Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Politică Administrație

Dorin Nistor, PDL Sebeș: ”Opriţi dezinformarea şi minciuna!”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

*”Vânzarea terenului de la Sebeş de 35.789mp (de care sunt interesaţi cei de la ZEWA) a fost aprobată prin HCL nr 184 din 30 iulie 2013”

Am luat la cunoştinţă de părerea unor politiceni din USL exprimată în mass-media şi constat cu stupoare că sunt persoane care fie habar nu au despre ceea ce vorbesc, fie sunt rău intenţionate şi căută orice prilej în a se băga în seamă. Aici mă refer la aprobarea caietului de sarcini privind vânzarea unui teren, şi nu vânzarea unui teren către Zewa aşa cum se pronunţă unii cu atâta patimă, dar nu se pronunţă asupra adevăratelor probleme.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Dacă ar fi analizat măcar 15 minute actele şi paşii parcurşi în această vânzare (sau au făcut-o dar nu au înţeles nimic), ar fi putut să înţeleagă unele neconcordanțe ale caietului de sarcini, dar cred că aceşti politicieni sunt rău intenţionaţi şi fac orice spre a dezinforma şi a crea subiecte false, metodă prin care vor să ajungă să evolueze în politică. De fapt nu e nicio mirare, doar aşa se comportă de când au apărut în scenă politică din Alba.

În şedinţa din 30 septembrie a.c. Consiliul Local Sebeş trebuia să aprobe un caiet de sarcini pentru vânzarea la licitaţie publică deschisă a unui teren de 35.789 mp, deoarece vânzarea s-a aprobat prin HCL nr. 184 din 30 iulie a.c.

Ce trebuie să ştie aceşti politiceni, care îşi dau cu părerea despre această problemă fără a analiza corect documentaţia anexată la proiectul de hotărâre privind organizarea licitaţiei, este că vânzarea nu se face cu dedicaţie ci este un teren scos la licitaţie pentru a fi vândut unui investitor oricare ar fi el şi pentru asta trebuie respectată legea.

Cel care nu şi-a făcut treaba este exact d-nul primar Dăncilă. Spun acest lucru deoarece în caietul de sarcini nu este prevăzută în mod expres obligativitatea celui care va câştiga licitaţia să realizeze vreo investiţie şi nici nu este specificat timpul pentru realizarea acestei investiţii (problemă pe care am semnalat-o în timpul şedinţei dar din păcate d-nul primar nu a dorit să înțelegă în a clarifica situaţia). Nu se specifică ce se întâmplă dacă câştigătorul nu semnează antecontractul pentru că doar după semnarea acestuia se poată face factura urmată de plată, pași obligatorii în încheierea contractului de vânzare-cumpărare în formă autentică (este specificat doar cazul în care ofertantul care a fost desemnat câştigătorul licitaţiei refuză semnarea contractului de vânzare-cumpărare care în această situaţie pierde garanţia).

Mai există şi problema prevederilor art. 13 din L. 50 /1991 care prevede „terenurile aparţinând domeniului privat al statului sau unităţilor administrativ teritoriale, destinate construirii, pot fi vândute, concesionate sau închiriate prin licitaţie publică, potrivit legii, în condiţiile respectării prevederilor documentaţiilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului, aprobate potrivit legii, în vederea realizării de către titular a construcţiei”.

Dacă ne uităm pe certificatul de urbanism şi în raportul de specialitate a celor de la Patrimoniu Transport şi Registru Agricol semnat de d-na Antonescu Daniela, şef serviciu constatam că lotul 3 de 6.000 mp este compus din 20 de loturi prevăzute pentru construcţia de locuinţe, nicidecum pentru construcţii industriale.

Mai mult certificatul de urbanism nr 418/ 24.09.2013 specifică clar următoarele:
– Regim juridic: Teren intravilan
– Regimul economic: Folosinţa actuală – curţi construcţii.
– Destinaţia prin PUG: teren construibil parţial zona exclusiv rezidenţială cu clădiri de tip urban şi parţial cu zona de construcţii industriale.

Interesant că nu e semnat de arhitect şef ci a semnat cineva pentru dânsul. Cum de, la un proiect atât de important, nu semnează arhitectul şef al municipiului Sebeş? Oare pentru că nu se respectă prevederile art. 13 din L.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii?

Având în vedere art. 13 din legea 50/1991 în oglindă cu Certificatul de Urbanism, oare ce au de spus aceşti politicieni care se bagă în toate? Dar primarul Dăncilă?

Pornind de la faptul că în 27 martie 2013 am dat un vot de principiu asupra acestei vânzări, că în 17 iulie 2013 s-a aprobat această vânzare prin HCL 184 şi totuşi d-nul primar nu a întocmit actele corect şi urgent (cred că se preta acolo un PUZ), oare cine sabotează investiţiile în Sebeş?

Vă răspund eu, este chiar primarul Dăncilă! Şi oare cine vrea să îi acopere aceasta nerealizare? Chiar unii colegi din USL care intoxică populaţia cu informaţii incomplete sau false, tocmai pentru a acoperi nerealizarea primarului Dancilă!

Mă întreb, oare cei care se ocupă chiar cu certificarea legalităţii unei HCL sugerează încălcarea legii? Poate unii înţeleg prin asta un mod de a administra! În calitate de consilier local sunt obligat să votez în interesul cetăţenilor şi a oraşului, dar cu respectarea cadrului legal. Nu încurajez birocraţia dar nici nu susţin abaterea de la cadrul legal!

Dorin NISTOR, consilier local PDL al municipiului Sebeş


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Lista candidaților pentru funcția de președinte a Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024

Ziarul Unirea

Publicat

în

Lista candidaților pentru funcția de președinte a Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024 Pentru funcția de președinte al Consiliului Județean Alba, la alegerile locale din 9 iunie 2024, și-au depus candidatura 7 candidați. Până la data publicării acestui articol, doar 5 au fost validați. Candidaților Nicola Adrian de la Partidul Național […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea