Rămâi conectat

Politică Administrație

Aitrans SA nu a dublat tarifele de transport călători pe traseul Alba lulia -Teiuş – Aiud

Publicat

în

Hotărârea Consiliului Judeţean Alba, care ar fi trebuit să intre  în vigoare încă de la 1 octombrie 2012, a fost amânată prima dată la ședința de CJ din 27 septembrie.

Tarifele actuale de călătorie au fost aprobate prin Hotărârea Consiliului Judeţean Alba nr. 150 din 26 iunie 2008.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Documentaţia prezentată de către operatorul de transport rutier atestă creşterea cheltuielilor specifice serviciului, în perioada iulie 2008-iulie 2012, la carburanţi, piese de schimb, anvelope, asigurări de răspundere civilă auto şi CASCO, întreţineri/reparaţii şi a contribuţiilor la asigurările sociale ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Operatorul de transport rutier SC Aitrans SA solicită Consiliului Judeţean Alba modificarea tarifelor de călătorie pentru serviciul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, fundamentând tarifele propuse pe baza principalelor elemente de cheltuieli specifice serviciului, care au înregistrat o creştere semnificativă în perioada iulie 2008-iulie 2012, în special ca urmare a majorării taxei pe valoare adăugate, a preţului la carburanţi, piese de schimb, întreţineri/reparaţii şi la asigurările de răspundere civilă auto şi CASCO şi a creşterii cuantumului contribuţiilor la asigurările sociale, ca urmare a majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1225/2011.

Indicele lunar al preţurilor de consum la categoria servicii, în perioada curentă iulie 2012 faţă de perioada de referinţă iulie 2008, a fost de 126,53%, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.

Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul de transport rutier SC Aitrans SA rezultă că propunerile privind modificarea tarifelor pentru prestarea serviciului de transport public de persoane prin curse regulate se încadrează în prevederile Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr.272/2007 pentru aprobarea Normelor-cadru privind stabilirea, ajustarea şi modificarea tarifelor pentru serviciile de transport public local de persoane şi ale contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, încheiat cu acesta.”

SC Aitrans SA

Tarife în vigoare de la data de 1 iulie 2008 (inclusiv T.V.A 24%)

Tarife propuse începând cu data de 1 octombrie 2012 (inclusiv T.V.A. 24%)

Distantă

(km)’

Valoare

bilet

(lei)

Distanţa

(km)’

Valoare

abonament

(lei)

Distanţa

(km)

Valoare

bilet

(lei)

Distanţă

(km)’

Valoare

abonament

(lei)

0-2

1,00

0-2

28,00

0-2

2,00

0-2

60,00

3-5

1,50

3-5

41,00

3-5

3,00

3-5

90,00

6-8

2,00

6-8

55,00

6-8

3,50

6-8

105,00

9-10

2,50

9-10

69,00

9-10

4,00

9-10

120,00

11-13

3,00

11-13

83,00

11-13

4,50

11-13

140,00

14-15

3,50

14-15

97,00

14-15

5,00

14-15

150,00

16-20

4,00

16-20

111,00

16-20

5,50

16-20

165,00

21-25

4,50

21-25

124,00

21-25

6,00

21-25

180,00

26-30

5,00

26-30

138,00

26-30

6,50

„ 26-30

195,00

31-35

5,50

31-35

152,00

31-35

7,00

31-35

210,00

36-40

6,00

36-40

166,00

36-40

7,50

36-40

225,00

41-45

7,00

41-45

193,00

41-45

8,00

41-45

240,00


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Politică Administrație

Comunicat de presă| Marius Hațegan, vicepreședinte CJ Alba: Alba, primul județ din România care a semnat finanțarea pe Programul Anghel Saligny

Publicat

în

Comunicat de presă| Marius Hațegan, vicepreședinte CJ Alba: Alba, primul județ din România care a semnat finanțarea pe Programul Anghel Saligny

Suma alocată județului nostru pentru investiții este de 1.173.987.000 RON, din care 503.137.000 RON pentru apă-canal și 670.850.000 RON pentru infrastructura rutieră.

Din această sumă, CJ Alba va primi 137 milioane, pentru proiectele:

1. Reabilitare DJ 705 Zlatna – Almașu Mare – 31,1 mil. RON;
2. Modernizare și consolidare DJ 107 V Sânmiclăuș – Alecuș – 24,9 mil. RON;
3. Modernizare DJ 107 K Întregalde – Bârlești (Mogoș) – 24,9 mil. RON;
4. Modernizare DJ 106 K Vingard – Ohaba – 28,8 mil. lei;
5. Modernizare DJ 142 N Căpâlna de Jos – Sânmiclăuș – 3,8 mil. RON;
6. Modernizare DJ 704 A, DN 7 – Pianu de Jos – 15,3 mil. RON;
7. Pod peste DJ 107 la Colibi – 4,3 mil. RON;
8. Modernizare DJ 107 H Coșlariu Nou – DN 1 – 3,8 mil. RON.

Elit - Gustul Desăvârșit

Municipiului Alba Iulia îi revin 43 milioane RON:

1. Extindere rețea apă și canalizare zona Orizont – 6,947 mil. RON;
2. Extindere canalizare pluvială Micești – 3,837 mil. RON;
3. Extindere rețea de apă și canalizare zona Emil Racoviță – 13,9 mil. RON;
4. Modernizare străzi zona Arex – 18,2 mil. RON.

Toate UAT-urile din județ vor primi finanțare prin intermediul acestui program.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Europarlamentarul Mircea Hava: UE are nevoie de o abordare care să păstreze și chiar să crească locurile de muncă

Publicat

în

Săptămâna aceasta, în Parlamentul European, sperăm să ajungem la un compromis în privința a trei componente esențiale ale FIT for 55, proiectul european prin care Uniunea își propune să reducă, până în anul 2030, emisiile de dioxid de carbon cu 55%, comparativ cu anul 1990. E vorba despre Emissions Trading System, Carbon Border Adjustment Mechanism și Social Climate Fund, pentru care grupul PPE, cel mai mare grup politic din Parlamentul European, speră să fie agreată o variantă prin care să păstrăm viabile țintele propuse prin programul FIT for 55 și, în același timp, să protejăm locurile de muncă la nivelul Uniunii.

Chiar dacă situația actuală a scos încălzirea globală din prim-planul agendei publice, asta nu înseamnă că problema nu este la fel de reală ori că angajamentele pe care le-am luat față de viitor pot sau trebuie să fie ignorate. În același timp, însă, Uniunea Europeană se află la un moment de răscruce, în care trebuie să privim spre viitor din toate unghiurile posibile, să anticipăm și să găsim soluții pentru toate problemele cu care ne vom confrunta.

Iar una dintre aceste probleme și provocări în același timp este reîntoarcerea producției în interiorul UE. Ne-am lovit cu toții de problema asta în timpul pandemiei de Covid, când ne-am fi dorit ca toate capacitățile de producție pentru vaccin, necesare cetățenilor Uniunii, să fie aici, în spațiul statelor membre. Ne lovim și acum de această problemă, a lanțurilor de distribuție globale, care pot fi perturbate de situații ce cu greu ar fi putut fi anticipate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Uniunea Europeană trebuie să se asigure că economia statelor membre este pe cât de puțin dependentă posibil de lanțul de distribuție extra european.

Viitorul UE este unul în care piața comună interacționează liber, în baza unor reguli clare, cu toate piețele globale, însă cu o autonomie cât mai bine conturată. Iar pariul pe care trebuie să-l câștigăm pentru viitor este acela al întoarcerii facilităților de producție în interiorul Uniunii. Fie că vorbim de industrie, de hi-tech sau chiar de energie, pentru care trebuie să investim în soluții alternative combustibililor fosili, Uniunea Europeană are nevoie de un plan de investiții și recalibrare a întregii industrii și economii, astfel încât dependența de importuri să fie cât mai mică posibil.

Acest lucru poate fi o imensă oportunitate pentru România, cu condiția să fim pregătiți din timp. Mă refer aici atât la Guvern, care trebuie să vină cu măsuri care să atragă investitorii și companiile, dar mai ales la UAT-uri, care pot găsi formule punctuale prin care să convingă potențialii investitori. Această recalibrare a economiei europene, a unităților de producție, va avea loc fără dar și poate. Dacă știm să profităm de ea, România poate deveni una dintre cele mai viabile opțiuni pentru dezvoltarea acelor industrii pentru care, în prezent, Uniunea se bazează în principal pe importuri.

Mircea Hava, europarlamentar PNL, Membru PPE


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Deputatul PSD, Tuhuț Radu Marcel: Partidul Social Democrat rămâne un partener solid al fermierilor

Publicat

în

Deputatul PSD, Tuhuț Radu Marcel: Partidul Social Democrat rămâne un partener solid al fermierilor

În contextul crizei alimentare preconizate, capacitatea României de a hrăni Europa reprezintă un real element de securitate şi stabilitate, iar Partidul Social Democrat a înţeles pe deplin valoarea fermierilor români, dovada de necontestat fiind reprezentată de investiţiile din agricultură şi subvenţiile alocate ori de câte ori PSD a fost la guvernare.

Și de această dată, în doar 6 luni de guvernare, Partidul Social Democrat a accelerat implementarea soluţiilor concrete destinate desfăşurării activităţii fermierilor. Ministrul Agriculturii, Adrian Chesnoiu, a aprobat alocarea a 700 de milioane de lei proiectelor de investiţii pentru irigații, un element strategic care stă la baza unei agriculturi performante şi eficiente din punct de vedere al productivităţii.

Deşi foştii miniştri nu au acordat importanţa necesară extinderii şi modernizării sistemului naţional de irigaţii, în contextul secetei tot mai acute care se anunţă, actuala conducere a ministerului Agriculturii a anunţat că toţi fermierii care se află în zonele viabile de irigat vor avea acces la apă mai devreme faţă de alţi ani, asigurându-se astfel o producţie care să poată susţine cererea pieţei interne.

Elit - Gustul Desăvârșit

În acest moment, România poate iriga la nivel optim peste 1 milion de hectare de teren arabil, însă dacă s-ar fi putut beneficia şi de alocările din PNRR, atât de vitale pentru dezvoltarea ţării, toată suprafaţa agricolă a României ar fi putut fi irigată până la finalizarea noului cadru financiar multianual.

Chiar şi în aceste condiţii vitrege găsite la minister, ministrul Chesnoiu a găsit soluţii pentru a implementa măsuri de sprijin pentru asigurarea gratuită a apei pompate pe infrastructura principală de irigaţii şi suportarea a 50% din facturile la energie electrică pentru folosirea instalaţiilor de pompare de către fermieri. În acelaşi timp, continuă şi lucrările de modernizare a infrastructurii de irigaţii, într-un ritm accelerat, până la atingerea suprafeţei totale de 2 milioane de hectare irigabile.

Trebuie să amintim faptul că actualul Guvern a majorat la 1,5 miliarde de euro bugetul alocat investiţiilor în infrastructura de irigaţii şi a inclus prin lege, la finanţare, sistemele de irigaţii de la nivelul fermelor. Practic, acolo unde nu este extinsă încă reţeaua naţională, fermierii pot accesa fonduri directe pentru soluţii moderne de irigat.

Toate aceste acţiuni şi măsuri adoptate de Partidul Social Democrat demonstrează faptul că cel mai mare partid al românilor rămâne încă o dată cel mai mare partener de dialog, cu o strategie solidă şi cu viziune pentru dezvoltarea fiecărui sector al societăţii.

Cu respect pentru locuitorii județului Alba,

Deputat PSD, Tuhuț Radu Marcel


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare