Ziarul Unirea

Noua taxă de poluare, de la 50 de euro la aproape 2.000 de euro

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

Din acest an, cele mai economice automobile noi vor plăti o taxă de poluare în valoare de 50 de euro, în timp ce valoarea acesteia urcă până la aproape 1.900 de euro pentru maşinile cu motoare de peste 4,0 litri – spre exemplu limuzinele Audi A8 sau Mercedes-Benz S-Klasse. Cea mai mică taxă de poluare din topul celor mai bine vândute maşini de pe piaţa locală porneşte de la aproximativ 70 de euro şi este valabilă pentru motoarele de 1,2 litri care se regăsesc pe modele precum Dacia Logan, Volkswagen Polo sau Renault Symbol. Din topul celor mai bine vândute maşini din import, cele mai mari taxe sunt plătite de modelele cu motoare de 1,6 litri, cum ar fi Ford Focus sau Skoda Octavia, în aceste cazuri valoarea taxei urcând la aproape 330 de euro. Procedura de plată a taxei de poluare va fi aceeaşi ca şi până acum, noul calculator al taxei de pe site-ul ANAF fiind disponibil la finele acestei săptămâni, în timp ce la administraţiile fiscale se pot încasa deja banii pentru noua taxă de poluare. De la 1 ianuarie, pe piaţa europeană nu se mai pot comercializa maşini decât cu motoare care îndeplinesc normele de poluare Euro 5 sau peste, cele Euro 4 pot fi vândute acum numai ca maşini la mâna a doua şi dacă au fost deja înmatriculate înainte de 31 ianuarie. Cei care au început formalităţile de achiziţie a unei maşini Euro 4 în 2010 pot achita până la 31 ianuarie taxa în forma veche. Noua taxă de poluare nu va avea un efect direct asupra vânzărilor de maşini, valabilitatea voucherelor din Programul ‘Rabla” 2010 fiind prelungită până la 31 ianuarie, iar de la 1 februarie va fi demarat noul program de casare. Automobilele  echipate atât cu un motor normal pe benzină, cât şi cu unul electric, cele cu motoare Euro 6, standard care va intra în vigoare din 2014, şi maşinile electrice sunt în continuare scutite de la plata noii taxe de poluare. În prezent, cele mai multe modele Euro 6 se regăsesc în gama Mercedes-Benz, acelaşi motor diesel de 3,0 litri cu tehnologie BlueTEC fiind şi la limuzinele E-Klasse, S-Klasse şi SUV-urile ML şi GL, plus crossoverul R-Klasse. La acestea se adaugă şi S-Klasse Hybrid, model care utilizează acelaşi sistem hibrid ca şi BMW Seria 7 ActiveHybrid. În cazul BMW, trecerea de la Euro 5 la Euro 6 este opţională şi costă 1.240 de euro, preţ valabil pentru modelul 530d cu motor diesel de 3,0 litri, valoare similară cu taxa care s-ar plăti pentru Euro 5. Tot în cazul mărcii germane, sunt scutite de noua taxă hibridele X6 ActiveHybrid şi limuzina Seria 7 ActiveHbrid. În cazul Audi, singura motorizare Euro 6 disponibilă în momentul de faţă este cea „clean diesel” 3,0 TDI de pe SUV-ul Q7, urmând ca numărul acestora să crească anul viitor. În cazul acestuia, diferenţa de preţ între motorul Euro 5 şi cel Euro 6 este de aproape 1.500 de euro, dar în favoarea motorului mai „verde”, care costă 56.331 de euro cu TVA, faţă de 57.780 de euro în cazul versiunii Euro 5. (A.D.T.)

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

6 Comentarii

apoliticul 5 ianuarie 2011 at 8:20

Parca baselu impreuna cu catelul lui se laudau inainte de alegeri ca ELIMINA taxa de prima inmatriculare.Sintem cea mai proasta natie de pe pamint si ne meritam soarta.

Strainu 5 ianuarie 2011 at 10:17

Conducatori de tara de ce n u ne lasati si pe noi sa traim si puneti taxe pe orice..Da de ce dati stimulente si prime la ai din unele primarii si alte institutii nerestructurate ????Vedeti cum se angajeaza( fara examen serios) in jandarmerie si cei 3 incadrati sunt apoi mutati la Politie…..

rosca 5 ianuarie 2011 at 18:20

Otaxa propusa de un ungur si promulgata de un om contestat de mai bine de 90 % din cetateni va fi anulata imediat dupa scoaterea initiatorilor din circuitul istoric al tarii !

NECUNOSCUT 5 ianuarie 2011 at 18:34

Voi, cei din fruntea tarii lasati lumea sa traiasca si nu mai puneti tot felul de biruri pe capul nostru ,unde vreti sa ajungem? nu va ginditi ca va veni si vremea decontului odata?-atunci unde o sa va bagati? cred ca ve-ti fi lua urma celor care s-au dus in 25.12.1989.

Ion de la tara 14 ianuarie 2011 at 6:50

cum zicem noi romanii „bine ca nu-i mai rau” … dar asta-i inceputul Domnii de la mediu spera ca trecind cu bine noua taxa de poluare 2011 , vor incepe poate demersurile pentru a cere obligativitaea taxiurilor sa fie Euro 4 cu filtru de particule cel putin si … de ce nu masinile Hybride … ca efectul de sera se face simptit deasupra marilor orase …

alexandru 14 ianuarie 2011 at 8:41

cu riscul sa fiu injurat de toti forumistii ma declar pentru o taxa de poluare mare.romania a devenit un cimitir de masini germane vechi.nu vad nici un imperiment in achizitionarea unui auto deja inmatriculat….si avem de unde alege….taxa aduce prejudicii doar traficantiilor de autoturisme, de parca tot romanul merge la nemti sa isi aduca auto second hand.toate statele civilizate au taxe si impozite mari pe autoturisme, sa fim seriosi impozitele auto in romania sunt derizorii, eu platesc 75 de ron pt auto personal pe un an.

Comentariile sunt oprite