Velo Apuseni, proiectul de realizare a 37 km de pistă de biciclete în Munții Apuseni, prinde contur: Licitația pentru serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor, lansată pe SEAP
Velo Apuseni, proiectul de realizare a 37 km de pistă de biciclete în Munții Apuseni, prinde contur: Licitația pentru serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor, lansată pe SEAP
Administrația județului Alba, a lansat recent pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, licitația care prevede achiziționarea serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor pentru construirea unei piste de biciclete de peste 37 km care va fi amenajată în Munții Apuseni. Valoarea estimată a contractului este de 13.824.747,38 lei, fără TVA.
Potrivit documentației, se vor achiziționa servicii de proiectare și execuție lucrări pentru investiţia – „VELO APUSENI-amenajare trasee cicloturistice în munții Apuseni, pe zona județelor Bihor, Alba, Cluj – LOT JUDEȚUL ALBA”.
Citește și: Velo Apuseni – Pistă de biciclete de peste 37 km, amenajată în Munții Apuseni din Alba. Peisaje de vis, popasuri pentru relaxare și odihnă, refugii montane pentru dormit și toalete ecologice
Potrivit Caietului de sarcini, în cadrul contractului vor fi realizate următoarele activități:
Faza I. Proiectare:
Elaborarea documentațiilor tehnico-economice corespunzătoare etapelor III și IV definite prin Art. 1, alin. (2) din Hotărârea 907/2016 și asigurarea asistenței tehnice pe parcursul execuției lucrărilor.
În acest sens se vor întocmi următoarele:
– Documentaţia tehnică pentru obţinerea Autorizaţiei de Construire: DTAC + DTOE,
– Documentațiile pentru obținerea avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de urbanism, pentru acele avize/acorduri care nu au fost obținute la faza SF.
– Proiectul tehnic de execuție – PT, Detalii de execuție – DE și Caiete de sarcini – CS.
– Serviciile de verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie
Faza II. Asistența tehnică
Executia lucrărilor
Proiectul de investiție VELO APUSENI – Amenajare trasee cicloturistice în Munții Apuseni, pe zona județelor Alba, Bihor, Cluj – lot județul Alba” își propune să creeze un traseu cicloturistic extins în județ Alba, integrat în situl NATURA 2000 și Parcul Natural Apuseni. Traseul va străbate o distanță de 37209,87 m, traversând comunele Gârda de Sus, Scărișoara și Horea, oferind multiple facilități pentru cicliști, inclusiv spații de odihnă, refugii și stații de încărcare pentru biciclete electrice.
Proiectul are o importanță semnificativă atât din punct de vedere turistic, cât și ecologic, având în vedere amplasarea sa într-o zonă naturală protejată. De asemenea, acest proiect contribuie la dezvoltarea infrastructurii turistice în județul Alba, promovând turismul activ și sustenabil.
Următoarele variante sunt concepute pentru a respecta criteriile esențiale de siguranță, eficiență, coerență, atractivitate și confort, fundamentale pentru orice proiect de infrastructură destinată ciclismului. Siguranța este asigurată prin separarea clară a căii de rulaj a bicicletei, limitarea vitezei autovehiculelor și marcarea vizibilă a traseului cicloturistic. Coerența și accesibilitatea sunt garantate printr-o rețea continuă și bine marcate, conectate cu alte mijloace de transport. Atractivitatea și confortul sunt asigurate prin integrarea estetică în peisaj și menținerea unei suprafețe de rulare netede și bine întreținute.
VARIANTA 1 (RECOMANDATĂ) – Traseu pe cale de rulare existentă
Se propun trasee de biciclete care vor fi amplasate pe partea carosabilă pe întreaga lungime a traseului. Traseul destinat bicicliștilor va fi poziționat pe partea dreaptă a carosabilului și va funcționa pe dublu sens de circulație, asigurând astfel o navigare clară și sigură. Această dispunere este concepută pentru a separa fluxul bicicliștilor de traficul auto, reducând riscul de accidente și facilitând o circulație mai fluentă.
Va fi amenajat un traseu cu dublu sens pe întreaga lungime a rutei, cu scopul de a minimiza necesitatea traversării carosabilului. Această abordare are rolul de a spori siguranța bicicliștilor, reducând semnificativ riscul de incidente și oferindu-le o rută clară și continuă. Prin eliminarea frecventei traversări a drumului, se îmbunătățește atât eficiența navigării, cât și confortul participanților, asigurând o experiență fluidă și sigură pe întreaga durată a traseului.
Limitări de viteză și gabarit pentru autovehicule
– Limitarea vitezei auto la 30 km/h (recomandat 20 km/h) pe întreg traseul contribuie la siguranța tuturor participanților la trafic.
-Reducerea gabaritului și a tonajului la 7,5 tone.
-Volumul și viteza traficului motorizat să fie sunt reduse în apropierea cicliștilor, în special în cazul căilor de circulație cu trafic mixt.
-bănci fixe.
VELO APUSENI – 8 popasuri în mijlocul unor peisaje de vis
De-a lungul celor 7 tronsoane vor fi amenajate mai multe popasuri, după cum urmează:
Popas 1- Spațiu de odihnă cu loc de luat masa, localizat pe segmentul de drum DJ 750 la hm 1+785,79, aferent tronsonului 1.
Pentru primul popas se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă.
Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv, fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe.
Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivi 3 deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologica și un sistem rastel pentru biciclete.
Popas 2 – Spațiu de odihnă cu loc de luat masa, localizat pe segmentul de drum DJ 750 ta km 7+558, situat ta finalul tronsonului 1 și începutul tronsonului 2
Pentru al doilea popas se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele, pe 3 laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare se va dota cu mobilier tip bănci fixe. Construcția va fi dotate cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Popas 3 – Refugiu cu stație de încărcare biciclete și spațiu de odihnă cu loc de luat masa -focalizat pe segmentul de drum DJ 750 la km 11+290, situat la finalul tronsonului 2 ți începutul tronsonului 3
Pentru al treilea popas se propune realizarea a două construcții distincte. Realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior, se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Se propune și realizarea unei construcții de tip spațiu închis, încălzit, cu funcțiune de refugiu montan. Construcția va fi dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat. Mobilarea acestui tip de spațiu se propune a se realiza prin montarea a 4 platforme supraetajate din lemn masiv, care servesc drept loc temporar pentru dormit, pentru 8 persoane. De asemenea, construcția propusă va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică.
Tot la exterior, în zona aferentă celor două construcții se propune o stație pentru încărcare a bicicletelor electrice, alimentată de la branșament.
Popas 4 – Spațiu de odihnă cu loc de luat masa – localizat pe segmentul de drum forestier 1 ta km 16+913,47, situat la finalul tronsonului 3
Pentru popasul 4 se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrale pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv, fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier
de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până
în noiembrie), o toaleta ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Popas 5 – Refugiu și spațiu de odihnă cu loc de luat masa – localizat pe segmentul de drum comunal DC 264 la km 28+528,49, situat la finalul tronsonului 5 și începutul tronsonului 6 al traseului de biciclete, aferent intersecției drumului comunal 254 cu drumul județean 750
Pentru popasul 5 se propune realizarea a două construcții distincte. Realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotata cu panouri fotovoltaice, dar va dispune șl de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până in noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Se propune și realizarea unei construcții de tip spațiu închis, încălzit, cu funcțiune de refugiu montan. Construcția va fi dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat. Mobilarea acestui tip de spațiu se propune a se realiza prin montarea a 4 platforme supraetajate din lemn masiv, care servesc drept loc temporar pentru dormit, pentru 8 persoane. De asemenea construcția propusă va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile.
La exterior, se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică.
Popas 6 – Self-service de biciclete cu stație de încărcare biciclete și spațiu de odihnă cu loc de luat masa — localizat la intersecția segmentului de drum DJ 750 și drum comunal DC260 la km 23+772,1
Pentru popasul 5 se propune realizarea a două construcții distincte. Realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri peri metr ale pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 3 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru Iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Se propune și realizarea unei construcții de tip spațiu închis, încălzit, cu funcțiune de refugiu montan. Construcția va fi dotată cu sistem de încălzire electric și sistem de iluminat. Mobilarea acestui tip de spațiu se propune a se realiza prin montarea a 4 platforme supraetajate din lemn masiv, care servesc drept loc temporar pentru dormit, pentru 3 persoane. De asemenea, construcția propusă va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament Fa rețeaua existentă pentru sistemul de iluminat, sistemul de încălzire și pentru încărcare dispozitive mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de uz rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie), o toaletă ecologică.
Tot la exterior, în zona aferentă celor două construcții se propune o stație pentru încărcare a bicicletelor electrice, alimentată de la branșament.
Pentru popasul 7 se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi. Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept loc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseală și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseai, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, se va dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament ia rețeaua existen ă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră (alimentat de o cisterna pe perioada de sezon care se propune a fi din martie lână în noiembrie), o toaletă ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
Popas 8 – Spațiu de odihnă cu foc de luat masa – localizat pe segmentul de drum DC 260 la km 32+646,13, situat la finalul tronsonului 6 și începutul tronsonului 7
Pentru popasul 8 se propune realizarea unei construcții neîncălzite, semideschisă cu închideri perimetrele pe trei laturi Ca funcționalitate, acest spațiu servește drept ioc de luat masa, care are în zona adiacentă un spațiu pentru relaxare/odihnă. Construcția va fi dotată cu o masă din lemn masiv fixată în pardoseala și 8 scaune din lemn masiv, de asemenea cu prindere în pardoseală, pentru zona de luat masa, iar zona de relaxare, seva dota cu mobilier de stat tip bănci fixe. Construcția va fi dotată cu panouri fotovoltaice, dar va dispune și de branșament la rețeaua existentă pentru iluminat și încărcarea dispozitivelor mobile.
La exterior se prevăd tomberoane pentru colectarea selectivă a deșeurilor, o cișmea alimentată de un rezervor de 1 metru cub cu apă menajeră [alimentat de o cisternă pe perioada de sezon care se propune a fi din martie până în noiembrie}, o toaleta ecologică și un sistem rastel pentru biciclete.
În momentul de față, zona studiată intră în proprietatea statului, aparținând domeniului public al Județului Alba, aflat în administrarea Consiliului Județean Alba, domeniul public al comunei Gârda de Sus și Scărișoara, aflat în administrarea Consiliilor locale. Folosința actuală a terenului studiat este de zonă cu drum județean DJ 750, drumuri comunale DC 264, drumuri forestiere, drum Gârda Seacă – Munună – sat Ghețar – DC260J, drum local amplasat pe teritoriul administrativ al comunei Horea.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Crin Antonescu își suspendă candidatura la alegerile prezidențiale 2025: „Eu nu dau răgaz partidelor. Când se hotărăsc, o să dau un răspuns până atunci”
Crin Antonescu își suspendă candidatura la alegerile prezidențiale 2025: „Eu nu dau răgaz partidelor. Când se hotărăsc, o să dau un răspuns până atunci” Crin Antonescu a anunțat sâmbătă, 4 ianuarie 2025, că la acest moment consideră suspendată candidatura sa din partea Coaliţiei pentru alegerile prezidenţiale din 2025. Liberalul şi-a argumentat decizia spunând că, în […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
VIDEO: Minune de Bobotează. În fiecare an, apele râului Iordan, în care a fost botezat Iisus Hristos, își schimbă cursul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE de SFANTUL IOAN. Urări, sms-uri şi felicitări de „La mulţi ani” pentru cei care își sărbătoresc onomastica de Sfântul Ioan Botezătorul
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfântul Ioan Botezătorul în 7 ianuarie 2025. Aproape două milioane de români își serbează onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Sfântul Ion. Urări și FELICITARI de Sf Ioan Botezătorul
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
5 ianuarie, Ajunul Bobotezei, zi de post negru: Tradiţii şi obiceiuri în ziua în care se alungă spiritele rele
-
Actualitateacum 3 zile
VIDEO| Minunea de Bobotează: Apa râului Iordan își întoarce cursul în fiecare an