Dacia a vândut 40 de maşini pe oră în 2010
Producătorul autohton Dacia a vândut anul trecut 348.723 de autovehicule, cu 12% mai multe comparativ cu 2009, reuşind astfel să-şi majoreze uşor cota de piaţă la nivel mondial, până la 1,6%. Aproape 90% din totalul autovehiculelor vândute în 2010, respectiv 311.000 de maşini, şi-au găsit cumpărători pe pieţele externe. În topul destinaţiilor de export se înscriu Franţa (110.076 de unităţi), Germania (40.500), Italia (21.930) şi Spania (21.753).
În ceea ce priveşte vânzările Dacia pe piaţa locală, acestea s-au ridicat anul trecut la 36.730 de unităţi, în scădere cu 20,4% comparativ cu 2009. Fabrice Cambolive, directorul comercial al companiei, a precizat că din totalul maşinilor livrate în 2010 aproximativ 24.200 de unităţi au fost vândute prin programul „Rabla”. El a adăugat că evoluţia Dacia pe piaţa din România reprezintă un succes, mai ales în contextul unei scăderi a pieţei mult mai abruptă faţă de cea înregistrată de companie. Cele mai bine vândute modele ale constructorului pe piaţa românească au fost Logan berlină (22.791 de unităţi), Duster (4.826) şi Logan MCV (3.678).
lNoi accesorii pentru Duster
Cambolive a afirmat că pe parcursul anului trecut partenerii producătorului au primit 5.673 de comenzi pentru modelul Duster, cea mai mare parte dintre ele fiind onorate până în prezent. Rafael Treguer, directorul de dezvoltare al mărcii Dacia la nivel global, a spus că, dacă pentru modelul Duster perioada de aşteptare pentru livrare ajunsese la şase luni, în prezent timpii de aşteptare au scăzut la patru luni şi în curând se vor reduce la trei luni, datorită creşterii cadenţei de producţie, care în prezent este de 35 de autovehicule pe oră. Dacia va lansa în acest an noi accesorii pentru echiparea Duster, vizând îmbunătăţirea aspectului şi a capacităţii off-road, a spus Rafael Treguer. „În prezent, dezvoltăm şi avem trimise spre omologare mai multe accesorii destinate modelului Duster”, a explicat oficialul Dacia. El a adăugat că printre priorităţile diviziei pe care o conduce se numără dezvoltarea de noi centre de distribuţie în ţările în care marca este prezentă. (A.V.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Drept la replică | Cristian Bichi (BNR): „Celebrul” economist Radu Georgescu, din necunoaștere sau cu rea intenție, nu face distincție între o instituție publică și una bugetară
Drept la replică | Cristian Bichi (BNR): „Celebrul” economist Radu Georgescu, din necunoaștere sau cu rea intenție, nu face distincție între o instituție publică și una bugetară În data de 25 august 2025 în Ziarul Unirea (ediția electronică), sub semnătura dnei Ioana Oprean, a fost publicat articolul “Economistul Radu Georgescu: În plină austeritate, BNR-ul face […]
Comunicat lansare proiect DIGITALIZAREA PREBET AIUD SA Scopul proiectului: Valorificarea avantajelor digitalizării, îndeplinirea indicatorilor de proiect Instruirea angajaților în utilizarea soluțiilor digitale şi utilizarea pe scară largă a acestora Beneficiar: PREBET AIUD SA Perioada de implementare: 21.07.2025-20.07.2027 Valoarea totală a proiectului (Lei): 1.114.487,92 Valoarea cofinanţării UE (lei): 710.391,32 Rezumat proiect şi activități: Obiectivul general al […]
Holcim România pregătește tineri absolvenți de liceu pentru industria construcțiilor în cadrul Școlii Tehnice Holcim
Holcim România pregătește tineri absolvenți de liceu pentru industria construcțiilor în cadrul Școlii Tehnice Holcim – program educațional gratuit, cu înscrieri deschise până pe 31 august 2025 Holcim România formează viitoarele generații de specialiști în industria construcțiilor prin Școala Tehnică Holcim, un program educațional gratuit care asigură pregătirea tinerilor absolvenți de liceu și îi transformă […]