Rămâi conectat

Ştirea zilei

FOTO VIDEO | Mureș Nicoleta, o tânără artistă originară din Alba, expoziție pe cel mai mare panou publicitar din România

Cezar Lancrajan

Publicat

în

FOTO VIDEO | Mureș Nicoleta, o tânără artistă originară din Alba, expoziție pe cel mai mare panou publicitar din România

În perioada 1 – 30 octombrie 2024, 21 de panouri publicitare din jurul Pieței Romane și Unirii din București, completate de o afișare video la Cocor Mall, au devenit simeze ale artei contemporane, la pași de kilometrul 0 al României, printr-un proiect cultural SPAM INDEX, co-finanțat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Printre protagoniștii ineditei galerii de artă stradală s-a enumerat și Mureș Nicoleta (n. 1996), o tânără artistă originară din Alba Iulia, absolventă a Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan” din municipiul din Ardeal precum și a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca. În prezent artista locuiește, creează și lucrează în Madrid, Spania – un tărâm plin de culoare, pe care astăzi își conturează linia vieții.

Citește și: Artistul fotograf Vasile Sârb, din Alba Iulia, desemnat „Cel mai bun artist român”, în cadrul celei de a 8-a ediții a Salonului Internațional de Artă Fotografică Varadinum, de la Oradea

Mureș Nicoleta, artistă din Alba Iulia. „Rug Beating” – Piața Romană, intersecția cu Bulevardul Dacia. București 2024

Lucrările sale de artă prezic un viitor distopic, în care oamenii trebuie să se ocupe de emoții ireale, izolare, dezmembrare, fiind în același timp influențați de modul în care tehnologia alimentează dorința de consum a omenirii. Prin utilizarea fotografiei și a corpurilor umane 3D, ea creează colaje digitale reprezentând indivizi prinși în tărâmuri virtuale.

Proiectele ei reflectă modul în care Internetul distorsionează viața și schimbările profunde care afectează omenirea. Lipsa reacțiilor din realitate este ceea ce a făcut-o să creadă că ne îndreptăm spre o „amorțeală” a simțurilor și a personalității.

Mureș Nicoleta, artistă din Alba Iulia. „Wolf” – Tronson Hanul lui Manuc până la Pasaj Ciurel; de la Pasaj Ciurel până la Bd. Națiunile Unite. București 2024

Pe măsură ce petrecem mai mult timp online, creștem posibilitatea de a deveni ca obiectele din jurul nostru: nemișcați, fixați în aparate, imobili. Lucrările Nicoletei au fost expuse și în festivalurile Tour de Moon, Simultan, Digerati Emergent Media Festival ori târguri de artă precum Liste Art FairBasel și Viennacontemporary.

Cocor Media Channel este cel mai mare instrument dinamic de publicitate outdoor din România, al doilea cel mai mare din Europa, după Piccadilly Circus din Londra.

Are o suprafață de 504 mp, 12 ecrane de afișaj stradal, dinamic, spectacular, traficul în proximitate este extrem de intens, însumând aproximativ 80.000-100.000 de automobile și 100.000 de pietoni. O lucrare aparținând Nicoletei Mureș a fost expusă în perioada 1 – 30 octombrie 2024 pe panoul vertical.

YouTube video

SPAM – INDEX se dorește a fi prima platformă online de promovare a artei digitale, internet și post-internet din România și a artiștilor care investighează și reflectă asupra impactului internetului în societatea de astăzi.

Dorim să susținem producția creației acestui tip de artă în contextul local prin creșterea vizibilității artiștilor locali și lucrărilor deja produse, precum și arhivarea acestora, comisionarea de noi lucrări, serii de interviuri și articole, crearea de rezidențe online, promovarea evenimentelor sau a concursurilor de arta digitală în special naționale, dar și internaționale.

Acesta va fi cadrul dezvoltării unui colectiv de artiști digitali, post-internet și a unei prime platforme experimentale de internet art și digital art românești, unde experiențele IRL și URL sunt comentate, examinate și convertite în artă. Platforma online va conține o bază de date cu artiștii români, o secțiune de noutăți (anunțuri de open-calls, expoziții, conferințe ) și vor putea fi vizionate primele lucrări online și articole comisionate de către echipa Spam-Index artiștilor și teoreticienilor români interesați de internet, post-internet și digital art.„, au declarat reprezentanții SPAM INDEX la lansare.

Începând cu anii 1980, arta panourilor publicitare a apărut ca un mediu important atât în scena artei contemporane, cât și în spațiile publice.

Această formă de artă, care cuprinde picturi murale, picturi și afișaje digitale ce au ca suport smartphone-urile, servește ca o platformă dinamică pentru exprimarea artistică, care interacționează cu împrejurimile sale și transmite adesea mesaje provocatoare. Cu toate acestea, aceste mesaje se confruntă frecvent cu cenzură din cauza controlului public, limitând libertatea de care se bucură artiștii în galerii private sau muzee, unde explicațiile contextuale pot favoriza o mai bună înțelegere.

Când arta este situată în spații publice, în special fără mediere, ea transcende intenția originală a artistului și devine supusă interpretării publice. În aceste contexte, experiențele personale, părtinirile și emoțiile publicului modelează sensul operei de artă. Această schimbare a proprietății – de la artist la public – creează un dialog deschis, în care arta poate provoca interpretări diverse, chiar conflictuale. Astfel, rolul artistului evoluează în cel de catalizator, stârnind gânduri și reacții, în timp ce sensul final este modelat de percepția colectivă.

Citește și: FOTO | „Dintr-o dimineață magică”. O fotografie din Dumești, județul Alba, câștigătoare la FOTOGEOGRAFICA 2024

Artiști/Pionieri precum Jenny Holzer, Krzysztof Wodiczko și John Fekner au adus artă pe pereții clădirilor publice, angajând participanții nedoritori de pe stradă. Astăzi, figuri precum Banksy obligă publicul și casele de licitații să-i caute munca pe străzi. Intersecția dintre artă și zona comercială este exemplificată în continuare de mărcile care lucrează cu artiști pentru reclame stradale, așa cum se vede în campania virală recentă Yayoi Kusama x Louis Vuitton. Acest fenomen estompează granițele dintre artă și comerț, ridicând semne de întrebare cu privire la comodizarea artei.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO VIDEO   | Bontea Adelina și Cornea Alexandru, Miss și Mister, la Balul Bobocilor de la Colegiul Tehnic Apulum din Alba Iulia 2024

Cezar Lancrajan

Publicat

în

FOTO VIDEO   | Bontea Adelina și Cornea Alexandru, Miss și Mister, la Balul Bobocilor de la Colegiul Tehnic Apulum din Alba Iulia 2024 Balul Bobocilor de la Colegiul Tehnic Apulum din Alba Iulia, eveniment mult așteptat de toată lumea, s-a desfășurat anul acesta în data de 13 decembrie la Casa de Cultură a Studenților din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea