FOTO: Profesori de la Colegiul Tehnic “Alexandru Domșa” din Alba Iulia, în vizită în Germania. A doua întâlnire în cadrul proiectului Erasmus+, „INTEMPO”
Colegiul Tehnic ”Alexandru Domșa” implementează în cadrul programului ERASMUS +, Acțiunea cheie 2 (KA2) – Parteneriate strategice, în domeniul formare profesională -VET, în calitate de coordonator, proiectul INTEMPO – ”Inovații în predarea orientată spre practică a mecatronicii”, proiectul desfășurându-se în perioada 1 decembrie 2015 – 30 noiembrie 2017.
Partenerii proiectului sunt: Zespół Szkół Nr 2 w Sanoku, Sanok, POLONIA; Mesleki Egitim Merkezi, Edremit, TURCIA; Inercia Digital S.L., Cartaya, Huelva, SPANIA; FA-Magdeburg GmbH, Magdeburg, GERMANIA; Consorzio per la formazione logistica intermodale, Venezia, ITALIA.
În perioada 22-26 august 2016, a avut loc a doua întâlnire transnaţională din cadrul proiectului . Întâlnirea a fost găzduită și organizată de Germania, la „FA-Magdeburg GmbH” , Magdeburg. La această întâlnire, Colegiul Tehnic ”Alexandru Domșa” a fost reprezentat de către echipa de proiect formată din prof. Sînc Carmen, Hoisan Bianca, Popa Aurica și Henegariu Camelia.
”Programul de lucru a fost intens şi bine organizat, dezbaterile fiind un mijloc de a evalua implementarea proiectului, dar şi o oportunitate pentru planificarea viitoarelor activităţi. De asemenea, în calitate de coordonatori, am pregătit și aplicat 3 chestionare cu scopul monitorizării și evaluării proiectului: pentru activitățile care trebuiau derulate conform planului de activități, pentru diseminare și pentru impactul asupra participanților .
Reuniunea ne-a ajutat, în primul rând, să actualizăm biblioteca de resurse a proiectului. La Magdeburg, fiecare partener a prezentat exemple de bune practici, din care au fost selectate cele mai relevante pentru a fi diseminate prin intermediul site-ului și a publicațiilor proiectului (Newsletters), dar și ca materiale pentru realizarea rezultatelor intelectuale. În agenda reuniunii de proiect a fost inclusă și o vizită la fabrica Volkswagen din Wolfsburg pentru a vedea câteva exemple de sisteme mecatronice în acțiune. Vizitarea Turnului Millennium, inclusă în programul gândit de organizația din Magdeburg, a fost un mijloc prin care am redescoperit, prin prezentări interactive, progresele făcute de omenire cu ajutorul știintei și tehnologiei. Am vizitat, de asemenea, Centrul de formare în domeniul mecatronicii SBH Südost, unde ni s-a prezentat modul în care mecatronica este predată cursanților germani, cu ajutorul metodelor clasice și cu abordări inovatoare atât în pregătirea practică cât și în cea teoretică.
Un punct important pe agenda întâlnirii a fost stabilirea, împreună cu partenerii, a formei, structurii și a conținuturilor pentru cele două rezultate intelectuale ale proiectului: auxiliarul curricular pentru mecatronică și un ghid de predare pentru mecatronică”, au transmis partenerii de proiect de la Colegiul Tehnic ”Alexandru Domșa”.
Această a doua reuniune transnaţională de proiect a evidenţiat relevanţa obiectivului general al proiectului și anume: îmbunătățirea aptitudinilor și competențelor profesorilor și formatorilor din învățământul profesional și tehnic, astfel încât, abordarea didactică să răspundă nevoilor orientării spre practică, să fie modernă și inovatoare.
Pentru mai multe informații, cei interesați pot accesa pagina web a proiectului:
http://intempo-eu.eu/ și pagina de Facebook: https://www.facebook.com/intempoeu/?ref=hl.
[nggallery id=2615]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
Până la ce vârstă pot să lucreze profesorii pensionabili și să rămână titulari. Data limită până la care pot depune cererea
Până la ce vârstă pot să lucreze profesorii pensionabili și să rămână titulari. Data limită până la care pot depune cererea Profesorii pensionabili pot cere să rămână titulari chiar până la vârsta de 70 de ani! Potrivit calendarului mișcării personalului didactic, anexă a Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic în anul școlar 2025-2026 aprobată prin Ordinul […]