Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Circulația pe timp de noapte, INTERZISĂ șoferilor cu mai puțin de trei ani de experiență la volan: UE, propunere controversată pentru reducerea accidentelor în trafic

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Circulația pe timp de noapte, INTERZISĂ șoferilor cu mai puțin de trei ani de experiență la volan: UE, propunere controversată pentru reducerea accidentelor în trafic

USR - Alegeri Parlamentare 2024

O măsură radicală, menită să reducă numărul de accidente rutiere, este în plin proces de evaluare de către Uniunea Europeană. Una dintre cele mai controversate propuneri din acest pachet este interzicerea circulației pe timp de noapte pentru șoferii cu mai puțin de trei ani de experiență la volan. Această inițiativă a stârnit deja discuții aprinse la nivel european, fiind considerată de unii o măsură necesară, iar de alții o restricție exagerată.

În prezent, șoferii începători sunt considerați de autorități un grup cu risc ridicat, mai ales în orele nocturne, când statisticile arată că aceștia sunt mai predispuși la accidente grave.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Citește și: Codul rutier 2024: Ce pedepse riscă șoferii români care conduc băuți, în funcție de nivelul de alcoolemie

Propunerea UE: Circulația interzisă pe timp de noapte pentru șoferii începători

Conform propunerii aflate pe masa Comisiei Europene, șoferii care dețin permisul de conducere de mai puțin de trei ani ar putea fi obligați să își parcheze mașinile între orele 00:00 și 06:00. Scopul acestei măsuri este reducerea semnificativă a accidentelor rutiere în care sunt implicați conducătorii auto cu mai puțină experiență, aceștia fiind implicați frecvent în incidente grave pe timp de noapte.

Statisticile arată că șoferii începători sunt adesea fie victime, fie responsabili de producerea accidentelor rutiere nocturne. Acest fenomen este atribuit lipsei de experiență, reflexelor neîncercate și tendinței de a subestima riscurile asociate condusului pe timp de noapte.

Inițiativa face parte dintr-un set mai amplu de măsuri propuse pentru revizuirea Codului Rutier la nivel european, toate având drept obiectiv principal creșterea siguranței rutiere.

Dezbateri și reacții la nivel european

Această propunere a generat deja o serie de reacții contrastante. Pe de o parte, experții în siguranța rutieră și susținătorii măsurii consideră că interzicerea circulației nocturne pentru șoferii începători va contribui la scăderea numărului de accidente și la protejarea vieților tinerilor conducători auto. Aceștia subliniază că siguranța publică ar trebui să fie prioritatea principală a oricărei reforme rutiere.

Pe de altă parte, criticii măsurii susțin că aceasta ar putea încălca libertatea de mișcare a tinerilor șoferi și ar discrimina o întreagă categorie de cetățeni europeni. Asociațiile de tineri și grupurile de apărare a drepturilor omului consideră că o astfel de interdicție este excesivă și că ar trebui să existe soluții mai echitabile, precum programe educaționale sau îmbunătățirea infrastructurii rutiere.

Deși propunerea se află încă în faza de dezbatere, este clar că decizia finală va avea un impact semnificativ asupra unui număr mare de șoferi tineri din întreaga Uniune Europeană. Până la implementarea sau respingerea acestei măsuri, autoritățile continuă să încurajeze toți șoferii, indiferent de experiență, să fie responsabili și precauți în trafic, mai ales în condiții nocturne.

Măsura propusă reflectă o tendință generală în Uniunea Europeană de a introduce reguli mai stricte și controale mai riguroase pentru a crește siguranța rutieră. Astfel, este esențial să rămâi informat și să urmezi evoluția acestor discuții la nivel european, întrucât acestea ar putea influența direct modul în care conduci în viitor.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat Salariaţii din administraţia publică reclamă „campania agresivă şi lipsită de fundament care promovează ideea că sectorul bugetar din România este supradimensionat” şi cer „creşterea numărului de angajaţi, pentru reducerea sarcinilor” Citește și: Taxe, salarii și pensii din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea