ANGAJĂRI masive în Marea Britanie: 10.500 de vize temporare de muncă pentru şoferi de TIR și procesatori de carne de pui
ANGAJĂRI masive în Marea Britanie: 10.500 de vize temporare de muncă pentru şoferi de TIR și procesatori de carne de pui
Marea Britanie va acorda 10.500 de vize temporare de muncă pentru a atenua lipsa de şoferi de TIR. Cât timp sunt valabile
Executivul de la Londra a anunțat un plan prin care 5.000 de şoferi de camion de mare tonaj vor putea veni în Marea Britanie, iar alte 5.500 de vize vor fi eliberate pentru muncitorii din sectorul cărnii de pasăre.
Oficialii de la Londra speră că va reuși să atragă 5.000 de șoferi de camion pe baza unor vize temporare, valabile pe o perioadă de trei luni, din octombrie până în decembrie, dar și 5.500 de noi muncitorii din sectorul cărnii de pasăre „pentru a evita orice potenţiale presiuni viitoare asupra industriei alimentare”.
Această decizie de redeschidere a porţilor pentru imigranţi profesionali contravine liniei promovate de premierul Boris Johnson, al cărui Executiv continuă să insiste că Regatul Unit nu mai depinde de forţa de muncă străină.
În plus, până la 4.000 de persoane vor fi pregătite pentru postul de şoferi de camion, iar scrisori vor fi trimise către aproximativ un milion de persoane din Marea Britanie care au un permis de conducere de camion, în încercarea de a-i convinge să se reîntoarcă în industrie, iar examinatori din cadrul Ministerului Apărării vor fi implicaţi în urgentarea procedurilor de testare.
Guvernul de la Londra susţine că vizele sunt o soluţie temporară, iar soluţia pe termen lung este angajarea mai multor şoferi britanici care să primească salarii mai mari şi să beneficieze de condiţii de muncă mai bune. „Acţionăm acum, însă industria trebuie să îşi facă şi ea datoria prin continuarea îmbunătăţirii condiţiilor de muncă şi majorarea salariilor pentru ca firmele să poată păstra noii şoferi”, a declarat ministrul britanic al Transporturilor, Grant Shapps.
În replică, Andrew Opie, director de sustenabilitate la British Retail Consortium, care vineri avertiza Guvernul că are doar 10 zile la dispoziţie pentru a rezolva problema crizei de şoferi, a apreciat că măsurile anunţate de Guvern sunt insuficiente. „Limita de 5.000 de vize va face foarte puţin pentru a rezolva deficitul actual. Numai supermarketurile au estimat că vor avea nevoie de cel puţin 15.000 de şoferi de camion pentru ca afacerile lor să poată opera la capacitate maximă înainte de Crăciun”, a spus Andrew Opie.
De asemenea, alţi reprezentanţi din sectorul transporturilor au avertizat că şoferii de camion ar putea să nu mai dorească să muncească în Marea Britanie. „Mă aştept ca mulţi şoferi să nu dorească să revină în Marea Britanie chiar dacă Guvernul britanic le permite să facă acest lucru”, a spus Marco Digioia, secretarul general de la European Road Haulers Association.
Premierul Boris Johnson se confruntă cu o presiune în creştere, în contextul în care pandemia şi consecinţele Brexitului au accentuat lipsurile, pe lângă creşterea preţurilor la energie.
Fabricile, restaurantele şi supermarketurile sunt afectate de lipsa şoferilor de camioane de săptămâni sau chiar de luni de zile.
O problemă chiar mai acută pare a exista la stațiile de alimentare cu carburanți, acolo în ultimele trei zile s-au format cozi lungi, unii automobilişti așteptând ore bune pentru a face plinul. Și aici companiile petroliere se confruntă cu un deficit major de şoferi de camion.
sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România, în topul țărilor europene cu cea mai scumpă apă menajeră și îmbuteliată. Afacerea pe spinarea românilor
România, în topul țărilor europene cu cea mai scumpă apă menajeră și îmbuteliată. Afacerea pe spinarea românilor Deși România are resurse hidrografice din belșug și unele dintre cele mai apreciate izvoare de apă minerală de pe continent, am ajuns să plătim pe litrul de apă mai mult ca locuitorii din statele mai bogate ale Europei. […]
Radu Georgescu: Într-o țară civilizată, măsurile fiscale erau votate prin referendum de către populație. Planul nu rezolvă deficitul bugetar, dar va duce economia României în recesiune
Radu Georgescu: Într-o țară civilizată, măsurile fiscale erau votate prin referendum de către populație. Planul nu rezolvă deficitul bugetar, dar va duce economia României în recesiune Economistul Radu Georgescu face o comparație între cum a fost aprobat planul fiscal în România și cum se procedează într-o țară civilizată, cum e de exemplu Elveția, unde toate […]
Subvenții APIA doar pentru fermele mai mari de 2 hectare. Peste 225.000 de producători agricoli vor rămâne fără bani
Subvenții APIA doar pentru fermele mai mari de 2 hectare. Peste 225.000 de producători agricoli vor rămâne fără bani Una dintre cele mai controversate măsuri incluse în noul program de guvernare vizează direct micii fermieri din România. Executivul propune creșterea suprafeței minime eligibile pentru a beneficia de plăți directe, de la 1 hectar la 2 […]