Rămâi conectat

Actualitate

Direcția Generală Anticorupție lansează Campania națională de promovare a integrității “M.A.I. etic, M.A.I. integru”

Publicat

în

Direcția Generală Anticorupție lansează Campania națională de promovare a integrității “M.A.I. etic, M.A.I. integru”

Corupţia ne afectează pe toţi şi slăbeşte respectul pentru lege. Tocmai de aceea, este nevoie de un efort comun pentru prevenirea şi combaterea practicilor corupte.

În acest sens, Direcţia Generală Anticorupţie doreşte atragerea cetăţenilor şi a funcţionarilor oneşti din M.A.I. în lupta cu acest flagel.

De la înfiinţare şi până în prezent, Direcţia Generală Anticorupţie, în colaborare cu celelalte instituţii de aplicare a legii, s-a angrenat într-un proces constant de prevenire şi combatere a corupţiei, proces care trebuie continuat prin eforturi constante la care trebuie să-şi aducă contribuţia atât instituţiile statului, cât şi cetăţenii.

Elit - Gustul Desăvârșit

În temeiul activităților de prevenire a corupției desfășurate de Direcția Generală Anticorupție, pentru promovarea integrității funcționarilor Ministerului Afacerilor Interne, precum și în scopul conștientizării personalului M.A.I. și a cetățenilor cu privire la consecințele implicării în fapte de corupție și importanța semnalării acestora, în perioada mai – decembrie 2021, instituția noastră desfășoară campania națională „M.A.I. etic, M.A.I. integru!”.

Campania este organizată în acord cu prevederile Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 62 din 13.06.2018 privind organizarea și desfășurarea activităților de prevenire a corupției și de educație pentru promovarea integrității în cadrul M.A.I., iar lansarea acesteia este inclusă în rândul evenimentelor care marchează data de 30 Mai – Ziua Aniversară a Direcției Generale Anticorupție – 16 ani de activitate.
La activitățile de selectare ale grupului țintă al campaniei am avut în vedere valorizarea personalului M.A.I. și, în același timp, relația cu cetățeanul, atât în ceea ce privește personalul cu funcții de conducere, cât și de execuție din cadrul structurilor centrale și teritoriale.

Pentru a atinge obiectivul general al campaniei, polițiștii anticorupție ai D.G.A cu atribuții pe linia activităților de prevenire vor organiza o serie de evenimente, la sediile structurilor M.A.I., în proximitatea zonelor în care personalul M.A.I. își desfășoară activitatea sau la sediul unor entități din sfera lor de competență. având ca subiect integritatea, beneficiile acesteia și riscurile abaterii de la comportamentul etic.

În cadrul activităților cu angajații M.A.I. şi beneficiarii serviciilor publice, vor fi distribuite materiale de promovare a campaniei (afișe, flyere și pliante). Tot pentru promovarea campaniei a fost realizat, în regim intern, cu resurse proprii, un spot video pe care îl puteți vizualiza pe canalul de youtube al D.G.A.
Prin această inițiativă, considerăm că putem contribui la consolidarea integrității și, implicit, a încrederii cetățenilor în serviciile prestate de angajații Ministerului Afacerilor Interne, instituție esențială pentru buna funcționare a societății.

În vederea realizării unei comunicări eficiente între lucrătorii instituţiei noastre şi cetăţenii care doresc să sesizeze aspecte legate de comiterea unor fapte de corupţie de către personalul Ministerului Afacerilor Interne, a fost pusă la dispoziţie, cu acces gratuit pentru toate reţelele de telefonie fixă ori mobilă, Linia TelVerde Anticorupţie – 0800.806.806. Pot fi sesizate faptele de corupţie și la numărul de telefon 0258/806161/interior 20229, aparţinând Serviciului Judeţean Anticorupţie Alba, la adresa de e-mail [email protected] sau la sediul S.J.A. Alba din municipiul Alba Iulia, str. Piaţa Ion I.C. Brătianu nr. 4.

Totodată, Direcţia Generală Anticorupţie prin Serviciul Judeţean Anticorupţie Alba îşi reafirmă intoleranţa asupra faptelor de corupţie în rândul personalului Ministerului Afacerilor Interne şi încurajează un comportament corect care să corespundă moto-ului nostru instituţional „Integritate pentru credibilitate”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ministrul Agriculturii: Producția de grâu din acest an este mai mică, cu 15-18% comparativ cu cea a anului 2021

Publicat

în

Ministrul Agriculturii: Producția de grâu din acest an este mai mică, cu 15-18% comparativ cu cea a anului 2021

Anul acesta, producția de grâu este cu 15-18% mai mică în comparație cu cea înregistrată în anul 2021, anunță Petr Daea, ministrul Agriculturii, care a mai precizat că în cursul săptămânii viitoare va prezenta cifrele exacte.

Producţia de grâu din acest an este cu 15% – 18% mai mică faţă de cea înregistrată în 2021, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a precizat că va prezenta săptămâna viitoare cifrele exacte.

Elit - Gustul Desăvârșit

„(Producţia de grâu) este mai mică decât anul trecut, între 15% şi maxim 18% (mai mică) faţă de anul trecut”, a afirmat Daea, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, ministrului Agriculturii a informat că recoltarea grâului a fost finalizată în toată ţara, urmând ca săptămâna viitoare să fie anunţate cifrele oficiale. El a menţionat că recolta de anul acesta asigură atât consumul intern, cât şi disponibilităţi pentru export.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Publicat

în

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Persoanele care se află în dificultate financiară pot fi sprijinite de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin Direcţia de Insolvenţă a Persoanelor Fizice.

Astfel, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii şi nu le mai pot face faţă pot apela la procedura specifică, de insolvenţă a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015.

Elit - Gustul Desăvârșit

În cadrul întâlnirii periodice a Comisiei de Insolvenţă la Nivel Central – organism care reuneşte reprezentanţi ai ANPC, ai Ministerelor de Finanţe, al Muncii şi Protecţiei Sociale, al Justiţiei şi Oficiului Naţional al Registrului Comerţului – care s-a desfăşurat pe 10 august 2022, cu participarea vicepreşedintelui ANPC, Sebastian Hotca, au fost discutate condiţiile actuale pe care le prevede Legea nr.151/2015 şi posibilităţile amendării acesteia, în viitoarea sesiune parlamentară.

Acest demers este necesar pentru ca legislaţia în domeniu să fie actualizată, în conformitate cu evoluţia economică a momentului, astfel încât un număr cât mai mare de consumatori să poată avea acces la cele trei tipuri de proceduri.

‘Dorim ca accesibilitatea procedurilor de insolvenţă a persoanelor fizice să fie cât mai la îndemâna consumatorilor, iar pentru aceasta şi pentru alte lămuriri, îi aşteptăm la sediile noastre din toată ţara, pentru a le oferi consiliere gratuită şi sprijin’, a spus Ruxandra Badea, director al Direcţiei de Insolvenţă a Persoanelor Fizice

Prin procedura de insolvenţă a persoanelor fizice, este reglementată situaţia în care datoriile persoanelor fizice pot fi reeşalonate pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire încă un an. Persoanele fizice care au bunuri sau venituri urmăribile şi nu se încadrează pentru procedura pe bază de plan de rambursare pot opta pentru procedura prin lichidare de active.

Persoanele fizice care au peste vârsta standard de pensionare şi au pierdut jumătate sau total capacitatea de muncă pot beneficia de ştergerea datoriei, în cazul în care valoarea acesteia este de maximum 10 salarii minime pe economie.

Persoanele interesate să acceseze aceste proceduri se pot informa de pe site-ul ANPC sau pot lua legătura cu birourile teritoriale de insolvenţă din cadrul comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Publicat

în

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Un sondaj realizat de o platformă de recrutare online arată că ăeste două treimi dintre români lucrează exclusiv de acasă sau împart biroul de la domiciliu cu cel din sediul companiei, iar cei mai mulţi salariaţi ar merge fizic mai de la locul de muncă dacă angajatorul le-ar oferi o serie de beneficii.

Conform datelor centralizate, în prezent, 24% dintre angajaţi spun că lucrează exclusiv „remote”, alţi 34% împart biroul de acasă cu cel din sediul angajatorului şi doar 42% s-au întors complet la birou.

Deşi activitatea de la distanţă rămâne modul de lucru preferat, 84% dintre respondenţi spun că ar fi convinşi să vină mai des la birou dacă angajatorul le-ar acorda beneficii care să le dea mai mult confort şi să-i facă să se simtă ca acasă, arată un sondaj BestJobs preluat de Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, pe lista beneficiilor se află: mâncarea sau gustările gratuite (44%), un design al biroului care să permită distanţarea de colegi (31%) şi care să includă mai multe zone verzi (31%), un spaţiu de relaxare (29%), o atmosferă plăcută de lucru în colectiv (27%) şi, nu în ultimul rând, acces nelimitat la fructe şi cafea (21%). Totodată, 13% au declarat ar fi mai plăcut să meargă la birou dacă angajatorul le-ar permite să îşi aducă animalul de companie la job.

Cele mai răspândite beneficii acordate de companii, atât echipelor existente, cât şi pentru poziţiile pentru care recrutează în prezent prin platforma online, rămân în continuare bonurile de masă, cursurile de specialitate şi abonamentele sau asigurările private de sănătate. De asemenea, bonusurile de performanţă sau pentru vacanţă, programele de dezvoltare personală şi de creştere a coeziunii echipei, cafeaua la birou, programul flexibil, decontarea transportului sau zile suplimentare de concediu de odihnă se află pe lista doleanţelor salariaţilor.

Pe de altă parte, mai puţin de jumătate dintre angajaţi se bucură în prezent de facilităţi „extra” la actualul loc de muncă, cum ar fi să aibă spaţii verzi în birou (21%), o sală de relaxare (10%), acces la mâncare şi gustări gratuite (9%) sau la băuturi răcoritoare (7%).

Şase din zece angajaţi afirmă că şi-ar dori ca angajatorul să se preocupe de crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut, inclusiv prin oferirea facilităţilor preferate de către angajaţi, iar aproape 14% consideră că angajatorul ar trebui să le dea libertatea să-şi personalizeze spaţiul de lucru pentru a-l face mai primitor şi mai confortabil.

Sursa: tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare