Rămâi conectat

Ştirea zilei

Mic la stat (economic), dar mare la sfat (istoric): judeţul Alba are parte, cel puţin pe hârtie, de două autostrăzi

Publicat

în

România are ca prioritate construirea până în anul 2030 a 656 de kilometri de autostrăzi şi 2.226 de kilometri de drumuri expres, potrivit unui document de sinteză al Master Planului General de Transport, furnizat de Ministerul Transporturilor. Master Planul de Transport diferă puternic de planurile pe care guvernul le-a prezentat la finalul anului trecut, care arătau că în România vor fi construiţi până în 2020 alţi circa 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 de kilometri pe care România îi are în prezent. Costul estimat al autostrăzilor şi drumurilor expres prezentate în Master Plan se ridică la aproape 24 de miliarde de euro. În general, drumurile expres au un cost cu circa 30% mai mic decât autostrăzile şi lasă posibilitatea să fie transformate în autostrăzi în timp, în funcţie de trafic. Ministerul Transporturilor transmite că are la dispoziţie aproximativ 6 miliarde de euro fonduri europene pentru partea de autostrăzi.
Sursele de finanţare de care este nevoie: pe sectorul rutier – 26 miliarde de euro, feroviar – 19 miliarde de euro, naval: 3 miliarde de euro, intermodal – 165-200 de milioane de euro, aerian – 600 de milioane de euro.

harta

Proiectele de autostrăzi prevăzute în Master Plan pentru a fi construite până în 2030 sunt: Sibiu – Braşov (103 kilometri), costuri estimate de 690 de milioane de euro, fără TVA, Ploieşti – Comarnic (49 kilometri, 310 milioane de euro, fără TVA), Craiova – Piteşti (115 kilometri, 870 de milioane de euro, fără TVA), Braşov – Bacău (158 de kilometri, 2,068 miliarde de euro, fără TVA), Gilău – Borş (177 kilometri, 1,534 miliarde de euro, fără TVA), Comarnic – Braşov (54 kilometri, 1,117 miliarde de euro, fără TVA). La capitolul drumuri expres, documentul prevede 16 proiecte: modernizarea centurii de sud a Capitalei, Bacău – Suceava, Suceava – Siret, Buzău – Focşani, Bacău – Focşani – Brăila – Galaţi, Turda – Halmeu, Găeşti – Ploieşti – Buzău – Brăila, Lugoj – Craiova, Bucureşti – Alexandria – Craiova, Sibiu – Piteşti, Suceava – Botoşani, Paşcani – Iaşi – Ungheni, Târgu Mureş – Paşcani, Braşov – Piteşti, Bacău – Piatra Neamţ, Constanţa – Tulcea – Brăila (inclusiv podul de la Brăila).
Cel puţin pe hartă, Alba stă beton (sau asfalt?) la capitolul autostrăzi, fiind unul dintre foarte puţinele judeţe din România traversat nu de una, ci de două megaşosele de acest gen: A1 – Transcarpaţi şi A 10 – Mureş –  Arieş (cunoscută localnicilor ca Sebeş -Turda). Şi dacă stai să analizezi un pic situaţia, judeţul Alba nu este cine ştie ce putere economică regională. Dar poate o să devenim, cu atâta putere de autostradă, că la asta tot jinduim de peste două decenii.  Auto­strada Transcarpaţi A1 e deja aproape funcţională, exceptând tronsonul inoperabil de 22 de kilometri, în zona dealului de la Aciliu, unde cel mai mare viaduct din ţară a fost ameninţat de alunecările de teren şi care are termen nou de inaugurare 1 noiembrie 2014. Şi bineînţeles, avem aici marea durere, tronsonul Sibiu – Piteşti care a fost retrogradat de la autostradă la drum expres.
Autostrada Mureş –  Arieş (A 10) a fost licitată pe bucăţi, cu Loturile 3 şi 4 în execuţie, restul de 1 şi 2 în stadiul de soluţionare de contestaţii. Lucrările ar urma să fie terminate până la finele anului 2015, din fonduri europene (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Investiţia pentru construcţia celor 70 de kilometri ai noii autostrăzi a fost estimată la aproximativ 500 de milioane de euro. Însă cei 15% ce trebuie puşi de la bugetul de stat sunt oarecum discutabili acum, în condiţiile în care proiectul rectificării bugetare, adoptat marţi, 30 septembrie, de Guvernul României, prevede tăierea a aproape 4 miliarde de lei de la absorbţia fondurilor externe nerambursabile. Aceasta în condiţiile în care în primele 8 luni ale anului 2014 România a reuşit să avanseze cu numai 5,4 puncte procentuale în absorbţia fondurilor structurale şi de coeziune, din punctul de vedere al banilor ceruţi de la Bruxelles. Astfel, la data de 31 august 2014, România atingea o rată de absorbţie a fondurilor structurale şi de coeziune de 38,8%, în termeni de declaraţii de cheltuieli trimise la Comisia Europeană, în condiţiile în care ţara mai poate atrage banii europeni din perioada de programare 2007-2013 până la sfârşitul anului 2015.

Elit - Gustul Desăvârșit

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Cum a reușit o şoferiţă din Alba să demonstreze că a fost amendată ilegal: A fost implicată într-un accident cu o autospecială ISU care transporta vaccin anti-COVID

Publicat

în

Cum a reușit o şoferiţă din Alba să demonstreze că a fost amendată ilegal: A fost implicată într-un accident cu o autospecială ISU care transporta vaccin anti-COVID

După ce, în vara anului trecut, a fost implicată într-un accident cu o autospecială ISU care transporta vaccin anti-COVID, o femeie din Alba a reuşit să demonstreze în justiţie că a fost amendată ilegal de către un poliţist rutier.

Incidentul a avut loc în 8 iunie 2021, pe DN 14B, la ieşire din municipiul Blaj spre comuna Crăciunelu de Jos, într-o zonă cu serpentine unde drumul este marcat cu linie continuă. În momentul în care autoturismul condus de femeie a fost depăşit de autospeciala ISU, într-o curbă periculoasă, a avut loc un acroşaj între cele două autovehicule, soldat cu avarierea acestora. Femeia a primit un avertisment şi i s-a suspendat dreptul de a conduce pe o perioadă de 60 de zile.

„Nu sunt de acord. Am respectat în totalitate maşina politiei, care a depăşit pe cea mai periculoasă curbă, urmată la scurt timp de cea de-a doua ISU, care mi-a tăiat calea, deşi maşina era ieşită din carosabil, permiţând depăşirea necorespunzătoare a maşinii care nu avea semnalele acustice pornite”, a scris femeia în procesul- verbal.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cele două autovehicule ale poliţiei şi ISU s-au oprit la circa 300 de metri de locul coliziunii, femeia susţinând că cei doi conducători auto s-au deplasat în zona unde oprise încercând să o intimideze şi să o ameninţe pentru că nu a respectat semnalele luminoase şi acustice de pe maşina poliţiei.

”În momentul în care le-am spus că nu au avut pornite semnalele acustice şi luminoase, şoferul de pe maşina poliţiei a recunoscut că nu a avut semnalele acustice, deoarece m-ar fi putut speria şi m-aş fi putut răsturna în pantă. Apoi, cei doi conducători auto s-au reîntors la maşinile conduse de aceştia şi au pornit semnalele luminoase”, a declarat şoferiţa. Femeia a mai spuscă poliţistul rutier a ascultat doar versiunea prezentată prin telefon de colegul său, respectiv a venit cu ”lecţia învăţată”, şi nu a luat în considerare susţinerile acesteia.
Altă situaţie de fapt, demonstrată în instanţă

”Petenta fost invitată la sediul Poliţiei Municipiului Blaj, pentru încheierea procesului-verbal, unde a aşteptat peste o oră. În acest interval de timp, agentul constatator a vorbit permanent la telefon pentru a obţine înregistrări de pe camerele video de pe traseul în care a avut loc evenimentul rutier. Ulterior, a obţinut o înregistrare video de pe traseul în care a avut loc evenimentul rutier, pe care o anexez înregistrată pe un DVD. Din înregistrare, se poate observa că maşina politiei şi ISU, înainte de producerea evenimentului rutier, au depăşit un alt autoturism, care circula în spatele autoturismului condus de petentă. Acea persoană putea fi reţinută ca martor asistent, dacă nu a reţinut ca martor asistent pe doamna (…). Din înregistrarea respectivă, se observă că maşina politiei şi autospeciala ISU nu aveau semnalele luminoase pornite”, se precizează în hotărârea instanţei de judecată.

Pe lângă înregistrarea video care a arătat că cele două maşini nu aveau semnalele luminoase, martora care se afla cu ea în autoturism a susţinut că cele două autospeciale nu aveau în funcţiune nici semnalele acustice. Pe 7 aprilie 2022, Judecătoria Blaj a anulat procesul-verbal, hotărârea nefiind contestată de către Poliţie.

”Petenta a avut posibilitatea efectivă să facă dovada existenţei unei alte situaţii de fapt decât cea reţinută în procesul-verbal de contravenţie, iar prin proba testimonială administrată în cauză, aceasta a reuşit să răstoarne prezumţia de temeinicie a procesului-verbal de contravenţie. Astfel, din declaraţia martorei (…), reiese că maşina poliţiei, care a încercat să depăşească maşina condusă de petentă, nu avea în funcţiune nici semnalele luminoase, nici cele sonore. Doar după impact, poliţistul a mers la maşina sa şi a pornit semnalele luminoase. Martora a văzut foarte clar când acesta a mers şi a pornit luminile, care până atunci nu funcţionau şi nici nu se auzea girofarul”, este concluzia magistratului care a judecat dosarul.

IPJ Alba trebuie să plătească cheltuieli de judecată în valoare de 820 de lei.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Spectacol INEDIT la Alba Fest 2022: Cel puțin 130 de DRONE vor ilumina cerul în Cetatea Marii Uniri

Publicat

în

Spectacol INEDIT la Alba Fest 2022: Cel puțin 130 de DRONE vor ilumina cerul în Cetatea Marii Uniri

În 11 sau 12 iunie, pe perioada evenimentului Alba Fest, albaiulienii și turiștii care vor ajunge în Capitala Marii Uniri se vor putea bucura de un spectacol de lumini cu drone.

Municipiul Alba Iulia este interesat să achiziționeze un spectacol de animație realizat cu minim 130 de drone luminoase. Momentul va avea o durată de minim 10 minute, durata fiind definită ca perioada de timp cuprinsă între decolarea și aterizarea dronelor. Dronele se vor ridica la o înălțime maximă de 100 m, iar coregrafia se va desfășura pe o coloană sonoră reprezentativă pentru evenimente de animație pentru tineri.

Prin folosirea Inteligenței Artificiale, dronele autonome sunt capabile să zboare în roiuri, se evite între ele, precum și să eschiveze obstacolele în timp ce-și îndeplinesc misiunea în cel mai eficient mod posibil.

Elit - Gustul Desăvârșit

Prestatorul va contura proiectul artistic al spectacolului în așa fel încât acesta să se încadreze și să potențeze caracterul AlbaFest.

Un spectacol cu drone autonome va fi o surpriză de neuitat pentru public, dat fiind caracterul original și noutatea acestei tehnologii în România. Prima întâlnire cu dronele, la 1 decembrie 2021 a fost un real succes și așteptat acest tip de show este foarte așteptat și dorit de albaiulieni.

Alba Fest este emblema evenimentelor din Cealaltă Capitală, scena pe care își dorește să fie orice artist din lumea muzicală. Alba Fest nu este un eveniment de inerție, ci singurul festival care a exclus tot ce era în plus, aducând pe scena lui superlativele absolute ale momentului. Este singurul eveniment în care orașul are mai puțini locuitori decât spectatori: 50 000 de oameni, în trei zile de show total.

Prima întâlnire cu dronele, la 1 decembrie 2021 a fost un real succes şi acest tip de show este foarte aşteptat şi dorit de albaiulieni.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| ACCIDENT rutier pe autostrada A1 Sebeș-Sibiu: Coliziune între două autoturisme la ieșire din Cunța

Publicat

în

VIDEO| ACCIDENT rutier pe autostrada A1 Sebeș-Sibiu: Coliziune între două autoturisme la ieșire din Cunța

Un accident rutier a avut loc marți, 24 mai, în jurul orei 18.20, pe autostrada A1 Sebeș-Sibiu, la ieșire din Localitatea Cunța.

Din primele informații a fost o tamponare în care au fost implicate două autovehicule, care au intrat în coliziune față – spate.

Elit - Gustul Desăvârșit

În urmă cu câteva minute traficul rutier s-a reluat pe ambele benzi.

Vom reveni cu amănunte.

Video: Facebook/Vasiu Alexandru – INFO TRAFIC jud. SIBIU


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare