Rămâi conectat

Economie

Interviu cu doamna Tatiana Oana, Manager de Resurse Umane la Star Transmission

Publicat

în

Tatiana Oana este HR Manager în cadrul STC, absolventă de Facultate de Mecanică  – TCM (Tehnologia Construcţiilor de Maşini), în cadrul Universităţii Tehnice din Cluj. Doamna Oana vorbeşte despre procesul de recrutare, structura interviurilor de angajare şi despre cele 500 de poziţii deschise în cadrul companiei.

– Probabil că toată lumea a auzit reclama cu Mihai, angajat la STC. Cum se derulează procesul de recrutare și ce instrumente folosiți de obicei?

– Procesul de recrutare este unul foarte intens, continuu și extrem de provocator. Abordăm toate metodele și instrumentele specifice unui astfel de proces. Campaniile de marketing se desfășoară de mai mulți ani; organizăm/participăm activ la evenimente specifice pentru recrutare; colaborăm cu instituțiile de învățământ, cu autoritățile și dezvoltăm împreună programe cu impact mare pe termen lung, avand ca scop orientarea tinerilor spre meseriile de care avem nevoie și pregătirea lor cât mai adecvată cerințelor noastre.

– Cum sunt structurate interviurile de angajare? Mai folosiți întrebările standard?

– Metodele de selecție pe care le aplicăm sunt alese în funcție de mai multe elemente. Vorbim bineînțeles despre cerințele necesare ocupării postului, dar vorbim și despre numărul de posturi de același fel. Instrumentele pe care le folosim includ teste specifice, probe de lucru, interviu 1:1, dar și centre de evaluare în care regăsim tot ansamblul, inclusiv probe de grup.

Opinia mea despre întrebările standard este că ele au mai degrabă rolul de a oferi candidatului posibilitatea să se destindă, să se simtă „într-o zonă de confort”. Fiind întrebări standard, candidatul se așteaptă să i se adreseze, ca urmare își poate pregăti anticipat și răspunsul și să ni-l ofere, în maniera pe care și-o dorește. Chiar și așa, unii o fac, alții nu. De aici începe partea interesantă! Răspunsurile date la întrebările standard deschid noi direcții de abordare, și mai ales din acest punct suntem interesați de răspunsurile candidatului.

– Care sunt pozițiile pentru care găsiți cu dificultate candidați potriviți?  Limba germană constituie un avantaj?

– Este într-adevăr mai dificil să găsim persoane calificate, care vorbesc limba germană.

De asemenea, există minusuri în oferta pieței forței de muncă pe anumite domenii pentru care sistemul de învățământ a redus semnificativ sau chiar a desființat programele. Mă refer la meseriile de operatori CNC, rectificatori, strungari, frezori, lăcătuși montatori, dar și lăcătuși și electricieni pentru activități de mentenanță.

Cu siguranță vorbirea limbii germane constituie în general un avantaj, deoarece comunicarea/colaborarea cu Germania este foarte intensă. Dar avem foarte multe posturi pentru care vorbirea limbii germane nu este o cerință obligatorie! La fel este și cu vorbirea limbii engleze.

Precizam cu siguranță în anunțurile de pe site-ul companiei și nu numai, ce anume este obligatoriu și ce anume constituie un avantaj.

– Ce apreciați cel mai mult la un candidat?

– Apreciem în mod deosebit cunoștințele teoretice solide, acompaniate de experiență. Din păcate întâlnim adesea candidați care conform certificatului de calificare/diplomei de absolvire ar trebui să posede cunoștințele teoretice minime, de bază, necesare postului pentru care candidează, însă în fapt ele sunt fie insuficiente, fie chiar inexistente.

Sunt câteva calități pe care le apreciem în mod deosebit la un candidat.  Ne dorim oameni capabili, entuziaști, cu atitudine proactivă, integri și responsabili. Dacă un candidat demonstrează un potențial bun și se implică cu dorință maximă de a se dezvolta, cu toate calitățile pe care le-am enumerat înainte, atunci reușim sigur împreună.

– Câți angajați aveți în acest moment?

– La Cugir și Sebeș avem în acest moment  puțin peste 1.400 de angajați . Pentru că ne dezvoltăm  intr-un ritm foarte accelerat, căutăm peste 500 de noi angajați.

– Cum sunt motivați angajații să rămână în companie?

– Fluctuația în companie este sub 6% pe an. În această cotă sunt contabilizate și persoanele care suspendă contractul pentru creșterea copilului până la 2 ani, precum și persoanele care se pensionează. Dintre celelalte persoane care părăsesc compania, majoritatea aleg un contract de muncă în străinătate – este o situație cu care nu putem concura. Din fericire, sunt cazuri pe care le putem considera izolate.

Imagine STC angajari dec 2014 Ce demonstrează acest indicator? Demonstrează faptul că angajații, și nu numai angajații – cheie, rămân în companie!

Cum motivăm salariații? Oferindu-le un pachet cu elemente diverse: salarizare atractivă, condiții de muncă foarte bune, posibilitate de dezvoltare profesională, mediu de lucru performant, oportunități de colaborare la nivel internațional, asigurare de viață, program medical de sănătate, masă caldă la cantina proprie, transport asigurat și multe altele. Ne dorim să avem o atmosferă de lucru deosebită, caracterizată prin entuziasm, implicare și lucru în echipă; și mă bucur că reușim asta! Noi suntem ca o familie, iar compania noastră este mai mult decât muncă, este un stil de viață!

– Ce alte avantaje le oferiți angajaților? De ce ar trebui să aleagă STC?

– Deja am răspuns. Totuși aș mai adăuga ceva.

Un motiv în plus pentru care candidații ar trebui să aleagă compania noastră este următorul: multe companii declară că oferă candidaților dezvoltare profesională, planuri de carieră și posibilități de promovare. În multe cazuri însă toate acestea rămân la nivel declarativ, și nu din rea credința a managementului de acolo, ci efectiv contextul nu oferă aceste oportunități (de exemplu compania este matură, linia de business este o constantă orizontală. Ca urmare, o persoană talentată are posibilitatea de a fi promovată doar dacă se eliberează o poziție – iese cineva la pensie sau pleacă din companie… )

 Nu se întîmpla același lucru în compania noastră! Dezvoltarea este exponențială, angajăm foarte multe persoane, avem programe de formare de competențe în multe spectre, domenii noi pentru companie, dar chiar și pentru piața forței de muncă din România. Ca urmare, multe poziții noi de conducere apar în mod firesc, iar angajații performanți, talentați, au șanse absolut reale de a le ocupa. Să vorbim în concret despre ce se întâmpla în STC: în ultimii 2 ani s-au creat 27 poziții noi de conducere, iar 24 au fost ocupate de către persoanele talentate din rândul angajaților existenți.

– Care sunt pașii de urmat în cazul în care un candidat dorește să aplice pentru poziție la Star Transmission?

– Toate pozițiile deschise sunt publicate în primul rând pe site-ul companiei.

Urmând calea: www.stcu.ro-Carieră- Posturi disponibile, persoanele interesate găsesc  informațiile necesare despre posturile disponibile, cerințele necesare, responsabilitățile ocupantului postului. De asemenea, găsesc informațiile necesare despre cum pot aplica. Un link către adresa [email protected]  le facilitează posibilitatea de a aplica online, iar în acest fel aplicația ajunge direct și rapid în baza de date a echipei de la Resurse Umane.

– Doamna Oana, acel Mihai din reclamă chiar există?

– Multă lume m-a întrebat asta. Personajul Mihai este real. Numele nu joacă nici o importanță în această poveste, însă „Mihai” este unul dintre cei mai vechi angajați ai noștri din Cugir, prin profesionalismul de care a dat dovadă de-a lungul anilor și felul lui de a fi este un model  pentru mulți colegi… Așa ne-a venit ideea reclamei de la radio.

– În numele tinerilor care doresc să își înceapă o cariera la STC, vă mulțumesc!

– Mulțumesc si eu.

*Despre companie:

Filiala Daimler – Star Transmission (STC) a fost înființată în anul 2001 și este un furnizor internațional de componente pentru industria de automobile. La sediul din Cugir se produc roți dințate, arbori, precum și componente prelucrate mecanic pentru motoare, cutii de viteză și casete de direcție. Pe lângă construcția de dispozitive, oferă clienţilor şi servicii de inginerie. La sediul din Sebeș se montează cutii de viteză automate. Compania are momentan peste 1.400 de angajați.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

Amendament la documentul de Ofertă Publică de Cumpărare a PREBET S.A. Aiud aprobat prin decizia A.S.F nr. 1039 din data de 03.08.2022

Publicat

în

De

APROBAREA AMENDAMENTULUI NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.

Preambul

Principalul scop al acestui document este să furnizeze date actualizate în legătură cu unele informații prezentate în Documentul de Ofertă și trebuie citit doar împreună cu Documentul de Ofertă și în contextul Ofertei descrise în Documentul de Ofertă. Ofertanții și/sau intermediarul nu au actualizat nicio altă informație  decât cea prezentată în cuprinsul acestui amendament, celelalte informații prezentate în documentul de ofertă fiind corecte și complete la data Documentului de ofertă. Astfel, nici ofertanții și nici Intermediarul nu își asumă nicio responsabilitate privind acuratețea și caracterul complet al informațiilor prezentate în documentul de Ofertă, cu excepția datelor prezentate în acest amendament, la o dată ulterioară datei Documentului de ofertă.

Publicarea Amendamentului

Prezentul Amendament este pus la dispoziția investitorilor după aprobarea sa de către A.S.F. prin publicarea unui anunț conform aceleiași proceduri utilizate pentru publicarea Documentului de Ofertă.

Amendamentul la Ofertă va fi disponibil în același mod în care este și Documentul de Ofertă astfel:

1. în format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro), al Ofertantului PREBET Aiud S.A. (www.prebet.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro).

2. pe suport de hârtie, disponibil investitorilor la sediul Intermediarului (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) și la agențiile sale (Agenția din Cluj-Napoca str. Samuil Micu nr. 1A, ap.2, Cluj, Agenția din Sibiu str. Nicolaus Olahus nr. 5, corp B, et. 2, Sibiu), precum și la sediul Ofertantului din Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba.

Ofertanții au convenit la modificarea Documentului de ofertă după cum urmează:

Se modifică prețul oferit în cadrul ofertei publice de la 1,84 lei/acțiune la 1,85 lei/acțiune și implicit valoarea ofertei de la 6.705.407,12 lei la 6.741.849,55 lei peste tot acolo unde aceste valori sunt menționate în Documentul de ofertă.

Paragraful de la punctul 4: „Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 385.657 acțiuni reprezentând 0,8467% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 269.527 0,5917%

 se modifică astfel:

Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 465.785 acțiuni reprezentând 1,0225% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 349.655 0,7676%

Potrivit prevederilor art. 28 (3) din Legea nr. 24/2017, ale art. 54 (4) din Regulamentul 5/2018 și ale Documentului de Ofertă,  investitorii care au acceptat să subscrie în oferta publică de cumpărare înaintea publicării amendamentului pot să îşi retragă acceptul în termen de două zile lucrătoare de la publicarea amendamentului.

Celelalte prevederi ale Anunțului și ale Documentului de Ofertă rămân neschimbate.

Prezentul amendament  este întocmit în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare

OFERTANT INTERMEDIAR
Prebet Aiud S.A. Goldring SA
Kerekes Csaba Zahan Virgil Adrian
Director general adjunct Director general adjunct

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț – Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte

Publicat

în

Comunicat de presă

Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea în aceleași condiții a celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte din cadrul STRATEGIEI DE DEZVOLTARE LOCALĂ A TERITORIULUI FLAG DIN BAZINUL MUREŞULUI, SECAŞELOR ŞI A AFLUENŢILOR ACESTORA, finanțată prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020, care este în desfășurare având ca termen limită de depunere data de 03.08.2022, ora 15:00, până la data de 17.08.2022, ora 15:00. PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale

MĂSURA 2 – Consolidarea și Diversificarea activitaţilor în zona de pescuit şi acvacultură

APEL DE SELECŢIE NR. 7/2022, COD SMIS: 1032/4/1/Articolul 63

Alocarea financiară totală: 2 352 248,36 lei, echivalentul a 475 557,15  EURO

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1 978 520 lei / 400 000 euro.

Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil):  32 699,98 lei / 6611 euro.

Termenul  limită pentru depunerea  proiectelor este: 17.08.2022, ora 15:00.

Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși 400.000 euro.

Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar până la data mai sus menţionată.

Ghidul solicitantului precum şi procedura de evaluare şi selecţie sunt afişate pe site-ul www.flagbazinulmuresului.ro și sunt disponibile la cerere la sediul FLAG Bazinul Mureşului, comuna Ciugud, localitatea Ciugud, str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba.

Informaţii suplimentare se pot solicita de la sediul Asociaţiei FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Bazinul Mureşului), comuna Ciugud, localitatea Ciugud str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba, tel. 0770501093, e-mail [email protected], www.flagbazinulmuresului.ro.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

ANUNŢ ÎNCEPERE PROIECT: „DEZVOLTARE PRODUCȚIE PLASE SUDATE PENTRU CONSTRUCȚII, beneficiar SC ACTUAL SRL

Publicat

în

Comunicat de presă

Proiectul  „DEZVOLTARE PRODUCȚIE PLASE SUDATE PENTRU CONSTRUCȚII”, cod MySMIS 134640, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, este implementat de către ACTUAL SRL și are o valoare totală de 1.103.775,66 lei, din care 734.431,33 lei reprezintă finanțare nerambursabilă. Programul Operațional Regional 2014-2020 este implementat la nivel național de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, iar la nivel regional de către ADR Centru, organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect în Regiunea Centru. Proiectul este prevăzut a se derula în perioada 1.10.2019 – 31.01.2022. Obiectivele proiectului sunt:

Obiectivul general al proiectului/Scopul proiectului:

Dezvoltarea unei noi activități în cadrul SC Actual SRL, prin înființarea unei noi capacități productive de plasă de sârmă sudată pentru construcții;

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1. Dotarea cu utilaje și echipamente destinate producției de plasă de sârmă sudată pentru construcții, care să poată asigura realizarea de produse de calitate ridicată, astfel încât să poată răspunde oricăror cereri de pe piață;
  2. Crearea unei echipe de profesioniști care să poată asigura operarea echipamentelor și realizarea produselor la un înalt nivel calitativ;
  3. Câștigarea unei reputații și a unei cote de piață care să permită dezvoltarea subsecventă a societății.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare