Rămâi conectat

Economie

Modificări la Legea insolvenței: cum se pot șterge datoriile către stat și conversia acestora în acțiuni. În prezent, aproximativ 28.000 de companii sunt în insolvenţă

Publicat

în

Modificări importante la Legea insolvenței au fost adoptate de Guvernul printr-o Ordonanță de urgență. Printre acestea se numără posibilitatea ștergerii a până la 50% din datoriile către stat, conversia acestora în acțiuni sau un nou termen, de doar 30 de zile, până la care judecătorul sindic va trebui să se pronunțe asupra procedurii de faliment.

Ministrul finanțelor publice a anunțat că noile reglementări vor fi aplicate companiilor care au intrat în procedura de insolvență atât pe Legea din 2006, cât şi pe Legea din 2014. El a subliniat că statul va fi corect cu companiile care vor să se redreseze, astfel că s-a luat măsura ștergerii a 50% din creanțe, dacă respectivele firme își respectă planul de reorganizare. De asemenea, companiile care cer intrarea în insolvență nu mai pot acumula în continuare datorii, iar statul poate să execute silit anumite companii, dacă depășesc 60 de zile şi nu-şi plătesc faţă de stat obligațiile respective, a mai menționat oficialul de la Guvern.

Principalele modificări sunt:

Electrica Furnizare Discount

*administratorul/lichidatorul va putea să promoveze acțiunea în antrenarea răspunderii patrimoniale, precum și reducerea de la 50% la 30% a valorii creanțelor înscrise la masa credală pentru care poate un creditor poate introduce acțiunea de atragere a răspunderii (art. 169, alin. (1) și alin. (7))

*posibilitatea formulării unei căi de atac de către creditorul care deține mai mult de 30% din valoarea creanțelor înscrise la masa credală împotriva hotărârii de respingere a acțiunii de atragere a răspunderii

*posibilitatea oricărui creditor de a cere judecătorului sindic intrarea în faliment a debitorului, dacă acesta nu se conformează planului de redresare sau dacă activitatea aduce pierderi și se acumulează noi datorii. Cererea va fi judecată de urgență, în cel mult 30 de zile, la acest moment nefiind un termen maxim până la care judecătorul sindic să dea o decizie.

Administratorul judiciar va avea termen de 10 zile de analiză pentru cererile de plăți pentru creanțele născute ulterior datei de deschidere a procedurii de insolvență și instituirea unui mecanism de sancționare progresivă a administratorului judiciar în cazul nerespectării acestui termen

Administratorul judiciar va depune lunar un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuțiile, inclusiv cele legate de urmărirea operațiunilor efectuate în baza avizului prealabil, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitorului, precum şi, dacă este cazul, stadiul efectuării inventarierii

Titularul unei creanțe curente, certă, lichidă și exigibilă mai veche de 60 de zile și un cuantum peste valoarea-prag, poate solicita, oricând în timpul planului de reorganizare sau după îndeplinirea obligațiilor de plată asumate în plan, trecerea la faliment, iar cererea sa va fi judecată, de urgență și cu precădere tot în maximum 30 de zile

Referitor la posibilitatea conversiei creanțelor bugetare în acțiuni, condițiile care trebuie îndeplinite sunt:

– să rezulte din conținutul planului de reorganizare, pe baza analizei economico-financiare, faptul că societatea debitoare își poate continua activitatea, măsura propusă fiind una viabilă pentru societate;

– să rezulte din conținutul planului de reorganizare faptul că aceasta modalitate de stingere a creanței bugetare duce la maximizarea recuperării creanței statului, faţă de situația intrării debitorului în faliment;

– conversia să fie integrală şi efectuată la valoarea creanței bugetare deținute, ea neputând fi cumulată cu măsura reducerii creanței bugetare.

Proiectul mai prevede eliminarea termenului de decădere de 2 ani de la data pronunțării hotărârii judecătorești de deschidere a procedurii de insolvență în care poate fi introdusă acțiunea de atragere a răspunderii.

Pentru cesionarea de creanțe ale statului, vor trebui respectate următoarele condiții:

– prețul cesiunii este cel puțin egal cu valoarea creanțelor bugetare, asigurându-se recuperarea integrală a creanțelor bugetare înscrise în tabelul definitiv consolidat de creanțe;

– plata prețului cesiunii și recuperarea creanțelor bugetare se realizează într-o perioadă de maxim 3 ani de la data încheierii contractului de cesiune;

– cesionarul justifică un interes public în vederea cesionării creanței;

– contractul de cesiune se încheie între data definitivării tabelului consolidat de creanțe și data aprobării planului de reorganizare.

Conform datelor oficiale citate de guvern, în prezent, aproximativ 28.000 de companii sunt în insolvenţă, dintre care 1.000 au plan de reorganizare, peste 6.000 sunt în observație şi între 7.000 şi 8.000 de companii acumulează încă datorii.

Sursa: legestart.ro

Publicitate

Economie

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Publicat

în

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Primăria Municipiului Sebeș informează cetățenii că noua firmă de salubritate, RER VEST S.A., care va opera pe raza municipiului Sebeș începând cu data de 1 noiembrie 2021, a demarat activitatea de distribuire a pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere la persoanele fizice care locuiesc la casă.

Această acțiune se va desfășura în Sebeș, Lancrăm, Petrești și Răhău, începând cu data de 19 octombrie 2021.

Citește mai mult

Economie

FOTO| Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Publicat

în

Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Ziua de sâmbătă, 16 octombrie a fost una plină pentru participanții la evenimentul culinar “Târgu’ lu’ pește”, deoarece aceștia au avut parte de o ofertă bogată de preparate din pește, de care au profitat cu toții din plin.

Pe lânga oferta bogată de mâncare din pește, organizatorii au oferit celor prezenți posibilitatea de a participa la diverse activități distractive pentru copii, competiții și nu în ultimul rând o tombolă.

Bucătarii pasionați s-au întrecut în a oferi gurmanzilor o mare diversitate de preparate din pește și aici amintim ciorba și tocănița dar și micii și cârnații gătite din pește. O mare căutare a avut și păstrăvul prăjit cu mămăliguță dar și zacusca de pește.

Electrica Furnizare Discount

Oferte interesante, pentru cei ce iubesc mâncarea în regim fast-food, au avut-o prietenii noștri de la Păstrăvăria Bușteni care au venit până în Alba Iulia ca să pregătească hamburgheri din pește, chifteluțe și frigărui din pește cu cartofi prăjiti dar și cu multe alte bunătățuri cu specific pescăresc.

O surpriză plăcută ne-au făcut și cei de la restaurantul La Pescăriţa şi Vânătorul din Satu Mare, care ne-au oferit ineditul papricaș de somn cu lăști dar și hamsii, icre de pește și multe alte bunătăți și nu în ultimul rând trebuie să îi menționăm pe cei de la rulota Cozmuleanu Adrian Mihai IF din Hunedoara care ne-au preparat tigaie de crap picant, sarmale și păstrăv prăjit dar și pe Dacul Bucătar cu Duba împreună cu chef Adrian Truță care ne-au gătit pe piatră.

Ne bucurăm de interesul manifestat de vizitatori pentru produsele din pește și considerăm că am reușit prin acest eveniment să încurajăm consumul de pește care după cum bine știm, este foarte sănătos.

Sperăm să ne putem întâlni cât mai des la asemenea evenimente care încurajează consumul de pește dar și interacțiunea piscicultorilor cu consumatorii prin intermediul unei palete de produse cât mai diversificate și cu o prezență puternică pe rafturile magazinelor.

Mulțumim Primăriei Alba Iulia pentru sprijinul acordat în organizarea acestui eveniment.

Următorul eveniment “Târgu’ lu’ pește” va avea loc la Conacul Zăicești din Botoșani în data de 30 Octombrie. Vă așteptăm și acolo!

“Târgu’lu′pește” este un eveniment organizat în cadrul proiectului „INTERACTIUNE INTRE PISCICULTORI – UN CONCEPT SUSTENABIL PENTRU PROMOVAREA PESTELUI” având ca parteneri FLAG Prahova – lider de proiect, FLAG Satu Mare, FLAG Bazinul Mureșului, Secașelor și a afluenților acestora, FLAG Iazurile Moldovei.

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă: lansarea proiectului cu titlul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod smis 142070 , finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020

Publicat

în

Comunicat de presă

Spitalul Municipal Blaj, cu sediul în Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400, deruleaza proiectul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod SMIS 142070, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 10  Protejarea sanătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19, creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie, Obiectiv Specific 10.1 Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză  în contextul pandemiei de  Covid-19 și al consecințelor sale sociale.

Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management .

Electrica Furnizare Discount

Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 12.663.582,36 lei , din care valoare totală eligibilă 12.663.582,36 lei și valoare totala eligibilă nerambursabilă din FEDR REACT-EU 12.663.582,36 lei.

Perioada de implementare a Proiectului este de 20 luni, respectiv între data 01 Mai 2020 și data 31 Decembrie 2021, aceasta cuprinzând, daca este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin asigurarea răspunsului în timp util și eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID -19 și consolidarea capacității adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul SAR – CoVID-19 prin dotarea cu echipamente /dispozitive/aparatură medicală/materiale necesare pentru tratamentul pacientilor suspecți/confirmați cu infecția cu virusul SARS-CoV2.

Scopul proiectului il constituie crearea infrastructurii necesare raspunsului în timp util si eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID-19.

Obiectivul general și scopul proiectului vor fi realizate prin intermediul următoarelor obiectivele specifice ale proiectului :

  1. Asigurarea disponibilității aparaturii și dispozitivelor medicale necesare Spitalului Municipal Blaj, în vederea îmbunătățirii capacității spitalului de a răspunde în timp util și eficient pentru tratarea cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2 pâna cel tarziu la finalizarea implementări proiectului.
  2. Creșterea capacității de testare în vederea depistării infecțiilor cu COVID-19 prin achiziția unui sistem de diagnosticare până la finalul implementări proiectului.
  3. Asigurarea condițiilor optime de siguranță atât pentru personalul propriu cât și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj prin achiziția de materiale de protecție până la finalul perioadei de implementare.

 Rezultate finale în urma implementării proiectului :

Implementarea proiectului va duce la obținerea următoarelor rezultate, acestea fiind în corespondență direct cu Obiectivele Specifice menționate în cadrul secțiunii anterioare:

  1. Capacitate consolidată de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul COVID-19 prin dotarea cu echipamente medicale;
  2. Capacitate crescută de testare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19;
  3. Distribuirea de echipamente specializate de protecție pentru personalul medical și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj.

Spital Municipal Blaj

Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400

Tel: +40 258 710 941

Fax: +40 258 712 942

Mail: [email protected]

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare