Autostrada Sebeș-Turda. Problemele se adâncesc pe lotul 2: Mai multe firme subcontractoare şi-au retras oamenii şi utilajele de pe şantier
Problemele pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda, de la Pârăul Iovului la Aiud, se adâncesc, mai multe firme subcontractoare retrăgându-și oamenii și utilajele de pe acest tronson. Plecarea lor a lăsat în urmă datorii, firmele nereușind să-și achite obligațiile către angajați, dar nici către proprietarii care le-au închiriat locuințe.
Cauza este cel mai probabil întârzierea sau chiar lipsa plăților. Asta deși CNAIR anunțase recent că au fost acceptate la plată deconturi în valoare de 2,6 milioane de euro pentru constructorii lotului 2. Chiar și așa, de circa 3 săptămâni încoace se constată o mobilizare extrem de slabă a constructorilor din asocierea greco-română Aktor – Euroconstruct, sau chiar o stagnare, cel puțin spre finalul lotului, în zona Aiud, unde nu a mai fost văzut picior de muncitor sau roată de utilaj de aproape o lună de zile.
În aceste condiții, la finalul lunii octombrie s-a raportat un progres oficial de doar 3%: 43,10% față de 40,34% în septembrie. Întreruperile periodice ale lucrului pe autostrada Sebes Turda, lotul 2 ridică mari semne de întrebare privind capacitatea și disponibilitatea financiară ale constructorului de a continua lucrările. Deşi au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizaţie de construire şi aproape 18 luni de la cea de-a doua, contractul de execuţie de pe acest lot este departe de finalizare.
Ultimele informaţii indică probabilitatea de a ajunge în anul 2020 cu lucrările. Pe cea mai mare parte a tronsonului, terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureş sau supratraversarea drumurilor naţionale şi a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuş, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în acelaşi stadiu de luni de zile şi, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuţie ridicat. Pe perioada iernii lucrările vor intra în conservare.
Această secţiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele patru de pe A10 şi prezintă multe zone cu infiltrații. Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Contractul în valoare de 549.332.493,62 de lei (fără TVA) a fost semnat în 14 noiembrie 2014.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia: PROGRAMUL final al manifestărilor Programul de Ziua Națională a României – 1 Decembrie 2024, la Alba Iulia, a fost actualizat și cuprinde parada militară, concert Andra și F-Charm, spectacol de muzică populară, focuri de artificii și multe altele. Citește și: Parada militară de 1 Decembrie 2024, la […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan