Introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto, proiect susținut de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România

Introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto, proiect susținut de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România

Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR) susține introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto, potrivit unui comunicat de presă al UNSAR. Această declarație vine în contextul în care Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital și Comisia economică, industrii și servicii din Senat au adoptat în 25 februarie un raport comun de admitere cu amendamente pentru un proiect de modificare a Legii privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto care vizează această problematică.

În cadrul discuțiilor, UNSAR a transmis poziția membrilor săi, exprimată în mod public încă de la începutul anului, și anume că industria de asigurări susține introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto. Tariful de referință ar trebui să aibă titlu informativ și impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparațiilor auto.

INFORMARE COVID-19

Această modificare este susținută inclusiv de concluziile unui studiu IRES – Institutul Român pentru Evaluare și Strategie, derulat în decembrie 2019, conform căruia peste 90% dintre șoferii români sunt interesați de publicarea anuală a unui astfel de tarif de referință pentru reparațiile auto.

„CONSIDERĂM CĂ PRINCIPALII BENEFICIARI AI UNUI ASTFEL DE DEMERS AR FI TOȚI POSESORII DE AUTOVEHICULE, CARE AR PUTEA SĂ FIE MAI BINE INFORMAȚI CU PRIVIRE LA COSTURILE PE CARE LE PRESUPUNE REPARAȚIA AUTOVEHICULULUI”, SUSȚIN REPREZENTANȚII UNSAR.

Reprezentanții UNSAR și cei ai Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România au participat activ la cele două dezbateri din Senatul României, anunțate public de către cele două comisii din Senat încă din data de 20 februarie a.c., alături de reprezentanți ai mai multor autorități publice și ai cel puțin uneia dintre asociațiile de consumatori.

Asigurătorii sunt supuși controlului, supravegherii și aplicării de sancțiuni de către autoritatea de reglementare, supraveghere și control, conform legii, inclusiv sub aspectul tarifelor practicate (raportarea la un tarif de referință pentru primele de asigurare RCA, limitarea cheltuielilor administrative la 25%, notificarea prealabilă a modificării tarifelor de primă practicate, utilizarea acelorași segmente de riscuri omogene).

În zona despăgubirilor auto se observă o creștere continuă a costurilor de reparații datorată în special prestatorilor de servicii de profil care, așa cum Legea actuală prevede, nu au niciun fel de restricție, constrângere sau interdicție în acest sens. În cele din urmă, toate acestea ar putea afecta consumatorii de asigurări RCA. Spre exemplu, conform unei analize de piață tip „mystery shopping” realizată de UNSAR în anul 2018, repararea unei mașini acoperită de o asigurare poate fi de până la 4 ori mai scumpă decât a aceleiași mașini cu aceeași daună, dar fără asigurare.

UNSAR și membrii săi sunt angajați într-un dialog deschis cu toți cei interesați de revizuirea Legii nr. 132/2017 și recomandă menținerea de către toate părțile implicate a unei comunicări constructive, corecte, transparente, fără a folosi tehnici de dezinformare și fără a transmite în spațiul public informații eronate, în beneficiul consumatorilor și al clienților.

Sursa: transilvaniabusiness.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...