Rămâi conectat

Ştirea zilei

Accident rutier la Vinerea: Un motociclist a ajuns la spital după ce a fost acroșat de un autoturism

Ziarul Unirea

Publicat

în

Accident rutier la Vinerea: Un motociclist a ajuns la spital după ce a fost acroșat de un autoturism

Un accident rutier a avut loc sâmbătă, 20 august, la Vinerea, unde un autoturism și o motocicletă au intrat în coliziune.

La data de 20 august 2022, în jurul orei 14,00, polițiștii din Cugir au intervenit pe raza localității Vinerea unde a fost semnalată producerea unui accident rutier.

Elit - Gustul Desăvârșit

Din primele cercetări a rezultat că un autoturism condus de un bărbat de 46 de ani, din comuna Șibot, județul Alba, a intrat în coliziune cu o motocicletă condusă de un bărbat de 35 de ani, din comuna Băcia, județul Hunedoara.

În urma accidentului, motociclistul a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportat la spital.

Cei doi conducători auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea Ta

FOTO ȘTIREA TA| Imaginii spectaculoase aparute pe cerul din Alba: Curcubeu spectaculos deasupra unei bisericii din municipiu

Culda Ionică

Publicat

în

Imagini spectaculoase pe cerul din Alba Iulia: Un curcubeu a apărut deasupra unei biserici din municipiu

O serie de imagini frumoase au fost surprinse, azi 03 octombrie, la Biserica Pogorârea Sfântului Duh din Alba Iulia, de către un cititor ziarulunirea.ro. 

Așa cum reiese și din fotografiile trimise de către acesta pe adresa redacției, lăcașul de cult a fost încadrat aproape perfect de către acest fenomen apărut în urma ploilor din ultimele zile.

Elit - Gustul Desăvârșit

Curcubeul este un fenomen optic și meteorologic care se manifestă prin apariția pe cer a unui spectru de forma unui arc colorat atunci când lumina soarelui se refractă în picăturile de apă din atmosferă.

De cele mai multe ori curcubeul se observă după ploaie, când soarele este apropiat de orizont.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Modernizarea a patru străzi din Municipiul Sebeș: Licitația de peste 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Modernizarea a patru străzi din Municipiul Sebeș: Licitația de peste 10 MILIOANE de lei, lansată în SEAP

Primăria Municipiului Sebeș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări de construcții pentru obiectivul „Modernizare străzi Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlalilor”. Valoarea totală estimată este de 10.216.020,40 de lei.

Străzile Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor din Municipiul Sebeş prezintă următoarele deficienţe:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • lipsa sistemului rutier cu îmbrăcăminte modernă, străzile în situaţia actuală în perioadele umede fiind greu accesibile, producând şi poluare fonică mai mare;
  • lipsa trotuarelor amenajate care să permită separarea traficului auto de cel pietonal, în condiţiile actuale atât pietonii cât şi şoferii (toţi participanţii la trafic) sunt supuşi riscurilor de accidente, circulaţia pietonală se desfăşoară predominant pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa semnalizării rutiere, circulaţia auto la ora actuală făcându-se după prioritatea dreapta în intersecţii, dar de cele mai multe ori nu este respectată;
  • lipsa trecerilor de pietoni, fiecare traverseaza strada pe unde vrea;
  • lipsa locurilor de parcare, autoturismele sunt parcate pe acostamente sau carosabil;
  • lipsa rigolelor amenajate, la ora actuală în proporţie de 95%, rigolele sunt din pământ, iarpe unele porţiuni lipsesc, apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate rapid de pecarosabil, iar în perioadele umede creşte astfel risul accidentelor;
  • podeţe de acces la proprietăţi amenajate de fiecare în aparte care dau un aspect urbanistic,foarte inestetic
  • lipsa utilităţilor pe anumite porţiuni (apa, canal) sau subdimensionarea lor;
  • intersecţiile cu străzile adiacente sunt neamenajate;
  • zonele verzi sunt neîntreţinute;

În baza celor constatate mai sus se observa o inechitate a locuitorilor de pe aceste străzi faţăde ceilalţi locuitori ai municipiului privind accesul la utilităţi (apa,canal, căi de acces).

Situaţia propusă:

Atingerea indicatorilor ţintă 24630mp suprafata reabilitată, precum şi sistemele de apa şicanal pe circa 1978ml.

Investiţiile de mediu reprezintă o contribuţie importantă la rezolvarea problemeloreconomice şi sociale în România: la protecţia sănătăţii, îmbunătăţirea calităţii vieţii şi stimulareadezvoltării economice. Pentru a contribui la dezvoltarea regiunilor, România trebuie să facăinvestiţii semnificative în infrastructura de mediu, în special în sectoarele apă, drumuri, deşeuri şi calitatea aerului.

Obiectul acestei investiţii îlconstituie îmbunătăţirea infrastructurii rutiere prinmodernizarea acestor străzi.

Pe lângă problemele arătate mai sus alte argumentele mai elocvente în favoarea realizăriimodernizării acestor străzi care, demonstrează cu prisosinţă necesitatea modernizării sunt:

  • asigurarea siguranţei circulaţiei auto şi pietonale, atât pe timp uscat cât şi pe timp umedşi răcoros;
  • înlăturarea disconfortul produs de situaţia actuală a carosabilului cu numeroasedenivelări, gropi şi ogaşe prosuse de apa care se scruge pe carosabil;
  • stimularea unor activităţi economice, turistice sau productive ce duc la ridicareastandardului material şi spiritual al locuitorilor, care să conducă la stabilizarea populaţieiîn această zonă, cu toate consecinţele benefice ale acesteia;
  • ameliorarea calităţii mediului şi diminuarea surselor de poluare, prin realizarea uneisuprafeţe netede de rulare care reduce poluarea sonoră şi poluarea aerului;
  • ameliorarea condiţiilor igienico-sanitare ale locuitorilor eliminând praful şi noroaieledatorită străzilor neasfaltate;
  • să fie puse bazele de infrastructură pentru dezvoltarea turismului.

Pentru o mai bună gestionare a proiectului străzile care fac obiectul prezentului proiect au fost împărţite în trei obiecte după cum urmează:

Obiectul 1. Reabilitare reţele de alimentare cu apă

1. 1.Reabilitare reţea de apă strada Aurel Vlaicu

– Lungime totală proiectată de reabilitare a reţelei şi branşamente 942 ml.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 400 ( lungime =160 ml.), 250 mm(lungime =296ml) si 110 mm (lungime =255 ml).

– Branşamente de apă .

– Căminele de vane.

– Hidranţii de incendiu supraterani conform NP133/2013

1.2.Extindere reţea de apa strada Sticlarilor

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 404 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =250 ml.)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane.

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013 Extindere reţea de apă strada 8 Martie

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 631 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =323 ml)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013

1.3.Extindere reţea de apă strada Fântâna de Aur

– Lungimea totală proiectată de reabilitare a reţelei de apăşi branşamente este de 291 m.

– Reabilitarea reţelelor de apă cu conducte din PEID cu Dn 110 mm (lungime =172 ml)

– Branşamente de apă

– Căminele de vane

– Hidranţii de incendiu supraterani propuşi conform NP133/2013 Obiectul 2. Extindere reţele de canalizare menajeră

2.1. Extindere reţea canalizare menajeră strada Aurel Vlaicu

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajerăşi reabilitare racorduri este de 121 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =64 ml);

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile.

2.2. Extindere reţea canalizare menajeră strada Sticlarilor

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajerăşi reabilitare racorduri este de 380.50 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime = 226.5 ml).

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

2.3. Extindere reţea de canalizare menajeră strada 8 Martie

– Lungimea proiectată pentru extinderea reţelei de canalizare menajera şi reabilitare racorduri este de 638.5 m.

– Extinderea reţelei de canalizare cu conducte din PVC- KG cu Dn = 250 mm (lungime =303 ml).

– Racordurilor de canalizare realizate cu conducte din PVC- KG cu Dn 16 0 mm

– Căminele de vizitare din beton cu ramă şi capace compozite, de tip carosabile

Obiectul 3. Modernizare străzi

3.1. Modernizare strada Aurel Vlaicu

-lungimea străzii =circa765,00 m,

– lăţimea părţii carosabile l= 7,00 m,

– lăţime trotuare = 1,00 m;

– lăţime zone verzi existente care se pastrează= variabilă, min. 1,0 m

– lungime canal beton = 615,00 m;

– îngropare reţea gaz 3 puncte = 24 m

– îmbrăcăminte din beton asfaltic

3.2. Modernizare strada 8 Martie

– lungimea străzii =circa635,00 m; din care tronson 1 = 410 m, tronson 2 = 110 m, tronson 3 = 115 m

– lăţimea părţii Shared space carosabile: 2m+2m si variabil pavele 8cm.

3.3. Modernizare strada Fântâna de Aur Strada de cat IV

– lungimea străzii =313,00 m;

– lăţimea părţii carosabile = 6.00 m;

– lăţime trotuare = 1,00 m

3.4. Modernizare strada Sticlarilor Strada de cat IV

– lungimea străzii = 265 m; din care tronson 1 – 146 m şi tronson 2 – 119 m

– lăţimea părţii carosabile tronson 1 = 6,00 m;

– lăţimea părţii Shared space carosabile tronson 2: 2m+2m şi variabil pavele 8cm

Realizarea investiţiei conduce la crearea unei infrastructuri adecvate ce va deservii populaţia din zona, crează premiza dezvoltării turistice a zonei şi automat creşterea nivelului de trăi a populaţiei, reducându-se riscul depopulării zonelor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Care este situația barajului de la Lacul de acumulare Tăul Mare, după 24 de ore de la semnalarea avariei. Cât a scăzut cota apei

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Care este situația barajului de la Lacul de acumulare Tăul Mare, după 24 de ore de la semnalarea avariei. Cât a scăzut cota apei

La această oră se intervine cu 3 motopompe de mare capacitate pentru deversarea apei din lacul de acumulare, 1 motopompă fiind pregatită să intervină, iar 2 motopompe vor interveni la nevoie pentru evacuarea apei din zona îngustă a albiei pe raza localității Roșia Montană, zona locuită.

Cota apei în lacul de acumulare a scăzut cu 40 centimetri, dintr-un total de 5 metri, cât este obiectivul autorităților pentru ca riscul să fie acceptabil și populația s-ar putea întoarce în casele lor.

Elit - Gustul Desăvârșit

În gospodăriile din zona care ar putea fi în pericol de a fi inundată, locuiesc un total de 268 persoane, din care 126 s-au autoevacuat, 137 au refuzat evacuarea si 5 persoane au fost evacuate în spații puse la dispoziție de autorităţile publice, internatul școlar de la liceul din Abrud.

Forțe și mijloace angrenate la acest moment:

ISU Alba: 25 militari, 2 camioane cu 2 motopompe, 2 microbuze, 1 autoturisme, 1 autospeciale de interventie;

Pentru gestionarea situației, ISU Alba a alertat întregul personal operativ:

ISU BH – 2 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU MS – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU HD – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
ISU CJ – 3 militari, 1 camion, 1 motopompă;
IJJ Alba – 4 jandarmi cu 2 auto;
IPJ Alba – 4 politisti cu 2 auto;
SGA – 2 persoane cu 2 auto.

Totodată, au fost constituite 4 echipe mixte, din partea ISU, IPJ și IJJ, în vederea informării populației privind evacuarea acestora.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea