Podul de pe DN74, de la Cărpiniș, distrus de inundațiile din iulie va fi reparat: CNAIR a solicitat emiterea acordului de mediu
Podul de pe DN74, de la Cărpiniș, distrus de inundațiile din iulie va fi reparat: CNAIR a solicitat emiterea acordului de mediu
Podul din localitatea Cărpiniș, pe Drumul Național 74, dintre Abrud și Câmpeni, va fi reparat. Acesta a fost distrus parțial de viitura din iulie, momentan circulația rutieră desfășurându-se pe o singură bandă.
Valoarea estimată a investiției în faza curentă de proiectare este de 763.935 lei, fără TVA, iar perioada de implementare a proiectului este de 8 luni.
Urmare a fenomenelor meteorologice-hidrologice din perioada 15-16 iulie 202, au rezultat inundații, viituri și alunecări de taluze pe drumul național DN74A km 0+000-10+595 pe raza UAT Abrud, Roșia Montană și Câmpeni, pe raza județului Alba.
Administratorul a comandat o Expertiză Tehnică în iulie 2021, prin care s-a efectuat o evaluare a situației existente urmate a calamităților și de stabilire a stării tehnice actuale și cuzele care au dus la apariția degradărilor, precum și măsurile necesare în vederea aducerii la parametrii de confort și siguranță în exloatare pe tronsonul afectat. Pentru podul de la poziția kilometrică 5+013 expertul tehnic a recomandat realizarea unui pod nou pe amplasamentul celui existent.
Fundațiile/elevațiile podului sunt realizate parțial din moloane de piatră degradate parțial. S-a observat că fundațiile/racordările cu terasamentele sunt subspălate și degradate. Podul existent a fost prelungit în trecut cu cca. 4,00m cu grinzi pe fundații și elevații din beton. Albia este parțial obturată cu pietre și arbori. S-au produs degradări semnificative și la malurile din amonte pe cca. 50m și în aval pe cca. 30m.
Soluțiile:
Se va execută un pod nou dimensionat la convoi LM1, conform SR EN 1991-2/2004, cu asigurarea gabaritul podului de 11,30m, compus din două benzi de circulație de 3,90m, două trotuare de 1,50m din care 0,50m destinat parapetuelui direcțional H4b și două grinzi parapete de 0,25m pentru dispunerea parapetului pietonal metalic.
Suprastructura este alcătuită din grinzi prefabricate cu corzi aderențe 16 bucăți în secțiune ce vor conlucra între ele prin intermediul unei plăci de suprabetonare de 20 cm în ax din beton C35/45 și armătură BST500. Peste placă de suprabetonare se va realiza o hidroziolație performantă și calea de rulare (4+5cm) BAP16.
Din punct de vedere al siguranței podul este echipat cu parapete metalic de protecție tip H4b și parapete pietonal tip mâna curentă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Ilie Bolojan, validat președinte interimar al PNL: Pe cine va susține în turul II al alegerilor prezidențiale 2024
Ilie Bolojan, validat președinte interimar al PNL: Pe cine va susține în turul II al alegerilor prezidențiale 2024 Liderul interimar al PNL a fost validat în persoana lui Ilie Bolojan, după ce Nicolae Ciucă a demisionat de la șefia partidului în urma rezultatelor de la alegerile prezidențiale 2024, turul I. Citește și: Nicolae Ciucă, președintele […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 5 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Sportacum 2 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918