Rămâi conectat

Ştirea zilei

DOCUMENT| Alba Iulia iese OFICIAL din CARANTINĂ începând cu 15 decembrie, ora 00:00. Hotărâre a CJSU Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, ridicarea carantinării Municipiului Alba Iulia a fost votată, ea luând sfârșit mâine, 15 decembrie, la ora 00:00.

Luând în dezbatere rata de incidență a cazurilor de COVID–19 pentru perioada 30.11-13.12.2020, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba;

Văzând Analiza de risc pentru evaluarea măsurii de carantină a municipiului Alba Iulia, județul Alba, nr. 13.964 din data de 13.12.2020 a Direcției de Sănătate Publică Alba;

Elit - Gustul Desăvârșit

Luând în considerare Avizul de ridicare a carantinei zonale la nivelul municipiului Alba Iulia, nr. 342 din 13.12.2020, emis de către Institutul Național de Sănătate Publică;
În temeiul:

Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;
O.U.G. nr. 192/05.11.2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020;
H.G. nr. 1065/2020 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 14 decembrie 2020;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;
Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 14.12.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Sebeș și Abrud, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 15.12.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;
b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);
e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
k) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
l) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
m) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
o) instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Patronul unei firme, nevoit să plătească sute de dolari în bitcoin pentru a-și recupera datele din contabilitate. Cum au furat hackerii informațiile

Ziarul Unirea

Publicat

în

Un administrator de firmă din Sibiu a fost nevoit să plătească sute de dolari în bitcoin unui hacker care i-a furat toate datele din contabilitatea firmei. Anchetatorii români nu l-au putut identifica pe infractor.

Incidentul a avut loc în 2 februarie 2022, iar peste un an, în 1 martie 2023, justiția a închis dosarul pentru că anchetatorii nu au reușit să îl identifice pe infractorul cibernetic.

Elit - Gustul Desăvârșit

În plângerea depusă la DIICOT, reprezentantul societății din Sibiu a precizat că persoane necunoscute au criptat toate datele aflate pe serverul societății, care nu au mai putut fi accesate. Polițiștii de la „Crimă Organizată” au efectuat verificări și investigații și au analizat fișierele criptate și mesajul de răscumpărare. S-a constatat că fișierele au fost infectate cu virusul ce poartă denumirea de „Phobos”.

„La fel ca majoritatea programelor de acest tip, virusul blochează accesul la fișiere prin criptare, schimbă numele fișierelor și oferă victimelor instrucțiuni despre cum să-și recupereze fișierele. Acest ransomware redenumește toate fișierele criptate adăugând ID-ul victimei, adresa de e-mail a dezvoltatorului și adăugând extensia.hta la numele fișierelor. Victimele primesc două mesaje de răscumpărare: unul într-o fereastră pop-up (fișier info.hta) și altul într-un fișier text numit info.txt.

Fișierul info.txt conține o adresă de e-mail care ar trebui folosită pentru a contacta criminalii cibernetici iar fereastra info.hta conține un mesaj de răscumpărare mai detaliat, care afirmă că e-mailul trebuie să includă ID-ul desemnat și poate conține până la cinci atașamente (fișiere criptate) pe care criminalii cibernetici le vor decripta gratuit”, astfel este descries modul în care acționează acest virus.

Pentru a restaura fișierele rămase, victimele trebuie să folosească un instrument de decriptare, care trebuie achiziționat în schimbul unei sume de bani. Răscumpărarea trebuie plătită în Bitcoin iar încercarea de a redenumi fișierele criptate sau încercarea de a le decripta cu alt software poate cauza pierderea permanentă a datelor.

În final, reprezentanții firmei au fost de acord să discute cu hackerul. Astfel, în perioada 4 februarie – 6 februarie 2022, reprezentanții companiei au negociat cu atacatorii prin intermediul unei adrese de mail și au convenit că pentru obținerea cheii de decriptare să plătească suma de 600 de dolari în Bitcoin. Ulterior, atacatorul i-a furnizat cheia de decriptare și i-a indicat modalitatea de recuperare a datelor informatice criptate.

Foto: pexels.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Medicamente pentru cabinetele medicale din grădinițe și școli. Primăria Alba Iulia a lansat achiziția publică

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Medicamente pentru cabinetele medicale din grădinițe și școli. Primăria Alba Iulia a lansat achiziția publică

Municipiul Alba Iulia a lansat recent o achiziție publică, pentru furnizarea de medicamente pentru cabinete medicale din grădinițe și școli, împărțit pe două loturi, având o valoarea estimată a achiziției de 270.120 de lei.

Cerinţe minime obligatorii

1. Produsele vor fi ambalate pe categorii.

Elit - Gustul Desăvârșit

2. Produsele livrate trebuie să aibă marcat pe ambalaj data fabricaţiei şi perioada de valabilitate a produsului, numele firmei producătoare, ţara de origine.

3. Perioada de valabilitate a produselor trebuie să fie de cel puţin 12 luni de la data transmiterii unei comenzi.

4. Medicamentele trebuie să fie înregistrate de Agenţia Naţională a Medicamentului şi prevăzute în „Nomenclatorul produselor medicamentoase de uz uman” ca medicament. Nu vor fi luate în considerare produsele naturiste, suplimentele nutritive, precum şi produsele care nu sunt prevăzute în „Nomenclatorul produselor medicamentoase de uz uman”, aprobate de A.N.M. şi care nu au autorizaţie de punere pe piaţă ca medicament.

5. Alocarea de personal dedicat în relaţia cu autoritatea contractantă, pentru îndeplinirea în bune condiţii a tuturor solicitărilor, respectiv:
• minim o persoană responsabilă, pe toată durata de derulare a contractului;
• se vor prezenta numele, datele de contact (telefon, fax, tel. mobil, adresa de e-mail, etc.) pentru persoanele care vor răspunde prioritar la solicitările autorităţii contractante pentru informaţii si oferte;
• operatorul economic va lua toate măsurile pentru ca personalul dedicat să răspundă cu promptitudine şi profesionalism la toate solicitările autorităţii contractante pentru îndeplinirea prevederilor contractului.

Aceste detalii vor fi comunicate ulterior numai de operatorul economic semnatar al contractului.

6. Termenul maximum de livrare a produselor este de 5 cinci zile lucrătoare de la primirea comenzii din partea autorităţii contractante.

Medicamente grădinițe

Produs – Total

Bureţi cu efect hemostatic – buc – 50
Calciu sirop fără zahăr, flacon – 4
Clorhidrat de difenhidramină – 20 mq/q unquent sau gel, tub – 14
Clorhidrat de oxitetraciclină şi hidrocortizon, suspensie, spray cutanat – 17
Clorură de sodiu soluţie a 9 mg/ml monodoza de plastic a 5ml – 105
Combinaţii (carbonat de calciu, carbonat de magneziu şi trisilicat de maqneziu), hidroxid de aluminium, suspensie buvabilă – 2
Dexamethasonum soluţie injectabilă, fiole a 8 mg/2 ml – 10
Diazepamum soluţie rectală, pungi 5 mg/2,5 ml – 21
Diosmectită pulbere, plicuri a 3 g, cutie – 25
Epinephrinum soluţie injectabilă, fiole a 1 mg/ml – 14
EpiPen 150 micrograme, soluţie injectabilă în stilou preumplut cu 2 ml pentru o doză unică – 28
Heparinoidum unquent – tub – 8
Ibuprofen sirop a 40 mg/ml, flacon – 48
Loratadinum sirop 1 mq/ml, flacon – 28
Oxeladinum sirop 0,2%, flacon – 21
Paracetamolum sirop 120 mg/5 ml, flacon – 46
Phenylbutazonum – cream, tub – 7
Salbutamolum suspensie inhalatorie presurizată 100 microqrame/doză – tub spray cu valvă dozatoare şi aplicator – 11
Simeticonă picături orale, emulsie a 40mg/ml (lml=25 picături), flacon – 29
Trimebutină suspensie buvabilă a 24mg/5ml, flacon – 49
Unguent cu bacitracină si neomicină – tub – 30
Zinc bacitracină şi sulfat de neomicină pulbere, pulbere cutanată. – 14

Medicamente grădiniță

Produs – Total

ALGOCALMIN FIOLE – 5
AMOXICILIIMA 500 mq CUTII – 5
ASPIRINA comprimate – 50
Bureţi cu efect hemostatic – bucăţi – 30
CALCIU SIROP FLACON PT. ADULŢI – 17
Captoprii 25 mq, comprimate – 90
Clorhidrat de difenhidramină – 20 mg/g unguent sau gel, tub – 18
Clorhidrat de oxitetraciclină şi hidrocortizon, suspensie, spray cutanat – 12
Clorură de sodiu soluţie a 9 mg/ml monodoză de plastic a 5ml – 135
Combinaţii (carbonat de calciu, carbonat de magneziu şi trisilicat de maqneziu), hidroxid de aluminium comprimate masticabile – 1220
Dexamethasonum soluţie injectabilă, fiole a 8 mq/2 ml – 18
DIAZEPAM FIOLE – 7
Diazepamum soluţie rectală, pungi 10 mg/2,5 ml – 6
Diazepamum soluţie rectală, pungi 5 mg/2,5 ml – 10
Diclofenac qel, tub – 25
Drotaverină 40 mg comprimate – 1460
ENALAPRIL 25 mg comprimate – 50
Epinephrinum soluţie injectabilă, fiole a 1 mq/ml 36
EpiPen 150 micrograme, soluţie injectabilă în stilou preumplut cu 2 ml pentru o doză unică – 9
EpiPen 300 micrograme, soluţie injectabilă în stilou preumplut cu 2 ml pentru o doză unică – 11
FUROSEMID FIOLE – 2
Glucosum 33% sol injectabilă 3,3 q/10 ml fiole – 80
Heparinoidum unguent, tub – 21
HHC 100 mq flacon – 12
Ibuprofen 200 mg, comprimate 1740
Ibuprofen sirop a 40 mq/ml, flacon – 22
Loratadinum, sirop 1 mg/ml, flacon – 4
Metamizol sodic 500 mq, comprimate -660
Metoprolol 50 mg, comprimate – 100
NTG SPAY flacon – 5
Oxeladinum sirop 0,2%, flacon – 14
Paracetamol 500 mg, comprimate – 2340
Paracetamolum, sirop 120 mg/5 ml, flacon -17
Phenylbutazonum – cream, tub – 15
Salbutamolum – suspensie inhalatorie presurizată 100 micrograme/doza – tub spray cu valvă dozatoare şi aplicator – 15
Zinc bacitracină şi sulfat de neomicină pulbere, pulbere cutanată Ig pulbere = zinc bacitracină, 250 UI şi sulfat de neomicină 5000 UI, cutie a 10 q – 21


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, lucrări privind siguranța circulației rutiere și în celelalte zone rămase nefinalizate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Pe autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 2, lucrări privind siguranța circulației rutiere și în celelalte zone rămase nefinalizate

Pe lotul 2 al autostrăzii A10 Sebeș-Turda, grecii de la Aktor efectuează în aceste zile lucrări privind siguranța circulației rutiere, mai precis se montează garduri de protecție, pe porțiunile în care nu existau.

Reamintim faptul că pe acest segment de autostradă viteza maximă este limitată la 100 km/h, tocmai din cauza faptului că nu au fost finalizate toate elementele care țin de siguranța circulației.

Elit - Gustul Desăvârșit

La alunecarea de teren de la Oiejdea se efectuau lucrări de așternere pământ vegetal pe taluz.

În nodul rutier Teiuș, la viitorul Centru de Întreținere și Monitorizare se montează cablajele electrice, instalațiile de încălzire și cele sanitare.

Pe acest segment de autostradă se mai efectuează lucrări la sistemul de drenaj al apelor, la cofrarea și betonarea fundației separatoare de hidrocarburi.

Noul termen de finalizare a lucrărilor este luna septembrie 2023.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare