Ziarul Unirea

Interviu cu doamna Tatiana Oana, Manager de Resurse Umane la Star Transmission

Tatiana Oana este HR Manager în cadrul STC, absolventă de Facultate de Mecanică  – TCM (Tehnologia Construcţiilor de Maşini), în cadrul Universităţii Tehnice din Cluj. Doamna Oana vorbeşte despre procesul de recrutare, structura interviurilor de angajare şi despre cele 500 de poziţii deschise în cadrul companiei.

– Probabil că toată lumea a auzit reclama cu Mihai, angajat la STC. Cum se derulează procesul de recrutare și ce instrumente folosiți de obicei?

ELIT

– Procesul de recrutare este unul foarte intens, continuu și extrem de provocator. Abordăm toate metodele și instrumentele specifice unui astfel de proces. Campaniile de marketing se desfășoară de mai mulți ani; organizăm/participăm activ la evenimente specifice pentru recrutare; colaborăm cu instituțiile de învățământ, cu autoritățile și dezvoltăm împreună programe cu impact mare pe termen lung, avand ca scop orientarea tinerilor spre meseriile de care avem nevoie și pregătirea lor cât mai adecvată cerințelor noastre.

– Cum sunt structurate interviurile de angajare? Mai folosiți întrebările standard?

– Metodele de selecție pe care le aplicăm sunt alese în funcție de mai multe elemente. Vorbim bineînțeles despre cerințele necesare ocupării postului, dar vorbim și despre numărul de posturi de același fel. Instrumentele pe care le folosim includ teste specifice, probe de lucru, interviu 1:1, dar și centre de evaluare în care regăsim tot ansamblul, inclusiv probe de grup.

ADEZIUNE PLUS ALBA

Opinia mea despre întrebările standard este că ele au mai degrabă rolul de a oferi candidatului posibilitatea să se destindă, să se simtă „într-o zonă de confort”. Fiind întrebări standard, candidatul se așteaptă să i se adreseze, ca urmare își poate pregăti anticipat și răspunsul și să ni-l ofere, în maniera pe care și-o dorește. Chiar și așa, unii o fac, alții nu. De aici începe partea interesantă! Răspunsurile date la întrebările standard deschid noi direcții de abordare, și mai ales din acest punct suntem interesați de răspunsurile candidatului.

– Care sunt pozițiile pentru care găsiți cu dificultate candidați potriviți?  Limba germană constituie un avantaj?

– Este într-adevăr mai dificil să găsim persoane calificate, care vorbesc limba germană.

De asemenea, există minusuri în oferta pieței forței de muncă pe anumite domenii pentru care sistemul de învățământ a redus semnificativ sau chiar a desființat programele. Mă refer la meseriile de operatori CNC, rectificatori, strungari, frezori, lăcătuși montatori, dar și lăcătuși și electricieni pentru activități de mentenanță.

Cu siguranță vorbirea limbii germane constituie în general un avantaj, deoarece comunicarea/colaborarea cu Germania este foarte intensă. Dar avem foarte multe posturi pentru care vorbirea limbii germane nu este o cerință obligatorie! La fel este și cu vorbirea limbii engleze.

Precizam cu siguranță în anunțurile de pe site-ul companiei și nu numai, ce anume este obligatoriu și ce anume constituie un avantaj.

– Ce apreciați cel mai mult la un candidat?

– Apreciem în mod deosebit cunoștințele teoretice solide, acompaniate de experiență. Din păcate întâlnim adesea candidați care conform certificatului de calificare/diplomei de absolvire ar trebui să posede cunoștințele teoretice minime, de bază, necesare postului pentru care candidează, însă în fapt ele sunt fie insuficiente, fie chiar inexistente.

Sunt câteva calități pe care le apreciem în mod deosebit la un candidat.  Ne dorim oameni capabili, entuziaști, cu atitudine proactivă, integri și responsabili. Dacă un candidat demonstrează un potențial bun și se implică cu dorință maximă de a se dezvolta, cu toate calitățile pe care le-am enumerat înainte, atunci reușim sigur împreună.

– Câți angajați aveți în acest moment?

– La Cugir și Sebeș avem în acest moment  puțin peste 1.400 de angajați . Pentru că ne dezvoltăm  intr-un ritm foarte accelerat, căutăm peste 500 de noi angajați.

– Cum sunt motivați angajații să rămână în companie?

– Fluctuația în companie este sub 6% pe an. În această cotă sunt contabilizate și persoanele care suspendă contractul pentru creșterea copilului până la 2 ani, precum și persoanele care se pensionează. Dintre celelalte persoane care părăsesc compania, majoritatea aleg un contract de muncă în străinătate – este o situație cu care nu putem concura. Din fericire, sunt cazuri pe care le putem considera izolate.

Imagine STC angajari dec 2014Ce demonstrează acest indicator? Demonstrează faptul că angajații, și nu numai angajații – cheie, rămân în companie!

Cum motivăm salariații? Oferindu-le un pachet cu elemente diverse: salarizare atractivă, condiții de muncă foarte bune, posibilitate de dezvoltare profesională, mediu de lucru performant, oportunități de colaborare la nivel internațional, asigurare de viață, program medical de sănătate, masă caldă la cantina proprie, transport asigurat și multe altele. Ne dorim să avem o atmosferă de lucru deosebită, caracterizată prin entuziasm, implicare și lucru în echipă; și mă bucur că reușim asta! Noi suntem ca o familie, iar compania noastră este mai mult decât muncă, este un stil de viață!

– Ce alte avantaje le oferiți angajaților? De ce ar trebui să aleagă STC?

– Deja am răspuns. Totuși aș mai adăuga ceva.

Un motiv în plus pentru care candidații ar trebui să aleagă compania noastră este următorul: multe companii declară că oferă candidaților dezvoltare profesională, planuri de carieră și posibilități de promovare. În multe cazuri însă toate acestea rămân la nivel declarativ, și nu din rea credința a managementului de acolo, ci efectiv contextul nu oferă aceste oportunități (de exemplu compania este matură, linia de business este o constantă orizontală. Ca urmare, o persoană talentată are posibilitatea de a fi promovată doar dacă se eliberează o poziție – iese cineva la pensie sau pleacă din companie… )

 Nu se întîmpla același lucru în compania noastră! Dezvoltarea este exponențială, angajăm foarte multe persoane, avem programe de formare de competențe în multe spectre, domenii noi pentru companie, dar chiar și pentru piața forței de muncă din România. Ca urmare, multe poziții noi de conducere apar în mod firesc, iar angajații performanți, talentați, au șanse absolut reale de a le ocupa. Să vorbim în concret despre ce se întâmpla în STC: în ultimii 2 ani s-au creat 27 poziții noi de conducere, iar 24 au fost ocupate de către persoanele talentate din rândul angajaților existenți.

– Care sunt pașii de urmat în cazul în care un candidat dorește să aplice pentru poziție la Star Transmission?

– Toate pozițiile deschise sunt publicate în primul rând pe site-ul companiei.

Urmând calea: www.stcu.ro-Carieră- Posturi disponibile, persoanele interesate găsesc  informațiile necesare despre posturile disponibile, cerințele necesare, responsabilitățile ocupantului postului. De asemenea, găsesc informațiile necesare despre cum pot aplica. Un link către adresa recrutare@daimler.com  le facilitează posibilitatea de a aplica online, iar în acest fel aplicația ajunge direct și rapid în baza de date a echipei de la Resurse Umane.

– Doamna Oana, acel Mihai din reclamă chiar există?

– Multă lume m-a întrebat asta. Personajul Mihai este real. Numele nu joacă nici o importanță în această poveste, însă „Mihai” este unul dintre cei mai vechi angajați ai noștri din Cugir, prin profesionalismul de care a dat dovadă de-a lungul anilor și felul lui de a fi este un model  pentru mulți colegi… Așa ne-a venit ideea reclamei de la radio.

– În numele tinerilor care doresc să își înceapă o cariera la STC, vă mulțumesc!

– Mulțumesc si eu.

*Despre companie:

Filiala Daimler – Star Transmission (STC) a fost înființată în anul 2001 și este un furnizor internațional de componente pentru industria de automobile. La sediul din Cugir se produc roți dințate, arbori, precum și componente prelucrate mecanic pentru motoare, cutii de viteză și casete de direcție. Pe lângă construcția de dispozitive, oferă clienţilor şi servicii de inginerie. La sediul din Sebeș se montează cutii de viteză automate. Compania are momentan peste 1.400 de angajați.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

ANUNȚ începere proiect Alba Doner Production SRL, măsura 2: “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

Comunicat de presă 24.12.2020 ALBA DONER PRODUCTION S.R.L., cu sediul în ALBA, localitatea Alba Iulia, str. Str. LIVEZII, nr. 35… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă – implementarea proiectului „Modernizare birou de topografie prin achiziționare de echipamente și tehnologii noi”

Comunicat de presă ”MODERNIZARE BIROU DE TOPOGRAFIE PRIN ACHIZIȚIONARE DE ECHIPAMENTE ȘI TEHNOLOGII NOI” ADY GEO TOP SRL, cu sediul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Anunț demarare proiect – Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor pentru beneficiar SC OPAL DESIGN SRL

Comunicat de presă 06.01.2021 ANUNȚ DEMARARE PROIECT „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor de… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă: Municipiul Alba-Iulia anunță începerea lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor de locuințe din municipiul Alba Iulia – Lot 1.4

Comunicat de presă Comunicat de presă  18 Decembrie 2020 Municipiul Alba-Iulia anunță începerea lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor de… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Anunț începere proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” pentru SC LUK DE LUX SRL

Comunicat de presă 04.01.2021 ANUNŢ DE ÎNCEPERE PROIECT  “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” din cadrul schemei de ajutor… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă: DIROM INTERTRANS SRL anunță lansarea proiectul cu titlul „Dezvoltare Dirom In-tertrans SRL” înscris în cadrul Măsurii „Granturi pentru capital de lucru”

Comunicat de presă 30.12.2020 Comunicat de presă demarare proiect DIROM INTERTRANS SRL anunță lansarea proiectul cu titlul ”Dezvoltare Dirom Intertrans… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro