Rămâi conectat

Politică Administrație

Comunicat de presă| Schimbarea în educație trebuie să aibă în vedere consolidarea atribuțiilor de management și evaluare a consiliilor de administrație (P)

Publicat

în

Sunt profesor și este evident faptul că îmi face plăcere să vorbesc despre educație. Ani și ani am fost alături de elevii mei și alături de părinții lor. Le-am urmărit celor tineri parcursul în viață, le-am împărtășit celor în vârstă temerile și speranțele.

Sunt membru în consiliul de administrație la liceul unde predau și, din proprie experiență, pot spune că autonomia unităților de învățământ trebuie să mai crească. Iar acest fapt poate începe prin creșterea rolului consiliului de administrație, de exemplu în ceea ce privește resursele umane și o parte din programa de studiu.

De fapt, acest element important nu îl avem cu adevărat în sistemul public de educație din România: consilii de administrație care să poată avea autonomie reală și astfel să poată conduce mai bine școala în interesul elevilor. Am discutat de multe ori acest aspect împreună cu colegii de la USR PLUS și am convenit că trebuie să avem în vedere componența și atribuțiile consiliilor de administrație, astfel încât școlile să fie conduse cât mai bine și cât mai aproape de interesele elevilor. Credem, de exemplu, că, în viitor, consiliile de administrație ale școlilor pot să aibă printre atribuții: stabilirea directorilor de școli sau supravegherea organizării concursurilor pentru angajarea personalului didactic.

Electrica Furnizare Discount

Actualele mecanisme din învățământ încep să fie depășite de evoluția socială, sunt destul de centraliste și uneori pot fi folosite pentru interese personale sau chiar politice. Iar aceasta se face, evident, cu efecte nesănătoase, în dauna elevilor și a părinților, în dauna comunității.

Noi, echipa USR PLUS, suntem de părere că trebuie introdus, cel puțin la nivel de liceu, un sistem de evaluare a cadrelor didactice în care să poată să își spună cuvântul, în mod real, și elevii. Iar aceasta pornind de la ideea clară că ei, elevii, sunt beneficiarii principali ai sistemului de educație. Și poate nu ar fi rău să ne gândim în mod ferm și la condiționarea unui procent al salariului în funcție de rezultate. Un astfel de sistem de evaluare va măsura nivelul de performanță și va include măsurarea unor indicatori precum performanța științifică, atitudinea în relațiile cu elevii și părinții, tipuri de evaluare, metodele de lucru ale profesorului etc. Mecanismul de evaluare trebuie să fie unul echilibrat și eficient.

În calitate de viitor senator de Alba, voi susține acele inițiative legislative care asigură o administrare transparentă în școli. Odată cu creșterea rolului consiliilor de administrație ale școlilor, o soluție pentru transparență în conducerea școlilor ar putea fi publicarea minutelor ședințelor consiliilor de administrație pe site-ul școlii, astfel încât elevii și părinții să poată avea acces la informații relativ mai ușor și mai rapid.

De asemenea, așa după cum am afirmat și cu alte ocazii, cred că în învățământ trebuie să fie mai puțină birocrație și mai multă calitate. În Europa, sistemele educaționale performante funcționează democratic și descentralizat, beneficiind de un grad mai ridicat de autonomie. Autonomia școlară se bazează pe principiul “libertății educației”. Școlile pot primi finanțare mai ușor și din mai multe surse și sunt libere vină cu propuneri privind conținutul și metodele de predare. Guvernul este cel care stabilește obiectivele de învățare și standardele de calitate, iar inspectorii de educație monitorizează calitatea școlară și respectarea regulilor și reglementărilor centrale.

În județul Alba există o infrastructură de furnizori de servicii școlare, dar, din păcate, nu este prea diversificată. De exemplu, modelul german pentru realizarea sistemului profesional dual, deși este unul care a dovedit că poate fi de succes, încă nu este suficient implementat. Și astfel de modele ar trebui să ne intereseze mai mult, deoarece vedem cum crește numărul de firme care ar fi interesate să intre în parteneriate cu școli și să ofere sprijin pentru dotări și organizare.

Noi, cei de la USR PLUS, ne dorim să dispară definitiv influența politică din sistemul de educație și cât mai multe dintre atribuțiile manageriale să fie transferate către consiliile de administrație ale școlilor. Pot să vă asigur că noi vom pune cu avedărat elevul în centrul sistemului de educație.

Pentru că toți copiii noștri reprezintă viitorul acestei țări!

În 6 decembrie VOTAȚI candidații Alianței USR PLUS!

Prof. dr. Adrian SIMION,
Candidat USR PLUS pentru Senatul României

Acest material a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România (parte a alianței electorale „Alianța USR PLUS”) și distribuit de operatorul economic SC UNIREA PRES SRL, portal online https://ziarulunirea.ro, Cod unic de identificare: 11200021

Publicitate

Politică Administrație

LIVE VIDEO| Conferință de presă AUR Alba: Doi ani de la înființarea partidului. „Nu suntem antivacciniști”

Publicat

în

LIVE VIDEO| Conferință de presă AUR Alba: Doi ani de la înființarea partidului. „Nu suntem antivacciniști”

Membri AUR din întreaga țară s-au reunit în data de 30 noiembrie în Alba Iulia, ca parte a unui schimb de experiență între filiale, a precizat deputatul AUR de Alba, Daniel Gheorghe Rusu, în deschiderea conferinței de presă.

În cadrul conferinței de presă s-au punctat subiecte de actualitate precum vaccinarea, măsurile sanitare și modul în care acestea sunt aplicate în România, în prezent, dar totodată au fost aduse precizări cu privire la prezența membrilor partidului AUR la Alba Iulia cu ocazia Zilei Naționale a României și au fost invocate personalități ce au marcat istoria țării noastre.

Electrica Furnizare Discount

 

 

Citește mai mult

Politică Administrație

COMUNICAT DE PRESĂ| Mircea Hava: „Timp PIERDUT pentru România în negocierea Acordului de Parteneriat și programelor operaționale!”

Publicat

în

COMUNICAT DE PRESĂ| Mircea Hava: „Timp PIERDUT pentru România în negocierea Acordului de Parteneriat și programelor operaționale!”

Mă uit, cu tristețe, la unele dintre figurile de ceară din fruntea țării pentru care manoșele ceasurilor au înțepenit, atunci când vine vorba de proiecte importante pentru România. Se străduiesc să nu întârzie la vreo întâlnire de partid sau eveniment, în rest nu-și pun problema ce se întâmplă dacă în privința fondurilor europene ieșim din termene și cine va deconta asta.

Pur și simplu nu le pasă de întârzierile majore ce vor pune o presiune uriașă pe beneficiarii publici și privați care vor frâna absorbția banilor în economia națională. O comunitate și o țară intrate într-o relație onestă și conștientă cu „timpul” sunt capabile să se dezvolte. Iar noi, în privința angajamentelor respectate la timp, n-am înțeles că la Comisia Europeană, sau alte instituții, nu există o intrare, cu un turnichet la capăt, ce se deschide pentru ca întârziații să poată alerga singuri pe un culoar și să recupereze ce-au pierdut.

Electrica Furnizare Discount

Am adresat Comisiei Europene, recent, în calitate de membru al Parlamentului European, un set de întrebări ce vizează situația și progresul negocierii de către reprezentanții României și Comisia Europeană în privința Acordului de parteneriat 2021–2027 și a tuturor programelor operaționale (exclusiv al celor 8 programe operaționale regionale), pentru care există variante de lucru pe site-ul ministerului de resort, datate din luna octombrie 2020.

Am vrut să aflu, de asemenea, stadiul negocierilor pe condițiile favorizante solicitate de Comisie, României, pentru implementarea corespunzătoare a tuturor programelor operaționale.

De puține zile și pentru o foarte scurtă perioadă de timp, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat o variantă la zi în consultare publică. Sunt consternat de lipsa de transparență și simulacrul de consultare la care forul ministerial competent expune public documente programatice care vizează cheltuirea a miliarde de euro pentru investiții cruciale pentru modernizarea României.
Comisarul european pentru coeziune, reforme și politică regională, Elisa Fereirra, mi-a confirmat că suntem într-o întârziere de 1 AN în pregătirea absorbției banilor din Acordul de Parteneriat și programelor operaționale.

Cu alte cuvinte, după prima rundă a negocierilor cu ministrul Ioan Boloș, reprezentanților României le-a luat un an întreg să vină cu o variantă actualizată care să fie analizată adecvat de Comisie. Toate astea pentru că singura preocupare a autorităților, în dauna celorlalte programe de finanțare europeană, a fost PNRR-ul.
Fără o corelare cu pregătirea la timp a restului surselor de finanțare europeană specifice politicii de coeziune sau politicii agricole comune și nici cu considerarea responsabilă a alocărilor bugetare din finanțări naționale precum Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Chiar și așa, am fost printre ultimii semnatari ai PNRR iar, în actualele condiții și ritm de lucru, vom ajunge să fim probabil printre ultimii semnatari și în cazul Acordului de Parteneriat și programelor operaționale.

Nici azi, cei interesați de noua perioadă de programare, nu suntem mai lămuriți nici referitor la progresul măsurilor ce contribuie la îndeplinirea condițiilor favorizante restante, la finalul lunii octombrie, asumate prin Memorandum guvernamental, și pentru care trebuia să avem documente de dialog și negociere cu Comisia încă de la începutul acestui an.

Mai bine mai târziu decât niciodată, zice o vorbă din popor. Dar mai bine făcute la timpul lor, aș prefera eu. E un adevăr care ne urmărește la fiecare pas și în fiecare domeniu, pentru că suntem țara în care totul e decalat și făcut cu întârziere, de la autostrăzi și până la reforma instituțiilor, la politicieni care se duc la școală la anii pensiei, de la mersul trenurilor și până la implementarea oricărui proiect asumat.

Poate că mai avem de tras până când să ajungem în punctul lucrului făcut la timp. Pentru a ajunge acolo, însă, trebuie să renunțăm la a uita, la a fi deranjați doar pentru moment. În privința aspectelor menționate mai sus, ar fi cazul ca toate aceste negocieri să fie date în sarcina unuia sau mai multor profesioniști, cu tot cu ministerul aferent.

Acum, rapid, URGENT, pentru a nu compromite definitiv șansele de a lua acești bani, folosind aceeași metodă meschină de a apărea la televizor și de a le spune, mereu, oamenilor: suntem pregătiți.

Trag un semnal serios de alarmă! Banii politicii de coeziune și cei ai politicii agricole comune sunt nerambursabili, sunt mai mulți decât PNRR și suntem în marea întârziere în pregătirea aducerii lor în România.

Nu este cinstit ca Guvernul să recupereze întârzierile pe umerii beneficiarilor, nici să îi tratăm peste câțiva ani drept vinovații de serviciu ai absorbției deficitare.

Citește mai mult

Politică Administrație

COMUNICAT DE PRESĂ| Mircea Hava: Nu putem rata șansa unică de a beneficia de fondurile europene. Intrăm, împreună, în stare de dezvoltare!

Publicat

în

COMUNICAT DE PRESĂ| Mircea Hava: Nu putem rata șansa unică de a beneficia de fondurile europene. Intrăm, împreună, în stare de dezvoltare!

Experiența de peste 20 de ani, ca primar, mi-a demonstrat că banii europeni sunt cei care pot schimba, din temelii, un oraș. Se vede la Alba Iulia, se vede și în alte locuri unde s-a înțeles că absorbția de fonduri este cheia în care trebuie înțeleasă dezvoltarea pe termen mediu și lung. România se poate schimba localitate cu localitate iar programe precum PNRR și POR ne pot aduce lângă țările dezvoltate ale Europei. Ca om de administrație cu vastă experiență și ca eurodeputat PPE, rămân atent la felul în care statul român reacționează în privința banilor europeni și sprijin orice comunitate care dorește să cunoască și să acceseze fondurile însemnate care pot fi transpuse în proiecte pentru cetățeni.

Prosperitate pentru fiecare comunitate. În asta trebuie să credem și pentru asta trebuie să ne pregătim cu toții. Sunt și voi rămâne un om al faptelor, tocmai din acest motiv voi fi aici pentru oricine crede că are nevoie să înțeleagă mai bine cum se poate transforma România cu banii de la Uniunea Europeană. Și eu, și colegii mei din PPE suntem aici pentru a-i ajuta pe toți cei care vor să transforme banii lichizi în dezvoltare solidă.

Electrica Furnizare Discount

Din experiență, dar și ținând cont de specificul instrumentelor și programelor de finanțare PNRR sau POR, vă invit să primiți cu încredere câteva sugestii esențiale, utile pentru mobilizarea la timp și cu eficiență maximă. În afară de instituții și legislație care să ușureze munca beneficiarilor, la rândul lor, aceștia trebuie să-și crească șansa de a câștiga și implementa proiecte ținând cont de câteva repere:

– gestionați serviciul datoriei publice și obțineți creditele necesare pentru susținerea cofinanțărilor și nevoii de lichidate financiară până când guvernul va fi capabil să dea banii înapoi beneficiarilor;

– solicitați prefinanțări și permiteți plata de avansuri spre constructori contra unor garanții solide;

– urmăriți și fiți atenți la alocarea resurselor umane care lucrează la proiecte: cu referire la oamenii care scriu pentru PNRR și pentru perioada de programare 2021-2027, dar mai ales cei care trebuie sa finalizeze șantierele perioadei de programare 2014 – 2020

– acolo unde nu sunt departamente de scriere și implementare de proiecte, trebuie angajați consultanți cu experiență dovedită și să fie acolo atunci când se lucrează, în implementare, nu doar la început, cu CV-uri

– trebuie clarificate urgent situațiile juridice, cadastrale sau de proprietate în cazul investițiilor ce privesc mobilitate, clădiri publice, zone de regenerare, patrimoniu cultural-istoric și altele

Nu putem rata șansa unică de a beneficia de aceste fonduri. Depinde doar de noi să fim pregătiți, indiferent de componența guvernului, să ne facem treaba și să dovedim oamenilor că responsabilitatea și priceperea, munca în echipă și specialiștii sunt rețeta ce va transforma România și fiecare comunitate.

Mircea HAVA eurodeputat PNL

Membru al PPE

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare