Rămâi conectat

Ştirea zilei

Modernizarea infrastructurii de transport public urban din Alba Iulia: Licitație de aproape 700.000 lei

Publicat

în

Modernizarea infrastructurii de transport public urban din Alba Iulia: Licitație de aproape 700.000 lei

Primăria municipiului Alba Iulia a lansat de curând în SEAP o licitație realizarea serviciilor de elaborare a documentațiilor tehnico-economice fazele II si IV pentru obiectivul de investiții „REABILITARE INFRASTRUCTURĂ REȚEA MAJORĂ DE TRANSPORT PUBLIC URBAN DIN MUNICIPIUL ALBA IULIA” – LOTUL II.

Prin dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient, prin crearea/modernizarea/extinderea unei rețele coerente de piste/trasee pentru biciclete, dar și prin crearea/modernizarea unor trasee/spații pietonale sau predominant pietonale confortabile pentru pietoni, se pot asigura condițiile pentru realizarea unui transfer sustenabii al unei părți din cota modală a transportului privat cu autoturisme (în creștere în Alba lulia), către transportul public, utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare și mersul pe jos. în acest mod, se poate diminua semnificativ traficul rutier cu autoturisme și emisiile de echivalent CO2.

Accesibilitatea rapida va reprezenta integrarea superioara a zonei metropolitane, cu asigurarea accesului cu economii de timp către punctele de interes pentru persoane și mărfuri, oferirea de alternative multiple de deplasare, scăderea timpilor petrecuți în trafic, dar și dezvoltarea unui sistem de transport accesibil pentru toate categoriile sociale, echitabil și eficient economic.

Electrica Furnizare Discount

Amplasamentul investiției care face obiectul contractului de proiectare este alcătuit din Bulevardul Republicii – Bulevardul Revoluției – strada Lalelelor (de la intersecția cu bulevardul Revoluției până la strada Nicolae Grigorescu)- strada Nicolae Grigorescu – strada Francesca (de la intersecția cu strada Nicolae Grigorescu până la mănăstirea sf. Lazăr) – strada Pinului – strada Gheorghe Băsesti – Bulevardul încoronării(până la Gară), cu o lungime de 8494 mi și o suprafață de 154713 mp.

Proiectul de investiție este compus din următoarele obiecte:

• lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere, pietonale și velo pe arterele incluse în proiect, străzi urbane de categoria a lll-a și de categoria a ll-a, conform OMT49/2008, inclusiv implementarea benzilor dedicate pentru transportul public în comun pe străzile de categoria a il-a, conform soluțiilor tehnice stabilite la nivelul documentației tehnice realizate în etapa a ll-a, conform prevederilor HG907/2016 și aprobate deja prin HCL Alba lulia: Str. Pinului, str. Francesca, Str. Nicolae Grigorescu, str. Lalelelor, str. Gheorghe Pop de Băsesti, Bd. încoronării, Bd. Revoluției, Bd. Republicii

• sistem de iluminat public în zonele trecerilor de pietoni, pentru creșterea siguranței acestora;
• sistem integrat de management trafic, adaptiv, cuprinzând 22 de puncte de semaforizare, inclusiv sistem de supraveghere video și extinderea rețelei de comunicații prin fibră optică. Soluția tehnică aplicată în prezentul proiect, monitorizează caracteristicile traficului în timp real și ca un rezultat al informațiilor de trafic și parametrilor setați, implementează automat timpii de trafic sincronizați; implementarea unui sistem automatizat inteligent de închiriere a bicicletelor, în sistem modular „plug&play” și o flotă de biciclete electrice cu echipamente inteligente de bord cu autonomie de minim 60km, baterie, motor electric.

• stații de încărcare pentru autovehicule electrice, inclusiv branșamente;
amenajarea peisagistică a aliniamentelor de spațiu verde, inclusiv plantarea de arbori și arbuști cu nivel ridicat de retenție CO2 și realizarea unui sistem de irigații automatizat;

• dotarea spațiilor modernizate cu elemente de mobilier urban inteligent;

• modernizarea a 21 de stații de îmbarcare/debarcare călători transport public și transformarea acestora în stații inteligente tip „smart-bus-shelter”, având un design modern, lungime aproximativ 6000 mm (adaptată în funcție de amplasament), destinată spațiilor/trotuarelor înguste (adâncime aproximativă la bază 600 mm; lățime maximă la nivelul acoperișului 1300 mm), zona de șezut din lemn esență tare, tratat pentru mediul extern, pe minim 40% din lungimea stației, cu un sistem constructiv modular, cu structură de rezistență metalică, perete de protecție din panouri de sticlă securizată de minim 8mm, cu tratament anti-UV, dotată cu kit panouri solare cu acumulatori și invertor, panou interactiv multimedia pentru mediu extern tactil, sistem senzori de mediu (temperatură, umiditate, zgomot, nivel CO2, PM2.5, PM10 și altele), cameră video CCTV cu funcție de numărare călători, vehicule și bicicliști, prize USB pentru încărcare dispozitive mobile, router wifi, sistem de iluminat led controlat automat prin date oferite de senzorii instalați în stație.

Publicitate

Ştirea zilei

LISTA ACTUALIZATĂ a țărilor cu risc epidemiologic. Bulgaria intră în zona galbenă, Spania în zona verde

Publicat

în

LISTA ACTUALIZATĂ a țărilor cu risc epidemiologic. Bulgaria intră în zona galbenă, Spania în zona verde

Comitetul național pentru Situații de Urgență a adoptat joi noua listă a statelor cu risc epidemiologic care intră în vigoare începând cu 19 septembrie. Bulgaria și Franța ies din zona roșie și intră în cea galbenă, iar Spania revine în zona verde.

Modificările survenite față de săptămâna trecută:

-în zona roșie au intrat:
Grenada, Bahamas, Barbados, Guyana, Bonaire, Saint Eustatius și Saba și Liechtenstein;
-în zona galbenă au intrat:
din zona roșie, în urma scăderii incidenței: Bulgaria, Franța, Thailanda, Puerto Rico, Eswatini și Guernsey;
din zona verde, în urma creșterii incidenței: Republica Moldova, Honduras, Noua Caledonie, Saint Vincent și Grenadine și Gibraltar;
-în zona verde au intrat:
Spania, Danemarca, Luxemburg, Mexic, Panama, Argentina, Maroc și Montserrat.

Electrica Furnizare Discount

Lista cu clasificarea țărilor/teritoriilor în funcție de rata de incidență cumulată la mia de locuitori*

ZONA ROSIE

Grenada 18,6
Israel 13,9
Guam 13,0
Polinezia Franceză 12,6
Muntenegru 12,1
Dominica 11,9
Mongolia 10,5
Bermuda 10,0
Georgia 9,7
Serbia 9,5
Cuba 9,4
Saint Lucia 9,1
Suriname 8,6
Malaysia 8,5
Saint Kitts și Nevis 8,3
Kosovo 7,6
Sint Maarten 7,5
Marea Britanie** 7,3
Seychelles 6,9
Anguilla 6,8
Palestina 6,0
Antigua și Barbuda 6,0
Statele Unite ale Americii 5,7
Costa Rica 5,6
Aruba 5,5
Slovenia 5,1
Insula Man 4,4
Elveția 4,3
Albania 4,3
Bahamas 4,2
Azerbaidjan 4,2
Botswana 4,2
Iran 4,2
Irlanda 4,1
Insulele Virgine ale Statelor Unite 4,1
Bonaire, Saint Eustatius și Saba 4,1
Estonia 4,0
Macedonia de Nord 3,9
Lituania 3,9
Belize 3,9
Brunei Darussalam 3,9
Maldive 3,8
Turcia 3,7
Jersey 3,6
Norvegia 3,6
Barbados 3,5
Guyana 3,5
Fiji 3,3
Grecia 3,2
Cipru 3,2
Jamaica 3,1
Liechtenstein 3,0
Sri Lanka 3,0
Kazahstan 3,0
Africa de Sud** 1,6
Brazilia** 0,7
Nepal** 0,7
India** 0,4

ZONA GALBENĂ

Curaçao 2,9
Thailanda 2,9
Noua Caledonie 2,9
Bulgaria 2,8
Austria 2,8
Insulele Turks și Caicos 2,8
Guernsey 2,8
Gibraltar 2,8
Croația 2,6
Letonia 2,6
Guatemala 2,5
Armenia 2,5
Filipine 2,5
Mauritius 2,4
Belarus 2,4
Franța 2,4
Libia 2,4
Belgia 2,4
Insulele Virgine Britanice 2,4
Capul Verde 2,4
Monaco 2,4
Puerto Rico 2,3
Bosnia și Herțegovina 2,2
Olanda 2,0
Tunisia 2,0
San Marino 1,9
Portugalia 1,9
Irak 1,9
Trinidad și Tobago 1,9
Republica Moldova 1,9
Vietnam 1,8
Liban 1,8
Federația Rusă 1,8
Germania 1,8
Eswatini 1,8
Japonia 1,7
Saint Vincent și Grenadine 1,7
Timorul de Est 1,6
Islanda 1,6
Honduras 1,6

ZONA VERDE

Luxemburg 1,5
Suedia 1,5
Canada 1,5
Spania 1,4
Maroc 1,4
Mexic 1,4
Finlanda 1,4
Malta 1,3
România 1,3
Danemarca 1,3
Italia 1,3
Panama 1,3
Emiratele Arabe Unite 1,2
Iordania 1,1
Groenlanda 1,1
Argentina 1,1
Insulele Cayman 1,0
Sao Tome și Principe 1,0
Slovacia 1,0
Australia 0,9
El Salvador 0,9
Qatar 0,8
Bahrain 0,8
Ucraina 0,8
Insulele Feroe 0,8
Guineea Ecuatorială 0,8
Myanmar 0,7
Singapore 0,7
Andorra 0,7
Uruguay 0,6
Benin 0,5
Venezuela 0,5
Columbia 0,5
Coreea de Sud 0,5
Uganda 0,5
Rwanda 0,5
Laos 0,4
Montserrat 0,4
Indonezia 0,4
Cambodgia 0,4
Cehia 0,4
Gabon 0,4
Peru 0,4
Bolivia 0,4
Mauritania 0,3
Chile 0,3
Kuweit 0,3
Kârgâzstan 0,3
Republica Dominicană 0,3
Ungaria 0,3
Insulele Falkland (Malvine) 0,3
Togo 0,3
Uzbekistan 0,3
Pakistan 0,2
Ecuador 0,2
Bangladesh 0,2
Kenia 0,2
Ghana 0,2
Oman 0,2
Nicaragua 0,2
Burundi 0,1
Guinea Bissau 0,1
Paraguay 0,1
Zimbabwe 0,1
Djibouti 0,1
Algeria 0,1
Zambia 0,1
Angola 0,1
Mozambic 0,1
Etiopia 0,1
Noua Zeelandă 0,1
Arabia Saudită 0,1
Guineea 0,1
Polonia 0,1
Coasta de Fildeș 0,1
Siria 0,1
Gambia 0,1
Somalia 0,1
Senegal 0,0
Malawi 0,0
Nigeria 0,0
Liberia 0,0
Congo 0,0
Haiti 0,0
Afghanistan 0,0
Yemen 0,0
Burkina Faso 0,0
Mali 0,0
Sudan 0,0
Taiwan 0,0
Eritrea 0,0
Niger 0,0
Sierra Leone 0,0
Bhutan 0,0
Madagascar 0,0
Tadjikistan 0,0
Camerun 0,0
Lesotho 0,0
Tanzania 0,0
Comore 0,0
Republica Democrată Congo 0,0
Egipt 0,0
Papua Noua Guinee 0,0
Republica Centrafricană 0,0
Wallis și Futuna 0,0
Insulele Mariane de Nord 0,0
Ciad 0,0
Sudanul de Sud 0,0
Republica Populară Chineză 0,0
Vatican 0,0
Insulele Marshall 0,0
Micronezia 0,0
Insulele Solomon 0,0
Vanuatu 0,0
Sahara de Vest 0,0

*Date publicate de ECDC joi 16 septembrie 2021 pentru perioada 30 august – 12
septembrie 2021
** Ca urmare a detectării la populația umană a unor variante de virus SARS-CoV-2
cu transmitere mai ridicată

Citește mai mult

Ştirea zilei

CNAS: „Aproape 90% din bolnavii de cancer din România care făceau tratament în anul 2019 au murit după un an”

Publicat

în

CNAS: „Aproape 90% din bolnavii de cancer din România care făceau tratament în anul 2019 au murit după un an”

Aproape 90% din bolnavii de cancer din România care făceau tratament în anul 2019 au murit după un an, fiind vorba de cazuri descoperite târziu, a declarat Adela Cojan, şefa interimară de la CNAS.

„Aproximativ 88% din pacienții români cu cancer care se aflau în tratament în 2019 au decedat într-un an de zile”, a declarat Adela Cojan, președinte interimar al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS)

Electrica Furnizare Discount

Cifrele însemnate ale morţilor de cancer sunt rezultatul lipsei de prevenției de subfinanțare a medicinei primare, dar și de accesul îngreunat la serviciile din ambulatoriul de specialitate.

„Pot să vă spun că m-au impresionat cifrele pentru 2020, când am văzut că în jur de 88% din cazurile de cancer al căror tratament a fost finanțat în 2019 se regăseau printre CNP-urilor pacienților decedați (…).

Erau cazuri de cancere descoperite târziu, în stadiul 2, 3, cu metastaze. Dacă s-ar depista precoce, șansele de supraviețuire la cinci ani și la 10 ani ar fi mult mai ridicate”, a continuat Adela Cojan.

Citește și: Raport OECC| Criză în Europa: Un milion de cazuri de cancer nu au fost diagnosticate la timp din cauza pandemiei

Astfel, impactul este devastator nu doar la nivelul famililor, ci și al economiei, arată o analiză făcută de Clara Volintiru, conferențiar universitar la ASE București.

Potrivit datelor, nouă din 10 români riscă sărăcia dacă se îmbolnăvesc de cancer, iar România pierde 3% din PIB cu fiecare „cohortă” anuală de bolnavi de cancer.

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| România, pe locul 2 în Europa la rata transmiterii coronavirusului: Avertismentul deputatului Alexandru Rafila

Publicat

în

VIDEO| România, pe locul 2 în Europa la rata transmiterii coronavirusului: Avertismentul deputatului Alexandru Rafila

Deputatul PSD Alexandru Rafila a susţinut joi că România are o rată a transmiterii coronavirusului de 1,26, fiind pe locul doi în Europa, după Slovacia. Motivul îl reprezintă faptul că majoritatea populației nu s-a vaccinat, a indicat reprezentantul României la OMS.

„E clar că România are o problemă majoră în raport cu celelalte ţări. Această transmitere se întâmplă la o populaţie care este protejată în mică măsură. Dacă noi avem 30-32% din populaţie vaccinată, la care se mai adaugă 10-15 procente maxim de persoane care au trecut prin boală, în mod evident mai mult de jumătate din populaţia ţării este vulnerabilă. Chestiunea asta înseamnă că această populaţie vulnerabilă este la risc să ajungă în spital, să facă complicaţii, să aglomereze secţiile de terapie intensivă şi să facă greu gestionabil sistemul de sănătate”, a afirmat acesta.

Electrica Furnizare Discount

Lipsa oricăror măsuri şi recomandări pentru a împiedica răspândirea noului coronavirus s-a datorat exclusiv alegerilor interne din PNL, a adăugat acesta.

„Eu sunt convins că lipsa oricăror măsuri şi oricăror recomandări (privind combaterea pandemiei – n.r.) şi oricăror exemple din partea celor care guvernează ţara, privind respectarea unor măsuri simple – cum ar fi distanţarea sau utilizarea măştii la evenimente publice – s-a datorat exclusiv nevoii de popularitate, s-a datorat exclusiv alegerilor interne în PNL, când era cool să te înghesui, era cool să nu porţi mască, să nu respecţi măsurile pe care le-ai recomandat de atât timp. Este impardonabil ca prim-ministrul sau alţi demnitari ai statului român sau şefi ai unor autorităţi locale să încurajeze transmiterea bolii”, a spus Rafila într-o conferinţă de presă, la sediul central al PSD.

 

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare