Rămâi conectat
Festivalul Roman Apulum - 2022

Actualitate

Codul rutier pentru bicicliști: Ce obligații și restricții au aceștia, când circulă pe drumurile publice

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Codul rutier și regulamentul lui de aplicare stabilesc regulile ce trebuie respectate de către toți participanții la trafic, fie ei motorizați sau nu. Din a doua categorie fac parte și bicicliștii, ce au, atunci când circulă pe drumurile publice, o serie de obligații și de restricții.

Potrivit Codului rutier, adică OUG 195/2002, bicicleta este “vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor”. În plus, sunt asimilate bicicletei vehiculele cu pedale cu pedalare asistată, ce sunt echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, precum și bicicletele cu motor.

Bicicletele pot fi folosite, alături de trotinetele electrice, doar pe pistele special amenajate sau, dacă nu există piste speciale pentru ele, “pot fi conduse și pe acostament în sensul de mers, dacă circulația se poate face fără pericol”, așa cum scrie în Regulamentul de aplicare a Codului rutier (HG 1.391/2006).

Elit - Gustul Desăvârșit

Acostamentul este, potrivit Codului rutier, „fâșia laterală cuprinsă între limita părții carosabile și marginea platformei drumului”. Dacă nici acesta nu există, bicicliștii pot circula pe carosabil (pe prima bandă).

Totodată, legislația rutieră stabilește că, pentru a conduce o bicicletă pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani și că, atunci când circulă pe drumurile publice, bicicletele trebuie conduse numai pe un singur rând (nu în paralel).

Conform HG 1.391/2006, bicicliștii NU trebuie să:

circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația „Accesul interzis bicicletelor”;

învețe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;

circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

circule fără a ține cel puțin o mână pe ghidon și ambele picioare pe pedale;

circule în paralel, cu excepția situațiilor când participa la competiții sportive organizate;

circule în timp ce se află sub influența alcoolului, a produselor ori substanțelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

se țină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

transporte o altă persoană, cu excepția situației când vehiculul este construit și/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

circule pe partea carosabilă în aceeași direcție de mers, dacă există acostament practicabil;

transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulația celorlalți participanți la trafic;

circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepția cazurilor când nu stânjenesc circulația pietonilor;

circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă;

circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;

traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;

circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepția cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar în funcție de direcția de deplasare;

circule în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public, precum și în afara localităților fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;

conducă vehiculul fără a menține contactul roților cu solul.

Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă, pentru cei mai mari fiind doar recomandată. De asemenea, cei care merg pe drumurile publice cu bicicleta trebuie să aibă asupra lor un act de identitate.

Pe bicicletă se poate circula și noaptea sau în condiții de vizibilitate redusă, dar ea trebuie să fie dotată, în față, cu lumina de culoare albă sau galbenă, iar în spate, cu lumină de culoare roșie și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant (ochi de pisică), vizibil, de aceeași culoare.

De altfel, atunci când se circulă pe drumurile publice cu bicicleta, fie ziua, fie noaptea, bicicleta trebuie să fie:

– prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;

– prevăzută cu un sistem adecvat, funcțional, de direcție;

– dotată cu sistem de avertizare sonoră;

– echipată cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roți, care, în mișcare, formează un cerc continuu.

Amenzi

Pentru nerespectarea regulilor rutiere specifice, bicicliștii pot primi amenzi din clasa a II-a de sancțiuni, adică cuprinse între 580 și 725 de lei. Totuși, în anumite cazuri, cei ce se deplasează cu bicicleta pot primi amenzi mai mari (între 870 și 1.160 de lei). Aceste amenzi se aplică, de exemplu, pentru nerespectarea regulilor privind dotarea bicicletelor la circularea pe timp de noapte, a circulației pe autostrăzi etc. Mai multe detalii despre amenzile ce pot fi aplicate bicicliștilor de către polițiști pot fi găsite în acest material.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Vârsta de pensionare ar putea fi majorată de către Guvern. Cine sunt persoanele vizate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Vârsta de pensionare ar putea fi majorată de către Guvern. Cine sunt persoanele vizate

În câteva luni trebuiă să înceapă marea recalculare a pensiilor, dar nimeni nu știe cum va arăta noua formulă. În PNRR, Guvernul și-a asumat ca noua lege să fie gata la începutul anului.

„În noua sesiune parlamentară, ar trebui să înceapă lucrul pentru noul proiect privind legea pensiilor, un proiect care ar trebui să conțină totodată și impozitarea pensiilor speciale, despre care spuneau cei din coaliție că ar trebui făcută separat. Iată că se merge pe o decizie de comasare a celor două proiecte.

Elit - Gustul Desăvârșit

În ceea ce privește legea pensiilor de stat, vorbim despre modificări: crește vârsta de pensionare pentru femei până la 65 de ani, vor fi făcute recalculări pentru 5.000.000 de pensii, după cum arată datele venite din partea ministrului Sănătății.

Însă, am văzut că de fiecare dată când cei din coaliția de guvernare sunt întrebați cum va arăta noua formulă de calcul nu reușesc să ne spună concret cum va fi până la urmă această formulă. Se ia în calcul recalcularea acestor pensii. Pe de altă parte, va fi eliminat indicele de corecție și se va ține cont de numărul de puncte de pensionare obținute, acele puncte care apar pe cuponul de pensie, să nu mai existe inechitate la acest capitol, în funcție de anii de muncă, să nu mai existe niciun fel de inechitate în ceea ce privește pensia de stat din țara noastră, potrivit Antena3.

Vom vedea cât de repede va fi gata acest proiect, odată cu programul național de redresare și reziliență. Ar trebui ca la finalul anului 2023 proiectul privind noua lege a pensiilor să intre deja în vigoare”, a transmis reporterul Xenia Croitoru.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Cod Rutier 2022: Șoferii care circulă pe banda de urgență, pe autostrada, riscă reținerea permisului și amenzi uriașe

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Cod Rutier 2022: Șoferii care circulă pe banda de urgență, pe autostrada, riscă reținerea permisului și amenzi uriașe

Șoferii care folosesc în mod nejustificat banda de urgență se pot alege cu permisul reținut pentru 90 de zile, conform noului Cod Rutier. Valoarea amenzilor este cuprinsă între 1305 și 2900 de lei.

După minivacanța de Sfânta Maria, oamenii se întorc acasă, iar asta se vede cel mai bine în trafic. Nerăbdători să ajungă la destinație, unii șoferi au încercat să fenteze regulile, depășit pe banda de urgență de pe Autostrada Soarelui. Ghinionul a făcut ca polițiștii de la Rutieră aflați la datorie să îi observe și să îi oprească pe cei care au încălcat legea.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, mai mulți șoferi au rămas luni, fără permisul de conducere pentru 90 de zile.

Noul Cod Rutier a intrat în vigoare în luna februarie a acestui an. Acesta cuprinde sancțiuni pentru șoferii agresivi și pedepse mai aspre pentru manevre periculoase pe autostradă.

Până acum, în vechea legislație, circulația pe banda de urgență a autostrăzii era sancționată doar cu amendă contravențională. Noul Cod Rutier prevede însă reținerea permisului pentru 90 de zile dacă șoferii folosesc în mod nejustificat banda de urgență. Noile amenzi sunt cuprinse între 1305 și 2900 lei.

De asemenea, șoferii care merg cu maşina pe contrasens pe autostradă riscă amenzi de până la 2.900 lei şi suspendarea permisului pentru 120 de zile.

Codul rutier actualizat prevede şi amenzi mai mari pentru şoferii care fac depăşiri neregulamentare. În funcţie de gravitate, amenda poate fi cuprinsă între 870 – 1.160 de lei, faţă de 580 – 725 de lei cât este în prezent.

Noul Cod Rutier prevede și sancționarea comportamentului agresiv al șoferilor în trafic.

„Prin comportament agresiv se înțelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:
a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roților motoare;
d) circulația cu vehiculul la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore și/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în fața sa să elibereze banda de circulație;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roți;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalți participanți la trafic care circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
i) conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.”, se arată în OUG adoptată.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Cum va fi VREMEA în luna august și începutul lunii septembrie 2022. Prognoza METEO pe PATRU săptămâni

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022
Cum va fi VREMEA în luna august și începutul lunii septembrie 2022. Prognoza METEO pe PATRU săptămâni

Administrația Națională de Meteorologie a anunțat prognoza meteo pentru finalul verii și începutul toamnei.

Pronoza meteo pentru săptămâna 15 – 22 august

Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României. Regimul pluviometric va în general excedentar în jumătatea estică a țării, precum și la munte, dar și local deficitar în regiunile sud-vestice, iar în rest va fi apropiat de cel normal.

Pronoza meteo pentru săptămâna 22 – 29 august

Temperatura medie a aerului va avea valori mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cantitățile de precipitații se vor situa în general în jurul celor normale pentru acest interval, în toate regiunile.

Pronoza meteo pentru săptămâna 29 septembrie – 5 septembrie

Temperaturile medii se vor situa peste cele normale pentru această perioadă, în toată țara, dar mai ales în regiunile vestice. Regimul pluviometric va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval, în toate regiunile.

Pronoza meteo pentru săptămâna 5 – 12 septembrie

Mediile valorilor termice se vor situa peste cele specifice pentru această săptămână, pe întreg teritoriul României. Cantitățile de precipitații estimate pentru această perioadă vor fi în general apropiate de cele normale, la nivelul întregii țări.

Șapte proiecte majore la ANM. Elena Mateescu, despre Centrul Agrometeorologic: România deschide un drum

Elena Mateescu, director general ANM, prezentă la conferința „Schimbările climatice, prioritate zero la nivel european. Ce face România?”, a prezentat obiectivele pe care ANM și le-a asumat până la data de 31 decembrie 2023.

„Pentru că rolul Administrației Naționale de Meteorologie este să monitorizeze, să elaboreze avertizări și prognoze meteorologice, avem un proiect în implementare. Contractul a fost semnat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în mai 2022, cu 7 obiective foarte importante: (1) modernizarea rețelei de radare meteorologice cu 7 radare noi Doppler, dual-polarimetrice, în bandă S; (2) modernizarea rețelei de detecție a fulgerelor; (3) modernizarea infrastructurii de comunicații și îmbunătățirea performanțelor sistemului informatic al ANM; (4) extinderea modernității rețelei naționale de stații meteorologice automate; (5) sistem de recepție, prelucrare, vizualizare, arhivare și diseminare a datelor de la sateliții meteorologici și de supraveghere a atmosferei; (6) sistem de recepție, prelucrare, arhivare și diseminare a datelor de la sateliții Copernicus Sentinel-1, Sentinel-2, Sentinel-3 și Sentinel-5P de tip capabil să asigure înregistrări ale zonelor afectate de dezastre sau situații de criză pe teritoriul național; (7) Centrul Agrometeorologic pentru Regiunea VI-Europa din cadrul Organizației Meteorologice Mondiale”, a precizat Elena Mateescu.

„În acest moment, suntem în perioada de evaluare tehnică a ofertelor depuse pentru toate cele 7 obiective, pentru că trebuie să le implementăm până la 31 decembrie 2023. Mulțumesc echipei care lucrează la implementarea acestor. Este foarte greu, desfășurăm și activitate operativă simultan cu ceea ce înseamnă nevoia de a ne moderniza și a beneficia de fondurile europene.”

„Reperul clădirii (n.r. Centrului Agrometeorologic) este acela de „clădire verde-smart green”, care va asigura schimbul de informații și realizarea de produse pentru fermierii din România și din Europa. Este foarte important acest lucru, pentru că astfel rămânem în elita meteorologiei și agrometeorologiei internaționale și România deschide un drum, realizând primul centru de acest fel, din lume.”, a mai spus directorul ANM.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea