea unei infrastructuri de producție, prin dotarea cu echipamente de înaltă tehnologie, competitive pe plan regional, menținerea pe perioada de durabilitate a proiectului a unui numar de 5 locuri de munca, crearea unui portofoliu de produse de min. 150/an (față de media de 95/an în prezent) din care contractate noi de min.20 produse/an.
Date de contact beneficiar:
Sat Cricău, Comuna Cricău, nr. 294, județul Alba, cod poștal 517265, România
Tel. +40 744 753 721
E-mail: [email protected]
Economie
Comunicat PNRR – anunț începere proiect „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, județul Alba”
Comunicat de presă
Proiectul „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, județul Alba”, cod proiect F-PNRR-Dotări-2023-2196, finanțat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență, prin Pilonul VI. Politici pentru noua generație\Componenta C15: Educație\Reforma 4. Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior\Investiția 13. Echiparea laboratoarelor informatice din școlile de educație și formare profesională (EFP) și \Investiția 14. Echiparea atelierelor de practică din unitățile de învățământ profesional și tehnic și Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației\Investiția 9. Asigurarea echipamentelor și a resurselor tehnologice digitale pentru unitățile de învățământ precum și Reforma 6. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar\Investiția 11. Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare și laboratoarele/atelierele școlare., este implementat de către UAT Comuna Lunca Mureșului, în calitate de beneficiar, și are o valoare nerambursabilă de 1.064.626,77 lei.
Obiectivul general al proiectului este acela de a asigura un proces educațional de calitate, modern și incluziv pentru elevii Școlii Gimnaziale „Simion Lazăr” Lunca Mureșului, prin dotarea cu echipamente digitale, mobilier și materiale didactice.
Principalele rezultate așteptate se referă la dotarea cu echipamente digitale, materiale didactice și mobilier: a unui laborator de informatică, a 16 săli de clasă (nivel învățământ: preșcolar, primar, gimnazial), a unui laborator multidisciplinar (fizică, chimie, biologie) și 2 cabinete școlare (un cabinet psihopedagogic și un cabinet de matematică).
Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 03.08.2023 – 31.12.2024.
Date de contact beneficiar:
Comuna Lunca Mureșului,
Localitatea Lunca Mureșului, Nr. 303, Jud. Alba
Tel. 0258-878.121, E-mail: [email protected]
Economie
Birou de Cadastru din Alba Iulia angajează personal tânăr pentru activități de birou: CONDIȚII
Birou de Cadastru din Alba Iulia angajează personal tânăr pentru activități de birou: CONDIȚII
Biroul de Cadastru Maxim din municipiul Alba Iulia oferă oportunități de angajare pentru personal tanar pentru activitati de birou.
Birou Cadastru Maxim cu sediul în Municipiul Alba Iulia angajeaza personal tânăr pentru activități de birou. Alatură-te echipei noastre și fă parte din biroul nostru!
Cerințele de încadrare a personalului sunt minime:
– Disciplina
– Seriozitate
– Dorință de muncă
– Abilități practice IT
Trainingul este asigurat de societate iar beneficiile financiare sunt motivante.
Profita de sansa dezvoltarii profesionale intr-un mediu modern cu aparatura si tehnologie de ultima generatie alaturi de echipele noastre de profesionisti.
Asteptam CV-urile dumneavoastra la adresa de email [email protected], pe WhatsApp la numarul de telefon 0766216570 sau la sediul nostru din Municipiul Alba Iulia, Strada Septimius Severus, Nr. 55, Apartament 3, Birou Cadastru Maxim.
-
Ştirea zileiacum 16 ore
UPDATE FOTO| ACCIDENT rutier la Tăuți: Un autoturism condus de un tânăr de 20 de ani a intrat într-un cap de pod. O femeie de 73 de ani a ajuns la spital
-
Ştirea Taacum 13 ore
ȘTIREA TA| SCANDAL în miez de noapte într-un fast-food din Alba. Mai mulți tineri și polițiști, amenințați cu cuțitul de un bărbat: ”Te leg de mașină cu lanțuri și te trag, te omor”
-
Ştirea zileiacum 13 ore
ANGAJĂRI la STAT 2023: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 24 septembrie 2023. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS
-
Ştirea zileiacum 16 ore
FOTO| INCENDIU la o anexă gospodărească din Teiuș: Au intervenit pompierii cu două autospeciale
-
Curier Județeanacum 9 ore
ACCIDENT pe DN75, la Albac: Un bărbat din Călan a pierdut controlul asupra motocicletei și a intrat într-un cap de pod
-
Curier Județeanacum 10 ore
Un șofer din Abrud, BEAT MANGĂ, a intrat cu mașina în gardul unei case: Avea o alcoolemie de 0,89 mg/l alcool pur în aerul expirat