(P) Slăbiciunea primarului Mugurel Sârbu – Studiile de fezabilitate
- Stimaţi consilieri! Încă o dată aţi votat un proiect de hotărâre în necunoştinţă de cauză sau aţi fost păcăliţi de primarul Mugurel Sârbu?
Trist, dureros sau revoltător? Tot mai multe întrebări fără răspuns adresate administraţiei locale din Sebeş şi primarului L.M. Sârbu. Oare cât mai pot fi tolerate minciunile şi ascunzişurile acestui dr.ing.ec.? Oare când instituţiile statului abilitate (vezi DNA, instituţie serioasă de altfel) se vor sesiza şi vor căută răspunsuri şi adevăruri acum ascunse. Sau trebuie să aşteptăm ca electoratul din Sebeş să facă dreptate?
Aceste întrebări trebuie să aibă un răspuns, pentru că vorbim de lucruri serioase, în cazul de faţă de bugetul municipiului Sebeş, buget constituit din banii noştrii, ai tuturor. Cu multe sacrificii, acum în aceste timpuri grele, cetăţenii municipiului Sebeş, fie simplii angajaţi, pensionari, oameni cu venituri în general mici, fie agenţi economici cu potenţial financiar la un nivel mai ridicat, toţi cu seriozitate şi conştiincioşi, şi-au achitat impozitele şi taxele locale datorate, cu speranţa că aceşti bani se vor întoarce în dezvoltarea urbei noastre. Din păcate, constatăm, cu stupoare, că aceşti bani se duc acolo unde vrea primarul L.M. Sârbu, adică pe diferite contracte şi lucrări ascunse, ştiute doar de el şi de cei implicaţi. Iar punerea în practică a acestor nelegiuiri este posibilă cu sprijinul domnilor consilieri PDL, care votează aşa cum „li se cere” sau care nu ştiu ce votează. Dar cum să ştie, când majoritatea vin la şedinţele de consiliu fără obiectul muncii, laptop-ul din dotare, fără a studia materialele primite pentru şedinţă?
Aşa se explică faptul că în data de 31 ianuarie 2012, când s-a votat bugetul municipiului Sebeş pentru anul 2012, domnii consilieri nu au ştiut ce votează. Vorbim de sume importante de bani care iau calea unor contracte şi lucrări fără o temeinică şi legală justificare. Iar primarul L.M.Sârbu, cel care trage sforile cu banii municipiului Sebeş, ascunde aceste lucruri consiliului local. Concret, în proiectul de hotărâre, pe lista de investiţii a fost cuprins obiectivul „Construire şosea de centură a municipiului Sebeş cu statut de drum urban„ cu suma de 845,11 milioane lei vechi pentru plata studiului de fezabilitate şi a documentaţiilor de identificare, conform prevederilor contractului nr.225 din 21.12.2009. Aţi uitat stimate domnule primar că studiul de fezabilitate pentru acest obiectiv nu a fost aprobat de Consiliul local? Aţi invitat în două şedinţe de consiliu şi totuşi acesta nu a fost aprobat. De ce nu aţi informat consiliul despre faptul că această sumă sunteţi obligat să o plătiţi, printr-o sentinţă judecătorească, în urma pierderii procesului cu firma care a realizat studiul de fezabilitate pentru acest obiectiv? Să amintim domnului primar: în data de 18.04.2011 la Tribunalul Alba a fost înregistrată o acţiune judecătorească deschisă împotriva Municipiului Sebeş, a primarului L.M.Sârbu şi a doamnei Sârbu Maria – şef serviciu investiţii din cadrul primăriei Sebeş de către firma care a executat SF-ul pentru obiectivul menţionat (pentru a înţelege vom folosi în continuare termenul de SF pentru obiectivul „Construire şosea de centură a municipiului Sebeş cu statut de drum urban”), respectiv S.C. POYRY ROMÂNIA SRL fosta S.C. CONSILIER CONSTRUCT SRL Bucureşti (informaţiile le puteţi găsi şi pe site-ul Ministerului Justiţiei). În data de 22.06.2011 Tribunalul Alba se pronunţa asupra cauzei prin respingerea tuturor excepţiilor invocate de către Municipiul Sebeş, L.M. Sârbu şi d-na Maria Sârbu. Tribunalul Alba respinge, de asemenea, excepţia neexecutării contractului şi ia act de renunţarea pârâtului Municipiul Sebeş la judecarea cererii privind rezilierea contractului nr. 225/2009. Firesc, ne întrebăm: oare de ce pârâtul municipiul Sebeş renunţă, pe parcursul procesului, la solicitarea iniţială adresată instanţei de a rezilia contractul cu pricina? Cine este municipiul Sebeş, cel care s-a răzgândit? Oare municipiul Sebeş = M.L. Sârbu? Oare acest om, prin funcţia cu care a fost mandatat, poate hotărî în numele tuturor şi pe banii publici? De ce nu a informat măcar consiliul local despre situaţia acestui proces, că doar vorbim de sume importante de bani? Mai departe: în data de 9.08.2011 cele două părţi depun recurs la Curtea de Apel Alba (nu ştim exact cu ce pretenţii, dar sperăm că în baza Legii nr, 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, primarul ne va lămuri), iar la 11.11.2011 Curtea de Apel Alba admite recursul firmei S.C. POYRY ROMÂNIA SRL fosta S.C. CONSILIER CONSTRUCT SRL Bucureşti şi obligă pârâtul Municipiul Sebeş să plătească reclamantei suma de 845.101 lei (8 miliarde lei vechi) rest de plată din suma datorată pentru servicile prestate în baza contractului nr.225/2009. Şi oricine citeşte cu atenţie, observă că discutăm de aceeaşi sumă prinsă în lista de investiţii a bugetului local. Aţi fost informaţi despre aceste lucruri domnilor consilieri? Aţi ştiut când aţi votat bugetul că acceptaţi la plată un studiu de fezabilitate pe care l-aţi respins de două ori? Aţi votat din nou un proiect pus sub nas de M.L.Sârbu, aşa cum procedează de obicei?
Avem multe întrebări pentru acest primar, care uită de transparenţa decizională, un principiu obligatoriu în administraţie, care „uită” de prea multe ori să informeze corect consiliul local şi să raporteze acestuia stadiul implementării anumitor obiective, pentru că, în fapt, reprezintă executivul.
Şi cum mai sunt multe alte nereguli, nu putem încheia fără a prezenta un „fapt” inedit în istoria primăriei Sebeş. Tot în proiectul de buget al acestui an, un alt obiectiv supus aprobării ne lasă mască: „Servicii de verificare a SF-ului şi a documentaţiei de identificare a obiectivului „Construire şosea de centură a municipiului Sebeş cu statut de drum urban”, în sumă de 60 mii lei conform contractului 105 din 30.08.2011. Adică să înţelegem clar: în timpul derulării procesului prezentat mai sus (vezi data încheierii contractului, respectiv 30.08.2011), cu bună ştiinţă, primarul L.M.Sarbu încheie un contract de prestări servicii de verificare a SF-ului executat de firma S.C. POYRY SRL. Adică această firmă nu a ştiut să execute corect un SF? De ce s-a impus necesitatea ca o altă firmă să verifice acest SF, în timp ce primarul dispune de un serviciu de investiţii cu 4 angajaţi care au atribuţii în acest sens? Cine a propus verificarea SF-ului? Cum justificaţi necesitatea, legalitatea şi oportunitatea efectuării unei noi cheltuieli pentru acest SF?
Putem continua cu multe întrebări de acest gen, dar sperăm să nu mai continuăm noi, ci aceia care veghează în permanenţă cu un ochi deschis spre municipiul Sebeş (vezi cercetările DNA din vechiul mandat de la Sebeş). Şi din acest motiv au fost scoşi afară reporterii Star şi Orion. Dacă se poate reparaţi (stă în puterea voastră) dacă nu DNA-ul să-şi facă jobul!
Întrebări pentru legea 544 / 2001
1. Care a fost obiectul contractului nr.225 din 21.12.2009 şi valoarea totală a acestuia?
2. Care a fost motivaţia Municipiului Sebeş de a renunţa la capătul de cerere adresat iniţial instanţei, de a aproba rezilierea contractului?
3. Care au fost solicitările municipiului Sebeş în calitate de pârât, referitoare la judecarea cauzei cu S.C. POYRY SRL Bucureşti?
4. Cum justificaţi oportunitatea încheierii unui contract de servicii de verificare a SF – ului, în speţă a contractului nr. 105 din 30.08.2011? Care au fost motivele care au stat la baza încheierii unui astfel de contract?
5. Cum a fost semnat contractul nr. 105 din 30.08.2011 dacă nu existau fonduri pentru plata acestuia? A primit viza CFP fără existenţa în buget a sumelor necesare efectuării plăţii? (Suma a fost solicitată în bugetul pentru anul 2012).
Cele de mai sus vi le adresăm şi public şi prin adresă depusă la registratura primăriei Sebeş.
(Biroul de Investigaţii Radio Orion)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Tradiții și superstiții de Ignat, ziua în care sunt sacrificați porcii. Cum vor fi pedepsiți cei care muncesc în această zi
În tradiția creștină românească, tăiatul porcului are o dată bine stabilită. Această zi este denumită Ignat, deoarece în calendarul creștin-ortodox, ziua coincide cu Sfântul Ignatie Teoforul Despre Sfântul Ignatie Teoforul prăznuit pe 20 decembrie se ştie că a lăsat Bisericii documente preţioase – scrisorile sale dedicate comunităţilor crestine prin care trecea pe drumul martiriului, care […]
Secțiune Articole Similare
-
Curier Județeanacum 21 de ore
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfântul Daniel 2024. Viața Sf Daniel și semnificația numelui
-
Curier Județeanacum o zi
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Sfântul Daniel 2024: URARI, FELICITARI și SMS-uri de LA MULȚI ANI pe care le poți trimite celor dragi
-
Actualitateacum 13 ore
De ce se taie porcul pe 20 decembrie, de IGNAT. Tradiții și obiceiuri
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
17 decembrie 2024: Creștinii ortodocși îl sărbătoresc pe Sfântul Daniel. Rugăciunile proorocului și a celor trei tineri aruncați în cuptor