Pe lotul III al Autostrăzii Sebeş – Turda, care operează pe tronsonul Aiud (Ciumbrud) – Unirea, 12,5 km, lucrările sunt cele mai avansate şi se dorește ca, măcar în ceasul al doisprezecelea, ele să fie finalizate la noul termen stabilit.
Problema este că în zona Aiud, la Gâmbaş şi Păgida, s-a avansat serios cu construcţia autostrăzii şi urma ca în aceste zile să fie montate grinzile la podul de peste Mureş, care sunt deja pe poziţie, precum şi la podul de pe calea ferată, care, de asemenea, se află pe poziţie. Utilajele au fost retrase însă din frontul de lucru şi aproape întreg şantierul a intrat în repaus, cel puţin pentru o lună. Lucrurile sunt şi mai încurcate atât aici, cât şi în alte sectoare ale lotului III, mai ales în zona Rădeşti – Sâncrai, unde pe terenurile oamenilor s-au săpat tot felul de gropi, dar nici nu se lucrează la fundaţii şi nici oamenii nu îşi pot cultiva terenurile. Dar nici banii cuveniţi pentru despăgubiri nu au intrat în conturile proprietarilor de terenuri.
O situaţie dramatică, anormală, dacă ne gândim că pentru nişte hârtii, ştampile şi tot felul de chichiţe birocratice, podul de peste Mureş de la Gâmbaş nu poate fi finalizat, în condiţiile în care stâlpii au fost turnaţi, grinzile şi utilajele sunt pe poziţie, iar constructorii s-au dovedit a fi o firmă foarte puternică şi serioasă, dovadă stadiul bun al lucrărilor. Dar lipseşte autorizaţia de construcţie pentru întregul tronson, căci am înţeles că ele se dau ori s-au dat şi pe bucăţi. Oricum, cât a fost iarna de lungă nu s-au putut oare rezolva şi pune la punct şi hârtiile necesare pentru ca lucrările să se desfăşoare din plin!
Firmele de construcţii au lucrat până acum din banii lor şi din avansul primit, care, s-au terminat. Aşa că, acum, ca să primească alţi bani trebuie să intre în legalitate. Ceea ce este perfect legal şi mai ales un lucru absolut necesar, dacă ne gândim la problemele care s-au ivit la autostrăzile noastre şi mai ales pe tronsonul Orăştie – Sibiu, care, iată trebuie practic reconstruite. Cert este că guvernul tehnocrat a pus piciorul în prag şi a decis că autostrăzile nu mai pot fi construite după… ureche şi după interesul electoral al unor politicieni care se grăbesc la inaugurări premature, după cum s-a probat pe mai toate tronsoanele date în folosinţă cu mult tam-tam electoral!
Foto arhivă
8 Comentarii
esenta de romanitate.inca un exemplu de cat de remarcabil este acest popor dacic.
Tara lui Papura Voda…
Tara PSD-ului !
@ ,,pilu” ,,,, tara lucrului bine facut!
@ mitica
„ţara lucrului bine făcut” e doar de un an şi ceva. Am fost însă vreo zece ani ţara lui „ să trăiţi bine „ în care „românii găozari” n-au ştiut că „iarna nu-i ca vara” asta fiindcă „învătământul românesc scoate numai tâmpiţi” dar şi pentru că „românii-s puturoşi” şi nu vor să înţeleagă că „aici sunt banii dvs”. De aceia e bine să „ nu loveşti copilul cu pumnul nici în gură nici în plex” că poate te întâlneşti cu o „ţigancă împuţită” şi nu să mai ai ocaia să te pupi pe bot cu berceamondialu sau să joci giamparalele la Cireşica !
Va citesc comentariile si nu pot sa nu remarc idiotenia de care dati dovada. Marea majoritate a problemelelor in cazul construirii de autostrazi se datoreaza birocratiei create inca de la revolutie.
Ma da destept esti ! Ai facut o descoperire monumentala. Cred ca cu asta ai luat doctoratul la 1 aprilie. Intre b si a ai numai orz incoltit.
Care revolutie?
Comentariile sunt oprite