FOTO: Asteroidul „ASTRID – PANITI”, descoperit de inginerul albaiulian Marius Paniti a fost prezentat la Colegiul „HCC”

prezentare descoperire asteroid21Albaiulianul Marius Paniti, de profesie inginer chimist şi, totodată, speolog amator în cadrul Clubului „Prusik”, din Timişoara a prezentat astăzi la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” povestea asteroidului descoperit în reţelele de peşteri din Caraş Severin.

Este cel mai mare asteroid care a căzut vreodată pe pământ şi are o vechime de aproape 60 de milioane de ani. Este într-adevăr o descoperire epocala, care s-a dovedit a fi cel mai mare asteroid căzut şi descoperit, din cea mai dura rocă. Încercăm să valorificăm această mare descoperire în slujba poporului român. Cu mine vor lua legătura cei de la National Geografic, Discovery şi NASA. Se pare că nu trebuie să trimită NASA rachete în spaţiu ci să vină în peşterile noastre să vadă asteroizi”, a spus speologul.

ELIT

Asteroidul, potrivit afirmaţiilor unor specialişti, a ajuns pe Terra într-o perioadă cuprinsă între Jurasic (acum 200 de milioane de ani) şi Cretacic (acum 65 de milioane de ani), impactul său provocând dispariţia tuturor organismelor vii pe o rază de câţiva kilometri în jur şi cu efecte catastrofale în timp, asupra vieţii pe Terra.

Asteroidul descoperit de inginerul albaiulian a fost botezat „ASTRID – PANITI”  şi a sosit pe pământ cu o viteză de mii de kilometri pe oră şi având o temeratură de mii de grade Celsius, la intrarea în atmosferă elementele uşor fuzibile de la suprafaţa sa s-au volatilizat iar corpul ceresc devenit meteorit s-a prăbuşit în apele Mării Tetis.

La evenimentul de prezentare au participat elevi şi profesori ai colegiului, reprezentanţi din administraţia judeţeană, dar şi cetăţeni ai oraşului care au dorit să afle mai multe detalii şi să vadă părţi asteroid.

Dragoș SUCIU

Email: dv.suciu@yahoo.com
Tel: 0740.084.098

Te-ar putea interesa și:

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Orașul Abrud SCAPĂ de restricții. Incidența de infectare a scăzut sub 1,5/1000 de locuitori

Datorită scăderii incidenței cazurilor de coronavirus sub 1.5 la mie, orașul Abrud scapă de restricțiile impuse prevenirii răspândirii noului coronavirus,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

4 Comentarii

k22 13 februarie 2014 at 15:11

Dumitrel si Bumb ce cauta pe acolo ?

Costel* 13 februarie 2014 at 15:31

@ k22, cei doi baieti isi cautau origininile !

PATRIOTUL 13 februarie 2014 at 16:18

asteroizi

haiduc 14 februarie 2014 at 10:09

Nu cuva sunt resturile unui meteorit? Asteroizii sunt in spatiul cosmic. Asteroizii- corpuri ceresti mai mici decat cometele.

Comentariile sunt oprite