Rămâi conectat

Actualitate

Noua taxă auto: Guvernul analizează două variante – taxarea poluatorului la ITP sau prin impozitul anual

Publicat

în

Noua taxă auto: Guvernul analizează două variante – taxarea poluatorului la ITP sau prin impozitul anual.

Noua „taxă auto” va fi achitată de anul următor în funcție de elemente care generează emisii de poluanți în atmosferă, respectiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.

Un grup de lucru format din reprezentanții mai multor ministere analizează însă, acum, două variante, care reintroduc indirect vechea taxă auto. Prima variantă presupune introducerea unei „componente de mediu” în taxa achitată periodic la ITP, în timp ce a doua variantă prevede includerea acestei componente în impozitul datorat pentru mijloace de transport, potrivit unui document oficial analizat de Profit.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ambele cazuri sunt inspirate de practici din alte state UE, respectă principiul „poluatorul plătește” și sunt raportate la venitul mediu al românilor.

Taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă în ianuarie 2007, fiind calculată în funcție de vechimea, tipul de catalizator și capacitatea cilindrică a mașinii. Taxa a fost modificată doi ani mai târziu de Guvern, valoarea fiind scăzută, pentru ca din ianuarie 2012, pe fondul protestelor de stradă, să fie suspendată până la finalul acelui an, iar cei care plătiseră deja urmau să își recupereze banii.

Cu 1 an înainte, Curtea Europeană de Justiție hotărâse că taxa de poluare este discriminatorie.

În martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu, iar taxa a fost calculată doar pe baza emisiilor de CO2, scrise în cartea de identitate a mașinii. La începutul anului 2017, timbrul de mediu a fost eliminat împreună cu celelalte 101 de taxe nefiscale.

Nevoia de a reintroduce un sistem de taxare a poluării este justificată acum de autorități prin creșterea numărului de autovehicule vechi poluante, înmatriculate în România, comparativ cu anii precedenți, în contextul eliminării timbrulul de mediu.

Ministerul Mediului argumentează majoritatea statelor UE implementează un mecanism de impunere a unor taxe/contribuții/impozite pentru prevenirea poluării provenite de la autovehicule, sub diferite forme, adaptate contextului social și legislativ propriu, cum ar fi: la momentul înmatriculării (prin taxa de înmatriculare), prin stabilirea unui impozit anual sau prin impunerea unei taxe anuale de circulație.

Acum, un document oficial relevă că în analiză sunt două variante.

„Referitor la stabilirea mecanismului de administrare a măsurii adoptate, în cadrul grupului de lucru s-au analizat mai multe variante, acestea luând în considerare elementele care generează emisii de poluanți în atmosferă, respectiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2, precum și exemplele europene instituite în statele membre.

Variantele care sunt analizate în vederea modificării și completării legislației în vigoare sunt:

-cu privire la certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică, prin introducerea componentei de mediu la taxarea ITP, în condițiile în care actuala reglementare, deși o include, nu o reglementează distinct și nu aplică principiul „poluatorul plătește”;

-modificarea impozitului pe mijloace de transport, prin introducerea componentei de mediu, aceasta urmând să conțină emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrică (și eventual vechimea autovehiculului).

La stabilirea valorilor aferente noii măsuri, se va ține cont de elementele prezentate anterior, adoptarea acesteia ținând cont, pe de o parte, de veniturile medii naționale ale cetățenilor, iar, pe de altă parte, de respectarea legislaței comunitare în domeniu, în sensul stimulării achiziționării de autovehicule noi, mai puțin poluante, în detrimentul celor vechi, cu grad mare de poluare”, arată documentul.

Stabilirea valorii noii taxe auto în funcție de veniturile medii ale românilor ar putea însemna că taxa nu va fi stabilită la un nivel foarte ridicat sau că va fi ajustată anual și va crește concomitent cu veniturile populației, așa cum este cazul amenzilor, care sunt stabilite în funcție de salariul minim.

Sursa: profit.ro

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Guvernul vrea să ştie ce stocuri au producătorii şi comercianţii: Ce sancțiuni ar putea primi cei care refuză

Publicat

în

Guvernul vrea să ştie ce stocuri au producătorii şi comercianţii: Ce sancțiuni ar putea primi cei care refuză

O ordonanţă de urgenţă care obligă producătorii şi comercianţii din România să facă lunar rapoarte cu stocurile, ar urma să fie adoptată în perioada următoare.

Cei care nu vor declara stocurile – pot fi amendați cu sume între 500.000 și 1 milion de lei – iar cei care vor prezenta date incorecte sau incomplete riscă amenzi între 50.000 lei și 250.000 lei. Raportările trebui să ajungă la ministerul agriculturii pana pe data de 15 a fiecarei luni.

Trebuie trimise stocurile la produse precum legume, fructe, cereale, seminte, carne, lapte, conserve, apa, zahar sau miere.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cei care au cantitati mici de marfa sunt scutiţi de raportare. Spre exemplu, magazinele cu o suprafata de sub 400 de metri patrati, sau cei care au sub 10 tone de legume si fructe sau sub 25 de tone de cereale.

Măsura este propusă din rațiuni de securitate alimentară, având în vedere războiul dus de Rusia în Ucraina și efecte sale secundare în domeniul alimentar și în cel agricol.

Sursa: observatornews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Publicat

în

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Referitor la măsurile anunțate aseară de Guvern, printre care se numără și aceea de a ingheța angajările în sistemul bugetar, Federatia Natională a Sindicatelor din Finanțe atrage atenția asupra faptului că o astfel de măsură, aplicată general, fără o analiză sectorială, este departe de a aduce rezultatele dorite.

Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus și în niciun caz o îmbunătățire a colectării veniturilor la bugetul statului!

În acest sens dorim să facem câteva precizări:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • In sistemul Ministerului Finanțelor, care cuprinde Ministerul Finanțelor – aparat central, ANAF – aparat central și unități subordinate, nu s-au mai făcut angajări din anul 2016
  • De la aproximativ 28.000 de angajați, numărul s-a diminuat de la an la an, ajungând la 22.000
  • 10% din angajați au vârste până în 30 de ani, 10% între 30 și 40 ani, 40% între 40 și 55 de ani și 40% peste 55 de ani – rezultă o îmbătrânire accelerată a sistemului
  • In fiecare an se vacantează în medie 800 de posturi, atât prin pensionări, cât și prin plecări din sistem și, din păcate, tot mai multe decese, datorate mediului stresant în care se desfășoară activitatea.

Pe cale de consecință, pentru a funcționa și a performa, sistemul fiscal are nevoie urgentă de infuzie de personal tânăr și în niciun caz de o măsură de inghețare a angajărilor, care ar echivala cu un colaps.

Se vorbește de ani buni despre digitalizarea sistemului fiscal, dar acest proces este de durată și nu-și poate produce efectele imediat. In prezent sistemul funcționează la cota de avarie, cu personal insuficient, programe informatice greoaie, fără baze de date interconectate. Colectarea nu poate fi îmbunătățită prin măsuri care nu țin cont de realitatea instituției.

Prin urmare, solicităm Guvernului ca, la elaborarea actului normativ care va reglementa măsurile anunțate, să țină cont de particularitățile sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor și să nu ia decizii care pot avea efectul invers celor preconizate.

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Alba Iulia va avea un hotel dintr-un lanț INTERNAȚIONAL: Când va fi inaugurat Mercure Alba Iulia Cetate

Publicat

în

Alba Iulia va avea un hotel dintr-un lanț INTERNAȚIONAL: Când va fi inaugurat Mercure Alba Iulia Cetate

Grupul hotelier Accor va deschide un nou hotel în România, la Alba Iulia. Noul proiect, Mercure Alba Iulia Cetate, va fi primul hotel din acest oraș afiliat unui lanț internațional și va fi inaugurat în al doilea trimestru din 2024.

Hotelul va funcționa în cadrul unui contract de franciză cu un investitor local, parte a grupului Dentotal, care a deschis deja două hoteluri în cadrul grupului: Mercure Bucharest City Center în 2014 și ibis Styles Bucharest City Center în 2020.

Amplasat la câteva minute de Cetate, hotelul din Alba Iulia va avea 112 camere și apartamente, dispuse pe trei etaje plus mansardă, un restaurant de 282 mp cu terasă exterioară, o sală de evenimente de 430 mp, un centru SPA, un loc de joacă pentru copii în interior și exterior și o parcare exterioară și interioară.

Elit - Gustul Desăvârșit

Platforma booking.com listează în prezent doar zece hoteluri în Alba Iulia. Orașul Unirii, situat în inima Transilvaniei, este vizitat anual de mii de turiști români și străini. În topul destinațiilor preferate de turiști se află Cetatea Albă Carolina.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare