Rămâi conectat

Economie

Au crescut amenzile pentru angajatorii care se opun controalelor ITM

Publicat

în

    Angajatorii care împiedică derularea controalelor inspectorilor ITM sau care nu îndeplinesc măsurile dispuse de inspectori vor primi amenzi mai mari decât până acum. Legea privind organizarea Inspecţiei Muncii a fost modificată printr-un act normativ publicat recent. Noile reglementări stabilesc şi cine poate fi inspector de muncă, dar şi noi drepturi pentru aceştia. Legea nr. 108/1999 privind înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii a fost modificată prin Legea nr. 51/2012, care a intrat în vigoare în 24 martie. Potrivit noilor prevederi, împiedicarea în orice mod a inspectorilor de muncă să exercite, total sau parţial, controlul, prin orice acţiune sau inacţiune a conducătorului unităţii, a reprezentantului legal, a unui angajat, ori a altei persoane aflate în locaţiile supuse controlului constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. Până acum, amenda era cuprinsă între 4.500 şi 9.000 de lei. Mai mult decât atât, prin noua lege se menţionează expres că persoanele fizice sau juridice au obligaţia legală să pună la dispoziţia inspectorilor de muncă documentele şi informaţiile solicitate de aceştia, necesare controlului ori cercetării evenimentului. Aceeaşi amendă de până la 10.000 de lei va fi aplicată şi persoanelor care sunt găsite la faţa locului, în momentul unui control, care refuză să dea informaţii despre evenimentul cercetat de inspectorii de muncă. Tot cu o sumă cuprinsă între 5.000 şi 10.000 vor fi amendate şi entităţile controlate de Inspecţia Muncii, care nu îndeplinesc sau îndeplinesc parţial măsurile dispuse de inspectorul de muncă, la termenele stabilite de inspectori. Noul act normativ stabileşte că funcţia de inspector de muncă poate fi ocupată numai de persoane cu studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniile fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe agricole şi silvice, ştiinţe juridice, ştiinţe economice sau în specializările: sociologie, psihologie, medicină, administraţie publică şi ştiinţe politice. O altă noutate pe care o aduce recenta lege este faptul că dă posibilitatea ca personalul ITM să beneficieze de sprijin financiar din partea instituţiei, prin suportarea sumelor necesare asigurării asistenţei juridice, în cazurile în care actele şi faptele îndeplinite în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu, în limitele şi cu respectarea prevederilor legale, fac obiectul unor proceduri judiciare. De asemenea, actul normativ clarifică una dintre obligaţiile inspectorului de muncă. Până acum, acesta avea obligaţia să nu dezvăluie secretele de fabricaţie şi, în general, procedurile de exploatare, de care putea lua cunoştinţă în exercitarea funcţiei sale, atât pe perioada cât era angajat, cât şi după ce contractul de muncă îi înceta, fără a se preciza pe ce perioadă. În noua lege, inspectorul de muncă este obligat să păstreze secretele de fabricaţie pe durata existenţei raporturilor de serviciu şi timp de 2 ani după data încetării acestora.
lInspectorii de muncă au mai multe drepturi
Legea nr. 51/2012 a adus completări şi în ceea ce priveşte drepturile inspectorului de muncă. Astfel, pe lângă drepturile deja existente, inspectorul de muncă va avea, prin lege, şi dreptul de a identifica, pe baza actelor care dovedesc identitatea sau pe baza altor documente, persoanele aflate în locurile de muncă sau în alte locuri supuse controlului sau cercetării evenimentelor şi să impună completarea fişei de identificare. Refuzul de a completa fişa de identificare se sancţionează cu amendă de până la 10.000 de lei, dar nu mai mică de 5.000 de lei. Inspectorul de muncă are dreptul să ia declaraţii scrise, singur sau în prezenţa martorilor, salariaţilor, angajatorilor şi reprezentanţilor legali ai acestora, precum şi altor persoane care pot da informaţii cu privire la obiectul controlului efectuat sau al evenimentului cercetat. Mai mult, pe lângă drepturile pe care le aveau şi până acum, inspectorii pot dispune şi interzicerea, restricţionarea sau chiar retragerea unui produs de pe piaţă ori rechemarea acestuia. Totodată, inspectorii de muncă îşi pot desfăşura activitatea de control pe tot teritoriul ţării, indiferent de locul de muncă în care au activitatea în mod curent, în baza deciziei emise de inspectorul general de stat. (A.D.T.)

Publicitate

Economie

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Publicat

în

La Sebeș a început distribuirea pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere către persoanele fizice care locuiesc la casă

Primăria Municipiului Sebeș informează cetățenii că noua firmă de salubritate, RER VEST S.A., care va opera pe raza municipiului Sebeș începând cu data de 1 noiembrie 2021, a demarat activitatea de distribuire a pubelelor pentru colectarea deșeurilor menajere la persoanele fizice care locuiesc la casă.

Această acțiune se va desfășura în Sebeș, Lancrăm, Petrești și Răhău, începând cu data de 19 octombrie 2021.

Citește mai mult

Economie

FOTO| Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Publicat

în

Târgu’ lu’ pește a atras mulți vizitatori interesați de preparatele pregătite de bucătari pasionați special pentru acest eveniment

Ziua de sâmbătă, 16 octombrie a fost una plină pentru participanții la evenimentul culinar “Târgu’ lu’ pește”, deoarece aceștia au avut parte de o ofertă bogată de preparate din pește, de care au profitat cu toții din plin.

Pe lânga oferta bogată de mâncare din pește, organizatorii au oferit celor prezenți posibilitatea de a participa la diverse activități distractive pentru copii, competiții și nu în ultimul rând o tombolă.

Bucătarii pasionați s-au întrecut în a oferi gurmanzilor o mare diversitate de preparate din pește și aici amintim ciorba și tocănița dar și micii și cârnații gătite din pește. O mare căutare a avut și păstrăvul prăjit cu mămăliguță dar și zacusca de pește.

Electrica Furnizare Discount

Oferte interesante, pentru cei ce iubesc mâncarea în regim fast-food, au avut-o prietenii noștri de la Păstrăvăria Bușteni care au venit până în Alba Iulia ca să pregătească hamburgheri din pește, chifteluțe și frigărui din pește cu cartofi prăjiti dar și cu multe alte bunătățuri cu specific pescăresc.

O surpriză plăcută ne-au făcut și cei de la restaurantul La Pescăriţa şi Vânătorul din Satu Mare, care ne-au oferit ineditul papricaș de somn cu lăști dar și hamsii, icre de pește și multe alte bunătăți și nu în ultimul rând trebuie să îi menționăm pe cei de la rulota Cozmuleanu Adrian Mihai IF din Hunedoara care ne-au preparat tigaie de crap picant, sarmale și păstrăv prăjit dar și pe Dacul Bucătar cu Duba împreună cu chef Adrian Truță care ne-au gătit pe piatră.

Ne bucurăm de interesul manifestat de vizitatori pentru produsele din pește și considerăm că am reușit prin acest eveniment să încurajăm consumul de pește care după cum bine știm, este foarte sănătos.

Sperăm să ne putem întâlni cât mai des la asemenea evenimente care încurajează consumul de pește dar și interacțiunea piscicultorilor cu consumatorii prin intermediul unei palete de produse cât mai diversificate și cu o prezență puternică pe rafturile magazinelor.

Mulțumim Primăriei Alba Iulia pentru sprijinul acordat în organizarea acestui eveniment.

Următorul eveniment “Târgu’ lu’ pește” va avea loc la Conacul Zăicești din Botoșani în data de 30 Octombrie. Vă așteptăm și acolo!

“Târgu’lu′pește” este un eveniment organizat în cadrul proiectului „INTERACTIUNE INTRE PISCICULTORI – UN CONCEPT SUSTENABIL PENTRU PROMOVAREA PESTELUI” având ca parteneri FLAG Prahova – lider de proiect, FLAG Satu Mare, FLAG Bazinul Mureșului, Secașelor și a afluenților acestora, FLAG Iazurile Moldovei.

Citește mai mult

Economie

Comunicat de presă: lansarea proiectului cu titlul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod smis 142070 , finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020

Publicat

în

Comunicat de presă

Spitalul Municipal Blaj, cu sediul în Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400, deruleaza proiectul “Dotarea cu echipamente și aparatură medicală în contextul pandemiei Covid – 19 a Spitalului Municipal Blaj”, cod SMIS 142070, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 10  Protejarea sanătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19, creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie, Obiectiv Specific 10.1 Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză  în contextul pandemiei de  Covid-19 și al consecințelor sale sociale.

Contractul de finanțare a fost încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management .

Electrica Furnizare Discount

Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 12.663.582,36 lei , din care valoare totală eligibilă 12.663.582,36 lei și valoare totala eligibilă nerambursabilă din FEDR REACT-EU 12.663.582,36 lei.

Perioada de implementare a Proiectului este de 20 luni, respectiv între data 01 Mai 2020 și data 31 Decembrie 2021, aceasta cuprinzând, daca este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19 prin asigurarea răspunsului în timp util și eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID -19 și consolidarea capacității adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul SAR – CoVID-19 prin dotarea cu echipamente /dispozitive/aparatură medicală/materiale necesare pentru tratamentul pacientilor suspecți/confirmați cu infecția cu virusul SARS-CoV2.

Scopul proiectului il constituie crearea infrastructurii necesare raspunsului în timp util si eficient al sistemului medical al Spitalului Municipal Blaj la criza COVID-19.

Obiectivul general și scopul proiectului vor fi realizate prin intermediul următoarelor obiectivele specifice ale proiectului :

  1. Asigurarea disponibilității aparaturii și dispozitivelor medicale necesare Spitalului Municipal Blaj, în vederea îmbunătățirii capacității spitalului de a răspunde în timp util și eficient pentru tratarea cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2 pâna cel tarziu la finalizarea implementări proiectului.
  2. Creșterea capacității de testare în vederea depistării infecțiilor cu COVID-19 prin achiziția unui sistem de diagnosticare până la finalul implementări proiectului.
  3. Asigurarea condițiilor optime de siguranță atât pentru personalul propriu cât și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj prin achiziția de materiale de protecție până la finalul perioadei de implementare.

 Rezultate finale în urma implementării proiectului :

Implementarea proiectului va duce la obținerea următoarelor rezultate, acestea fiind în corespondență direct cu Obiectivele Specifice menționate în cadrul secțiunii anterioare:

  1. Capacitate consolidată de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul COVID-19 prin dotarea cu echipamente medicale;
  2. Capacitate crescută de testare pentru depistarea infecțiilor cu COVID-19;
  3. Distribuirea de echipamente specializate de protecție pentru personalul medical și pentru pacienții care se adresează Spitalului Municipal Blaj.

Spital Municipal Blaj

Municipiul Blaj, Str. Poet Andrei Mureșanu, Nr. 16, județul Alba, cod poștal 515400

Tel: +40 258 710 941

Fax: +40 258 712 942

Mail: [email protected]

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare