Rămâi conectat

Curier Județean

AJOFM Alba: Măsuri active pentru stimularea ocupării forţei de muncă. Acordarea de prime șomerilor care se încadrează în muncă

Publicat

în

Măsurile active pentru stimularea ocupării forţei de muncă se adresează, şomerilor înregistraţi, inclusiv celor care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj pentru a dobândi statutul de persoană ocupată.

Acordarea de prime șomerilor care se încadrează în muncă

– Acordarea de prime de activare – Şomerii înregistraţi la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă de cel puţin 30 zile, care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, în situaţia în care se angajează cu normă întreagă, pe o perioadă mai mare de 3 luni, ulterior înregistrării în baza de date a agenţiei pentru ocuparea forței de muncă, beneficiază de o primă de activare în valoare de 1.000 de lei. Prima de activare se poate cumula cu prima de încadrare (mobilitate).

Electrica Furnizare Discount
  • Completarea veniturilor salariale – Persoanele care se angajează pentru program normal de lucru în perioada în care primesc indemnizaţia de şomaj beneficiază, din momentul angajării şi până la sfârşitul perioadei pentru care erau îndreptăţite să fie indemnizate, de o sumă lunară, neimpozabilă, reprezentând 30% din indemnizaţia de şomaj.
  • Prima de inserţie – Absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază, de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă (ISR) în vigoare la data încadrării (ISR – 500 lei).

Stimularea mobilităţii forţei de muncă – acordarea de prime de mobilitate inclusiv șomerilor de lungă durată (prima de încadrare, prima de instalare şi prima de relocare), astfel:

  • Prima de încadrare – Persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o localitate situată la o distanță mai mare de 15 km de localitatea în care își au domiciliul sau reședința, pot beneficia de o primă de încadrare neimpozabilă.

Cuantumul primei se calculează la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi, proporțional cu numărul de zile în care persoanele în cauză desfășoară efectiv activitatea la angajatorul la care se realizează încadrarea în muncă. Prima de încadrare se acordă pe o perioadă de 12 luni.

Prima de încadrare se acordă persoanelor care au domiciliul sau reşedinţa în una dintre zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate (H.G.903/2016 care se aprobă și se actulalizează prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice), indiferent dacă localitatea unde se încadrează în muncă este situată sau nu în zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate.

  • Prima de instalare – se acordă persoanelor înregistrate ca şomeri la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km faţă de localitatea în care îşi au domiciliul sau reşedinţa şi, ca urmare a acestui fapt, îşi schimbă domiciliul ori îşi stabilesc reşedinţa în localitatea respectivă sau în localităţile învecinate acesteia pot beneficia de o primă de instalare, neimpozabilă, destinată stimulării încadrării în muncă, asigurării cheltuielilor pentru locuire în noul domiciliu sau noua reşedinţă, şi/sau pentru reîntregirea familiei, după caz.

Prima de instalare se acordă în cuantum diferenţiat, astfel:

  1. a) 12.500 lei pentru persoanele înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanță mai mare de 50 km față de cea în care își au domiciliul sau reședința, și ca urmare a acestui fapt, își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința în localitatea respectivă sau în localitățile învecinate acesteia. Prima de instalare se va acorda în două tranșe (50% din cuantumul stabilit, la data instalării și 50% după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare);
  2. b) 15.500 lei pentru persoanele care sunt însoțite de membrii familiei care își schimbă domiciliul;
  3. c) în cazul în care ambii soți îndeplinesc condițiile de acordare a primei de instalare, unul va primi 12.500 lei, iar celălalt va primi o primă de instalare în cuantum de 3.500 lei;

Dacă angajatorul sau autoritățile publice locale sau centrale asigură locuință de serviciu sau suportă cheltuielile aferente din fonduri proprii sau fonduri publice, șomerii care se încadrează primesc o primă de instalare de:

– 3.500 lei pentru situațiile prevăzute la punctele a) și c);

– 6.500 lei pentru situația prevăzută la punctul b).

Persoanele care au locuința asigurată sau cheltuielile de cazare sunt suportate de angajator primesc prima de instalare într-o singură tranșă la data instalării.

Prima de instalare se acordă persoanelor care:

  1. a) au domiciliul sau reşedinţa în una dintre zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate şi îşi stabilesc noul domiciliu sau noua reşedinţă în una dintre zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate;
  2. b) au domiciliul sau reşedinţa în una dintre zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate şi îşi stabilesc noul domiciliu sau noua reşedinţă în altă zonă decât zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate;
  3. c) au domiciliul sau reşedinţa în altă zonă decât zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate şi îşi stabilesc noul domiciliu sau noua reşedinţă în una dintre zonele prevăzute în Planul naţional de mobilitate.

Prima de relocare – se acordă persoanelor înregistrate ca şomeri la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă care se încadrează în muncă, potrivit legii, într-o altă localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km faţă de localitatea în care îşi au domiciliul sau reşedinţa şi, ca urmare a acestui fapt, îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa în localitatea respectivă sau în localităţile învecinate acesteia.

Prima de relocare este egală cu 75% din suma destinată asigurării cheltuielilor pentru locuire în noul domiciliu sau noua reşedinţă, dar nu mai mult de 900 de lei și se acordă lunar, pe o perioadă de cel mult 36 de luni, în situaţia în care în această perioadă sunt respectate condiţiile prevăzute mai sus.

Prima de relocare prevăzută se acordă persoanelor ale căror venituri nete lunare realizate de către acestea în situaţia în care sunt persoane singure sau împreună cu familiile acestora nu depăşesc suma de 5.000 lei/lună.

Publicitate

Curier Județean

Șeful DSU, Raed Arafat, ADMITE magnitudinea actuală a pandemiei: „inclusiv DSP-ului”, să înțeleagă că „în situaţiile de dezastru acceptăm anumite devieri”

Publicat

în

Șeful DSU, Raed Arafat, ADMITE magnitudinea actuală a pandemiei: „Inclusiv DSP-ul”, să înțeleagă că „în situaţiile de dezastru acceptăm anumite devieri”

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a afirmat că trebuie să înţeleagă toată lumea, inclusiv Direcţia de Sănătate Publică faptul că în situaţii de dezastru ne adaptăm şi sunt acceptate anumite devieri, precizând că dacă vrem ca totul să meargă ca în vremuri normale înseamnă că nu ştim în ce situaţie ne aflăm.

Arafat a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă, că bolnavul este mai sigur într-o secţie ATI decât să stea ventilat la UPU.

Electrica Furnizare Discount

“Trebuie să înţeleagă foarte clar toată lumea, inclusiv DSP-ul, în situaţiile de dezastru ne adaptăm şi acceptăm anumite devieri, altfel, dacă vrem totul să funcţioneze ca în situaţia de normalitate înseamnă că noi nu ştim în ce situaţie ne aflăm. Dacă sunt motive care pot fi adaptate, care pot fi acceptate în situaţia în care ne aflăm acum, credeţi-mă că bolnavul este mult mai sigur într-o secţie de ATI decât să stea la UPU ventilat când vin şi alţi bolnavi din afară şi avem şi alţii de preluat. Aşa că orice soluţie care creşte capacitatea pentru a elibera pacienţii din unităţile de primiri urgenţă, pentru a putea să le preluăm către secţii ATI sau secţii cu oxigen, acest lucru trebuie făcut”, a precizat el.

sursa: ziare.com

Citește mai mult

Curier Județean

Încă TREI paturi ATI, suplimentate, pentru pacienții Covid, grav bolnavi, din județul Alba. Situația la nivel național

Publicat

în

Încă TREI paturi ATI, suplimentate, pentru pacienții Covid, grav bolnavi, din județul Alba. Situația la nivel național

La Spitalul Municipal Aiud, au fost suplimentate încă TREI paturi ATI, din rezerva operațională de 158 de paturi destinate pacienților de COVID-19.

În data de 16 octombrie 2021, conform datelor existente în aplicația alerte.ms, la nivel național există 1613 de paturi de ATI destinate pacienților COVID-19. În București sunt avizate de DSP 336 paturi de ATI pentru pacienții de COVID-19.

De asemenea, la nivel național există o rezervă operațională de 168 paturi ATI destinate pacienților de COVID-19. Aceste paturi sunt activate, în dinamică, acolo unde numărul pacienților ATI depășește capacitatea secțiilor principale. 1.739 paturi ATI sunt ocupate la nivelul întregii țări.

Electrica Furnizare Discount

La  nivel național, la acest moment, nu sunt paturi ATI libere, altele decât cele rezervate special pentru persoane cu anumite condiții medicale care sunt și confirmate cu SARS-COV-2.

Se lucrează în continuare pentru operaționalizarea și asigurarea personalului medical necesar pentru alte paturi ATI care vor fi disponibile în zilele următoare. Menționăm faptul că în procesul de operaționalizare a unor noi paturi ATI se pune accent pe cele destinate persoanelor care prezintă anumite condiții medicale și care sunt și confirmate cu SARS-COV-2 pentru că în aceste cazuri respectivii pacienți prezintă afecțiuni grave ce pot constitui comorbidități și sunt expuși unui risc mult mai mare.

Citește mai mult

Curier Județean

Cugir, oraș verde: Studiu de fezabilitate pentru implementarea transportului verde. Primăria a lansat licitația în valoare de peste 100.000 de lei

Publicat

în

Cugir, oraș verde: Studiu de fezabilitate pentru implementarea transportului verde. Primăria a lansat licitația în valoare de peste 100.000 de lei

Primăria orașului Cugir a lansat în SEAP o licitație pentru achiziția unor servicii, în cadrul proiectului „Servicii de întocmire SF pentru Dezvoltarea sistemului de mobilitate alternativ, public prin implementarea transportului verde în Cugir pe coridorul „Localitatea componentă Vinerea – zona rezidenţială Cindeni – localităţi componente zona de munte””. Valoarea totală estimată a investiției este de 131.932,78, fără TVA.

Realizarea investiţiilor propuse în oraşul Cugir este impusă de necesitatea de a realiza o infrastructură de transport public la standarde europene, astfel încât traficul în localitate să se desfăşoare în condiţii maxime de siguranţă şi confort.

Electrica Furnizare Discount

Realizarea obiectivului de investiţii „Dezvoltarea sistemului de mobilitate alternativ, public prin implementarea transportului verde in Cugir pe coridorul „Localitate Componenta Vinerea -zona rezidenţiala Cindeni – localitati componente zona de munte” în legătură cu care se solicită realizarea serviciilor de elaborare a documentaţiei tehnico-economice a fost selectat pentru finanţare în cadrul proiectului: Sprijin la nivelul Regiunii Centru pentru pregătirea de proiecte finanţate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement/ baze turistice (tabere şcolare, infrastructură şi servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potenţial turistic şi infrastructură rutieră de interes judeţean, inclusiv variante ocolitoare şi /sau drumuri de legătură.

Prin acest proiect, se urmăreşte încurajarea achiziţionări si utilizării mjloacelor alternative si electrice de către populaţie, prin asigurarea infrastructurii necesare pentru alimentare cu carburanţi alternativi, urmărind dedieselizarea treptata si înlocuirea in trepte a motoarelor termice cu cele care utilizează energie verde conform directivei UE. In acest fel va fi posibila diminuarea poluări si a decarbonari in vederea creşterii calitatii aerului si implicit a calitatii vieţii, precum si descurajarea abandonului şcolar prin facilitarea accesului la şcoala al copiilor din mediul rural defavorizat de lipsa transportului.

Descrierea situaţiei actuale la nivelul Autorităţii Contractante

Activităţile care au fost derulate şi rezultatele care au fost obţinute la nivelul Autorităţii Contractante pentru realizarea obiectivului de investiţii pentru care se solicită realizarea documentaţiei tehnico-ecomomice în cadrul Contractului ce rezultă din această procedură sunt prezentate în prezentul caiet de sarcini.

Obiectivul general la care contribuie realizarea serviciilor

Dezvoltarea sistemului de transport public verde si susţinerea celui particular prin dezvoltarea parcului de autobuzele electrice si a zonei de deservire precum si a reţelei de puncte de alimentare cu carburanţi alternativi (curent electric) atat in perimetrul urban, cat si periurban.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare