La final de an, un pas înainte pentru o nouă investiție importantă în Alba Iulia – Primăria a semnat contractul de proiectare a restaurării Palatului Principilor Transilvaniei

„Semne bune anul are” spune una dintre variantele cele mai populare ale Pluguşorului. La Alba Iulia semnele sunt chiar foarte bune. Ele ne îndreptăţesc să spunem că anul 2016 va fi unul foarte bun pentru conservarea, restaurarea şi valorificarea patrimoniului istoric şi arhitectural al oraşului, un patrimoniu considerat pe bună dreptate unul dintre motoarele dezvoltării culturale, turistice şi economice ale oraşului. Am văzut deja cum Cetatea Alba Iulia restaurată şi pusă în circuitul turistic a adus sute de mii de turişti în Oraşul Marii Uniri şi a contribuit la dezvoltarea industriei hoteliere, a restaurantelor şi de divertisment creând noi locuri de muncă şi surse de venit pentru albaiulieni şi bugetul local.

Palatul principilor din Alba IuliaÎn urmă cu aproape doi ani, Primăria municipiului Alba Iulia a decis să facă pasul următor şi, firesc, a început demersurile pentru conservarea, restaurarea şi valorificarea unui alt monument important al oraşului – Palatul Principilor Transilvaniei. Ieri, la sediul primăriei albaiuliene a fost semnat contractul de servicii de proiectare pentru obiectivul „Conservarea, restaurarea şi valorificarea durabilă a ansamblului Palatul Principilor din Alba Iulia”.

Contractul a fost atribuit asocierii SC K&K Studio de Proiectare SRL şi  SC Arh Service Guttmann & Comp SNC şi Arh Service SRL din Zalău, judeţul Sălaj. Derularea contractului presupune patru faze: 1. Elaborarea Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI), 2. Elaborarea Documentaţiei Tehnice pentru Autorizarea Construcţiei (DTAC), 3. Elaborarea Proiectului Tehnic şi a documentaţiei Detaliilor de Execuţie şi 4. Asistenţă tehnică pe parcursul executării lucrărilor. Valoarea totală pentru toate aceste patru faze este de 1.554.720,49 de lei cu TVA inclus. Durata celor trei faze de proiectare este de 135 de zile, iar durata fazei de asistenţă tehnică se întinde pe toată perioada execuţiei.

“A fost astăzi pentru noi o zi, pot să spun fără să exagerez, istorică. Şi pentru că avem semnat un contract care are ca obiectiv un monument istoric, dar şi pentru că reuşim să facem încă un pas important pentru restaurarea şi valorificarea unei clădiri care nu a mai cunoscut o intervenţie de însănătoşire de foarte mult timp, poate chiar de sute de ani. Nu exagerez. După perioada când a fost reşedinţa Principilor Transilvaniei, imobilul a intrat în administrarea armatei, a celei autriece, a celei române care din motive de utilitate au făcut intervenţii care i-au modificat drastic aspectul. Noi vrem să-I redăm strălucirea,. Nu va fi uşor, dar nu este nici imposibil şi este datoria noastră ca gospodari ai oraşului. Nu cred că mai trebuie să explic ce va însemna asta pentru dezvoltarea oraşului, ştim deja cu toţii. Vreau însă să spun că dacă nu am fi avut o contestaţie la licitaţia pe care noi am organizat-o, am fi putut semna acest contract cu două luni în urmă şi am fi fost acum cu două luni mai avansaţi în elaborarea documentaţiilor de care avem nevoie ca să depunem o cerere de finanţare a execuţiei lucrărilor de restaurare cu fonduri europene. Dar am satisfacţia că decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor ne-a dat dreptate nouă, nu contestatarului, şi am semnat contractul cu firma pe care şi noi o declaraserăm câştigătoare, deci evaluarea noastră a fost cea corectă”, spune Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.

Primăria Alba Iulia doreşte să finanţeze o parte a lucrărilor de conservare, restaurare şi punere în valoare a Palatului Principilor Transilvaniei din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 -2020 şi se presupune că primul apel la proiecte va avea loc prin în lunile martie sau aprilie 2016.

“Chiar şi cu întârzierea de două luni ne vom încadra să depunem cererea de finanţare chiar şi dacă apelul pe axa de finanţare destinată patrimoniului va fi în primăvară. Conform regulilor putem include în cererea de finanţare doar Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI), şi ulterior să depunem celelelate proiecte şi documentaţii. Iar pentru această primă fază contractantul poriectării are la dispoziţie 75 de zile care curg de acum”, a detaliat Nicolaie Moldovan, administratorul public al municipiului Alba Iulia.

Contractarea serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică vine după ce cu un an în urmă, iarna, un grup multidisciplinar incluzând arheologi, istorici, istorici ai artei, biologi ingineri au efectuat l acererea şi cu finanţarea Primăriei munciipiului Alba Iulia o cercetare de parament la Palatul Principilor Transilvaniei dând la iveală o serie de date şi aspecte puţin cunoscute despre aspectul şi funcţionalitatea unora dintre segmentele sale, o cercetare extrem de utilă pentru ceea ce dorim să devină acest obiectiv, o atracţie majoră pentru iubitorii turismului cultural, o mândrie pentru noi albaiulienii. (A.D.)

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

5 Comentarii

prea.... 30 decembrie 2015 at 18:31

vestea buna este ca am scapat de carpaciul de lancrajan..Vestea proasta este ca nici astia nu sant cu mult mai grozavi, doar Guttmann reprezinta un nume destul de cunoscut desi nu extraordinar -favorit al politicii udemeriste-, iar restul din asociere sant numai „pusculite”
Ca de obicei, orasul nostru face totul in ultimul moment si in criza de timp…pentru un obiectiv de asemenea importanta poate ar fi fost bine sa organizeze o licitatie internationala anuntata din vreme…..
Sper totusi ca Guttmann sa faca treaba buna. Sper

ordean 30 decembrie 2015 at 18:34

Deci Principele dictator intentioneaza sa se mute la Palat ?

IANCU REMUS 31 decembrie 2015 at 12:27

Mă dar proşti sunt şi românii, în loc să creeze locuri de muncă în ceva industrie cheltuiesc fonduri europene ( care sunt tot banii noştri) pt a restuara palatul principilor şi alba carolina unde a fost risipit HOREA pe roată. Eu cred că la vecini le saltă inima de bucurie câd văd asta. Iar şeful suprem al ALBEI IULII să şi laudă cu ce mari realizări a făcut el în multiplile lui mandate. Mă nu mai restaruţi tot felul de castele şi palate pe banii românilor. Din cauză că nu au locuri de muncă românaşii noştri să duc pe alte meleaguri şi o să stea alte naţii în ele. PT că un Avram Iancu nu ştiu când se va mai naşte.

pilu 31 decembrie 2015 at 13:27

Ma intreb, cine a fost expertul din Primarie care a stabilt valoarea exacta a investitiei. Dupa terminarea celor 135 de zile (termen foarte scurt) cat va dura executia, ca de asta nu pomenste nimeni ? Ca sa nu se piarda banii prin alte parti, cred ca Sabau va face asistenta tehnica.

maia 1 ianuarie 2016 at 18:59

ce bine ca a-ti ramas cu arhtectii… moldovan si hava.. .sa-si pregateasca documentele doveditoare privind studiile …

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...