Rămâi conectat

Economie

A fost aprobată Legea incubatoarelor şi acceleratoarelor de afaceri. VEZI schimbările aduse pentru micile firme nou înfiinţate

Publicat

în

Parlamentul a adoptat proiectul de lege privind incubatoarele de afaceri. Legea prevede crearea unor  facilităţi pentru stimularea înfiinţării acestor incubatoare şi stabilește ce tipuri de incubatoare pot benefică de aceste facilităţi.

Ce este un incubator de afaceri?

Incubatorul de afaceri  este  o structură de sprijin a afacerilor, gestionată de un administrator, care urmăreşte crearea unui mediu favorabil, sustenabil, pentru întreprinderile mici şi mjlocii nou înfiinţate stimulându-le potenţialul de dezvoltare şi de viabilitate, ajutându-le să se dezvolte în perioada de început, prin asigurarea unor facilitaţii comune şi a suportului managerial necesar, se arăta într-un comunicat transmis de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

Practic, incubatorul de afaceri poate fi şi o clădire de birouri de dimensiuni medii sau reduse, în care start up-urile plătesc la comun chiria şi diverse servicii, pentru a ieşi mai ieftin. În plus, incubatorul de afaceri aduce laolaltă firmele şi ideile de afaceri, pentru că marii investitori să aibă mai uşor acces la ele, pe modelul Silicon Valley din SUA.

Electrica Furnizare Discount

Cine poate fi fondator al unui incubator de afaceri?

Pot fi fondatori ai unui incubator de afaceri autorităţile publice locale, instituţia sau consorţiul de instituţii de învăţământ superior acreditate, institutele, centrele  şi staţiunile de cercetare-dezvoltare, camerele de comerţ sau persoane juridice de drept privat, potrivit legii recent adoptate.

Tipurile de incubatoare de afaceri care se pot înființa sunt:
– cu portofoliu mixt;
– tehnologic;
– academic;
– agro-incubator;
– social;
– virtual;
– pentru activităţi nonagricole în mediul rural.

Acordarea titlului de incubator de afaceri se face prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale cu atribuţii în domeniul întreprinderilor mci şi mijlocii.

Perioada de valabilitate a titlului de incubator de afaceri este de 10 ani, putând fi prelungit pentru perioade similare.

Serviciile oferite de administratorul incubatorului de afaceri sunt:
– preincubare, pentru o perioadă maximă de 6 luni; incubare – pentru un ciclu de incubare de maxim  3 ani;
– accelerator de afaceri -pentru o perioadă maximă de 2 ani.

Facilităţile acordate fondatorului incubatorului de afaceri, prin intermediul schemelor de ajutor de stat, sunt:
– scutirea de la plata impozitului pe teren, corespunzător terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri;
– scutirea de la plata impozitului pe clădiri, corespunzător clădirilor care fac parte din infrastructura incubatorul de afaceri;
– scutiri de la plata oricăror taxe datorate bugetelor locale;
– alte facilităţi care pot fi acordate, potrivit legii, de autorităţile administraţiei publice locale sau centrale.

Ideea incubatoarelor de afaceri nu este deloc nouă în România. Încă din anul 2005 până în 2013 au fost deschise 11 incubatoare de afaceri în Braşov, Sfântu Gheorghe, Câmpia Turzii, Satu Mare, Bacău, Dorohoi, Mangalia, Timişoara, Albă Iulia, târgu Mureş şi Craiova.

Cu toate acestea, nu se poate spune că experienţa a fost extrem de reuşită: au fost incubate în total 203 firme şi s-au creat 368 de locuri de muncă, potrivit datelor Guvernului.

Iniţiatorii acestei legi declară că acesta reglementează regimul juridic de înfiinţare şi funcţionare a incubatoarelor de afaceri, prin acordarea de facilităţi pentru stimularea înfiinţării acestora, pentru crearea de noi locuri de muncă, diversificarea economiilor şi crearea unui mediu antreprenorial în cadrul comunităţilor locale.

Legea merge la promulgare la preşedintele Klaus Iohannis şi urmează să fie publicată în Monitorul Oficial. (Z.U.)

startupcafe.ro

Publicitate

Economie

COMUNICAT DE PRESĂ FINALIZARE PROIECT „Îmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Cricău”

Publicat

în

Comunicat de presă

Comuna Cricău, județul Alba, anunță finalizarea proiectuluiÎmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Cricău, cod SMIS 144119, realizat în baza contractului de finanțare nr. 285/233t/29.07.2021, încheiat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României în calitate de Organism Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale.

Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Competitivitate, Axa prioritară 2, Prioritatea de investiție 2c – Consolidarea aplicațiilor (TIC) pentru e-guvernare, e-învățare, e-incluziune, e-cultură, e-sănatate, Obiectiv Specific OS 2.4 – Creșterea gradului de utilizare a Internetului, Actiunea 2.3.3 – Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice in domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură SECȚIUNEA E-EDUCAȚIE, Apelul nr. 2.

Electrica Furnizare Discount

Valoarea totală a proiectului: 287.385,72 lei

Valoarea finanțării nerambursabile: 245.599,97 lei

Obiectivul general al proiectului: asigurarea accesului elevilor la procesul de învățare în mediul on-line, prin dotarea unității de învățământ de pe raza comunei Cricău (Școala Gimnazială ”Decebal” Cricău), cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare, precum și a altor echipamente/dispozitive electronice.

Rezultatele obținute în urma implementării proiectului:

– 110 elevi și 26 de cadre didactice sprijinite cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației, necesare desfășurării activităților didactice în mediul on-line.

– 1 unitate de învățământ de pe raza Comunei Cricău dotată cu echipamente de tip IT, astfel încât să se asigure în bune condiții desfășurarea activităților didactice în anul școlar 2020-2021.

Perioada de implementare: 29.07.2021 – 29.01.2022.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Competitivi împreună !

 

Date de contact beneficiar: 

                                                                                    Comuna Cricău,

                                                                             str. Axente Sever, nr. 58,

județul Alba, România

tel. 0858845101, fax.0258845101

Citește mai mult

Economie

FOTO| TRANSEURO a împlinit 30 de ani. Un nou magazin, la Ighiu și o nouă gamă de produse „Gata de Gătit” pentru clienți

Publicat

în

În decursul anilor am crescut alături de dumneavostră și ne dorim că acest lucru să stea în continuare la baza dezvoltării noastre.

Prin gama de panificație compania nostra va oferă o sortimentație în care lucrurile simple se dovedesc a fi întotdeauna cele mai bune. Plecând de la o făînă de cea mai bună calitate provenită din moară nostra și de la cultivarea maielei pe care o folosim în rețetele noastre, vrem să va asigurăm cele mai bune produse la cei mai ridicați parametri calitativi. Oferta noastră este un produs „ că la mama acasă” livrat la o scară industrială, asumându-ne astfel efortul care îl presupune acest lucru.

Pentru că știm presiunea pe care viață cotidiană o exercită asupra timpului nostru venim în atenția clienților noștri cu nouă gama de produse „ Gata de Gătit”. Pentru că ne dorim în permanentă să va oferim nu doar cea mai prosapata carne de porc românesc provenită din abatorizarea nostra ci și un produs care se diferențiază, am măturat această carne, eliminând astfel veșnică întrebare : astăzi ce gătim? Măturată și condimentată carnea este astfel pregătită necesită doar un simplu tratament termic pentru a oferi comesenilor dumneavostră experiență unui produs unic și inconfundabil.

Electrica Furnizare Discount

Dorim să fim un garant al calității pentru toți aceia care ne trec pragul și prin această prisma filtrăm toate rețele produselor noastre care sunt adânc ancorate în gusturile și tradițiile noastre. Va oferim în permanentă rețete care evocă un produs așa cum îl știm pe masă de sărbătoare a bunicilor noștri și din această linie a răsfățului și trecutului îmbogățim oferta nostra în permanentă respectând toate caracteristicile marcate de această linie.

Motto-ul nostru „ Aproape de client” înseamnă constanța, fiabilitate, inovație, prospețime, siguranță, profesionalism, viziune și toate aceste lucruri încercăm să le îmbrăcăm în cele mai bune prețuri, astfel încât experiență cumpărăturilor în cadrul magazinelor noastre să nu fie doar una plăcută ci, în același timp și una economa.

Acesta face parte din rețeaua noastră care cuprinde un număr de 40 magazine extinse pe teritoriul a trei județe și prin care încercăm să aducem calitatea și prospețimea produselor noastre unui număr cât mai mare de consumatori. Prin deschiderea noului magazin din Ighiu compania aduce în față dumneavostră un nou etalon al profesionalismului și atenției pentru detalii, care să reflecte grijă pe care o acordăm în elaborarea produselor cu care venim în atenția dumneavostră. Sunteți și ați fost centrul atenției noastre și ținem să va mulțumim pe această cale că ați fost alături de noi în această minunată călătorie a celor 30 de ani.

Dacă doriți să gustați din savoarea produselor noastre, să va lăsăți purtați pe meleagurile copilăriei când eram răsfățați de bunicii noștri cu bucate alese și multă dragoste, va invităm cu drag să ne treceți pragul noului magazin de prezentare și desfacere din Ighiu.

Citește mai mult

Economie

Drept la replică| RER Vest–RETIM: Nu există nicio sancțiune aplicată de către DSP Alba. Reprezentantul DSP s-a deplasat la fața loculului unde a constatat că deșeurile fuseseră ridicate

Publicat

în

Drept la replică| RER Vest–RETIM: Nu există nicio sancțiune aplicată de către DSP Alba. Reprezentantul DSP s-a deplasat la fața loculului unde a constatat că deșeurile fuseseră ridicate

Deși menționați sintagma SURSE în titlu și care lasă loc de îndoială în ceea ce privește conținutul articolului, înțelegem din textul “Potrivit surselor ziarulunirea.ro, un reprezentant al RER VEST & RETIM a fost invitat la sediul Direcției de Sănătate Publică Alba urmând să se deplaseze în teritoriul județului Alba, în zonele vizate de articol, pentru a constata situația, în condițiile în care aceștia susțin că deșeurile au fost ridicate” că afirmați că Asocierea RER Vest – RETIM care operează deja în Alba Iulia nu a ridicat deșeurile de la anumite adrese, ceea ce este fals.

Pentru o corectă infomare a cititorilor dvs, vă comunicăm că alături de un angajat RER Vest, reprezentantul DSP Alba s-a deplasat la fața loculului unde a constatat că, într-adevăr, deșeurile fuseseră ridicate. Prin urmare, nu există nicio sancțiune aplicată de către DSP Alba. Pentru conformitate, au fost realizate mai multe fotografii chiar cu ocazia verificărilor, pe care vi le trimitem atașate.

Pe de altă parte, după cum a precizat și în comunicările anterioare, făcute înainte de intrarea în operare, pot exista situații în care lucrurile nu vor arăta perfect în orice moment. În același timp, noi depunem toate eforturile posibile și:

Electrica Furnizare Discount

– Asigurăm, pentru perioada de început a colectării, o frecvență de colectare dublă față de obligațiile noastre, pentru a oferi timpul necesar adoptării măsurilor reale de remediere.
– Informăm utilizatorii serviciului de salubrizare deopotrivă despre regulile de colectare separată, cât și despre regulile de bună practică (ce trebuie să facem când observăm nereguli, etc).

Vă solicităm ca pe viitor, în cazul în care veţi publica şi alte articole legate de companiile RER Vest – RETIM Ecologic Service SA, să solicitaţi în scris un punct de vedere oficial. Vă asigurăm că vom răspunde cu celeritate, de asemenea în scris, incluzând toate informațiile solicitate.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare