Rămâi conectat

Actualitate

Gala Voluntarilor din judeţul Alba

Publicat

în

Marţi, 11 decembrie 2012, începând cu ora 18.00, la restaurantul „Mercur Magic” din Alba Iulia va avea loc Gala Voluntarilor  din judeţul Alba. Manifestarea este organizată de Centrul judeţean de Voluntariat, cu sprijinul Consiliului Judeţean Alba, al Primăriei Alba Iulia, al Casei de Cultură a Studenţilor din Alba Iulia, al Federaţiei „Volum” şi al Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba.

“Gala Voluntarilor 2012 este un eveniment judeţean dedicat recunoaşterii voluntarilor, proiectelor de voluntariat şi coordonatorilor de voluntari, eveniment care marchează Ziua Internaţională a Voluntarilor, celebrată în fiecare an în data de 5 decembrie.  Datorită suprapunerii acestui eveniment cu alte evenimente importante pentru judeţul nostru, echipa organizatorică a fost nevoită să decaleze data de desfăşurare a Galei pentru ziua de 11 Decembrie 2012.

Gala Voluntarilor 2012 are rolul de a aduce voluntarii, proiectele de voluntariat şi coordonatorii de voluntari în atenţia publicului larg şi a mass-mediei pentru a ridica profilul voluntariatului în judeţul Alba şi a oferi o binemeritată recunoaştere publică oamenilor minunaţi care îşi dăruiesc constant din timpul, energia şi abilităţile lor pentru a-i ajuta pe cei aflaţi în nevoie, pentru a proteja mediul sau pentru a-şi dezvolta comunităţile.

Elit - Gustul Desăvârșit

Juriul care va evalua nominalizările la această Gală este compus din reprezentanţi ai: Consiliului Judeţean Alba, Primaria Municipiului Alba Iulia, Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Alba, Agenţia pentru Protecţia Mediului Alba, Agenţia pentru Dezvoltare Regională – Centru, OIR POS DRU – Regiunea Centru, reprezentantul regional al FRDS şi un reprezentant al mediului business.

Juriul va avea în vedere următoarele aspecte şi criterii în evaluarea voluntarilor, proiectelor de voluntariat şi a coordonatorilor de voluntari, notarea făcându-se de la 1 la 5 (1 – minim, 5 – maxim).

Câştigătorii celor 13 secţiuni ale Galei vor fi premiaţi după cum urmează: Premiul I va consta dintr-un schimb de experienţă în Bremen (Germania) pe durata a 10 zile. Premiul II îl reprezintă participarea la un curs de 3 zile pe tema „Comunicare”, ce se va desfăşura la Arieşeni, iar premiul III constă din participarea la un curs intensiv de o zi cu tema „Public speaking”, ce se va desfăşura la Ampoiţa.

Voluntarii nominalizaţi sunt persoane care au dovedit implicarea în activităţi de voluntariat din diferite domenii ale vieţii judeţului nostru, cum ar fi: servicii sociale, educaţie, cultură, protecţia mediului, dezvoltare organizaţională, artă şi turism, comunicare şi cunoaştere, media, antidiscriminare şi integrare socială, activităţi care să le înnobileze viaţa şi care să îmbunătăţească sau să uşureze viaţa semenilor, să înfrumuseţeze lumea în care trăim, să eficientizeze acţiunile organizaţiilor şi instituţiilor în care activează, să încurajeze participarea civică a tinerilor în comunităţile locale din Judeţul Alba, să formeze punţi de legătură între tinerii voluntari şi organizaţiile, fundaţiile, companiile şi instituţiile care oferă posibilitatea desfăşurării activităţii de voluntariat.

Un astfel de eveniment încurajează implicarea tinerilor într-o mai mare măsură în activităţi de voluntariat, susţine şi promovează eforturile depuse de organizaţiile, instituţiile şi autorităţile locale pentru a crea la nivelul societăţii civile condiţii favorabile voluntariatului în Judeţul Alba. În egală măsură, el este un demers pentru ameliorarea şi recunoaşterea activităţilor de voluntariat, pentru pregătirea de resurse umane în vederea susţinerii activităţilor comunităţii, pentru creşterea respectului faţă de muncă, faţă de oameni, natură şi valorile contemporane dar şi pentru introducerea pe agenda publică a subiectului voluntariatului, în vederea obţinerii recunoaşterii valorii lui, ca parte integrantă a societăţii româneşti.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Factură RECORD pentru o femeie din Sighetul Marmației: Are de plată peste 70.000 de lei pentru serviciile de telefonie mobilă

Publicat

în

Factură RECORD pentru o femeie din Sighetul Marmației: Are de plată peste 70.000 de lei pentru serviciile de telefonie mobilă

O femeie din localitatea Sighetul Marmației a avut parte de un șoc imens atunci când a primit factura pentru serviciile de telefonie mobilă.

Aceasta a fost înștiințată că are de plată 70.111,19 lei pentru serviciile de telefonie mobilă pentru luna mai.

Elit - Gustul Desăvârșit

Compania de telefonie mobilă susține că nu este nicio eroare de facturare și că factura trebuie achitată.

După ce i-a stat inima în loc preț de câteva clipe, după ce și soțul acesteia și alți vecini de bloc au confirmat cu toții că bine vede suma de plată, a urmat bineînțeles un șoc emoțional puternic și inevitabilul drum la cel mai apropiat magazin pentru a cere explicații.

Angajatele magazinului susțin că cel mai probabil telefonul a fost virusat și a inițiat singur apeluri interminabile către numere cu plată la prețuri foarte mari / minut prin țări exotice.

Familia afectată de această factură a luat legătura cu un avocat, care a formulat o cerere în scris către companie prin care cer explicații și așteaptă răspunsul oficial pentru a putea acționa în consecință, potrivit sighet247.ro.

„În cazul nefericit în care ați înregistrat o întârziere la plata facturilor de TV, internet sau telefonie vi s-au solicitat probabil de către operator și penalități de întârziere. De obicei acestea se învârt în jurul valorii de 0,5% din contravaloarea facturii pe fiecare zi de întârziere.

Clauze abuzive

Instanțele au stabilit însă în practica lor că o asemenea penalitate, deși prevăzută în contract și acceptată implicit de către consumator, este abuzivă și nu poate produce efecte, întrucât încalcă legislația protecției consumatorului, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive.

Despăgubire mare

Prin aplicarea unei astfel de clauze, sumele datorate cu titlu de penalități de întârziere ar putea ajunge să depășească contravaloarea facturii, constituind o despăgubire nejustificat de mare pe care consumatorul trebuie să i-o plătească operatorului”, a declarat Sima.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Soluție pentru reducerea numărului accidentelor: Radarele fixe ar putea să fie din nou montate în România

Publicat

în

Soluție pentru reducerea numărului accidentelor: Radarele fixe ar putea să fie din nou montate în România

Radarele fixe ar trebui legalizate în România, susține deputatul Alexandru Muraru, liderul PNL Iaşi, el precizând că peste tot în lume instalarea acestor radare a dus la scăderea numărului de accidente şi creşterea siguranţei în trafic.

Alexandru Muraru a scris luni, pe Facebook, că tragicul accident de la Iaşi în care au murit patru angajaţi ai societăţii Citadin din subordinea primăriei, după ce au fost loviţi de o maşină condusă de o şoferiţă băută care se deplasa cu viteză prin oraş, arată că se impun măsuri legislative ferme

„Avem nevoie de întărirea legislaţiei în sensul introducerii de măsuri de calmare a traficului, de creştere a sentimentului de siguranţă în trafic. O soluţie este legalizarea radarelor fixe. În anul 2016 s-a stopat utilizarea ultimului radar fix de pe drumurile din România, proces care începuse încă din 2009. Prima tentativă de monitorizare video a circulaţiei rutiere în ţara noastră a eşuat din mai multe motive, cel mai important fiind lipsa unui cadru legal de funcţionare, motiv pentru care mult amenzi au fost anulate de către instanţe”, precizează liberalul Alexandru Muraru, relatează News.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit acestuia, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea si Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a anulat în justiţie unele contracte privind amplasarea radarelor fixe care nu au respectat procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică.

„Accidentul din Iaşi a avut loc în Păcurari, o zonă unde, mai ales pe timpul nopţii se circulă cu viteză foarte mare. Consider că sistemele video de monitorizare ar trebui să fie instalate cu prioritate în aşa-numitele „puncte negre”, adică zonele de drum în care au loc multe accidente rutiere. În toate ţările din lume, instalarea radarelor fixe a condus la scăderea numărului de accidente şi creşterea siguranţei în trafic. Împreună cu Ministrul de Interne, Lucian Bode vom identifica soluţiile pentru a schimba legislaţia astfel încât să existe cadru legal pentru instalarea radarelor fixe în oraşe”, a mai afirmat şeful liberalilor ieşeni, Alexandru Muraru.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Record de cereri pentru pașapoarte, în Alba, în prima jumătate a lui 2022. Cererea a crescut de trei ori după războiul din Ucraina

Publicat

în

Record de cereri pentru pașapoarte, în Alba, în prima jumătate a lui 2022. Cererea a crescut de trei ori după războiul din Ucraina

Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte (SPCP) Alba a eliberat în prima parte din 2022, aproape 17.000 de paşapoarte, de trei ori mai multe faţă de perioada similară a anului trecut.

Cererea de paşapoarte a explodat şi în Alba, la fel ca în restul ţării, după declanşarea războiului din Ucraina. Astfel, dacă anul trecut, în perioada 1 ianuarie – 17 iunie, au fost înregistrate 5.276 de cereri privind eliberarea documentelor de călătorie, în acest an au fost depuse 16.718 astfel de cereri.

Dintre acestea, în perioada menţionată din 2022, au fost emise aproape 14.900 de paşapoarte, din care au fost înmânate titularilor circa 9.800, ceea ce înseamnă că un număr semnificativ de persoane nu s-au prezentat încă la ghişeu pentru ridicarea acestora.

Elit - Gustul Desăvârșit

Majoritatea paşapoartelor sunt simple electronice, dar au fost şi solicitări, respectiv peste 1.000, de paşapoarte simple temporare. Au fost emise şi 129 de paşapoarte simple electronice pentru cetăţeni români cu domiciliul în străinătate primite prin ghişeu.

În ceea ce priveşte perioada de două luni de după izbucnirea războiului din Ucraina, respectiv între 1 martie şi 30 aprilie, au fost primite 9.545 de cereri, dintre care 9.061 în regim normal, iar 482 în regim urgent, potrivit Agerpres.

Comparativ, în perioada corespunzătoare din 2021 au fost 1.604 cereri pentru eliberarea de paşapoarte, din care 263 în regim urgent. Asta înseamnă că anul acesta, în cele două luni, au fost de aproape şase ori mai multe solicitări pentru eliberarea de paşapoarte decât în martie-aprilie 2021.

La momentul actual, cei care doresc să depună cereri la SPCP Alba sunt programaţi online cel mai devreme în 20 iulie, în condiţiile în care programul a fost prelungit cu două ore. Chiar şi aşa, perioada de aşteptare s-a redus, deoarece, de exemplu, persoanele care s-au programat online la mijlocul lunii aprilie au avut de aşteptat două luni pentru depunerea cererii.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare