Întrebări privind combaterea corupției în școli, adresate ministrului Educației de către deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu
Deputatul PSD de Alba, Ioan Dîrzu, a adresat ministrului Educației, Liviu Marian Pop, câteva întrebări legate de combaterea corupției în școli. Potrivit unui studiu, 23 % dintre români cred că principală problemă din educație este corupția, iar Dîrzu vrea să știe dacă există un parteneriat cu Ministerul Public pentru prevenirea și combaterea corupției în unitățile de învățământ, care este poziția ministerului cu privire la colectarea ”fondului clasei”, dar și câte cazuri de corupție au fost înregistrate.
”Stimate domnule ministru,
Am urmărit recent un studiu care preciza că 80 la sută dintre elevi cred că oricine ar ajunge într-o funcție înaltă ar căuta să obțină venituri ilegale. De asemenea, conform aceluiași studiu, 23 % dintre români cred că principală problemă din educație este corupția. În tot acest context, 76 % dintre români cred că mita și relațiile sunt cea mai ușoară cale de a obține servicii publice, deci, implicit, și servicii educaționale.
Sunt binecunoscute cazurile în care reprezentanți ai elevilor au sesizat în spațiul public mai multe fapte de corupție în școli, dintre care aș evidenția următoarele:
– condiționarea primirii unei note bune în schimbul oferirii de foloase necuvenite cadrului didactic;
– colectarea fondului școlii, cu titlu de mită în folosul cadrelor didactice și directorului, de către asociațiile de părinți sau chiar de către diriginți și profesori la clasă;
– acordarea de meditații private elevilor de la clasă, sub amenințarea nepromovării materiei în cazul refuzului de a lua meditații;
– primirea de foloase necuvenite de către cadre didactice, cu titlu de cadouri ocazionate de serbarea unor zile de naștere, onomastice sau sărbători (Crăciun, Paști etc).
Având în vederea situația de fapt descrisă, vă rog să-mi răspundeți în scris la următoarele întrebări:
- Care sunt măsurile concrete prin care Ministerul Educației Naționale combate corupția în sistemul de învățământ preuniversitar?
- Câte cazuri de corupție au fost înregistrate de către Ministerul Educației Naționale la nivelul unităților de învățământ preuniversitar din România?
- Există un parteneriat cu Ministerul Public pentru prevenirea și combaterea corupției în școli?
- Care este poziția Ministerului Educației Naționale cu privire la practica ilicită a colectării ”fondului școlii”?
Vă mulțumesc!
Cu deosebită considerație,
Deputat Ioan Dîrzu
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă Adrian Bara, deputat PSD de Alba: Sărbători Pascale binecuvântate, pline de armonie, lumină și speranță!
Sărbători Pascale binecuvântate, pline de armonie, lumină și speranță! Sfintele Sărbători Pascale reprezintă esența credinței noastre, victoria vieții asupra morții și o perioadă de reînnoire spirituală în care conștientizăm, mai mult ca oricând, că putem fi mai buni, mai empatici, mai îngăduitori unii cu alții pe toată perioada anului, nu doar de sărbători. Am fost […]
FOTO | Acces în premieră la rețele de apă și canalizare pentru 1.500 de locuitori, de pe 10 străzi, din Alba Iulia: Au fost recepționate lucrările
Acces în premieră la rețele de apă și canalizare pentru 1.500 de locuitori, de pe 10 străzi, din Alba Iulia: Au fost recepționate lucrările Aproape 1.500 de locuitori ai străzilor Emil Racoviță, Alexandru Odobescu, Petre Ispirescu, Humulești, Simion Mîndrescu, Alexandru Vlahuță, Dimitrie Bolintineanu, Cenade, Episcop Emilian Birdaș și Victor Babeș au, de joi, 17 aprilie […]
VIDEO | Mesajul primarului Gabriel Pleșa pentru albaiulieni, cu ocazia Sărbătorilor Pascale
Mesajul primarului Gabriel Pleșa pentru albaiulieni, cu ocazia Sărbătorilor Pascale Dragi albaiulieni, Câte lumini poate aprinde flacăra unei singure lumânări? Nenumărate! Și ce bucurie împărtășită ca, în noaptea Învierii, ortodocși, catolici, reformați, evanghelici și întreaga lume creștină să ne adunăm cu toții în jurul aceleiași Lumini, dăruind din ea fără să pierdem nimic, dar câștigând […]