Rămâi conectat

Ştirea zilei

DREPT LA REPLICĂ| Primarul Pleșa a camuflat autobuzele în tufe, în loc să le puna in circulație pe traseele din municipiu!

URSALEȘ Iulian

Publicat

în

Primarul Pleșa a camuflat autobuzele în tufe, în loc să le puna in circulație pe traseele din municipiu!

Devine o poveste absurdă, aproape kafkiană, maniera în care „sursele” primăriei aleg să pună poprire pe adevăr pentru a se salva de propriul faliment moral și instituțional.

Nu ne face plăcere să intervenim public cu dovezi care să susțină, de fiecare dată, contrariul a ceea ce afirmă primăria. În primul rând pentru că, ce să vezi, la STP chiar lucrăm pentru ca lucrurile să funcționeze în transportul public, în vremuri tot mai vitrege, și nu ne arde să ne luăm la trântă pentru nimicuri, să irosim timpul și așa destul de puțin pentru că unii au nevoie de țapi ispășitori.

Referitor la afirmația că cele două autobuze electrice ajunse recent la Alba Iulia nu sunt preluate de către STP din cine știe ce motive aberante, facem următoarele precizări. Acest lucru este pe atât de adevărat, pe cât e faptul că în primărie lucrează extratereștrii. În data de 10 noiembrie, am fost contactați de către furnizorul autobuzelor pentru a le pune la dispoziție două stații de încărcare aflate în gestiunea noastră, cu scopul ca aceste să fie amplasate în perimetru Cetății Alba Carolina. Unde, din relatarea furnizorului, primăria ar fi dorit să descarce aceste autobuze. Nu ne-am opus, cu toate că pare cel puțin ciudat să vrei să-ți fie livrate aceste autobuze într-un loc unde nu există o rampă pentru descărcare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Însă, probabil din dorința de a popula deșertul de imagine cu două trofee electrice, primăria n-a luat în calcul acest minus. Atașam solicitarea furnizorului și sugerăm presei, care merită să facă efortul de a lămuri populația cine manipulează grosolan realitatea, să ceară primăriei o copie după adresa la care se face referire de către furnizor. Adică, adresa emisă de primărie cu numărul 132920 din 10.11.2022, fix cea care lămurește fără tăgadă cine și unde a dorit să fie predate, de furnizor, autobuzele pentru aplauze și fală. Ca să nu ținem atâta informație doar pentru noi, precizăm că autobuzele au ajuns, în cele din urmă, în unitatea militară de pe strada Lalelelor, unde exista o rampă de descărcare a blindatelor. Nu suntem lămuriți de ce acolo și dacă Ministerul Apărării și-a dat acordul, dar, măcar, sunt bine păzite. Așa că, în loc să fie plasate pe trasee, primarul Pleșa a ales să le predea la NATO, camuflate în tufișuri.

Dacă am discuta cu oameni și nu politicieni care-și subvenționează imaginea cu munca altora, n-ar mai fi cazul să revenim cu astfel de argumente. Dar cum am putea ocoli asemenea minciuni, când știm clar că poziția inițială față de acest proiect pornit de vechea administrație a fost, prin declarația primarului Pleșa, „Dacă nu se face acest proiect, pierdem cam 570 000 de lei și asta e.”? STP Alba Iulia a dat dovadă de mobilizare și seriozitate, ca de fiecare dată când a fost în joc dezvoltarea orașului, și a realizat toate cerințele proiectului, independent și în regie proprie. Tocmai pentru ca exigențele proiectului să nu fie o cauză ca M.D.R.A.P. – ul să anuleze acest proiect. Absolut tot ce a fost nevoie! Tot STP Alba Iulia a fost, ca și companie, unu din criteriile ce trebuiau împlinite pentru ca și cel mai recent proiect depus pe PNRR, pentru alte autobuze electrice, să devină eligibil. Vom putea dovedi, oricând, efortul depus, versus inconsistența și lipsă de susținere a celor care ar fi trebuit să fie parteneri serioși, nu sabotori cum s-au dovedit în intenții chiar de la preluarea mandatului. De altfel, vom reveni cu detalii exacte asupra motivelor pentru care am cerut asumarea unui act adițional, ce cuprinde el, și de ce am decis să răspundem ferm modului absurd prin care ni s-a pretins, în baza unei mențiuni care nu a invocat niciodată gratuitatea, dreptul de superficie asupra terenurilor aflate în proprietate. Am prefera însă, ca toate aceste răfuieli, lipsite de productivitate și care se soluționează costisitor în orice instanță, să se transforme într-un dialog rezonabil, care să ne permitem să lucrăm pentru comunitate.

STP Alba Iulia

prin Director general

Stelian Nicola


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

UPDATE| INCENDIU la o locuință din Ponor: O victimă cu arsuri de gradul 2 și 3 a ajuns la spital. Ce a provocat focul

Ziarul Unirea

Publicat

în

UPDATE| INCENDIU la o locuință din Ponor: O victimă cu arsuri de gradul 2 și 3 a ajuns la spital. Ce a provocat focul

Un incendiu a izbucnit în cursul zilei de sâmbătă, 26 noiembrie, în jurul orei 14.40, la o locuință din satul După Deal, comuna Ponor.

Detașamentul de pompieri Aiud intervine cu o autospecială cu apă și spumă și un echipaj de prim ajutor, pentru localizarea și stingerea unui incendiu în satul După Deal, comuna Ponor.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un incendiu izbucnit în interiorul unei locuințe.

Elit - Gustul Desăvârșit

UPDATE: Incendiul a fost lichidat. La ajungerea forțelor de intervenție la locul solicitării incendiul se manifesta în interiorul locuinței.

Au fost afectate 2 camere ale locuinței pe o suprafață de aproximativ 30 mp și bunuri materiale aflate în acestea.

Totodată, a fost preluată de către echipajul SMURD o victimă cu arsuri de gradul 2 și 3 pe aproximativ 40% din suprafața corpului.

Victima va fi transportată la UPU Alba.

Cauza probabilă a incendiului a fost stabilită ca: Efect termic la materiale combustibile inflamabile.

Foto: arhivă


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Tichetele de 250 de lei se vor acorda și în 2023: Mai mulți români vor beneficia de voucherele sociale

Ziarul Unirea

Publicat

în

Tichetele de 250 de lei se vor acorda și în 2023: Mai mulți români vor beneficia de voucherele sociale

Plata tichetele sociale în valoare de 250 lei, la 2 lunim pentru alimente și mese calde, va continua și în 2023, iar MIPE va asigura finanțarea din fonduri europene și din fonduri de la bugetul de stat, potrivit unui alt proiect de Ordonanță de urgență publicat pe site-ul Ministerului.

Mai mulți beneficiari de vouchere sociale

Potrivit propunerii de act normativ, vor avea dreptul la aceste ajutoare:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare sunt mai mici sau egale cu 1500 lei, pentru tranșele din anul 2022, respectiv venituri mai mici sau egale cu 1700 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • persoanele – copii și adulți -, încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1500 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv venituri mai mici sau egale cu 1700 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv venituri mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv venituri mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social, în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.

Veniturile menționate sunt cele nete, determinate prin adunarea tuturor veniturilor pe care le poate avea o persoană:

  • pensii din acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii,
    venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special,
    venituri din cedarea folosinței bunurilor,
    venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură,
    venituri din premii și jocuri de noroc sau venituri din alte surse, definite conform art. 114 și 117 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Pentru beneficiarii nou introduși de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale cu ocazia actualizării listelor cu beneficiari vor fi eliberate noi suporturi electronice.

În cazul ultimelor liste transmise de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale în 2023, distribuția și alimentarea cardurilor nou emise pot fi realizate până la data de 31 martie 2024.

Sursa: wall-street.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Ce categorii de românii riscă amenzi între 1.000 lei și 5.000 lei pentru nerespectarea unei SINGURE obligații: Cum pot fi evitate sancțiunile

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ce categorii de românii riscă amenzi între 1.000 lei și 5.000 lei pentru nerespectarea unei SINGURE obligații: Cum pot fi evitate sancțiunile

Șefi de companii, autorități publice și alți responsabili riscă amenzi între 1.000 lei și 5.000 lei pentru nerespectarea unei singure obligații. Vorbind la modul concret, este vorba despre conducători de instituții și autorități publice, persoane care au competență legală pe linie de numiri, ba chiar biroul de resurse umane riscă să fie, astfel, penalizați.

Noua normă a fost introdusă odată cu o modificare adusă Codului adminstrativ prin care se introduce obligația de a oferi funcționarilor publici informațiile cerute de aceștia. Cei care refuză acest lucru, riscă amenzi cuprinse între 1000 și 5000 de lei. Informațiile se referă la următorele elemente:

– dreptul la formare și perfecționare profesională, asigurat de instituție;

Elit - Gustul Desăvârșit

– durata concediului de odihnă;

– data plății salariului și metoda de plată a salariului;

– modalitatea de efectuare a orelor suplimentare, remunerația acestora sau, după caz, compensarea prin ore libere plătite;

– acordurile colective încheiate cu instituția;

– contribuții suplimentare la pensia facultativă sau cea ocupațională a funcționarului public suportate de instituție;

– Regulamentul de organizare și funcționare și regulamentul intern al instituției.

Această informare, care va lua forma unui document, va trebui oferită, prin grija compartimentului de resurse umane, funcționarului public în maximum cinci zile lucrătoare de la data la care își începe efectiv activitatea în cadrul instituției sau de la data modificării raportului de serviciu, precizează Avocatnet.

De pe altă parte, dacă se aduc modificări informațiilor prezentate mai sus, persoana care are competența legală de numire sau conducătorul instituției, prin grija compartimentului de resurse umane, vor trebui să le comunice funcționarului, în scris și în termen de trei zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea. Dacă nu se vor achita de această obligație, persoanele responsabile vor putea fi amendate cu 1.000 până la 5.000 lei.

De asemenea, aceeași amendă va putea fi aplicată și pentru situațiile în care nu se emit sau nu se comunică, inclusiv cu obținerea dovezii de luare la cunoștință, a actelor administrative ce vizează numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu sau chiar sancționarea disciplinară.

Funcționarul care nu va primi informațiile menționate mai sus în termenele prevăzute, ce vor trebui să se regăsească într-un document separat de actul de numire în funcție și fișa postului, va putea să solicite instituției, în scris, comunicarea lor. În lipsa unui răspuns, funcționarul va avea posibilitatea de a sesiza instanța de contencios administrativ competentă.

Printre modificările introduse în Codul administrativ se stabilește că funcționarii publici care își vor exercita dreptul de a solicita informații referitoare la raportul de serviciu nu vor putea fi sancționați sau prejudiciați în niciun fel. Deși modificările aduse Legea 283 Codului administrativ intră în vigoare din 11 noiembrie, trebuie ca Agenția Națională a Funcționarilor Publici să elaboreze, până pe 21 noiembrie, un format standard al documentului ce va include informațiile nou introduse în Cod.

Ceea ce înseamnă că doar funcționarii publici care vor fi numiți în funcție/ al căror raport de serviciu se modifică după ce formatul standard va fi oficial vor primi aceste informații în termen de cinci zile. Funcționarii publici cu raporturi de serviciu în derulare au dreptul de a primi noile informații în baza unei cereri adresate conducătorului instituției.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea