// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

CFR şi criza de vagoane. Tot mai mulţi pasageri abia au loc în picioare

Criza de vagoane de la CFR Călători atinge maximul în aceste zile când mii de oameni se îndreaptă către litoral. Dacă la câteva trenuri sezoniere ce au peste 10 vagoane se mai pot găsi locuri, la alte trenuri care circulă sute de kilometri lucrurile sunt grave dacă pornesc la drum cu două-trei vagoane.

Ministrul Transporturilor spunea în iulie că se dorește cumpărarea a 100 de automotoare Desiro, iar CFR anunța pe 13 august că s-au atribuit  4 acorduri-cadru de achiziţie pentru repararea a 371 de vagoane. O soluție nu se întrevede însă pe termen scurt.

Se știe că CFR folosește zilnic sub 800 de vagoane, deși ar avea nevoie de 1.200. Dat fiind că este cerere mare, mai ales pe trenurile către litoral, cei care se duc la agenții să cumpere bilete către Constanța, Mangalia sau către stațiuni au putut constata că nu găsesc locuri nici cu două săptămâni înainte.

Vârfuri de trafic au fost pe 14 și 15 august și o bnouă zi de maxim va fi 19 august, când mii de oameni își vor încheia vacanța. În acea zi estimările indică faptul că peste 250.000 de oameni vor folosi trenul.

Către litoral trenurile private nu sunt o alternativă, fiindcă Regio Călători, Softrans și Astra Transcarpatic au fiecare doar un tren pe zi către mare. De remarcat că în ultimele două luni Astra Transcarpatic a anulat de mai multe ori câte un tren, din cauza numărului insuficient de locomotive.

Lucrurile au fost și mai grave după prăbușirea viaductului de la Cârcea, trenul dintre Arad și litoral sau dintre Constanța și litoral ajungând să parcurgă distanța în 21-23 de ore. Trenurile fac ocol prin Piatra Olt, ceea ce lungește parcursul cu 40 km și cu cel puțin o oră și cel mult trei-patru ore.

Sursa: hotnews.ro

Facebook