Economie
Declaraţia 112 se depune numai on-line!
Declaraţia 112 privind plata contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa angajaţilor asiguraţi se depune numai on-line încă din data de 25 iulie. Pentru a veni în ajutorul angajatorilor, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Alba reaminteşte etapele care trebuie parcurse pentru obţinerea şi înregistrarea certificatului digital calificat pentru semnătura electronică.
lObţinerea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică
Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe website-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii. În ordine alfabetică, aceştia sunt: SC CERT SIGN SRL – www.certsign.ro; SC DIGI SIGN SA – www.digisign.ro şi SC TRANS SPEED SRL – www.transsped.ro.
lÎnregistrarea certificatului digital calificat
Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarcă în calculatorul de pe care se vor transmite declaraţiile documentul de confirmare de pe website-ul Agenţiei Naţioanle de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf. Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator. Atenţie! Se completează doar în jumătatea de sus, nu se semnează şi în locul Autorităţii de Certificare. La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie să apară erori. Se trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul transmis şi va aplica semnătura electronică în căsuţa Semnătură autoritate de certificare, după care va înapoia pe adresa de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salvează pe discul calculatorului de pe care urmează să fie transmise declaraţiile. Cu acest document de confirmare vă înregistraţi pe website-ul ANAF, astfel: intraţi pe portalul ANAF, meniul Depunere declaraţii, modulul Înregistrare certificate calificate. Selectaţi (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi îl transmiteţi tastând butonul Transmite documentul. După parcurgerea acestor paşi, se introduc în câmpurile care se generează, datele solicitate, respectiv codul unic de identificare al contribuabilului (adică operatorul economic pentru care veţi transmite declaraţiile fiscale); denumirea contribuabilului şi adresa contribuabilului. După completarea acestor date se tastează butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afişa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-aţi introdus anterior. Pentru tipărirea acestui formular se apasă butonul Tipăreşte cererea. Important! Dacă doriţi să depuneţi declaraţii fiscale pentru mai mulţi contribuabili, apăsaţi pe „Continuă cu înregistrarea unui alt CUI” şi procedura se reia ca mai sus.
lDocumentaţia necesară pentru înregistrarea formularului 150 la unităţile fiscale
Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, ulterior obţinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF: formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale; documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie; documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale); documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaraţii on-line. Apoi, se accesează website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website-ul instituţiei.
Trebuie specificat că nedepunerea sau depunerea cu întârziere a formularului 112 constituie contravenţie şi se sancţionează potrivit prevederilor art. 219 din Codul de Procedură Fiscală cu amendă, astfel: de la 500 la 1.000 lei pentru persoanele fizice şi de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoanele juridice.
La nivelul judeţului nostru, la sfârşitul zilei de 25 iulie, ora 19.00, ultima zi în care declaraţiile 112 mai puteau fi depuse la la ghişeele administraţiilor finanţelor publice în format hârtie şi electronic pe suport CD, au fost înregistrate un număr de 6.457 de declaraţii unice D112. „Având în vedere că erau aşteptate a se depune peste 6.700 declaraţii, rezultă un grad de depunere de 96,13%. Mai sunt de depus aproximativ 260 de astfel de declaraţii. Din totalul declaraţiilor depuse, aproape 2.000, adică 31%, au fost depuse on-line”, a menţionat Iulia Mireştean – compartimentul de presă al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Alba. (L.I.)

Economie
COMUNICAT DE PRESĂ FINALIZARE PROIECT „Îmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Noșlac”
Comunicat de presă
Comuna Noșlac, județul Alba, anunță finalizarea proiectului“Îmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Noșlac”, cod MySMIS 144600, realizat în baza contractului de finanțare nr.215/233t/19.07.2021, încheiat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României în calitate de Organism Intermediar pentru Promovarea Societății informaționale.
Proiectul a fost finanțatprin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020,Axa prioritară 4, Acțiunea 4.2.1 Sprijin pentru procesul educațional on-line.
Valoarea totală a proiectului: 217.408,65 lei.
Valoarea finanțării nerambursabile: 188.720,23 lei.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă asigurarea accesului elevilor la procesul de învățare în mediul on-line, prin dotarea unității de învățământ de pe raza comuneiNoșlac, cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare, precum și a altor echipamente/dispozitiveelectronice.
Rezultatele prevăzute prin proiect sunt următoarele:
– 114 elevi și 15 de cadre didactice sprijinite cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației, necesare desfășurării activităților didactice în mediul on-line.
– 1 unitate de învățământ de pe raza Comunei Noșlac dotată cu echipamente de tip IT, astfel încât să se asigure în bune condițiidesfășurarea activităților didactice în anul școlar 2020-2021.
Perioada de implementare:19.07.2021–19.10.2022.
Proiect cofinanțat din FondulEuropean de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.
Competitivi împreună !
Date de contact beneficiar:
Comuna Noșlac,
str. Principală, nr. 78, județul Alba, România
tel.0258889101, fax.0258889101
Economie
Amendament la documentul de Ofertă Publică de Cumpărare a PREBET S.A. Aiud aprobat prin decizia A.S.F nr. 1039 din data de 03.08.2022
APROBAREA AMENDAMENTULUI NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.
Preambul
Principalul scop al acestui document este să furnizeze date actualizate în legătură cu unele informații prezentate în Documentul de Ofertă și trebuie citit doar împreună cu Documentul de Ofertă și în contextul Ofertei descrise în Documentul de Ofertă. Ofertanții și/sau intermediarul nu au actualizat nicio altă informație decât cea prezentată în cuprinsul acestui amendament, celelalte informații prezentate în documentul de ofertă fiind corecte și complete la data Documentului de ofertă. Astfel, nici ofertanții și nici Intermediarul nu își asumă nicio responsabilitate privind acuratețea și caracterul complet al informațiilor prezentate în documentul de Ofertă, cu excepția datelor prezentate în acest amendament, la o dată ulterioară datei Documentului de ofertă.
Publicarea Amendamentului
Prezentul Amendament este pus la dispoziția investitorilor după aprobarea sa de către A.S.F. prin publicarea unui anunț conform aceleiași proceduri utilizate pentru publicarea Documentului de Ofertă.
Amendamentul la Ofertă va fi disponibil în același mod în care este și Documentul de Ofertă astfel:
1. în format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro), al Ofertantului PREBET Aiud S.A. (www.prebet.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro).
2. pe suport de hârtie, disponibil investitorilor la sediul Intermediarului (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) și la agențiile sale (Agenția din Cluj-Napoca str. Samuil Micu nr. 1A, ap.2, Cluj, Agenția din Sibiu str. Nicolaus Olahus nr. 5, corp B, et. 2, Sibiu), precum și la sediul Ofertantului din Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba.
Ofertanții au convenit la modificarea Documentului de ofertă după cum urmează:
Se modifică prețul oferit în cadrul ofertei publice de la 1,84 lei/acțiune la 1,85 lei/acțiune și implicit valoarea ofertei de la 6.705.407,12 lei la 6.741.849,55 lei peste tot acolo unde aceste valori sunt menționate în Documentul de ofertă.
Paragraful de la punctul 4: „Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 385.657 acțiuni reprezentând 0,8467% din capitalul Emitentului.
Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:
Acționar | Dețineri | Procent% |
Moruțan Iulian Alin | 43.399 | 0,0953% |
Moruțan Mihaela | 42.731 | 0,0938% |
Mitruș Marius | 30.000 | 0,0659% |
Kerekes Ioan Csaba | 269.527 | 0,5917% |
se modifică astfel:
“Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 465.785 acțiuni reprezentând 1,0225% din capitalul Emitentului.
Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:
Acționar | Dețineri | Procent% |
Moruțan Iulian Alin | 43.399 | 0,0953% |
Moruțan Mihaela | 42.731 | 0,0938% |
Mitruș Marius | 30.000 | 0,0659% |
Kerekes Ioan Csaba | 349.655 | 0,7676% |
Potrivit prevederilor art. 28 (3) din Legea nr. 24/2017, ale art. 54 (4) din Regulamentul 5/2018 și ale Documentului de Ofertă, investitorii care au acceptat să subscrie în oferta publică de cumpărare înaintea publicării amendamentului pot să îşi retragă acceptul în termen de două zile lucrătoare de la publicarea amendamentului.
Celelalte prevederi ale Anunțului și ale Documentului de Ofertă rămân neschimbate.
Prezentul amendament este întocmit în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare
OFERTANT | INTERMEDIAR |
Prebet Aiud S.A. | Goldring SA |
Kerekes Csaba | Zahan Virgil Adrian |
Director general adjunct | Director general adjunct |
Economie
Anunț – Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte
Comunicat de presă
Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea în aceleași condiții a celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte din cadrul STRATEGIEI DE DEZVOLTARE LOCALĂ A TERITORIULUI FLAG DIN BAZINUL MUREŞULUI, SECAŞELOR ŞI A AFLUENŢILOR ACESTORA, finanțată prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020, care este în desfășurare având ca termen limită de depunere data de 03.08.2022, ora 15:00, până la data de 17.08.2022, ora 15:00. PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale
MĂSURA 2 – Consolidarea și Diversificarea activitaţilor în zona de pescuit şi acvacultură
APEL DE SELECŢIE NR. 7/2022, COD SMIS: 1032/4/1/Articolul 63
Alocarea financiară totală: 2 352 248,36 lei, echivalentul a 475 557,15 EURO
Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1 978 520 lei / 400 000 euro.
Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 32 699,98 lei / 6611 euro.
Termenul limită pentru depunerea proiectelor este: 17.08.2022, ora 15:00.
Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși 400.000 euro.
Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.
În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.
În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar până la data mai sus menţionată.
Ghidul solicitantului precum şi procedura de evaluare şi selecţie sunt afişate pe site-ul www.flagbazinulmuresului.ro și sunt disponibile la cerere la sediul FLAG Bazinul Mureşului, comuna Ciugud, localitatea Ciugud, str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba.
Informaţii suplimentare se pot solicita de la sediul Asociaţiei FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Bazinul Mureşului), comuna Ciugud, localitatea Ciugud str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba, tel. 0770501093, e-mail [email protected], www.flagbazinulmuresului.ro.
-
Opinii - Comentariiacum 8 ore
Mesaje de SFANTA MARIA 2022. Urări şi felicitări pe care le poţi transmite persoanelor care îşi serbează onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
Mesaje de Sfânta Maria Mare: URARI și FELICITARI pentru sărbătoriți, de Adormirea Maicii Domnului
-
Actualitateacum 23 de ore
Au plecat în vacanță la Cracovia și au ajuns în Craiova: Cum s-a terminat odiseea celor doi turiști italieni
-
Actualitateacum 23 de ore
Directorul general al Pfizer, infectat cu Covid-19: Era vaccinat cu patru doze
-
Curier Județeanacum 24 de ore
FOTO| Momente emoționante la ISU Alba: Plutonierul adjutant șef Nițescu Cristian, ultima dată în formație, la trecerea în rezervă
-
Actualitateacum 22 de ore
Tichete sociale în valoare de 500 de lei pentru elevi. Când se depun cererile și care sunt condițiile
-
Ştirea zileiacum 4 ore
VIDEO| Urs de dimensiuni impresionante, filmat pe străzile unei localități din Alba: Alerga pe lângă casele oamenilor
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
INCENDIU la Câmpeni: 60 de metri pătrați de deșeuri au fost cuprinse de flăcări. Au intervenit pompierii cu o autospecială