Rămâi conectat

Actualitate

Înscrieri la UAB în 2014. Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia a publicat calendarul admiterii

Publicat

în

Admitere la facultate în 2014. Din 14 iulie, încep înscrierile la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, se arată pe site-ul universității, uab.ro. Pentru admiterea la studiile universitare de licență în anul 2014-2015 au fost aprobate peste 1.700 de locuri, iar pentru studiile universitare de masterat peste 800.

UAB01Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia are în prezent patru Facultăți: Istorie și Filologie, Științe, Teologie Ortodoxă și Drept și Științe Sociale, fiecare cu multiple specializări la programe de licență și masterat, la zi sau la distanță la buget sau la taxă. Acestea, alte informații, cât și taxele de studii sunt afișate pe site-ul oficial al instituției de învățământ, uab.ro.

Condiţiile şi procedura înscrierii la concursul de admitere la facultate:

Electrica Furnizare Discount

Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor completa o cerere de înscriere (formular tipizat) în care vor înscrie, sub semnătură proprie, toate datele solicitate în formularul respectiv pe baza actelor de studii. Orice eroare sau omisiune în completarea cererii de înscriere, intenţionată sau neintenţionată, intră în răspunderea candidatului, acesta suportând consecinţele ce rezultă din erorile sau omisiunile comise.

La cererea de înmatriculare, candidaţii vor anexa un dosar care va cuprinde următoarele documente:

diploma de bacalaureat sau echivalentă acesteia, în original;
cartea de identitate în copie xerox;
certificatul de naştere în copie legalizată;
adeverinţă medicală tip, eliberată de Cabinetul şcolar sau medicul de familie;
pentru candidaţii la specializarea Educaţie fizică şi sportivă este necesar ca pe adeverinţa medicală să fie menţionat dacă este apt pentru efort fizic.
pentru specializările teologice sunt necesare şi următoarele documente: Binecuvântarea scrisă a ierarhului, Certificatul de botez şi Recomandarea preotului paroh;
foaia matricolă corespunzătoare anilor de studiu efectuaţi, pentru candidaţii studenţi ai altor instituţii de învăţământ de stat sau particulare, care se înscriu pentru continuarea studiilor în Universitate;
2 fotografii tip buletin de identitate.
dosar tip plic.

Absolvenţii de liceu din promoţia 2013/2014 pot prezenta, în locul diplomei de bacalaureat (dacă aceasta nu a fost eliberată), adeverinţa-tip că au absolvit liceul şi au promovat examenul de bacalaureat.

În cazul în care formularul tipizat al diplomei de bacalaureat sau al adeverinţei-tip menţionată mai sus nu cuprinde rubrici cu notele obţinute de candidaţi la probele examenului de bacalaureat, candidaţii vor aduce o dovadă oficială scrisă din partea instituţiei (liceului) la care au susţinut bacalaureatul, cu menţionarea notelor şi a mediei generale de bacalaureat.

Candidaţii, absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat, care au obţinut distincţii la olimpiade şi concursuri şcolare şi doresc să fie admişi fără concurs, potrivit prevederilor prezentei Metodologii, vor anexa la cererea de înscriere diploma de premiu, în original sau copie legalizată. Pentru înmatriculare, ei vor trebui să aducă originalul diplomelor pe baza cărora au fost admişi.

Taxa de înscriere: 150 lei

Admiterea se poate desfăşura în două sesiuni, în perioada iulie–septembrie 2014. Întregul proces de admitere se finalizează până cel târziu la începutul anului universitar.

Pot participa la concursul de admitere în Universitate cetăţeni ai României, absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat sau diplomă echivalentă cu aceasta.

Un candidat poate participa concomitent la admiterea la mai multe specializări din facultăţi diferite din cadrul Universităţii, cu condiţia depunerii unui dosar de înscriere la fiecare facultate. Un candidat declarat admis poate beneficia de loc finanţat prin granturi de studii pentru o singură specializare, pe durata legală a studiilor. O altă specializare poate fi urmată doar în regim cu taxă.
Candidatul admis pe locurile finanţate prin granturi de studii la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia trebuie să completeze dosarul cu actele de studii în original, în condiţiile prevăzute de prezenta Metodologie. Neprezentarea diplomei de bacalaureat, în original, din vina exclusivă a candidatului admis, în termenul stabilit prin prezenta metodologie, duce la pierderea locului finanţat prin granturi de studii.

Dreptul de a participa la admiterea în Universitate se dobândeşte prin cererea de înscriere, verificată pe baza actelor de studii şi plata taxelor de înscriere stabilite prin prezenta Metodologie. Persoanele care au parcurs procedura de înscriere dobândesc calitatea de candidaţila admitere. Calitatea de admis, respectiv de student, se dobândeşte pe baza procedurilor de selecţie şi de departajare specificate în prezenta Metodologie, în limita numărului de locuri disponibile pentru fiecare specializare şi formă de învăţământ.

Absolvenţii cu sau fără diplomă de licenţă/absolvire ai învăţământului superior de stat sau particular, pot concura pentru a fi admişi la a doua specializare (diferită de prima), în cadrul domeniilor de licenţă oferite de Universitate.

În cazul în care, după prima sesiune rămân locuri neocupate, se organizează a doua sesiune a concursului de admitere, în luna septembrie 2014. Prevederile prezentei Metodologii se aplică şi în a doua sesiune a concursului de admitere.

Mai multe despre înscrierea la facultate pe uab.ro.

Condiţiile şi procedura înscrierii la concursul de admitere la masterat:

Admiterea se face, în limita numărului de locuri, în ordinea descrescătoare a mediilor generale de admitere. Candidaţii care optează pentru locurile finanţate prin granturi de studii (indiferent dacă au optat şi pentru locurile cu taxă) sunt admişi la masterat pe baza următoarelor criterii:

a) media de la examenul de licenţă – 50%;
b) interviu sau/şi lucrare scrisă – 50%.

Interviul este o probă orală constând într-o discuţie cu candidaţii pe baza unei tematici din domeniul de specializare.
Lucrarea scrisă va consta dintr-un articol, eseu original, studiu sau referat  ştiinţific întocmit de candidat pe baza rezultatelor cercetărilor ştiinţifice proprii şi a bibliografiei recomandate. Lucrarea va avea 10-15 pagini şi va fi susţinută de candidat în faţa comisiei de concurs. Lucrarea urmăreşte să pună în evidenţă capacitatea candidaţilor de a aborda şi trata, aplicând metodologia specifică domeniului, o temă de cercetare.

Probele, tematicile şi bibliografia pentru fiecare program de masterat sunt elaborate de către departamente, aprobate de Consiliile facultăţilor şi afişate pe site-ul Universităţii.

Candidaţii care optează doar pentru locurile cu taxă sunt admişi pe baza mediei de la examenul de licenţă.

Ocuparea locurilor finanţate prin granturi de studii şi a locurilor în regim cu taxă este valabilă pentru anul I de studiu. În conformitate cu Legea nr. 224/11.07.2005, locurile finanţate prin granturi de studii se ocupă anual, în funcţie de punctele – credit acumulate de la începutul studiilor şi media generală la finele anului anterior.

Un candidat dobândeşte dreptul de înscriere la concursul de admitere după achitarea, la casieria Universităţii, a taxei de înscriere la concurs în cuantum de 150 RON. Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor completa o cerere de înscriere (formular tipizat) în care vor înscrie, sub semnătură proprie, toate datele solicitate în formularul respectiv pe baza actelor de studii. Orice eroare sau omisiune în completarea cererii de înscriere, intenţionată sau neintenţionată, intră în răspunderea candidatului, acesta suportând consecinţele ce rezultă din erorile sau omisiunile comise.

La cererea de înmatriculare, candidaţii vor anexa un dosar care va cuprinde următoarele documente:       

  1. Diploma de licenţă în original.
  2. Copie legalizată după certificatul de naştere.
  3. Copie xerox după cartea de identitate.
  4. Copie legalizată după certificatul de căsătorie (numai în cazul schimbării numelui înscris pe actele de studii).
  5. Adeverinţă medicală.
  6. 2 fotografii tip buletin/carte de identitate.
  7. Candidaţii admişi pe locuri cu taxă vor achita şi prima tranşă (cel puţin) a taxei de studiu.
  8. Binecuvântarea ierarhului (în cazul specializărilor teologice).
  9. Dosar plic

Mai multe despre înscrierea la master pe uab.ro

Calendarul admiterii – sesiunea iulie 2014:

14 iulie – 24 iulie: înscrierea candidaţilor (cu excluderea zilei de duminică, 20 iulie);

25 iulie: susţinerea interviului sau/şi lucrarea scrisă;

26 iulie: ierarhizarea candidaţilor pe baza criteriilor de selecţie;

28 iulie: comunicarea rezultatelor admiterii;

28 iulie – 1 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri finanţate prin granturi de studii şi cu taxă;

4 – 8 august, 11 – 14 august şi 18 – 22 august: înmatricularea candidaţilor admişi pe locuri cu taxă (realizată la nivel de secretariate ale facultăţilor).

Publicitate

Actualitate

DOCUMENT| Noi RESTRICȚII în ALBA pentru municipiul Blaj și comunele Arieșeni, Cenade, Pianu și Șugag. Hotărâre CJSU

Publicat

în

DOCUMENT| Noi RESTRICȚII în ALBA pentru municipiul Blaj și comunele Arieșeni, Cenade, Pianu și Șugag. Hotărâre CJSU

Având în vedere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județul Alba, la data de 23.01.2022, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 973;

În conformitate cu:
  • Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID–19, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;
  • O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr.15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 34/06.01.2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 08 ianuarie 2022, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;
Ținând cont de:

• prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, aprobat prin H.G. nr.1491/2004;
• prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Electrica Furnizare Discount

În temeiul dispozițiilor art. 13 alin. 2 anexa 3 la H.G. nr. 34/06.01.2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 08 ianuarie 2022,

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 23.01.2022,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) Se constată încadrarea în limitele incidenței cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 23.01.2022, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre;

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr.1 din 07.01.2022, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, conform anexei la prezenta hotărâre;

(3) Măsurile prevăzute în anexa la prezenta hotărâre pentru municipiul Blaj și comunele: Arieșeni, Cenade, Pianu și Șugag intră în vigoare începând cu data de 24.01.2022 ora 00:00, și se aplică pentru o perioadă de 14 zile.

Art. 2. Hotărârile adoptate de C.J.S.U. Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T. -urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citește mai mult

Actualitate

Peste 16.000 de români, vaccinați anti-Covid, în ultimele 24 de ore. Doar peste 2.000 s-au imunizat cu prima doză

Publicat

în

Peste 16.000 de români, vaccinați anti-Covid, în ultimele 24 de ore. Doar peste 2.000 s-au imunizat cu prima doză

În ultimele 24 de ore, 16.708 de români au fost vaccinați anti-Covid, potrivit datelor CNCAV, doar 2.315 dintre aceștia imunizându-se cu prima doză.

Citește și: 23 ianuarie 2022: Peste 14.000 cazuri de COVID, raportate în România – bilanț parțial

16.708 de persoane au fost vaccinate în ultimele 24 de ore.

Electrica Furnizare Discount

Dintre acestea, 2.315 au primit prima doză de vaccin, 1.300 rapelul și 13.093 cu doza booster.

Din 27 decembrie 2020, au fost folosite 16.299.212 doze de vaccin. 8.047.103 de români s-au vaccinat cu prima doză, 7.944.672 au schema completă, iar 2.289.198 au făcut doza booster, potrivit Mediafax.

În ultimele 24 de ore au fost trei reacţii adverse la vaccinare, iar în total 134 de reacții adverse sunt în curs de investigare.

Citește mai mult

Actualitate

„Omicronul invizibil”: O sub-variantă mai transmisibilă, care înlocuiește deja varianta originală în unele țări din Europa

Publicat

în

„Omicronul invizibil”: O sub-variantă mai transmisibilă, care înlocuiește deja varianta originală în unele țări din Europa

În urmă cu câteva săptămâni o nouă sub-variantă Omicron a apărut și ridică semne de întrebare, fiind monitorizată cu mare atenție de către oamenii de știință. Noua sub-variantă a început să înlocuiască varianta originală în Danemarca.

Denumită BA.2, această sub-variantă a fost detectată în mai multe ţări ale lumii, în special în Europa. Deşi „nu schimbă datele problemei”, potrivit ministrului francez al Sănătăţii, caracteristicile sale exacte, deocamdată necunoscute pe deplin, ridică anumite semne de întrebare.

Electrica Furnizare Discount

În timp ce guvernele din Europa și-au exprimat intențiile de a reduce restricțiile legate de COVID-19, o sub-variantă a Omicron stârnește îngrijorare în rândul comunității științifice. BA.2, care este denumită și „Omicron invizibil”, pare să câștige teren în anumite părți ale lumii, inclusiv în Danemarca și Marea Britanie

„Noi variante apar cu o regularitate destul de mare”, a reamintit joi seară Olivier Veran, ministrul Sănătăţii din Franţa, potrivit Reuters, preluată de Agerpres.

„Din câte ştim până acum, noua sub-variantă corespunde mai mult sau mai puţin caracteristicilor pe care le cunoaştem despre Omicron. Nu schimbă datele problemei în acest stadiu”, a adăugat ministrul francez.

La fel ca varianta Delta de dinaintea sa, varianta Omicron, pe măsură ce s-a răspândit tot mai mult în lume, a generat „fraţi mai mici”, sub-variante care conţin una sau două mutaţii în raport cu genomul său original.

Pentru moment, caracteristicile exacte ale noii sub-variante nu au fost analizate. Însă anumite date medicale atrag atenţia specialiştilor: BA.2 ar fi devenit deja majoritară în Danemarca, unde numărul cazurilor zilnice de COVID-19 a început din nou să crească în ultimele zile.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), care a inclus Omicron în categoria „variantelor îngrijorătoare”, nu face în acest stadiu o diferenţă între varianta originală Omicron şi sub-varianta BA.2.

„Avem o situaţie internaţională în care varianta Omicron circulă foarte mult, este normal să observăm de-a lungul timpul apariţia unor sub-variante”, a anunţat vineri într-un comunicat agenţia Sante Publique France.

„Ceea ce ne interesează este dacă ea posedă caracteristici diferite în termeni care ţin de contagiozitate, evitarea reacţiei imunitare şi severitate”, a precizat agenţia franceză.

În Danemarca, înlocuiește varianta Omicron originală

Până în acest moment, noua sub-variantă a fost detectată și în Franţa, „însă la niveluri foarte scăzute”.

În schimb, în Danemarca, ea a înlocuit progresiv BA.1, varianta Omicron „clasică”.

„Autorităţile daneze nu au o explicaţie pentru acest fenomen, dar îl monitorizează cu mare agenţie”, au transmis specialiştii de la Agence Publique France. La rândul lor, experţii din Franţa „urmăresc cu atenţie datele care sunt obţinute în Danemarca”.

La rândul său, Agenţia pentru Securitate Sanitară din Marea Britanie (UKSHA) a anunţat vineri că a inclus noua sub-variantă Omicron în categoria „variantelor aflate în curs de investigare”, potrivit Reuters.

BA.2, care nu prezintă o mutaţie specifică, aşa cum s-a observat în cazul variantei Omicron şi care a permis diferenţierea de varianta Delta, este cercetată de oamenii de ştiinţă britanici, dar nu a fost desemnată „variantă îngrijorătoare”.

„Este în natura virusurilor să evolueze şi să dezvolte mutaţii, aşadar era de aşteptat că vom continua să vedem noi variante care apar”, a declarat Meera Chand, directoarea departamentului de incidenţă virusologică în cadrul UKHSA.

„Monitorizarea noastră continuă a genomului virusului (SARS-CoV-2, n.r.) ne permite să detectăm noile sub-variante şi să le analizăm pentru a vedea dacă ele sunt importante”, a adăugat aceeaşi expertă britanică, medic specialist în microbiologie.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare