Rămâi conectat

Economie

Declaraţia 112 se depune numai on-line!

Publicat

în

Declaraţia 112 privind plata contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa angajaţilor asiguraţi se depune numai on-line încă din data de 25 iulie. Pentru a veni în ajutorul angajatorilor, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba reaminteşte etapele care trebuie parcurse pentru obţinerea şi înregistrarea certificatului digital calificat pentru semnătura electronică.
lObţinerea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică
Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe website-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii. În ordine alfabetică, aceştia sunt: SC CERT SIGN SRL – www.certsign.ro; SC DIGI SIGN SA – www.digisign.ro şi SC TRANS SPEED SRL – www.transsped.ro.
lÎnregistrarea certificatului digital calificat
Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarcă în calculatorul de pe care se vor transmite declaraţiile documentul de confirmare de pe website-ul Agenţiei Naţioanle de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator. Atenţie! Se completează doar în jumătatea de sus, nu se semnează şi în locul Autorităţii de Certificare. La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie să apară erori. Se trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul transmis şi va aplica semnătura electronică în căsuţa Semnătură autoritate de certificare, după care va înapoia pe adresa de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salvează pe discul calculatorului de pe care urmează să fie transmise declaraţiile. Cu acest document de confirmare vă înregistraţi pe website-ul ANAF, astfel: intraţi pe portalul ANAF, meniul Depunere declaraţii, modulul Înregistrare certificate calificate. Selectaţi (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi îl transmiteţi tastând butonul Transmite documentul. După parcurgerea acestor paşi, se introduc în câmpurile care se generează, datele solicitate, respectiv codul unic de identificare al contribuabilului (adică operatorul economic pentru care veţi transmite declaraţiile fiscale); denumirea contribuabilului şi adresa contribuabilului. După completarea acestor date se tastează butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afişa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-aţi introdus anterior. Pentru tipărirea acestui formular se apasă butonul Tipăreşte cererea. Important! Dacă doriţi să depuneţi declaraţii fiscale pentru mai mulţi contribuabili, apăsaţi pe „Continuă cu înregistrarea unui alt CUI” şi procedura se reia ca mai sus.
lDocumentaţia necesară pentru înregistrarea formularului 150 la unităţile fiscale
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, ulterior obţinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF: formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale; documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie; documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale); documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaraţii on-line. Apoi, se accesează website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website-ul instituţiei.
Trebuie specificat că nedepunerea sau depunerea cu întârziere a formularului 112 constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit prevederilor art. 219 din Codul de Procedură Fiscală cu amendă, astfel: de la 500 la 1.000 lei pentru persoanele fizice şi de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoanele juridice.
La nivelul judeţului nostru, la sfârşitul zilei de 25 iulie, ora 19.00, ultima zi în care declaraţiile 112 mai puteau fi depuse la la ghişeele administraţiilor finanţelor publice în format hârtie şi electronic pe suport CD, au fost înregistrate un număr de 6.457 de declaraţii unice D112. „Având în vedere că erau aşteptate a se depune peste 6.700 declaraţii, rezultă un grad de depunere de 96,13%. Mai sunt de depus aproximativ 260 de astfel de declaraţii. Din totalul declaraţiilor depuse, aproape 2.000, adică 31%, au fost depuse on-line”, a menţionat Iulia Mireştean – compartimentul de presă al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Alba. (L.I.)

Publicitate

Economie

Comunicat de presă: Asigurarea accesului elevilor de la nivelul comunei Săsciori la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice

Publicat

în

Comunicat de presă

Beneficiar proiect: Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Săsciori

Electrica Furnizare Discount

Scopul/ obiectivul general al proiectului: Asigurarea accesului elevilor de la nivelul comunei Săsciori la procesul de învățare în mediul online, prin achiziționarea de echipamente mobile de tipul tabletelor pentru uz școlar, precum și a unor echipamente și/sau dispozitive electronice necesare activităților didactice, astfel încât procesul educațional să se desfășoare în condiții cât mai sigure.

Rezultatele așteptate/ finale în urma implementării proiectului:

  1. Un număr de 564 tablete pentru uz școlar furnizate elevilor înmatriculați în anul școlar 2020-2021, de la nivelul comunei Săsciori, până în luna a 11-a a perioadei de implementare a proiectului.
  2. Un număr de 297 echipamente / dispozitive IT furnizate pentru activități didactice în mediul online, către unitățile de învățământ de la nivelul      comunei Săsciori până în luna a 11-a a perioadei de implementare a

Valoarea totală a proiectului: 1.718.878,62 lei

Valoarea cofinanțării UE (FEDR): 1.393.997,32 lei

Data începerii proiectului: 26.04.2021

Data finalizării proiectului: 26.10.2021

Cod MySMIS proiect: 144006

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Competitivi împreună!

Date de contact:  

Site: http://www.comunasasciori.ro/

E-mail: [email protected]

Telefon: 0258.741.110

Manager de proiect: Drăghici Daniela

Telefon: 0786.560.368

Adresă: Str. Principală, nr. 363, Săsciori, cod poștal 517660, jud. Alba

Link-ul către site-ul web al Instrumentelor Structurale din România, http://www.mfe.gov.ro

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă – SC GESS SHOW SRL anunta lansarea proiectului cu titlul ”Cresterea calitatii serviciilor prestate de SC GESS SHOW SRL”

Publicat

în

Comunicat de presă

SC GESS SHOW SRL anunta lansarea proiectului cu titlul ”Cresterea calitatii serviciilor prestate de SC GESS SHOW SRL” proiect  nr RUE 12560 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Electrica Furnizare Discount

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE , respectiv 28.07.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea SC GESS SHOW SRL

Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 282.399,06(valoarea totala) din care : 245.564,4 lei grant si 36.834,66 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020]

 

Citește mai mult

Economie

Forța de muncă a României pleacă afară, iar noi „impozităm sărăcia”. Lipsurile financiare îi gonesc pe români în țări străine

Publicat

în

Forța de muncă a României pleacă afară, iar noi „impozităm sărăcia”. Lipsurile financiare îi gonesc pe români în țări străine

Ministrul Economiei, Claudiu Năsui (USR), a declarat la Aleph News că cea mai importantă reformă fiscală pe care ar trebui să o facă Guvernul este neimpozitarea salariului minim:

„Trebuie să ajutăm mediul de afaceri în alte moduri decât a lua bani publici şi pur şi simplu a-i da unor firme, trebuie să facem măsuri şi aici e măsură cea mai importantă (reforma fiscală şi reforma economică) pe care o putem face, reforma impozitării muncii. Zero taxe pe salariul minim este o idee care ne vine, nu reinventam roata, asta fac şi alte ţări să nu impozităm”

„Este o soluţie dacă vrem să scăpăm de sărăcie sau să reducem sărăcia, dacă vrem să activăm forţă de muncă, dacă vrem să avem locuri de muncă bine plătite. Dacă vrem în continuare să ne gonim forţă de muncă în alte ţări da, nu e o soluţie, atunci mergem pe a avea cele mai mari impozite pe salariile mici din toată Europa pentru că România este campioană la impozitarea salariilor mici. Atenţie aici, dacă vă uitaţi pe nivelul general de impozitare a muncii noi suntem puţin deasupra mediei europene şi o să ni se arate graficul ăsta – uitaţi, nu avem o problemă cu impozitarea muncii pentru că suntem puţin deasupra mediei. Dar dacă ne uităm pe salariile mici, noi acolo suntem pe locul întâi”

Electrica Furnizare Discount

„Noi impozitam sărăcia. Poate de aia suntem săraci. Haideţi să nu mai oropsim, să nu mai luăm tocmai aceluia care are cel mai puţin atât de mulţi bani. Statul să îşi găsească o talie în care să nu mai avem ministere mamut, sute de agenţii, zeci şi mii de sinecuri potenţiali toate finanţate din banii noştri şi să mai lăsăm puţin bani la oamenii care muncesc, au valoare”
„Sprijin această măsură foarte tare, de neimpozitare a salariului minim care nu se aplică doar salariului minim, se aplică tuturor salariilor, se aplică şi celor care au un leu peste salariul minim pentru că asta este o măsură care creşte puterea de cumpărare pe orizontală, asta face ca această creştere economică, ca această bogăţie, prosperitate să se regăsească la cât mai mulţi oameni şi exact asta trebuie făcut, este cea mai importantă reformă fiscală pe care trebuie să o facă statul român”

Citește și : Legea pensiilor se modifică: Cei ce lucrează peste vârsta de pensionare vor primi stimulente mai mari decât în prezent

„E o reformă economică fară de care chiar nu putem evita soarta pe care o avem. Dacă vrem să scăpăm de sărăcie şi sărăcia este cea mai mare problemă economică a ţării noastre pe termen lung, pe termen scurt sunt de acord avem deficitul bugetar, pe termen mediu avem deficitul fondului de pensii, dar pe termen lung şi cea mai profundă problemă este cea a sărăciei. E chiar o anume sărăcie foarte precisă, sărăcia în muncă. Noi suntem lideri europeni la sărăcie în muncă şi nu doar anul ăsta, am fost şi anii trecuţi, în fiecare an. Uitaţi-vă în tot istoricul Eurostat, eu nu ştiu dacă a fost un singur an în care să nu fim pe locul 1 în Europa la sărăcie în muncă şi suntem pe locul 1 în Europa şi la impozitarea muncii pe salariile mici. Lucrurile acestea nu sunt necorelate”

Citește și : Noul buletin cu CIP: Ce trebuie să cunoască cei care optează pentru noua carte electronică și cât costă

„Forţă de muncă a României se duce în alte ţări pentru că diferenţa de salariu este foarte mare. Şi noi avem un handicap imens, România a avut 45 ani de comunism dur, o economie socialistă care a naţionalizat şi a colectivizat aproape 100%. Nu ca în Polonia, nu ca în Ungaria, unde au grade de colectivizare mult mai mici, pe la 20%. Noi am avut un comunism pur şi dur din motive istorice, nu intrăm în istorie, asta e altă problemă. Avem un bagaj istoric cu atât mai greu. În momentul acesta noi evident că nu putem avea productivitatea ţarilor din vest, nu putem fi Germania pentru că au capital acumulat mult mai mult decât noi. Dar ce putem face, de exemplu, este să nu împovărăm suplimentar munca faţă de alte ţări. Ori noi exact asta facem. Evident că salariul va fi mai mare în Germania, şi cu zero taxe pe salariul minim tot va fi mai mare în Germania salariul. Dar va fi mai mare cu mai puţin. Şi diferenţa aceasta mai mică va face ca omul să se gândească: are sens să plec? Una este să pleci pentru 1000 euro în plus, alta e să pleci pentru 500 euro în plus”

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare