Rămâi conectat

Ştirea zilei

Deși nici fir de gunoi nu o presează încă Halda (europeană) de gunoi (autohton) de la Galda de Jos a început s-o ia la vale

Publicat

în

Deși nici fir de gunoi nu o presează încă Halda (europeană) de gunoi (autohton) de la Galda de Jos a început s-o ia la vale

Se pare că halda de gunoi, respectiv depozitul de deşeuri, staţia de sortare, staţia de tratare mecanică și biologică de la Galda de Jos a început s-o ia la vale, din cauza infiltrațiilor, deși anul 2016 nu a fost unul prea ploios și nici bogăția de deșeuri din Alba nu o prea presează. Însă cu lucrări care o iau la vale ne-am obișnuit, a se vedea tronsonul de autostradă Orăștie-Sibiu, zona Aciliu. Potrivit procesului verbal de recepție parțială întocmit luna trecută, lucrările, în stadiul în care au fost recepționate, au fost terminate la data de 26.09.2016.

Însă stabilitatea lor – a lucrărilor, lasă de dorit, după cum reiese și din procesul verbal de recepție. Chiar și înainte de emiterea procesului verbal de recepție a lucrărilor, stabilitatea taluzului adiacent platformei staţiei de sortare (SS) și a staţiei de tratare mecano-biologică (TMB) a ridicat probleme, fapt care a determinat beneficiarul, respectiv Consiliul Județean Alba, să genereze Dispoziţia de şantier nr. 25 din 30.09.2016 prin care se solicită consolidarea de taluzuri. Însă, o lună mai târziu, la recepția parțială impusă de necesitatea finalizării parțiale a proiectului european, din ”documentaţia scrisă şi desenată necesară a fi prezentată au lipsit sau sunt incomplete următoarele: (…) Elaborare Proiect Tehnic şi detalii de execuţie consolidare taluzuri Platformă SS + TMB”. Adică executantul nu s-a prea grăbit să (re)facă lucrarea. Dar infiltrațiile se fac simțite în mai multe zone, după cum o să observați în obiecțiile ridicate de beneficiar, respectiv CJ Alba.

Electrica Furnizare Discount

Operatorul economic căruia i-a fost atribuit contractul este Asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau GmbH – Entsorga Italia SpA.

halda-de-gunoi-de-la-galda-de-jos05Pentru a afla care erau defectele semnalate la momentul recepției parțiale, am solicitat CJ Alba procesul verbal întocmit la fața locului. Ni s-a răspuns: ”Având în vedere solicitările dumneavoastră, vă comunicăm Procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, nr. 18946 din 27.10.2016, încheiat pentru obiectivul de investiții „Construirea Centrului de management integrat al deşeurilor (depozit de deşeuri, staţie de sortare, staţie de tratare mecano-biologică) Galda de Jos, judeţul Alba” în cadrul proiectului „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Alba”. Astfel cum se poate observa din conţinutul procesului verbal, comisia de recepţie, în urma constatărilor efectuate, a recomandat admiterea recepţiei la terminarea lucrărilor cu obiecţii, acestea fiind consemnate în anexa 1 și anexa 2 la procesul verbal. (…)

Obiecţiile cuprinse în anexele la Procesul verbal nu sunt de natură să afecteze utilizarea lucrării conform destinaţiei sale, iar acestea se vor remedia de către Antreprenor în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la semnarea procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. Aşadar, în ceea ce priveşte stabilitatea taluzului adiacent platformei staţie de sortare – staţie de tratare mecano-biologică, aceasta va fi remediată de către Antreprenor în baza constatării cuprinsă în anexa 2 la poziţia 21. (…) Valoarea declarată a investiţiei este: 86.767.413,14 lei la care se adaugă TVA 18.391.225,40 lei, din care valoarea C+M fără TVA este de 52.549.003,61 lei. Valoarea declarată a investiţiei se compune din: valoarea executată la 31.12.2015 de 25.943.569,31 lei la care se adaugă TVA (24%) – 6.226.456,63 lei; valoarea rămasă de executat – 60.823.843,83 lei la care se adaugă TVA (20%) – 12.164.768,77 lei”.

Deoarece recepția s-a făcut la data respectivă fără ca lucrările de alimentare cu energie electrică să fie finalizate, probele de lucru fiind efectuate cu generatoare, comisia de recepție a mai solicitat ca în ”Perioada de notificări defecte, după finalizarea lucrărilor de alimentare cu energie electrică, Antreprenorul va executa testele de operare, probele de funcţionare și punerea în funcţiune în scopul efectuării recepţiei punerii în funcţiune. (…) Tot în perioada de notificări defecte, după atribuirea contractului de delegare a operării facilităţilor de management a deşeurilor din cadrul SMID Alba, Antreprenorul va efectua instruirea personalului operatorului delegat de către Consiliul Judeţean Alba pentru CMID Galda de Jos. (…) Dacă în timpul monitorizării obiectivului de către operator, se descoperă defecţiuni sau degradări, acestea vor fi notificate și remediate de către executant pe perioada de notificare a defectelor, conform prevederilor contractuale, respectiv Clauza 11 ’’Perioada de garanţie” din contract. Răspunderea pentru viciile ascunse se realizează conform prevederilor legale”.

Pe amplasamentul haldei de gunoi se impune o mai bună protecție la infiltrații a infrastructurii realizate, solicitându-se: repararea învelitorilor în zonele cu infiltraţii de apă la hala de sortare și clădire TMB, să fie reparate îmbinările între jgheaburi şi burlane în zonele cu infiltraţii la hala de sortare, repararea peretelui din zona cu infiltraţii de apă la clădirea TMB, executarea unui şanţ de gardă în sud, cu pereţi protejaţi cu piatră brută, cu praguri transversale cu piatră brută şi cu ultimii 5 m betonaţi, situat pe latura sudică a platformei staţiei de sortare și clădirii TMB, finalizarea rigolei de acostament pe latura nord – vestică a platformei staţiei SS + TMB, executarea unui şanţ de gardă la nord, format din două tronsoane cu şanţ înierbat, radierul şi pereţii protejaţi cu piatră brută, cu praguri transversale de piatră brută şi cu ultimii 5 m protejaţi cu saltele de gabioane, situat pe latura nord – vestică a platformei staţiei SS + TMB, finalizarea protecţiei antierozionale prin taluzuri din zona platformei staţiei SS + TMB, consolidarea de taluzuri conform Dispoziţiei de şantier nr. 25 din 30.09.2016. (…)”.

Potrivit termenului impus de CJ Alba, conform contractului, lucrările de consolidare și stabilizare a haldei de la Galda ar trebui să fie gata pe la finele lunii februarie. Dar de termen am mai auzit, inclusiv cel de finalizare a haldei în sine, care a cunoscut câteva amânări plus o fazare pe Programul Operaţional Infrastructură Mare, pe exercițiul financiar 2014-2020.

Publicitate

Ştirea zilei

OFICIAL| Au început programările pentru doza a treia de vaccin anti-COVID. LINK către platforma ROVACCINARE

Publicat

în

Au început programările pentru doza a treia de vaccin anti-COVID. LINK către platforma ROVACCINARE

ROVACCINARE, platforma utilizată de Guvernul României, permite programarea celor care doresc să se vaccineze cu doza a III-a, după ce echipa de dezvoltare a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) a finalizat implementarea noilor funcționalități și optimizările necesare. Programările se pot realiza pentru administrarea dozei de rapel (booster) cu unul dintre vaccinurile Pfizer sau Moderna, în centrele de vaccinare care administrează aceste două tipuri de vaccin. Prima zi de vaccinare cu doza a III-a este 28 septembrie 2021, anunță CNCAV.

CLICK AICI PENTRU A ACCESA PLATFORMA ROVACCINARE

Sunt două condiții pentru vaccinarea cu doza de rapel (booster):

1. Două doze de vaccin administrate;
2. Să fie trecute 180 de zile de la a doua doză

Electrica Furnizare Discount

Astfel, toate persoanele vaccinate împotriva COVID-19 cu două doze (completă sau heterologă) și pentru care au trecut 180 de zile de la schemă completă se pot programa în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Indiferent dacă administrarea primelor două doze s-a realizat cu programare în platformă sau direct în centrul de vaccinare, toate persoanele care îndeplinesc cele două condiții se pot programa pentru doza de rapel (booster).

Pași pentru programare în platformă pentru doza a III-a:

1. Vă autentificați în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro prin introducerea e-mailul-ui/CNP-ului și a parolei;

2. Selectați secțiunea „Beneficiari”: a. Pentru beneficiarii existenți în cont trebuie doar să accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”; b. Pentru beneficiarii noi, accesați butonul „Adaugă beneficiar”, completați datele necesare, iar la final accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

3. Alegeți centrul de vaccinare cu tipul de vaccin dorit (Pfizer sau Moderna), data, intervalul orar,vizualizați sumarul de prezentare a programării și finalizați programarea

4. La final, accesați secțiunea „Programările mele” pentru vizualizarea programării, respectiv pentru editarea sau anularea acesteia.

Citește mai mult

Ştirea zilei

EUROPOL: „Certificatele de vaccinare nu pot fi verificate de polițiști”. Ce argumente aduce sindicatul

Publicat

în

EUROPOL: „Certificatele de vaccinare nu pot fi verificate de polițiști”. Ce argumente aduce sindicatul

Sindicatul Polițiștilor Europeni ( EUROPOL ) prin intermediul unui comunicat remis pe site-ul  organizației transmite că polițiștii de ordine publică nu pot să verifice certificatele de vaccinare fiindcă aceștia nu sunt dotați cu telefoane mobile sau tablete cu sistem de operare Android care să le faciliteze accesul la aplicația utilizată în acest sens: CHECK DCC. Totodată sindicatul transmite faptul că utilizarea telefoanelor sau a tabletelor personale este o opțiune și că nimeni nu poate să fie constrâns sau obligat să utilizeze un bun personal în timpul serviciului. Comunicatul integral remis de Sindicatul Polițiștilor Europeni ( EUROPOL ) :

Certificatele de vaccinare nu pot fi verificate de polițiști

Cu toate că titlul sună șocant, aceasta este realitatea cruntă și este reprezentată de faptul că polițiștii de ordine publică nu au posibilitatea tehnică de a verifica autenticitatea certificatelor de vaccinare împotriva COVID-19 ale cetățenilor. Astfel, în timp ce expresii precum “digitalizarea instituțională” pe care o regăsim inclusiv în programul de guvernare este tot mai des utilizată în spațiul public de către politicieni, astăzi, pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu polițiștii nu pot accesa aplicații sau sisteme informatice care să fie conectate la rețelele publice de internet pentru a putea contribui în mod real la combaterea fenomenului infracțional sau a efectelor pandemiei.

Electrica Furnizare Discount

Pe fondul creșterii numărului de cazuri privind infectarea cu virusul SARS-CoV-2, Guvernul României a dispus o serie de măsuri restrictive aplicabile în anumite spații publice sau în cadrul unor activități culturale, sportive ori evenimente private cum ar fi nunți sau botezuri, condiționând participarea la acestea fie de prezentarea certificatului de vaccinare împotriva virusului, fie a rezultatului negativ al unui test RT-PCR care să nu fie mai vechi de 72 de ore a căror autenticitate să poată fi verificată prin intermediul unei aplicații.

Astfel, conform unui comunicat al Serviciului de Telecomunicații Speciale, a fost lansată aplicația CHECK DCC care poate fi descărcată gratuit din magazinul de aplicații direct pe telefonul mobil sau pe o tabletă cu sistem de operare Android și permite verificarea și validarea certificatelor digitale UE privind COVID, generate atât în România, cât și în celelalte state interconectate la sistemul informatic european.

Conform STS, această aplicație nu înregistrează și nu stochează informații ci doar verifică autenticitatea și validitatea certificatelor digitale UE privind COVID-19 și afișează doar datele esențiale de identificare (nume, prenume și data nașterii), precum și datele medicale care atestă situația epidemiologică a persoanei, respectiv dacă este vaccinată, trecută prin boală sau dacă deține un test negativ realizat în ultimele 48 de ore pentru testele antigen ori un test negativ realizat în ultimele 72 de ore pentru testele RT-PCR.

Însă marea problemă referitoare la modalitatea de utilizare a acestei aplicații este reprezentată de faptul că polițiștii nu au în dotare telefoane mobile sau tablete cu sistem de operare Android, iar ospătarii, barmanii sau administratorii diverselor spații în care se desfășoară evenimente private nu au calitate de operatori de date cu caracter personal. Mai mult decât atât, conform legislației în vigoare, polițiștii nu vor putea să verifice certificatele digitale ale cetățenilor care se află în incinta unor terase, restaurante ori a unor instituții publice sau private în cadrul cărora sunt organizate diverse evenimente sportive sau cultural-artistice, deoarece orice persoană are obligația de a prezenta documentele care să-i ateste situația epidemiologică doar angajaților acestor unități pentru a le fi permis accesul în interior.

Cu toate că premierul Florin Câțu declară că măsura implementării obligației de prezentare a certificatelor digitale privind COVID-19 este bună, constatăm faptul că avem de a face cu declarații pur populiste atâta timp cât un astfel de document poate fi folosit de orice persoană pentru a intra într-un restaurant sau pentru a participa la un spectacol, spre exemplu, fără a avea obligația prezentării inclusiv a actului de identitate pentru a se putea stabili efectiv dacă acesta este deținătorul de drept al certificatului care îi atestă situația epidemiologică, întrucât și în această situație doar operatorii de date cu caracter personal pot gestiona, prelucra sau stoca datele de identitate ale cetățenilor.

Constatăm și cu această ocazie că la nivelul Guvernului, în ceea ce privește elaborarea actelor normative, avem de a face atât cu o nepăsare în privința respectării drepturilor constituționale cât și cu o necunoaștere crasă a prevederilor Regulamentului General privind Protecția Datelor cu Caracter Personal. Și asta pentru că aplicația chiar dacă nu stochează date personale ci doar le afișează, cetățenii nu vor avea garanția că vreun barman sau ospătar ori alte asemenea persoane neautorizate nu vor realiza inclusiv o fotografie a display-ului telefonului mobil sau a tabletei cu sistem Android prin intermediul cărora au fost verificate certificatele digitale, putând avea acces permanent la datele lor de identificare.

Nu ne vom poziționa față de cât de eficiente sau ineficiente sunt verificările efectuate prin intermediul acestei aplicații, însă nu putem să nu atragem atenția atât cu privire la faptul că polițiștii din teritoriu nu au în dotare telefoane sau tablete de serviciu cu sistem de operare Android și nici nu pot fi obligați să-și utilizeze telefoanele personale în interesul instituției. Mai mult decât atât, la acest moment există riscul accesării ilegale a datelor cu caracter personal ale cetățenilor de către barmani, ospătari, ori angajați ai instituțiilor în cadrul cărora sunt organizate evenimente sportive sau cultural-artistice care nu sunt autorizate să prelucreze ori să gestioneze date cu caracter personal de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol”

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO| Lucian Mândruţă şi-a uitat maşina descuiată într-un oraș din Alba, cu obiecte de mii de euro înăuntru. Ce a descoperit la întoarcere

Publicat

în

Lucian Mândruţă a relatat într-o postare pe contul său de Facebook, cum şi-a uitat maşina descuiată, cu cheile în contact, în centrul oraşului Abrud din Munţii Apuseni.

Duminică, Lucian Mândruţă a participat la evenimentul „Cu bicicleta în Ţara Moţilor”, un tur cu bicicleta de la Abrud la Arieşeni, pe o distanţă de 100 de kilometri.

La plecarea pe traseu, acesta a uitat maşina descuiată, cu obiecte foarte valoroase în interior. Când s-a întors, a găsit totul intact. ”Atât de important să ştiţi despre Abrud”, a transmis vedeta de televiziune.

Electrica Furnizare Discount

Postarea lui Lucian Mândruţă: ”Când am plecat dimineaţă în tura ciclistă am lasat van-ul descuiat şi cu cheia înăuntru.

Ameţit, ştiu! Tot înăuntru aveam un Canon de vreo câteva mii de euro, un Macbook, un Ipad, haine diverse şi vreo două obiective foto cam scumpe şi ele.

Şapte ore mai târziu, după o zi de pedalat, sunt toate aici. Nu s-a atins nimeni de ele. Atât e important să ştiţi despre Abrud”.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare