Aitrans SA solicită dublarea tarifelor pe traseul Alba lulia -Teiuş – Aiud.

Operatorul de transport rutier SC Aitrans SA, care efectuează serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate pe traseul Alba lulia- Teiuş-Aiud, solicită majorarea tarifelor de călătorie aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr. 150 din 26 iunie 2008.

Documentaţia prezentată de către operatorul de transport rutier atestă creşterea cheltuielilor specifice serviciului, în perioada iulie 2008-iulie 2012, la carburanţi, piese de schimb, anvelope, asigurări de răspundere civilă auto şi CASCO, întreţineri/reparaţii şi a contribuţiilor la asigurările sociale ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

ELIT

Astfel în ședința de Consiliu Județean de joi, 27 septembrie, aleșii județului intenționează să adopte un PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea tarifelor pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, utilizate de către operatorul de transport rutier SC Aitrans SA.

“HOTĂRÂRE: Art. 1. Se aprobă modificarea tarifelor stabilite prin Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr. 150 din 26 iunie 2008 pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, operatorului de transport rutier SC Aitrans SA, cod de înregistrare fiscală RO 1763736, cu sediul în municipiul Aiud, strada Gării, numărul 16 Bis, Judeţul Alba- potrivit anexei-parte integrantă a prezentei hotărâri.

Art. 2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 octombrie 2012.”

ADEZIUNE PLUS ALBA

Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, majorarea tarifelor percepute pentru prestarea serviciului de transport public local de persoane cu peste 50% este justificată luând în considerare următoarele aspecte:

“a) tarifele încasate de operatorul de transport public local de persoane în urma prestării serviciului de transport trebuie să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare a sistemului de transport public local respectiv;

b)  tarifele se pot actualiza periodic prin indexare cu indicele de creştere a preţurilor de consum, prin hotărâre a autorităţilor administraţiei publice locale implicate;

c)  condiţiile care generează modificarea tarifelor, precum şi procedurile specifice aplicate pentru astfel de situaţii se prevăd în contractele de atribuire a gestiunii;

d)     modificarea tarifelor se aprobă prin hotărâre a autorităţilor administraţiei publice locale implicate.

Operatorul de transport rutier SC Aitrans SA efectuează serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, pe traseul Alba lulia-Teiuş-Aiud.

Tarifele de călătorie utilizate în prezent de către operatorul de transport rutier sunt cele aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr. 150 din 26’iunie 2008.

Operatorul de transport rutier SC Aitrans SA solicită Consiliului Judeţean Alba modificarea tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, fundamentând tarifele propuse pe baza principalelor elemente de cheltuieli specifice serviciului, care au înregistrat o creştere semnificativă în perioada iulie 2008-iulie 2012, în special ca urmare a majorării taxei pe valoare adăugate, a preţului la carburanţi, piese de schimb, întreţineri/reparaţii şi la asigurările de răspundere civilă auto şi CASCO şi a creşterii cuantumului contribuţiilor la asigurările sociale, ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1225/2011.

Indicele lunar al preţurilor de consum la categoria servicii, în perioada curentă iulie 2012 faţă de perioada de referinţă iulie 2008, a fost de 126,53%, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.

Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul de transport rutier SC Aitrans SA rezultă că propunerile privind modificarea tarifelor pentru prestarea serviciului de transport public de persoane prin curse regulate se încadrează în prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr.272/2007 pentru aprobarea Normelor-cadru privind stabilirea, ajustarea şi modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane şi ale contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, încheiat cu acesta.”

SC Aitrans SA

Tarife în vigoare de la data de 1 iulie 2008 (inclusiv T.V.A 24%)

Tarife propuse începând cu data de 1 octombrie 2012 (inclusiv T.V.A. 24%)

Distantă

(km)’

Valoare

bilet

(lei)

Distanţa

(km)’

Valoare

abonament

(lei)

Distanţa

(km)

Valoare

bilet

(lei)

Distanţă

(km)’

Valoare

abonament

(lei)

0-2

1,00

0-2

28,00

0-2

2,00

0-2

60,00

3-5

1,50

3-5

41,00

3-5

3,00

3-5

90,00

6-8

2,00

6-8

55,00

6-8

3,50

6-8

105,00

9-10

2,50

9-10

69,00

9-10

4,00

9-10

120,00

11-13

3,00

11-13

83,00

11-13

4,50

11-13

140,00

14-15

3,50

14-15

97,00

14-15

5,00

14-15

150,00

16-20

4,00

16-20

111,00

16-20

5,50

16-20

165,00

21-25

4,50

21-25

124,00

21-25

6,00

21-25

180,00

26-30

5,00

26-30

138,00

26-30

6,50

„ 26-30

195,00

31-35

5,50

31-35

152,00

31-35

7,00

31-35

210,00

36-40

6,00

36-40

166,00

36-40

7,50

36-40

225,00

41-45

7,00

41-45

193,00

41-45

8,00

41-45

240,00

 

 

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Te-ar putea interesa și:

Marcel Ciolacu, MESAJ de Anul Nou: ”Au vrut să subjuge România în 2020. Nu i-ați lăsat. Românii sunt adevărații eroi ai acestui an!”

Marcel Ciolacu, MESAJ de Anul Nou: ”Au vrut să subjuge România în 2020. Nu i-ați lăsat. Românii sunt adevărații eroi… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Părerea ta contează: Vicepreședintele Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu, vă invită să vă spuneți opinia despre viitorul educației

Europarlamentarul de Alba, Victor Negrescu, invită persoanele interesate de îmbunătățirea sistemului educațional să răspundă la mai multe întrebări, în cadrul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!”

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!” Președintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă Beniamin Todosiu, deputat USR-PLUS: În 2020 am declanșat revoluția bunei Guvernări. În 2021 continuăm să construim o Românie dreaptă, modernă și dezvoltată

Beniamin Todosiu, deputat USR-PLUS: În 2020 am declanșat revoluția bunei Guvernări. În 2021 continuăm să construim o Românie dreaptă, modernă… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

7 Comentarii

Ioana 25 septembrie 2012 at 11:33

Titlul este eronat! Nu este vorba de o dublare, după cum se poate observa din citirea proiectului de hotărâre, ci doar de o majorare. Spre exemplu, biletul pe o distanţă de 36-40 km costă astăzi 6 lei, iar de la 1 octombrie 2012 ar costa 7,5 lei.

Marius 25 septembrie 2012 at 11:56

E normal sa aiba cheltuieli atat de mari cu reparatia masinilor daca sunt produse pin anii `80. La pretul asta, la comportamentul soferilor, la intarzierile ZILNICE, la conditiile precare din unele autobuze- in vara cam jumate nu aveau AC pentru ca era defect… sa se spele pe cap ca nu mai mergem cu ei. Sincer regret disparitia TransGylen care erau civilizati.

Coco 25 septembrie 2012 at 12:29

Cred ca reintrarea in competitie a celor de la TransGylen ar face ordine. Nu s-ar mai calatori in picioare, nu s-ar mai suferi de cald din cauza aerului conditionat care nu functioneaza, iar soferii ar fi cuviinciosi si binevoitori. La lacitatea transportului este mult sa dai 7 lei pana in Alba Iulia. Personal dau aceasta suma celor de la Fany firma care de cate ori merg cu ee ma simt cineva.

anna 25 septembrie 2012 at 15:06

Ai dreptate .Daca ar fi concurenta adevarata, si ar merge pe acest traseu si Gylen pretul ar scadea de ex. in loc de 5,5 ar fi sigur 4!Consiliul judetean face jocul transportatorilor…stim noi de ce…! doar nu platesc ei!
Ar fi bine sa mareasca pretul in asa fel ca NIMENI SA NU SE MAI DEPLASEZE LA LUCRU IN JUDET! ca deh si asa sunt multe locuri de munca!

Coco 25 septembrie 2012 at 16:21

Daca pe onor primarul, primaria si acolitii primarului iar fi interesat soarta aiudenilor acestia lucrau in Aiiud nu in alte parti din judet. Haideti sa-i multumim domnului primar pentru ca impreuna cu PNListi lui au pus pe butuci industria aiudeana si au facut o gramada de locuri de munca, pardon de someri.

biscuite 25 septembrie 2012 at 22:33

Asa se intampla cand concurenta ii 0 !!!! Ii admir pe cei din Totoi care in momentul cand s-au modificat tarifele(au crescut cu 40 %)… nu s-au mai urcat in autobuz 1 saptamana !!!! Acum platesc biletul ca si cei din Alba Iulia si anume 1.8 lei !!!!

ngardus 26 septembrie 2012 at 10:14

Intrebarea mea este urmatoarea ce facem cu copii care fac naveta la scoala ca si asa scoala face figuri ca nu au bani sa plateasca abonamentele copiilor care fac naveta.D omnul patron de la aitrans nuare sau nu a avut copii in scoala~ar trebui sa se gindeasca sa faca o reducere de50% la aceati copii ca nu sunt multi.

Comentariile sunt oprite