// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

„Inteligența copiilor noștri”- ultimul modul prezentat de Școala Familiei la Cugir

Școala Familiei a prezentat la Colegiul Național ,,David Prodan’’ din Cugir modulul intitulat ,, Inteligența copiilor noștri’’ susţinut de doctor Andreea Olteanu, psiholog din București, modul organizat cu sprijinul părintelui Ioan Cândea de la ,, Biserica Sfinții Trei Ierahi, din Cugir.

Axat în principal pe informații privind tipurile de inteligență și educarea copiilor supradotați, modulul așteptat cu mult interes de părinții preocupați de viitorul încununat cu succes al copiilor lor, a mixat circa trei ore informații, fișe de lucru și discuții libere. Subiectul copiilor supradotați este unul de interes național, având în vedere că numărul copiilor supradotaţi din România este peste media mondială, că unul din patru copii are coeficientul de inteligenţă IQ de peste 130, aproximativ 2% reprezentând categoria specială de copii cu potenţial superior dotat, conform statisticii Institutului Român de Studii şi Cercetări Avansate ,,Gifted Education,,.

Există așadar un semnal de alarmă atâta timp cât foarte puţini dintre aceşti copii au şansa unei educaţii care să le valorifice potențialul, cei mai mulţi dintre ei îşi continuă viaţa fără să ştie că ar putea să realizeze mai mult, fără să își fructifice abilitățile înalte cu care au fost hărăziți. Pentru a nu-i lăsa pe aceşti copii să-şi irosească potenţialul, se menționează că trebuie să fie identificați, să li se asigure un mediu propice dezvoltării personale și integrării lor armonioase în societate, iar părinții, familia acestora să fie sustinută psihologic sau financiar.

Supradotarea este definită ca o manifestare umană excepţională ce presupune combinarea fericită a unor capacităţi intelectuale şi aptitudini deosebite, educaţia unui astfel de copil nefiind deloc facilă. Părinţii conectaţi cu copilul lor, pot să identifice inițial stările emoționale, psihice, intelectuale sau spirituale ale acestuia precum vioiciune extremă, o nevoie de somn redusă, durată prelungită de atenţie concentrată, hipersensibilitate cu reacţii intense la zgomot, durere, frustrare, o memorie extraordinară. Părinții pot să maximizeze potenţialul copilului care trebuie motivat, stimulat și încurajat.

Educaţia copiilor supradotaţi ar trebui completeze sistemul educațional existent cu un curriculum, programe şi metodologii de învățământ speciale, programe de acumulare şi de accelerare prin care să fie promovate şi dezvoltate abilităţile native. Testarile ulterioare tip Son-r, Wisc IV, Raven, EQI vor face din părinți, psihologi și dascăli o echipă bine pregătită pentru susținerea unui astfel de copil supradotat și nu numai.

Participarea la acest modul a fost considerată ca fiind bun augur pentru înțelegerea informațiilor privind etapele dezvoltării cognitive (conform Piaget), a piramidei conștiinței definită de David Hawkins, cunoașterea tipurilor de inteligențe precum IQ,EQ sau SQ( intelectuală, emoțională sau spirituală), detalii privind inteligența matematică, logică, spațială, kinestezică, muzicală, intra-interpersonală, introspectivă, naturistă, a factorilor care intervin în dezvoltarea inteligenței, (precum mediul de învățare, mediul social) , tipuri de educație alternativă ( Montessori, Step by step, Waldorf ) , existența grupurilor de educație specială a copiilor supradotați .

În acest sens a fost organizat de către Asociația pentru dezvoltarea Copilului și familiei -,,Turneul National Inteligența copiilor noștri ,, și a fost menționat ,,Evenimentul național adresat copiilor cu abilități înalte și părinților acestora,, ce va avea loc la Iași în 8-9 iunie 2018 .

Tatiana Ungurianu

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419