A fost aprobată Legea incubatoarelor şi acceleratoarelor de afaceri. VEZI schimbările aduse pentru micile firme nou înfiinţate
Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind incubatoarele de afaceri. Legea prevede crearea unor facilităţi pentru stimularea înfiinţării acestor incubatoare şi stabilește ce tipuri de incubatoare pot benefică de aceste facilităţi.
Ce este un incubator de afaceri?
Incubatorul de afaceri este o structură de sprijin a afacerilor, gestionată de un administrator, care urmăreşte crearea unui mediu favorabil, sustenabil, pentru întreprinderile mici şi mjlocii nou înfiinţate stimulându-le potenţialul de dezvoltare şi de viabilitate, ajutându-le să se dezvolte în perioada de început, prin asigurarea unor facilitaţii comune şi a suportului managerial necesar, se arăta într-un comunicat transmis de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
Practic, incubatorul de afaceri poate fi şi o clădire de birouri de dimensiuni medii sau reduse, în care start up-urile plătesc la comun chiria şi diverse servicii, pentru a ieşi mai ieftin. În plus, incubatorul de afaceri aduce laolaltă firmele şi ideile de afaceri, pentru că marii investitori să aibă mai uşor acces la ele, pe modelul Silicon Valley din SUA.
Cine poate fi fondator al unui incubator de afaceri?
Pot fi fondatori ai unui incubator de afaceri autorităţile publice locale, instituţia sau consorţiul de instituţii de învăţământ superior acreditate, institutele, centrele şi staţiunile de cercetare-dezvoltare, camerele de comerţ sau persoane juridice de drept privat, potrivit legii recent adoptate.
Tipurile de incubatoare de afaceri care se pot înființa sunt:
– cu portofoliu mixt;
– tehnologic;
– academic;
– agro-incubator;
– social;
– virtual;
– pentru activităţi nonagricole în mediul rural.
Acordarea titlului de incubator de afaceri se face prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mci şi mijlocii.
Perioada de valabilitate a titlului de incubator de afaceri este de 10 ani, putând fi prelungit pentru perioade similare.
Serviciile oferite de administratorul incubatorului de afaceri sunt:
– preincubare, pentru o perioadă maximă de 6 luni; incubare – pentru un ciclu de incubare de maxim 3 ani;
– accelerator de afaceri -pentru o perioadă maximă de 2 ani.
Facilităţile acordate fondatorului incubatorului de afaceri, prin intermediul schemelor de ajutor de stat, sunt:
– scutirea de la plata impozitului pe teren, corespunzător terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri;
– scutirea de la plata impozitului pe clădiri, corespunzător clădirilor care fac parte din infrastructura incubatorul de afaceri;
– scutiri de la plata oricăror taxe datorate bugetelor locale;
– alte facilităţi care pot fi acordate, potrivit legii, de autorităţile administraţiei publice locale sau centrale.
Ideea incubatoarelor de afaceri nu este deloc nouă în România. Încă din anul 2005 până în 2013 au fost deschise 11 incubatoare de afaceri în Braşov, Sfântu Gheorghe, Câmpia Turzii, Satu Mare, Bacău, Dorohoi, Mangalia, Timişoara, Albă Iulia, târgu Mureş şi Craiova.
Cu toate acestea, nu se poate spune că experienţa a fost extrem de reuşită: au fost incubate în total 203 firme şi s-au creat 368 de locuri de muncă, potrivit datelor Guvernului.
Iniţiatorii acestei legi declară că acesta reglementează regimul juridic de înfiinţare şi funcţionare a incubatoarelor de afaceri, prin acordarea de facilităţi pentru stimularea înfiinţării acestora, pentru crearea de noi locuri de muncă, diversificarea economiilor şi crearea unui mediu antreprenorial în cadrul comunităţilor locale.
Legea merge la promulgare la preşedintele Klaus Iohannis şi urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. (Z.U.)
startupcafe.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Anunț începere implementare proiect: “Implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”
Comunicat de presă Beneficiar: Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud anunţă începerea activităţilor proiectului “Implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Pilonul V: Sănătate și reziliență instituțională, Componenta C7 – Transformare digitală I3. Realizarea sistemului […]
Românii care au făcut un credit ipotecar, rate mai mari la bancă de la 1 iulie 2025 În contextul situației economice actuale, românii cu credite ipotecare primesc o nouă lovitură: creșterea dobânzilor! Acest lucru este preconizat pentru a doua jumătate a acestui an și va duce la o majorare a ratei lunare cu aproximativ 90 […]
Comunicat finalizare proiect – Construire clădire Liceu Tehnologic Sebeș (02.07.2025) Scopul proiectului: Îmbunătățirea infrastructurii de educație la nivelul Municipiului Sebeș Beneficiar: municipiul Sebeș Perioada de implementare: 30.05.2019 – 12.07.2025 Valoarea totală a proiectului: 53.333.560,13 lei Valoarea cofinanțării UE : 2014 – 2020: 20.975.260,80 lei […]