Autostrada Sebeș – Turda: Lucrările pe lotul III au încetat din cauza lipsei autorizației de construcție

Pe lotul III al Autostrăzii Sebeş – Turda, care operează pe tronsonul Aiud (Ciumbrud) – Unirea, 12,5 km, lucrările sunt cele mai avansate şi se dorește ca, măcar în ceasul al doisprezecelea, ele să fie finalizate la noul termen stabilit.

Autostrada Sebes Turda lotul 4 Din păcate, lucrările au fost sistate, iar o parte dintre constructori vor fi trimişi acasă pentru cel puţin o lună. S-a ajuns în această situaţie din cauza lipsei autorizaţiei de construcţie, un act extrem de birocratic şi greu de obţinut din cauza a tot felul de hârtii ale statului bugetofag care trebuie să-şi dea acordul pentru unele chestiuni de-a dreptul bizare despre care nu o dată am relatat.

ELIT

Problema este că în zona Aiud, la Gâmbaş şi Păgida, s-a avansat serios cu construcţia auto­străzii şi urma ca în aceste zile să fie montate grinzile la podul de peste Mureş, care sunt deja pe poziţie, precum şi la podul de pe calea ferată, care, de asemenea, se află pe poziţie. Utilajele au fost retrase însă din frontul de lucru şi aproape întreg şantierul a intrat în repaus, cel puţin pentru o lună. Lucrurile sunt şi mai încurcate atât aici, cât şi în alte sectoare ale lotului III, mai ales în zona Rădeşti – Sâncrai, unde pe terenurile oamenilor s-au săpat tot felul de gropi, dar nici nu se lucrează la fundaţii şi nici oamenii nu îşi pot cultiva terenurile. Dar nici banii cuveniţi pentru despăgubiri nu au intrat în conturile proprietarilor de terenuri.

O situaţie dramatică, anormală, dacă ne gândim că pentru nişte hârtii, ştampile şi tot felul de chichiţe birocratice, podul de peste Mureş de la Gâmbaş nu poate fi finalizat, în condiţiile în care stâlpii au fost turnaţi, grinzile şi utilajele sunt pe poziţie, iar constructorii s-au dovedit a fi o firmă foarte puternică şi serioasă, dovadă stadiul bun al lucrărilor. Dar lipseşte autorizaţia de construcţie pentru întregul tronson, căci am înţeles că ele se dau ori s-au dat şi pe bucăţi. Oricum, cât a fost iarna de lungă nu s-au putut oare rezolva şi pune la punct şi hârtiile necesare pentru ca lucrările să se desfăşoare din plin!

Firmele de construcţii au lucrat până acum din banii lor şi din avansul primit, care, s-au terminat. Aşa că, acum, ca să primească alţi bani trebuie să intre în legalitate. Ceea ce este perfect legal şi mai ales un lucru absolut necesar, dacă ne gândim la problemele care s-au ivit la autostrăzile noastre şi mai ales pe tronsonul Orăştie – Sibiu, care, iată trebuie practic reconstruite. Cert este că guvernul tehnocrat a pus piciorul în prag şi a decis că autostrăzile nu mai pot fi construite după… ureche şi după interesul electoral al unor politicieni care se grăbesc la inaugurări premature, după cum s-a probat pe mai toate tronsoanele date în folosinţă cu mult tam-tam electoral!

ADEZIUNE PLUS

Foto arhivă

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

OFICIAL: Starea de alertă, PRELUNGITĂ cu încă 30 de zile: Măsurile și restricțiile care vor trebui respectate

Prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă, începând de miercuri, 13 ianuarie a fost aprobată de către Guvernul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

OFICIAL| 3.697 cazuri noi de coronavirus în România. Bilanțul total ajunge la 676.968 de îmbolnăviri

Marți, 12 ianuarie 2021, Grupul de Comunicare Strategică a dat publicității noul bilanț al pandemiei de COVID-19 în România. Până… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIDEO| PERCHEZIȚII în Alba și alte județe din țară într-un dosar cu acuzaţii de fals de monedă: Cum opera gruparea infracţională

Ofițerii BCCO Piteşti au efectuat marţi, 12 ianuarie, mai multe percheziţii domiciliare, în judeţele Alba, Sibiu, Arad şi Bacău, într-un… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Alba Iulia REVINE la SCENARIUL ROȘU. Incidența de infectare a ajuns la 3 cazuri/1000 de locuitori

Deși carantinarea Municipiului Alba Iulia a „dat roade” în ceea ce privește scăderea numărului de persoane infectate, orașul nostru a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

DOCUMENT| Comuna Stremț în scenariul ROȘU, Ocna Mureș, Cetatea de Baltă și Sântimbru în scenariul GALBEN. Măsuri pentru următoarele 14 zile stabilite de CJSU Alba

În urma ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, s-a dispus menținerea în scenariul roșu a localității Stremț și în… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

8 Comentarii

ilie de la uzina 13 aprilie 2016 at 9:39

esenta de romanitate.inca un exemplu de cat de remarcabil este acest popor dacic.

Vlad 13 aprilie 2016 at 9:53

Tara lui Papura Voda…

pilu 13 aprilie 2016 at 11:13

Tara PSD-ului !

mitica 13 aprilie 2016 at 21:45

@ ,,pilu” ,,,, tara lucrului bine facut!

Sax o won 14 aprilie 2016 at 18:28

@ mitica
„ţara lucrului bine făcut” e doar de un an şi ceva. Am fost însă vreo zece ani ţara lui „ să trăiţi bine „ în care „românii găozari” n-au ştiut că „iarna nu-i ca vara” asta fiindcă „învătământul românesc scoate numai tâmpiţi” dar şi pentru că „românii-s puturoşi” şi nu vor să înţeleagă că „aici sunt banii dvs”. De aceia e bine să „ nu loveşti copilul cu pumnul nici în gură nici în plex” că poate te întâlneşti cu o „ţigancă împuţită” şi nu să mai ai ocaia să te pupi pe bot cu berceamondialu sau să joci giamparalele la Cireşica !

borza 14 aprilie 2016 at 10:00

Va citesc comentariile si nu pot sa nu remarc idiotenia de care dati dovada. Marea majoritate a problemelelor in cazul construirii de autostrazi se datoreaza birocratiei create inca de la revolutie.

pilu 14 aprilie 2016 at 18:41

Ma da destept esti ! Ai facut o descoperire monumentala. Cred ca cu asta ai luat doctoratul la 1 aprilie. Intre b si a ai numai orz incoltit.

ulysse 14 aprilie 2016 at 16:48

Care revolutie?

Comentariile sunt oprite