Rămâi conectat

Actualitate

Compania Moderna a început dezvoltarea vaccinului anti-COVID cu două luni înainte de declararea pandemiei. A fost produs și trimis spre validare înaintea primului deces din SUA

Publicat

în

În 16 ianuarie, compania Moderna a anunțat că vaccinul anti-Covid are o eficiență de 94,5%, dezvoltarea vaccinului fiind pornită încă din data de 13 ianuarie, la doar două zile de la publicarea structurii genetice a virusului SARS-CoV-2.

Compania farmaceutică americană a reuşit să proiecteze vaccinul într-un singur weekend la începutul anului, înainte ca autorităţile chineze să recunoască faptul că virusul poate fi transmis de la om la om şi cu o săptămână înainte de confirmarea primului caz pe teritoriul Statelor Unite.

Până să fie raportat primul deces cauzat de COVID-19 în SUA, cu aproximativ o lună după diagnosticarea primului cetăţean american, vaccinul fusese deja produs şi trimis către Institutul Naţional de Sănătate din New York pentru începerea primei etape a testelor clinice.

Elit - Gustul Desăvârșit

Totuşi, vaccinul nu ar fi putut să fie aprobat atât de devreme de către autorităţi, chiar dacă prima fază a testelor clinice a oferit un nivel satisfăcător de eficienţă.

„E ca şi cum ne-am fi propus să trimitem un astronaut pe Marte în aceeaşi zi în care a păşit primul om pe Lună”, spune Nicholas Christakis, directorul unei divizii de cercetare a Universităţii Yale, potrivit Mediafax.

Peter Hotez, om de ştiinţă în carul Universităţii Baylor, spune că „Operation Warp Speed” („Operaţiunea Warp Speed” – proiectul Statelor Unite de dezvoltare a rapidă a unui vaccin anti-COVID) implică efectuarea testelor clinice în mod simultan şi nu succesiv, producerea concomitentă a vaccinului şi autorizarea pentru utilizare de urgenţă în luna decembrie a acestui an.

De asemenea, operaţiunea se bazează pe o serie de date care nu monitorizează protecţia pe termen lung şi nu măsoară efectele pe care le exercită vaccinul asupra transmiterii, ci doar gradul de protecţie în linii mari.

De altfel, ar fi fost aproape imposibil în luna mai, de exemplu, ca un epidemiolog de renume mondial să îşi ofere aprobarea în ceea ce priveşte vaccinul produs de Moderna, iar şansele ca autorităţile să fi fost de acord cu utilizarea în caz de urgenţă ar fi fost aproape nule.

Însă faptul că structura principală a vaccinului a fost creată cu aproape două luni înainte ca OMS să declare pandemie, în condiţiile în care un astfel de vaccin este dezvoltat în mod normal într-o perioadă de cel puţin cinci ani, poate deveni un ghid util pentru viitoarele generaţii şi pentru modul în care vor trata inevitabilele crize sanitare.

Până acum au fost infectaţi cu coronavirus aproape 71 de milioane de oameni la nivel global, în timp ce numărul deceselor a depăşit pragul de 1,5 milioane. Aproape 50 de milioane de persoane au fost declarate vindecate.

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Avertisment ANPC: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii de vară. Ce trebuie să știi românii care caută reduceri

Publicat

în

Avertisment ANPC: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii de vară. Ce trebuie să știi românii care caută reduceri

Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, îi avertizează pe români să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii! Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel, potrivit Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

Sursa: wall-street.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vești bune pentru șoferi: Tarifele RCA în scădere pe piața românească, anunță ASF

Publicat

în

Vești bune pentru șoferi: Tarifele RCA în scădere pe piața românească, anunță ASF

Potrivit Autorității pentru Supraveghere Financiară, piața RCA confirmă, după prima jumătate a anului 2022, că a reușit să depășească efectele dispariției City Insurance S.A., fostul lider din domeniu.

Eficiența măsurilor fără precedent, luate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F.) atât în ceea ce privește legislația în domeniu, cât și în ceea ce privește activitatea de control și supraveghere, este confirmată de datele preliminare raportate de firmele de asigurare pentru primele 6 luni din 2022.

Concret, nivelul de concentrare a pieței, deși este încă ridicat, a ajuns la cea mai mică cotă din ultimii opt ani. După ce crescuse substanțial, în contextul ieșirii din piață a City Insurance S.A., Euroins, liderul actual al pieței RCA, a revenit, în al doilea trimestru al acestui an, la nivelul din perioada similară a lui 2021 în ceea privește cota de piață, scăzând până la 31,8%, în iunie 2022, de la 36% la finalul lui martie a acestui an.

Elit - Gustul Desăvârșit

Corelată cu evoluția celorlalte companii autorizate să vândă RCA, dinamica cotei de piață a celui mai mare jucător sugerează că deficitul de asigurare creat de ieșirea City Insurance S.A. a fost acoperit echilibrat, de întreaga piață, fără apariția unor distorsiuni care să încarce până la cote alarmante un singur jucător. De altfel, acest lucru se vede și din situația plăților efectuate de cei opt jucători activi, în primul semestru al anului 2022. Euroins are o cotă de peste 50% din despăgubirile brute.

Comportamentul Euroins este și rezultatul acțiunilor Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.), care a fost activă prin supraveghere permanentă și acțiuni de control, unele soldate cu sancțiuni.

Clasamentul primilor trei jucători, raportat la Primele Brute Subscrise (PBS), este completat de Groupama, cu o cotă de piață de aproape 21% și Allianz Țiriac cu aproape 19%, cele două societăți evoluând aproape constant în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Cu excepția Generali, toate celelalte societăți au cote între 6% și 8%, de remarcat fiind poziționarea Axeria Yard, societatea franceză care se apropia în iunie de 6% din piață, deși a intrat în România abia în decembrie 2021.

Prețurile RCA s-au stabilizat și chiar sunt în scădere. Scade și rata combinată.

O evoluție îmbucurătoare poate fi observată și în ceea ce privește prețurile. Primele medii s-au stabilizat și chiar au intrat pe un trend descendent, începând cu cel de-al doilea trimestru al acestui an, conform datelor centralizate de A.S.F. Prima medie pentru persoane fizice era de 904 lei la finalul lunii iunie, față de 913 lei la finalul lui martie. La persoane juridice, prima medie a rămas aproximativ la același nivel, fiind de 1.984 de lei, față de 1.943 de lei în martie.

Față de prima parte a lui 2021, creșterile sunt încă substanțiale, însă stabilizarea și chiar ușoara scădere la nivelul persoanelor fizice reprezintă semne pozitive care arată că diversificarea pieței are rezultate palpabile.
Indicatorii s-au îmbunătățit și în ceea ce privește daunalitatea. La nivel de piață, rata combinată a ajuns la 107%, față de peste 112% la finalul primului trimestru al acestui an, peste 142% în al doilea trimestru din 2021 și peste 161% la finalul lui 2021.

Nivelul comisioanelor din prime, plătit de asigurători pentru distribuția de RCA, a scăzut la 10,72%, la nivelul primului semestru din 2022, față de 14,40% în semestrul 1 al anului 2021. În același timp, rata daunei a scăzut substanțial în al doilea trimestru al acestui an, la 74,85%, față de 109,15% în al doilea trimestru al lui 2021. Această dinamică arată că asigurătorii și-au redus substanțial pierderile. Amintim că rata combinată a daunei se calculează ca raport între suma daunelor achitate și cheltuielilor de distribuție și administrare și, respectiv, primele brute câștigate.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Alertă medicală în China: ZECI de cazuri de infectare cu Henipavirus, un nou virus de origine animală, descoperite la oameni

Publicat

în

Alertă medicală în China: ZECI de cazuri de infectare cu Henipavirus, un nou virus de origine animală, descoperite la oameni

Un studiu ştiinţific a relevat detectarea în două provincii chineze a 35 de contagieri la oameni cu un virus de origine animală de tip Henipavirus, a anunţat marţi presa de stat chineză, citată de agenţia EFE.

Cazurile descoperite – niciunul dintre ele nu este grav – sunt în provinciile Shandong (estul Chinei) şi Henan (centrul Chinei), scrie ziarul Global Times, făcând referire la un articol publicat de cercetători chinezi şi singaporezi în New England Journal of Medicine, una dintre publicaţiile medicale cele mai prestigioase.

Virusul, pentru care la ora actuală nu există vaccinuri sau tratamente, a fost detectat prin probe prelevate din gâtul pacienţilor care au avut contact recent cu animale şi este asociat cu simptome precum febră, oboseală, tuse, lipsa poftei de mâncare, greaţă, dureri de cap şi dureri musculare, potrivit Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cercetările ulterioare au arătat că 26 din cei 35 de pacienţi purtători ai acestui Henipavirus au dezvoltat aceste simptome clinice, la care se adaugă iritabilitate şi stări de vomă.

Potrivit portalului public chinez de ştiri The Paper, Henipavirusul este una dintre principalele cauze emergente ale saltului bolilor de la animale la oameni (proces denumit zoonoză) în regiunea Asia-Pacific.

Unul dintre vectorii de transmitere ai virusului sunt liliecii de fructe, consideraţi gazde naturale a două dintre Henipavirusurile cunoscute: virusul Hendra (HeV) şi virusul Nipah (NiV).

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) semnalează că virusul Hendra provoacă la om infecţii care merg de la cele asimptomatice până la infecţii respiratorii acute şi encefalite grave, cu o rată de deces estimată între 40% şi 75%, care ”poate varia în funcţie de capacităţile locale de cercetare epidemiologică şi gestionare clinică”.

Nu a fost dovedită deocamdată existenţa unei transmiteri de la om la om, deşi cercetări anterioare au semnalat că acest tip de contagiere nu este exclus.

”Coronavirusul nu va fi ultima boală contagioasă care să provoace o pandemie, întrucât noi boli vor avea un impact tot mai mare în viaţa omului”, a declarat directorul adjunct al departamentului de boli infecţioase al spitalului Huashan.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare