Rămâi conectat

Actualitate

CALENDAR| Când se termină anul școlar 2021-2022 pentru elevii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, învățământ profesional și postliceal

Publicat

în

Când se termină anul școlar 2021-2022 pentru elevii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, învățământ profesional și postliceal

Pentru majoritatea elevilor, anul școlar 2021-2022 se va încheia peste o lună, însă pentru un număr semnificativ dintre ei – elevii din ani terminali, cei din învățământul profesional și din școlile postliceale și de maiștri – cursurile se vor termina fie mai devreme, fie cu câteva săptămâni mai târziu. Cei care studiază pentru calificarea “asistent medical generalist” sunt ultimii care pleacă în vacanță, peste trei luni.

Structura anului școlar 2021-2022, afectat profund în toamnă din cauza pandemiei Covid-19, a suferit schimbări pe parcurs, însă finalul anului școlar a fost păstrat.

După vacanța de Paști, care s-a extins până la 1 Mai, elevii au revenit la clasă pe 2 mai, pentru continuarea semestrului actual. Cei mai mulți elevi vor merge la școală până pe 10 iunie. Există însă excepții semnificative.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel:

  • Elevii din clasa a XII-a/a XIII-a încheie cursurile pe 27 mai – Probele de Bacalaureat 2022 au loc în perioada 6-23 iunie
  • Elevii din clasa a VIII-a încheie cursurile pe 3 iunie – Evaluarea Națională 2022 are loc pe 14-17 iunie
  • Pentru grupele de grădiniță și celelalte clase (școala primară, clasele a V-a – a VII-a și a IX-a – a XI-a), cursurile se încheie pe 10 iunie.
Învățământ liceal – filiera tehnologică

Edupedu.ro a solicitat Ministerului Educației date specifice privind momentul în care se încheie cursurile pentru elevii liceelor cu filieră tehnologică. Am primit doar ordinele ce conțin planurile-cadru pe baza cărora e stabilită durata anului școlar la diferitele clase. Pe baza acestor ordine, coroborate cu durata anului școlar stabilită pentru 2021-2022 (34 de săptămâni), Edupedu.ro a calculat data de finalizare a cursurilor astfel:

Clasa a IX-a – 24 iunie (36 de săptămâni)

Clasa a X-a – 17 iunie (35 de săptămâni)

Clasa a XI-a și a XII-a/a XIII-a – 20 mai (31 de săptămâni). Pentru elevii din acești ani este prevăzută și o perioadă de pregătire practică de 5 săptămâni, ce face ca numărul de săptămâni ale anului școlar să ajungă la 36.

Pentru elevii din învățământul profesional de stat cu durată de 3 ani, inclusiv învățământul profesional dual, informațiile referitoare la durata anului școlar sunt incluse în acest ordin de ministru.

Menționăm că aceste date pot să difere de la o specializare/profil la alta/altul, în funcție de perioada de practică stabilită, iar fiecare școală ar trebui să anunță fiecare clasă când anume, la ce dată se încheie cursurile anului școlar în derulare.

Învățământ postliceal:

Potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației, există diferențe foarte mari între diversele calificări de școală postliceală și de școală de maiștri, din punct de vedere al datei de finalizare a cursurilor în anul școlar 2021-2022, diferențe date de planurile de învățământ specifice celor 93 de calificări la școala postliceală și celor 53 de calificări la școala de maiștri. Astfel:

Pentru calificările cu durata de școlarizare 1 an, cursurile se încheie pe 17 iunie 2022

Pentru calificările cu durata de școlarizare de un an și jumătate, cursurile s-au încheiat în iarnă (perioada 22 decembrie 2021-11 februarie 2022) pentru cei din anul II și se încheie în intervalul 14 aprilie-24 iunie pentru elevii din anul I

Pentru calificările cu durata de școlarizare de 2 ani, cursurile se finalizează în perioada 13 mai-01 iulie 2022

Pentru calificările cu durata de 3 ani, cursurile se finalizează în perioada 17-24 iunie 2022

Pentru calificarea “Asistent medical generalist”, elevii din anul I, II sau III de studiu încheie cursurile pe 5 august 2022


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ministrul Educației: Cei care vor intra în clasa a V-a şi a IX-a vor intra pe un altfel de sistem – un cu totul altfel de Bacalaureat

Publicat

în

Ministrul Educației: Cei care vor intra în clasa a V-a şi a IX-a vor intra pe un altfel de sistem – un cu totul altfel de Bacalaureat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că cei care vor intra în clasele a IX-a şi a V-a în anul şcolar următor vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în programul „România Educată”, iar rezultatele se vor vedea abia în 2027, după primul ciclu de patru ani.

Sorin Cîmpeanu a vorbit, sâmbătă, într-o emisiune la Digi24, despre schimbările din sistemul de educaţie, el făcând referire la programul „România Educată”, relatează News.ro.

„Cei care vor intra în clasa a IX-a vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în Programul România Educată. De asemenea, cei care vor intra în clasa a V-a , vor intra pe un altfel de sistem. Dacă intră în anul 2023 pe un altfel de sistem, înseamnă că primele lucruri cu adevărat finalizate vor fi în anul 2027, după un ciclu de 4 ani. Respectiv un cu totul altfel de bacalaureat, o generalizare a standardizării evaluării, o generalizare a proceselor de digitalizare în educaţie, o formare a cadrelor didactice din perspectiva pedagogiei digitale, un procent mult ameliorat din perspectiva evaluării şcolare. Acestea trebuie privite în raport şi cu termenul de 2026, înainte de 2027 când se finalizează toate proiectele educaţionale din PNRR aflate sub tutela României Educată”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat care este scopul, Cîmpeanu a explicat că este vorba de calitate şi performanţă în educaţie.

„Proiectul are două obiective majore. Unul este calitatea şi performanţa în educaţie, cel de-al doilea este echitatea în educaţie. Accesul tuturor la educaţia de calitate. Aceste două lucruri, cu siguranţă, vor putea să amelioreze semnificativ nivelul de analfabetism funcţional (…) Am insistat să nu pierdem acest an, să nu aşteptăm anul 2024 termenul până la care Ministerul Educaţiei s-a angajat ca din PNRR, componenta de digitalizare, care are 1,13 miliarde euro finanţare, să aibă propria platformă de testare standardizată. Acum, în România, există o platformă de testare standardizată. De ce să nu o folosim acum la nivel pilot aşa încât să începem generalizarea acestei evaluări standardizate atunci când vom avea propria platformă la Ministerul Educaţiei. Altfel, în 2024 ar trebui atunci să trecem la testarea evaluării standardizate”, a declarat Cîmpeanu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Școlile din România schimbă tablele clasice. Se renunță la cretă și burete

Publicat

în

Școlile din România schimbă tablele clasice. Se renunță la cretă și burete

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că se doreşte schimbarea tablelor şcolare clasice, cu cretă, cu table interactive, în toate cele peste 80.000 de săli de clasă din România. Cu ajutorul acestor table, elevii vor putea, în timp real, să preia informaţiile pe laptop, tabletă sau telefonul mobil.

Sorin Cîmpeanu a declarat, sâmbătă, la Digi24 că rolul profesorului s-a schimbat şi că acesta trebuie să aibă rolul de indrumător al elevului, informează News.ro.

”Ne propunem înlocuirea tablei clasice cu cretă şi butere de către table interactive, în toate cele peste 80.000 de săli de clasă din România. De ce profesorul va trebui şi va înţelege că rolul s-a schimbat, că trebuie să aibă o componentă mai puternică de facilitator de învăţare, de îndrumare a elevilor între acele surse de informare care sunt atât de multe şi atât de la îndemână, dar nu sunt toate bune. Rolul profesorului este acela de a-i îndruma pe elevi”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ministrul Educaţiei a explicat care sunt beneficiile unei table interactive.

”Având o tablă interactivă, chiar şi profesorii care nu au competenţe digitale atât de dezvoltate vor putea să scrie cu markerul pe tablă exact aşa cum scriau cu creta pe tablă. Elevii vor avea avantajul, dincolo de dispariţia buterelui, pentru că e clar că se pot şterge mai uşor şi într-o manieră protectoare pentru mediu, ele vor putea să fie preluate pe orice dispozitiv al elevilor. Cum spuneam, laptop, tabletă, chiar şi pe telefon, ceea ce se predă. Vor putea avea acces chiar şi în acele situaţii speciale când nu vor putea să vină la şcoală, îşi vor putea descărca în timp real, lecţia. Acesta este avantajul unei simple table interactive”, a declarat Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu a precizat că profesorii vor avea la îndemână şi motoare de căutare pentru a le exemplifica elevilor cu imagini video, mai uşor de reţinut.

”Mai apoi, sunt convins că fiecare profesor, având la îndemână acel motor de căutare, atunci când va avea nevoie, va dori să explice la fizică, la chimie, biologie, o singură căutare îl vor duce către experimente disponibile în format video care vor fi mai atrăgătoare pentru elevi, pe de altă parte mult mai eficiente din perspectiva competenţelor pe care elevul trebuie să şi le însuţească în urma acelor lecţii. Asta însemană o transformare a abordării profesorilor”, a declarat Cîmpeanu.

Ministrul a subliniat şi nevoia de o salarizare motivantă a profesorilor.

”Pentru că e o utopie să îţi doreşti o educaţie de calitate fără profesori, după cum este la fel de utopic să îţi doreşti profesori buni, absolvenţi ai universităţilor, dintre cei mai buni, care să îmbrăţişeze cariera didactică, fără o salarizare motivantă. E nevoie de resurse financiare. Sigur, le cerem mai mult profesorilor, dar trebuie să le si oferim. Va trebui să fie, în opinia mea, 25 la sută din salariul maxim din grila bugetară, alţii spun salariul mediu pe economie (…) Evaluarea cadrelor didactice se schimbă, titularizarea nu cred că este un lucru pe care trebuie să îl schimbăm”, a declarat Sorin Cîmpeanu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

CRIMĂ în județul vecin: Un tânăr a ucis în bătaie un cioban și a fugit

Publicat

în

CRIMĂ în județul vecin: Un tânăr a ucis în bătaie un cioban și a fugit

Un tânăr de 26 de ani a fost prins sâmbătă în județul Sibiu, fiind bănuit că a ucis un cioban în vârstă de 65 de ani.

Un bărbat a sesizat sâmbătă Poliția Sibiu că, în extravilanul localității Buzd, comuna Brateiu, la o stână pe care o administrează, l-a găsit decedat pe un angajat, un bărbat în vârstă de 65 de ani, domiciliat în localitatea Șaroș pe Târnave, informează Mediafax.

Echipajul SMURD Sibiu care a intervenit în urma sesizării a constatat decesul bărbatului.

Elit - Gustul Desăvârșit

Criminaliștii au stabilit că decesul ar fi survenit ca urmare a comiterii unei fapte cu violență.

Astfel, cercetările au fost preluate de Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu, iar după primele investigații a fost identificat și prins un bărbat în vârstă de 26 de ani, din localitatea Blăjel, bănuit că ar fi comis fapta, potrivit IPJ Sibiu.

Trupul bărbatului decedat a fost transportat la Serviciul de Medicină Legală Sibiu în vederea efectuării autopsiei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare