Rămâi conectat

Ştirea zilei

Înscrieri la creșe în Alba Iulia 2022: CALENDAR, ACTE necesare, procedură și criterii privind punctarea cererilor

Publicat

în

Înscrieri la creșe în Alba Iulia 2022: CALENDAR, ACTE necesare, procedură și criterii privind punctarea cererilor

Înscrierile copiilor pentru anul școlar următor se vor face în luna iulie, conform calendarului aprobat de conducere și afișat la sediul unităților, precum și pe site-ul primăriei.

CALENDAR

  • 04.07.2022-15.07.2022 – preluarea dosarelor la sediul Creșei 1 Cetate, str. Alexandru cel Bun, nr.13 și online pe adresa de mail [email protected], între orele 9-15.
  • 18.07.2022-22.07.2022 – evaluarea dosarelor de către comisia de înscrieri.
  • 25.07.2022 -afișarea rezultatelor pe site-ul primăriei și la sediul celor 3 creșe.
  • 26.07.2022-27.07.2022 – depunerea contestațiilor pe adresa de mail [email protected], între orele 9-15.
  • 28.07.2022-29.07.2022 – analizarea contestațiilor de către comisia de contestații și afișarea rezultatelor finale.
  • 01.09.2022-09.09.2022 – prezentarea părinților la creșă pentru planificarea zilei de intrare în colectivitate a copilului.

Click aici pentru: Model de cerere înscriere cresă

LISTA CU ACTELE NECESARE ÎNSCRIERII COPILULUI ÎN CREȘĂ

1.Cererea de înscriere ( se poate procura de pe site-ul Primăriei municipiului Alba Iulia, www.apulum.ro sau de la cam.8-birou relații cu publicul, din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia, Calea Moților, nr.5A);

Elit - Gustul Desăvârșit

2.Copie după certificatul de naștere al copilului;

3.Copie față-verso după actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali,
copie după certificatele de naștere ale fraților minori și după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;

4.Copie după certificatul de căsătorie;

5.Orice act care dovedește uniunea consensuală;

6.Adeverință de venituri pentru fiecare dintre părinți/reprezentanți legali. Acestea pot fi:

-adeverință cu venitul brut al părintelui realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii, cu
precizarea valabilității contractului de muncă;
-copie după decizia de stabilire a indemnizației pentru creșterea copilului( în cazul în care unul dintre părinți se află în concediu pentru creșterea copilului) eliberată de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba;
-copie după decizia de reluare a activității profesionale în care să se specifice data reluării activității părintelui care a beneficiat de indemnizația pentru creșterea copilului, pentru cei care își reiau activitatea înainte de împlinirea vârstei de 1 an, respectiv 2 ani, a copilului, în funcție de opțiunea aleasă;
-decizia de suspendare a activității profesionale;
-cupoane de pensie, șomaj; alte acte doveditoare de venituri, după caz;

7.Pentru persoanele care au realizat venituri în străinătate în ultimele 6 luni anterioare înscrierii, se prezintă contractul de muncă tradus în limba română, iar pentru cei care declară că nu realizează venituri, adeverință de la Administrația Financiară;

8.Adeverință de la medicul de familie, în care să se menționeze ca respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă;

9.Fișa de imunizări;

10.Certificat de încadrare în grad de handicap grav pentru copil( unde este cazul, altul din familie decât cel pentru care solicită înscrierea în creșă);

11.Certificatul de deces / sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic;

12.Adeverință pentru frații care frecventează în anul școlar următor, grădinița din apropierea creșelor ( Grădinița nr.13 și Grădinița nr.14);

13.Adeverință de student, masterand la zi pentru părintele/reprezentantul legal al copilului, cu precizarea continuității studiilor și în anul școlar următor;

14.Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctaj.

15.Pentru locurile sociale se depun și următoarele acte:

-Acte care să demonstreze situația de urgență a familiei ( moartea subită a unuia dintre părinți/reprezentanți legali, accident al unuia dintre părinți, etc.)
-plan de serviciu și anchetă socială de la Direcția de Asistență Socială Alba Iulia (pentru situația în care copilul este cu risc de separare de familie).

PROCEDURA DE ÎNSCRIERE A COPIILOR ÎN CREȘELE DIN MUNICIPIUL ALBA IULIA

În cazul în care se solicită înscrierea fraților sau a copiilor aflați în îngrijirea aceluiași părinte/reprezentant legal și nu este liber decât un loc, se va suplimenta numărul de locuri cu numărul de copii aflați în aceeași situație. La înscrierea copiilor la creșă nu se percep taxe de înscriere.

Cererea de înscriere a copilului în creșă va putea fi depusă doar de părintele/reprezentantul legal al copilului. După finalizarea perioadei de înscriere, Comisia de verificare a dosarelor va evalua fiecare dosar soluționând în litera legii fiecare caz în parte. La nevoie va solicita noi acte în funcție de caz. Dosarele depuse pentru înscrierea copiilor la creșă pentru anul școlar următor vor fi analizate ținându-se cont în primul rând de opțiunea părintelui, referitor la creșa dorită, apoi se vor aplica criteriile. În urma aplicării criteriilor pentru departajarea copiilor la înscriere se va stabili lista cu copiii admiși în limita locurilor disponibile, pe fiecare creșă în parte, de către Comisia de soluționare a dosarelor. Fiecare solicitant poate opta pentru înscrierea copilului său într-o singură creșă, cu mențiunea că dacă nu obține loc în creșa dorită, optează și pentru alta, prin redistribuire, în ordinea descrescătoare a punctajului, în limita locurilor disponibile din acea creșă.

În cazul în care în urma aplicării criteriilor, două sau mai multe cereri au același punctaj, pentru ocuparea locurilor disponibile, departajarea se va face în favoarea copilului a cărui părinte/reprezentant legal începe serviciul mai devreme. Dacă și după aplicarea acestei condiții vor exista două sau mai multe cereri în aceeași situație se va ține cont de numărul de înregistrare a cererii.

Lista nominală cu punctajul stabilit pentru fiecare copil pentru care s-a depus dosar de înscriere pentru a frecventa creșa în anul școlar următor, respectiv luna septembrie, va fi afișată la sediul creșelor, pe site-ul primăriei și la sediul primăriei.

Punctajul stabilit și acordat fiecărui copil în baza actelor depuse la dosar poate fi contestat în termenul de 3 zile lucrătoare de la data afișării. Contestațiile vor fi analizate de o Comisie de soluționare a contestațiilor, în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a contestațiilor. După expirarea acestei perioade de contestație se va aproba lista cu copiii înscriși și admiși pentru a frecventa creșa pentru anul școlar următor, respectiv septembrie.

Copiii vor fi admiși pentru a frecventa creșa în ordinea descrescătoare a punctajului obținut și în funcție de locurile disponibile în creșă pentru anul școlar următor. Copiii care nu îndeplinesc punctajul necesar pentru a fi admiși să frecventeze creșa, vor rămâne înscriși pe lista de rezervă.

În momentul în care se eliberează un loc la creșă, pe parcursul anului școlar acesta va fi ocupat de următorul copil care se află pe lista de rezervă. Dacă pe parcursul anului școlar vor fi locuri disponibile în creșă, iar cei din lista de rezervă nu doresc ocuparea acestor locuri și există o nouă solicitare de înscriere în creșă, copilul va fi acceptat pe locurile disponibile, cu condiția ca ambii părinți/părinte unic să lucreze.

După admiterea copilului în creșă, dosarul se va completa de către părinte/reprezentant legal cu următoarele acte:

1.Avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie cu 24-48 de ore înainte de începerea frecventării creșei de către copil
2.Fișă imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății
3.Analize medicale: examen coprobacteriologic, coproparazitologic și exudat faringian.
4.Alte analize sau adeverințe medicale, după caz.
5.Acte doveditoare de venituri (în cazul unor modificări apărute în situația familială în perioada dintre înscriere și intrarea în colectivitate).

CRITERII privind punctarea cererilor de înscriere a copiilor în creșele din municipiul Alba Iulia

Criteriile de departajare se vor aplica doar în cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile pentru înscrieri în cadrul creșelor.

1.Locul de muncă al părinților/reprezentan ților legali ( care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat) 5 puncte pentru fiecare
2.Data reluării activității profesionale de către părintele care se află în concediu pentru îngrijirea copilului:
– celor care își reiau activitatea până în 31 august 5 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna septembrie 4 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna octombrie 3 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna noiembrie 2 puncte
– celor care și reiau activitatea în luna decembrie 1 punct
– celor care și reiau activitatea începând cu luna ianuarie a anului următor 0
puncte
3.Frați sau surori care frecventează deja creșa sau grădința care funcționează în apropierea creșelor( Grădinița nr.13 și Grădința nr.14) 1 punct
4.Situația familială:
– Familie monoparentală 10 puncte
– Familie biparentală (căsătoriți, uniune consensuală) 5 puncte
5.Număr copii minori în întreținere:
– 1 copil – 1 punct
– 2 copii – 2 puncte
– 3 copii sau mai mulți de 3 copii – 3 puncte
6.Copii gemeni/tripleți ( se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) 1 punct
7.Unul dintre părinți/reprezentanți legali sau părinte unic urmează o formă de învățământ la zi ( student/masterand) 2 puncte
8.Familie care are un copil cu handicap grav ( altul decât cel pentru care optează înscrierea în creșă) 2 puncte

Condiții eliminatorii:

Nu se vor lua în calcul cererile părinților( ambii părinți/părinte unic), care nu au domiciliul/reședința în municipiul Alba Iulia.

Nu se vor înscrie în creșă copii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință cu textul clinic sănătos și apt pentru intrare în creșă și fișa de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății cu privire la intrarea copilului în colectivitate. În situația în care copilul nu are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe fișa de imunizări faptul că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă și că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

UPDATE FOTO| Alertă în Alba: Minora de 11 ani din Alba Iulia, DISPĂRUTĂ de acasă a fost GĂSITĂ de polițiști

Publicat

în

UPDATE FOTO| Alertă în Alba: Minora de 11 ani din Alba Iulia, DISPĂRUTĂ de acasă a fost GĂSITĂ de polițiști

Polițiștii din Alba caută o minoră care a plecat de la domiciliul său din Alba Iulia și nu a mai revenit. Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

La data de 2 iulie 2022, în jurul orei 19,30, Poliția Municipiului Alba Iulia a fost sesizată de către un bărbat din Alba Iulia, cu privire la faptul că, în după amiaza aceleiași zile, în jurul orei 15,00, nepoata sa, SĂCELEAN NICOLETA LARISA, de 11 ani, a plecat de acasă și nu a mai revenit.

Minora are următoarele semnalmente:

Elit - Gustul Desăvârșit

• 140 cm înălțime;
• 50 de kilograme;
• Ochi căpriu;
• Păr lung, negru;

Polițiștii desfășoară cercetări în vederea identificării minorei, iar aceasta a fost dată în urmărire.

Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei, sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

UPDATE: Minora a fost găsită pe raza municipiului Alba Iulia. Din primele data rezulta ca nu a fost victima vreunei infractiuni.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

TREI drumuri județene din Alba, afectate de inundațiile din ultimii ani vor fi refăcute: Licitația de aproape 900.000 de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

TREI drumuri județene din Alba, afectate de inundațiile din ultimii ani vor fi refăcute: Licitația de aproape 900.000 de lei, lansată în SEAP

Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru lucrări pe trei drumuri județene din Alba, care au fost afectate de inundațiile din ultimii ani. Valoarea totală a investiției este de 867.954,05 de lei.

În perioada anilor 2016-2021 pe teritoriul judeţului Alba au avut loc fenomene meteorologice deosebite, precipitaţii de mare intensitate, ploi torenţiale cu antrenare de resturi vegetale, aluviuni şi bolovăniş, care au provocat alunecări de teren, inundaţii fiind afectate părţile carosabile ale drumurilor, podeţe şi ziduri de sprijin.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pentru înlăturarea obstacolelor de pe sectoarele de drumuri judeţene blocate, refacerea sectoarelor de drum distruse de viiturile puternice în vederea deschiderii circulaţiei, au fost luate măsuri urgente de către administratorul drumurilor judeţene.

În urma Proceselor verbale privind constatarea şi evaluarea pagubelor produse în urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi a inundaţiilor înregistrate în perioada anilor 2016-2021, au fost emise Hotărâri de Guvern privind alocarea unor sume din Fondul de intervenţii la dispoziţia Guvernului prevăzute în bugetul de stat, pentru Consiliul Judeţean Alba şi unităţile administrative teritoriale din judeţul Alba, afectate de inundaţiile şi fenomenele hidrometeorologice periculoase.

Până la această data au fost cheltuite numai o parte din aceste sume-pentru intervenţiile de urgenţă şi asigurarea circulaţiei pe drumurile respective, urmând ca prin prezenta procedură să fie achiziţionare şi contractate lucrări pentru refacerea zonelor afectate şi asigurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă.

În urma precipitaţiilor de mare intensitate din 15-19 iulie 2021 a fost afectată inclusiv infrastructura judeţeană de transport, respectiv drumurile judeţene DJ 750 A în zona Sohodol şi DJ 750 G în zona Ocoliş, acestea devenind impracticabile pe anumite zone.

Pentru eliminarea efectelor calamităţilor produse şi asigurarea circulaţiei către locuinţele din zonă, în primă fază s-au efectuat de urgenţă, lucrări de refacere a terasamentelor. În acest an, vor fi realizate lucrările necesare pentru aducerea drumurilor judeţene în starea iniţială de viabilitate.

Tot în acea perioadă a fost afectat şi drumul judeţean DJ 107 D, inclusiv Podul de la km 10+530 aflat în extravilanul oraşului Ocna Mureş.în acest an vor fi executate lucrări de reparaţii curente la pod , constând în refacerea culeilor şi a parapeţilor de protecţie.

În conformitate cu „Normativ privind întreţinerea şi repararea drumurilor publice”, ind. AND 554-2002, lucrările de întreţinere periodică a drumurilor, sunt acele lucrări care se execută periodic şi planificat în scopul compensării parţiale sau totale a uzurii produse structurii rutiere, lucrărilor de artă, de siguranţă rutieră şi clădirilor anexe aferente drumurilor.

Obiectul achiziţiei publice: execuţia lucrărilor pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale pe drumurile judeţene DJ 750 A – Sohodol, DJ 750 G – Ocoliş şi pod pe DJ 107 D.

Lucrările necesare pentru înlăturarea efectelor calamităţilor şi aducerea lor la starea iniţială presupun refacerea sistemului rutier-îmbrăcăminţi asfaltice pe DJ 750 A: Sohodol şi DJ 750 G: Ocoliş pentru aducerea acestora la starea iniţială; la podul de pe drumul judeţean DJ 107 D sunt necesare lucrări de înlociire a parapetului distrus şi protecţie culei.

Cantităţile estimate de lucrări sunt:

Lotul 1 – pe DJ 750 G, pe teritoriul localităţii Ocoliş – cantitatea estimate este de 6.800 mp de strat de legătură BAD25 şi strat de uzură BA 16 , cu reprofilare şi completare strat de fundaţie din piatră.

Lotul 2 – pe DJ 750 A , pe teritoriul localităţilor Sohodol şi Gura Sohodol – cantitatea estimată este de 875,0 mp de strat de legătură BAD25 şi strat de uzură BA 16 , cu reprofilare şi completare strat de fundaţie din piatră.

Lotul 3 – Pod pe drumul judeţean DJ 107 D – parapet metalic din ţeavă pentru poduri pe o lungime de 30ml şi refacerea protecţie culei cu beton 15 mc beton cu cofrag şi armătura aferentă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Închisoare cu suspendare pentru șoferul din Alba care a spulberat un bărbat în timp de conducea cu peste 90 de km/h

Publicat

în

Închisoare cu suspendare pentru șoferul din Alba care a spulberat un bărbat în timp de conducea cu peste 90 de km/h

Un bărbat din Războieni Cetate a fost condamnat de Judecătoria Aiud la pedeapsa de 1 an şi 6 luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.

Tragedia s-a produs în 17 august 2018. În jurul orei 15:27, în localitatea Unirea, inculpatul, în timp ce conducea autoturismul cu o viteză de circa 93 km/h, observă victima care s-a angajat în traversarea străzii printr-un loc neamenajat și fără să se asigure, iar datorită faptului că inculpatul a circulat cu o viteză peste limita legală de 50 km/h, l-a surprins și accidentat pe acesta din urmă.

În urma impactului, bărbatul a fost proiectat în afara părții carosabile, pe taluzul șanțului din partea dreaptă a drumului, cu consecința decesului acestuia, iar autoturismul, accidentat pe partea dreaptă s-a oprit pe carosabil pe direcția Războieni Cetate – Unirea.

Elit - Gustul Desăvârșit

Conform raportului de expertiză tehnică judiciară, viteza autoturismului condus de către inculpat constituie producere a accidentului. Astfel, inculpatul putea evita producerea accidentului dacă circula cu o viteză legală de 50 km/h sau dacă frâna și reducea din timp viteza autoturismului.

Potrivit raportului de expertiză medico-legală moartea bărbatului a fost violentă și s-a datorat tamponadei cardiace prin ruptură aortică în cadrul unui politraumatism, iar leziunile traumaticeconstate la autopsie s-au putut produce prin lovire de către un autovehicul și proiectare pe un plan dur și au legătură de cauzalitate directă cu decesul.

Sentința nu este definitivă, ea putând fi atacată cu drept de apel în 10 zile de la comunicare.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare